صرافی FTX چیست؟ معرفی، بررسی علت شکست و تحلیل ftx
ارز دیجیتال

صرافی FTX چیست؟ معرفی، بررسی علت شکست و تحلیل ftx

ftx یک صرافی ارز دیجیتال است که به سرعت و با قدرت موفق شد موقعیت خود را در ارز دیجیتال، تثبیت کند. ftx پس از بایننس و OKX، سومین صرافی بزرگ جهان است.

این صرافی تاکنون نقش مهمی در ایجاد احساس مثبت در میان معامله‌گران جامعه بزرگ ارز دیجیتال ایفا کرده است و هم‌اکنون روزانه حجم بالایی از معاملات رمز ارز، در پلتفرم این شرکت صورت می‌گیرد.

حجم بالای معاملات در پلتفرم اف تی ایکس واقعاً شگفت‌آور و نشان‌دهنده موفقیت این صرافی است؛ زیرا از یک سو، پلتفرم ftx تازه تأسیس بوده و از سوی دیگر، در آمریکا و چندین نقطه دیگر از جهان در دسترس نیست.

معرفی کامل صرافی ftx

در این مطلب از بخش مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، قصد داریم به معرفی کامل صرافی محبوب ftx و پلتفرم آن و همچنین بررسی انواع معاملات مشتقه صرافی اف تی ایکس بپردازیم، سپس نحوه افتتاح حساب و احراز هویت در این پلتفرم را آموزش می دهیم. اما مهم ترین سؤال این است: آیا ایرانیان می توانند از صرافی ftx استفاده کنند؟ ما در بروزرسانی جدید به این دغدغه معامله‌گران ایرانی نیز پاسخ داده‌ایم. در مسیر آشنایی با صرافی ftx همراه شما هستیم.

 

 

صرافی ftx متعلق به شرکت ftx Trading LTD است که در کشور آنتیگوا و باربودا واقع در شرق دریای کارائیب، به ثبت رسیده و شعبات آن واقع در هنگ کنگ است.

 

 

تاریخچه صرافی اف تی ایکس (ftx)

صرافی اف تی ایکس در ماه می 2019 راه‌اندازی شد و با طیف وسیعی از محصولات معاملاتی نوآورانه، ظرف دو سال محبوبیت بی‌سابقه‌ای پیدا کرد.

محصولات نوآورانه‌ی این صرافی، معاملات آپشن بیت کوین، معاملات مارجین با پشتیبانی از بیش از 45 نوع توکن، 20 پروتکل سواپ دائمی، معاملات مشتقه MOVE و بازارهای پیش بینی مختلف را شامل می‌شوند.

معرفی صرافی FTX

این صرافی محبوب به طور منظم، امکان دسترسی به معاملات اسپات را فراهم می‌کند و از انتقال ارزهای فیات و طیف وسیعی از رمزارز مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دستچینی از استیبل کوین‌های معتبر مانند تتر پشتیبانی می‌کند.

خدمات صرافی ftx در جهتی تنظیم شده است که نیازهای هر دو نوع کاربر، اعم از اشخاص حقیقی (خرده فروش) و اشخاص حقوقی (معامله گران سازمانی) را پوشش می‌دهد.

همچنین پلتفرم این صرافی دارای سرویس معاملات فرابورس (OTC) است. این افزونه فضای مناسبی برای تریدرهایی است که می‌خواهند فارغ از الزامات سخت‌گیرانه‌ی بازارهای رسمی بورس، به صورت مستقیم، به داد و ستد ارز دیجیتال بپردازند.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: روانشناسی بازار ارز دیجیتال

بنیانگذار صرافی ftx کیست؟

شاید باورش سخت باشد که صاحب مولتی میلیاردر یک صرافی افسانه‌ای، یک جوان سی ساله باشد.

سام بانکمن-فرید +Sam Bankman-Freid

در سال 2018، نابغه جوانی به نام سام بانكمن فرید (Sam Bankman-Fried) صرافی اف تی ایکس (ftx) را تأسیس و همانطور که ذکر آن رفت، در ماه می 2019، آن را با موفقیت راه‌اندازی کرد.

بانکمن فرید، مدیر عامل فعلی صرافی، یک تریدر باسابقه است که با تمامی نیازهای معامله‌گران آشنایی کامل دارد. وی در گذشته، به عنوان تریدر، در بخش صندوق‌های بین‌المللی (ETF) شرکت جین استریت کپیتال (Jane Street Capital) فعالیت کرده و با راه و چاه دنیای ترید آشنایی کامل دارد.

 

به گزارش بلومبرگ، سام بانکمن فرید، با اینکه سرمایه عظیمی در اختیار دارد، کاملاً از گرایشات لاکچری به دور است و بیش از 90 درصد درآمد سالانه خود را صرف امور خیریه می کند.

 

 

اکنون، سام بانکمن فرید با شرکت گری وانگ، میلیاردر معروف چینی تبار و مهندس سابق نرم افزار گوگل، در سمت مدیر ارشد فنی مشغول به همکاری است.

علت اصلی موفقیت صرافی اف تی ایکس (ftx): پشتیبانی بایننس

شاید از دانستن سرمایه گذاران صرافی ftx تعجب کنید. با نگاهی به لیست سرمایه گذاران صرافی ftx، می توان به علت عملکرد خوب این صرافی پی برد. ftx پشتوانه مستحکمی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

صرافی بایننس: اصلی ترین سرمایه گذار صرافی ftx

سابقه همکاری صرافی ftx و صرافی بایننس به دوستی چانگ پنگ ژائو و بانکمن فرید، پیش از تأسیس صرافی ftx برمی‌گردد.

شراکت استراتژیک صرافی FTX و Binance

این دو دوست، در سال 2017، با همکاری یکدیگر، یک شرکت بازرگانی تأمین نقدینگی در حوزه تجارت رمزارز موسوم به آلمدا ریسرچ (Alameda Research) را تأسیس کردند.

این شرکت بعدها، مسئولیت پشتیبانی دفترهای ثبت سفارشات عمق بازار و همچنین خدمات فرابورسی به صورت تمام وقت (24 ساعته و در هفت روز هفته) را برعهده گرفت.

شرکت Alameda و تزریق 8 میلیون دلار به صرافی اف تی اکس

شرکت Alameda با تزریق یک سرمایه 8 میلیون دلاری، طی سه دوره سرمایه‌گذاری، نقشی اساسی در پرورش و گسترش صرافی نوپای ftx ایفا کرد. پس از دو دوره سرمایه‌گذاری مرحله کشت ایده در سال 2019، یک دور دیگر سرمایه‌گذاری نیز با جذب سرمایه نقدی در ماه مارس 2020، تکمیل و بسته شد.

به جز صرافی بایننس، سایر صرافی‌ها و شرکت‌ها مانند اف‌بی‌جی کپیتال (FBG Capital)، گری لاک پارتنرز (Greylock Partners)، وان بلاک کپیتال (One Block Capital) و پروف آف کپیتال (Proof of Capital) نیز، در سرمایه‌گذاری مرحله‌ی کشت ایده نقش داشتند.

ftx علاوه بر شراکت با بایننس، با شرکت‌های قدرتمند دیگری مانند سیرکل (Circle) و پاگزوس (Paxos) نیز شراکت استراتژیک دارد.

 

صرافی ftx از یک سو، توسط تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشرو در حوزه ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و از سوی دیگر، دارای یک شبکه قوی و قابل اعتماد است.

 

 

ویژگی های منحصر بفرد صرافی ftx چیست؟

صرافی اف تی ایکس به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال، با ارائه طیف وسیعی از محصولات معاملاتی پیشرفته تجاری، معامله‌گران سراسر جهان را با سرعتی چشمگیر به سمت خود جذب کرده است.

معرفی صرافی FTX

در ادامه به ویژگی های اصلی این صرافی اشاره می کنیم.

محصولات معاملاتی صرافی ftx

صرافی ftx برای اولین بار، تعدادی از محصولات تجاری منحصر به فرد و نوآورانه را به بازار عرضه کرد و با افزودن قابلیت معاملات مارجین توکن‌ و قراردادهای مشتقه MOVE، برند ftx را بر سر زبان‌ها انداخت.

تیم تخصصی صرافی ftx

تیم تخصصی صرافی اف تی ایکس، از هر دو گروه معامله‌گران خرده فروش و سازمانی پشتیبانی می‌کند.

تیم اصلی ftx ماهیت شفافی دارد و نام و پروفایل لینکدین تمامی اعضای آن، در دسترس عموم قرار دارند. تیم پشتیبانی خدمات مشتری این صرافی بسیار کارآمد و در دسترس است.

پلتفرم اف‌تی‌اکس

پلتفرم ftx  ویژگی‌های تجاری جامعی، مانند کارمزد معاملات منصفانه و اسپرد بسیار ناچیز را دارا بوده و مجهز به افزونه میز کار فرابورس (OTC) است.

این صرافی طیف گسترده‌ای از امکانات و منابع را با هدف سهولت کار با پلتفرم، در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین در پلتفرم، گروه‌های چت بین المللی به بیش از 10 زبان رایج دنیا موجود است.

پلتفرم ftx مجهز به نمودار TradingView و سازگار با گوشی‌های اندروید و IOS است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: سایت خبری ارزهای دیجیتال

قابلیت انتقال ارز فیات در صرافی ftx

کاربران با استفاده از پلتفرم صرافی می‌توانند انتقال ارزهای فیات مانند دلار امریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، پوند استرلینگ و یورو را به حساب‌های دیگر، انجام دهند.

تبدیل و تسویه آسان استیبل کوین در صرافی ftx

کاربران می‌توانند به‌راحتی در حساب‌های خود تبدیل ارز انجام دهند یا به اصطلاح ارز خود را سواپ کنند. پلتفرم این صرافی از تمامی انواع معاملات مشتقه پشتیبانی می کند و می توان همه انواع معاملات را تنها در یک کیف پول ارز دیجیتال مدیریت کرد.

صرافی ftx و ارائه خدمات رده سازمانی

پلتفرم ftx قابلیت ثبت سفارشات برای اشخاص حقوقی، مانند مدیرعاملان شرکت‌ها را داراست. این صرافی دارای نمودار عمق بازار، دفتر سفارشات یا اردر بوک (order book)، برداشت‌های نامحدود، صندوق تسویه و همچنین میزکار فرابورس است.

محصولات معاملاتی صرافی ftx چیست؟

تیم پشتیبانی ftx با شناسایی نقاط ضعف صرافی‌های ارز دیجیتال، طیف وسیعی از محصولات تجاری متنوع را ارائه داده و برای گسترش این محصولات، همواره در تلاش مستمر بوده است.

این صرافی از انواع مختلف معاملات شامل معاملات آتی، مارجین، آپشن (اختیار معامله)، قراردادهای MOVE و بازارهای پیش‌بینی پشتیبانی می‌کند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

معاملات آتی یا فیوچرز (Futures) در صرافی ftx

پلتفرم صرافی ftx معاملات آتی سه ماهه و دائمی را با بیش از 20 نوع رمزارز معروف، مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس‌کوین (BNB) و لینک (LINK) پوشش می‌دهد.

این پلتفرم همچنین فهرستی از معاملات آتی را ارائه می‌دهد که موجب سهولت در انتخاب انواع مختلف معاملات آتی می‌شود.

معاملات فیوچرز در صرافی FTX

این فهرست شامل سه رده سبد ده عددی از آلت‌کوین‌هاست و در هر یک از این سبدها کاربر می‌تواند میانگین وزنی قیمت‌ ارزهای موجود در سبد را مشاهده کرده و از آخرین وضعیت آن‌ها با خبر شود.

  • سبد آلت کوین‌های رده بالا (ALT-PERP)،
  • سبد آلت کوین‌های میان رده (MID-PERP)،
  • سبد آلت کوین‌های رده پایین (SHIT-PERP).

کاربر همچنین می تواند با انتخاب فهرست مورد نظر خود، به خرید و فروش موارد زیر بپردازد:

  • ارزهای اختصاصی صرافی(EXCH-PERP)،
  • ارزهای امنیتی و غیرقابل ردیابی (PRIV-PERP)،
  • سبد ارزهای بومی (DRGN-PERP) که شامل 9 ارز محبوب چینی است.

علاوه بر این، صرافی ftx قیمت لحظه‌ای نفت در بازارهای جهانی را در مقایسه با قیمت نفت سبک وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) روی پلتفرم خود نمایش می‌دهد.

معرفی صرافی FTX

معاملات مارجین با اهرم 20 برابر در صرافی ftx

سابقاً صرافی اف تی ایکس معاملات اهرمی تا سقف 100 را ارائه می‌داد، ولی چندی است که بنا به دلایل مختلف، از جمله دلایل نظارتی، این صرافی تصمیم گرفته حداکثر اهرم، در معاملات مارجین را 20 برابر قرار دهد.

البته این صرافی به منظور رعایت جوانب احتیاط، در تمامی حساب‌ها، به صورت پیش فرض، حداکثر اهرم را را برابر 10X قرار داده است.

معرفی صرافی FTX

 

در سبد معاملات مارجین صرافی ftx، بیش از 45 ارز مختلف موجود است. در این قسمت از پلتفرم، توکن‌ها در دو دسته روند گاوی و خرسی دسته بندی شده‌اند و این امر با ابزار تحلیل ساده و رایگان، فرایند انتخاب را برای مشتری آسان می‌کند.

 

 

نوآوری صرافی ftx معاملات MOVE 

معاملات MOVE شامل قراردادهای معاملات مشتقه است و مشابه قراردادهای آتی، نشان دهنده تغییر قیمت یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی معین است.

معرفی صرافی FTX

 

معاملات MOVE برای اولین بار، در صرافی ftx رونمایی و معرفی به بازار شد.

 

 

در این قراردادها، کاربران می‌توانند با تعیین مقدار افت یا صعود بیت کوین در یک بازه‌ زمانی مشخص (روزانه، هفتگی یا در یک دوره سه ماهه) کسب سود کنند.

معرفی صرافی FTX

معاملات آپشن یا اختیار معامله (Options) در صرافی ftx

در صرافی اف دی ایکس، معاملات آپشن فقط برای بیت کوین در دسترس است و تسویه حساب نقدی آن، تنها با دلار آمریکا صورت می‌گیرد. تریدرها می‌توانند قرارداد اختیار خرید (Call) یا اختیار فروش (Put) را روی پلتفرم باز کنند و با این کار از پلتفرم «حق خرید» یا «حق فروش» یک ارز معین را با قیمت معین و در یک تاریخ معین دریافت کنند و درست مانند معاملات آتی، کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه اهرم، وارد پوزیشن شورت شوند.

بازارهای اسپات (Spot Markets) صرافی ftx

به طور کلی، صرافی ftx یک پلتفرم معماملات مشتقه ارز دیجیتال است و بازارهای اسپات خوبی در آن یافت می‌شوند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: معاملات اسپات چیست؟

بازارهای اسپات به کاربران اجازه می‌دهند که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تجارت به روش سنتی‌تری بپردازند. دارایی‌های دیجیتال معروف و در دسترس برای انجام معاملات اسپات در پلتفرم ftx، رمز ارزهایی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، لینک (LINK)، اف تی ایکس توکن (FTT)، بیت کوین کش (BCH)، تتر (USDT)، پکس گلد (PAXG)، توکن XAUT، TRYB و بیتمکس (BTMX) و ده ها ارز دیگر هستند.

بازارهای پیش بینی (Prediction Markets) در صرافی ftx

در بازارهای پیش بینی، مشابه شرط‌بندی‌های سنتی، می‌توان هنگام برگزاری هر رویداد مهم در جهان، مانند مسابقات ورزشی یا انتخابات ریاست جمهوری، روی پلتفرم قرارداد پیش‌بینی ایجاد کرد.

صرافی ftx در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، قرارداد پیش‌بینی نتیجه انتخابات را در دسترس قرار داد.

در حال حاضر، بسته به شرایط، تعداد زیادی از این قرارداد‌های آتی در پلتفرم اف تی ایکس موجود است که پس از مشخص شدن نتایج رقابت، تسویه می‌شوند.

آموزش ایجاد حساب کاربری در صرافی ftx

مراحل ثبت نام در صرافی ftx بسیار ساده و مشابه ثبت نام در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای افتتاح حساب، از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • بر روی برگه "Register" در بالا سمت راست صفحه اصلی کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که در آن باید ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز ورود تعیین کنید.
  • برای ثبت نام و دریافت ایمیل تأیید، روی کلید "Sign Up" کلیک کنید.
  • برای تکمیل مراحل تأیید احراز هویت و باز کردن قفل محدودیت‌های برداشت، به صفحه " Settings" بروید.
  • برای تکمیل مراحل تأیید احراز هویت، به صفحه "Settings" مراجعه کنید.
  • برای افزایش امنیت حساب خود می‌توانید از پروتکل تأیید دو مرحله ای"2FA" استفاده کنید. روی"Account Security" کلیک و یکی از گزینه‌های " Authy"، " Google Authenticator" یا " SMS" را انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید برای آغاز معاملات خود، با استفاده از یکی از کارتهای بانکی خود، در کیف پول خود واریز وجه انجام دهید.
  • با این ثبت نام، شما دسترسی سطح 1 دریافت کرده و می‌توانید روزانه تا سقف 2000 دلار برداشت داشته باشید.

احراز هویت در صرافی ftx

فقط با احراز هویت می توان از خدمات صرافی ftx استفاده کرد.

به طور کلی، سه سطح حساب اصلی با دو سطح احراز هویت مشتری وجود دارد.

همچنین حق برداشت و انتقال نامحدود وجه نیز برای کاربران سطح 2 محفوظ است. کاربران سطح 3 نیز می‌توانند از طریق پنجره معاملات خارج از بورس یا فرابورس (OTC) به صورت نامحدود، نسبت به برداشت و انتقال ارزهای فیات اقدام کنند.

در جدول زیر، لیست دسترسی برای این سه سطح حساب نمایش داده می‌شود.

جدول مدارک مورد نیاز برای دسترسی به حساب با سطوح مختلف

ردیف

مدارک مورد نیاز

محدودیت‌های برداشت

احراز هویت نشده

حساب ایمیل

فقط بازدید از سایت، عدم امکان واریز یا برداشت

1

حساب ایمیل

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

محل تولد/ کشور و استان

نشانی محل سکونت

کنترل از نظر محدودیت‌های جغرافیایی

تلفن ثابت

میزان برداشت روزانه 2,000 دلار

ممکن است صرافی مدارک بیشتری درخواست کند و معاملات آتی این حساب را مسدود کند.

2

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

محل تولد/ کشور و استان

نشانی محل سکونت

مدرک اثبات آدرس مانند قبض آب و برق یا رسید بیمه

توضیح منبع دارایی‌ها برای مبارزه با پولشویی

تصویر یک پاسپورت صادره از یک کشور دیگر

راستی‌آزمایی و تأیید چهره

برداشت نامحدود ارز دیجیتال و فیات

 

مراحل احراز هویت در پلتفرم ftx

همانطور که در «جدول مدارک مورد نیاز برای دسترسی به حساب با سطوح مختلف» آمد، به منظور افتتاح حساب‌ فردی، تکمیل فرم احراز هویت با اطلاعات فردی، از قبیل نام و نام خانوداگی، کشور، استان و شهر محل اقامت مورد نیاز است.

برای دسترسی به سطح 1، باید فرم را پر کنید و مدارک هویت و مدارک اثبات آدرس خود را بارگذاری کنید. برای دریافت تأییدیه احراز هویت سطح 2، کاربر ملزم است، تصویر آخرین صورتحساب بانکی خود را از بانکی که قصد دارد از آن برای انتقال ارز فیات استفاده کند، در پلتفرم بارگذاری کند.

معرفی صرافی FTX

نحوه واریز و برداشت وجه در پلتفرم ftx

صرافی ftx از واریز و برداشت‌های ارز فیات به دلار، یورو، پوند، دلار استرالیا (AUD)، کد کوین (CAD) ، فرانک سوئیس (CHF)، دلار هنگ کنگ (HKD)، دلار سنگاپور (SGD) و رند آفریقای جنوبی (ZAR) پشتیبانی می‌کند.

صرافی ftx برای برداشت زیر 10 هزار دلار ارز فیات، به میزان 75 دلار کارمزد دریافت می‌کند و سایر انتقال وجه‌ها رایگان هستند.

 

صرافی ftx فرایند انتقال وجه را در عصرهای یکشنبه پردازش می‌کند. به همین علت انتقال وجه در پلتفرم ممکن است گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد.

 

 

کاربران می‌توانند ارز فیات را به کیف پول ارز دیجیتال خود واریز یا از آن برداشت کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از دکمه “Convert” ارزهای دیجیتال خود را به دلار آمریکا تبدیل کنند.

 

کلیه واریزها و برداشت‌ها از طریق میز کار فرابورس انجام می‌شود و خرید و فروش ارز فیات فقط برای کاربرانی مجاز است که احراز هویت سطح 3 را انجام داده باشند.

 

 

کارمزد در صرافی ftx

ftx یک پلتفرم رایگان است و به غیر از خدمات معاملات آتی، سایر خدمات آن رایگان است.

کارمزد معاملاتی در صرافی FTX

مشابه پلتفرم‌های ایرانی، به طور مثال پلتفرم‌های کارگزاری‌های بورسی ایران که 1.5 درصد از هر معامله را به عنوان کارمزد در حین معامله کسر می‌کنند، کارمزد صرافی، پیشاپیش به صورت درصدی از هر معامله کسر می‌شود.

خدمات رایگان صرافی

  • واریز و برداشت،
  • تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات،
  • تسویه حساب‌های آتی،
  • معاملات فرابورس،
  • معاملات از طریق کیف پول ارز دیجیتال،

خدمات پولی: توکن‌های دارای اهرم، به میزان 0.10٪ هزینه تولید و بازخرید و به میزان 0.03٪ هزینه مدیریت روزانه دارند.

صرافی ftx ساختار طبقه‌بندی زیر را برای همه بازارهای آتی و بورس انجام می دهد:

ردیف

حجم یکماهه معاملات (usd)

کارمزد سفارش گذار (maker)

کارمزد سفارش بردار (taker)

1

0

0,2%

0,07%

2

>1m

0,2%

0,06%

3

>5m

0,015%

0,055%

4

>10m

0,015%

0,05%

5

>15m

0,01

0,045%

6

>35m

0,01

0,04%

اف تی ایکس توکن و تخفیف‌های ویژه صرافی ftx

توکن بومی و کاربردی صرافی ftx، اف تی ایکس توکن (FTT) نام دارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز ftt

صرافی ftx به منظور تشویق کاربران به استفاده از توکن اختصاصی صرافی، تخفیف‌های ویژه‌ای برای دارندگان ارز اف تی ایکس توکن (FTT) در نظر گرفته است و این تخفیف‌ها بسته به حجم توکن موجود در حساب کاربری، از 3٪ الی 60٪ متغییر است. در ادامه، این تخفیف‌های پلکانی در جدول زیر می‌آید:

میزان توکن موجود در حساب (به دلار)

تخفیفات معاملات در پلتفرم ftx (به درصد)

تخفیفات معاملات فرابورس

(به درصد)

دیگر امتیازات توکن داری

100

3

موجود نیست

موجود نیست

1,000

5

موجود نیست

موجود نیست

5,000

10

0,0025

موجود نیست

10,000

15

0,0050

موجود نیست

50,000

20

0,0050

موجود نیست

100,000

25

0,0075

موجود نیست

200,000

30

0,0100

موجود نیست

500,000

35

0,0125

موجود نیست

1,000,000

40

0,0150

تبدیل خودکار مشتری به کاربر سطح 4

2,500,000

50

0,0200

تبدیل خودکار مشتری به کاربر 1 VIP

5,000,000

60

0,0200

تبدیل خودکار مشتری به کاربر  VIP2

آیا صرافی ftx برای مبتدیان مناسب است؟

کاملاً واضح است که صرافی ftx برای مبتدیان ساخته نشده است.

این را با نیم نگاهی به طیف وسیعی از محصولات و خدمات این صرافی می‌توان دریافت. بدیهی است که درک محصولاتی مانند معاملات آپشن بیت کوین، توکن‌های اهرمی، سوآپ‌های دائمی و قراردادهای MOVE در ذهن همگان نمی‌گنجد و برای افرادی که در ابتدای سفر تجاری خود هستند مناسب نیستند.

همچنین معاملات مشتقه، پیچیده‌تر از معاملات نقدی هستند و اگر کاربر تحلیلگر خوبی نباشد، معاملات اهرمی می‌توانند بسیار زیانبار باشند.

صرافی FTX مناسب برای مبتدیان

اما صرافی اف تی ایکس نسبت به مبتدیان چندان بی‌توجه هم نیست. تیم این صرافی برای افزایش دانش مهارت تجاری مشتریانش، طیف وسیعی از منابع را در یک وبسایت راهنما گردآوری کرده و در آن به سؤالات متداول در زمینه‌های کلیدی پاسخ می‌دهد، همچنین یک پایگاه اطلاعاتی شامل مقالات آموزشی، آخرین اطلاعیه‌ها و یک کانال YouTube نیز به همین منظور ایجاد کرده است.

صرافی ftx برای ایرانیان

شاید یکی از مهمترین سؤالات کاربران ایرانی این باشد که آیا ایرانیان می‌توانند از خدمات صرافی ftx استفاده کنند؟

در سایت ftx قید شده که این صرافی به حساب‌های شخصی و شرکتی اشخاص ساکن مناطق زیر خدمات ارائه نمی‌کند:

 

مناطقی که صرافی ftx سرویس دهی ندارد: ایالات متحده آمریکا، کوبا، کریمه و سواستوپل، ایران، سوریه و کره شمالی

 آیا فقط ساکنین ایران نمی‌توانند از پلتفرم صرافی ftx استفاده کنند یا تبعه ایرانی نیز مجاز به استفاده از این صرافی نیست؟

در پاسخ باید گفت ایرانی‌ها، خواه در ایران اقامت داشته باشند و خواه تبعه ایران باشند، مجاز به استفاده از خدمات ftx نیستند. در زمان نگارش مقاله، امکان استفاده از صرافی و واریز و برداشت محدود، بدون احراز هویت و تنها با یک حساب ایمیل، وجود داشت. اما متأسفانه به تازگی این امکان نیز برداشته شده و نیاز به احراز هویت دارد.

 

 

 

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن ftx Pro از گوگل پلی

معرفی صرافی FTX

نسخه اندروید اپلیکیشن معاملات ارز دیجیتال ftx PRO را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

 

و اما سخن پایانی

ftx با تمام مزایا و حجم معاملاتی بالایی که دارد، با تمام نوآوری‌های روز افزونی که هر روز شاهد آن هستیم، یک صرافی متمرکز است و بنابراین نیاز به احراز هویت دارد. این صرافی برای ایرانیان سراسر جهان مسدود است و تا اطلاع ثانوی، ایرانیان سراسر جهان قادر نخواهند بود در این صرافی افتتاح حساب کنند. سابق بر این، بدون احراز هویت امکان ترید و برداشت تا سقف معینی برای معامله‌گران میسر بود، ولی اکنون این امکان نیز برداشته شده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا با گسترش ارز دیجیتال و تغییرات سیاسی، درهای این صرافی به روی ما ایرانیان باز می‌شود یا خیر.

خوشبختانه جایگزین‌های خوب و مناسبی مانند صرافی صرافی کوکوین برای ایرانیان علاقه‌مند به ارز دیجیتال وجود دارد.

سوالات متداول (FAQ) صرافی ftx

آیا صرافی ftx برای ایرانیان مناسب است؟

خیر، ایرانیان مجاز به احراز هویت در صرافی ftx نیستند.

آیا ایرانیان خارج از کشور به صرافی ftx دسترسی دارند؟

ایرانیان داخل و خارج کشور تا اطلاع ثانوی دسترسی به صرافی ftx ندارند.

آیا احراز هویت در صرافی ftx اجباری است؟

احراز هویت در صرافی ftx اجباری است. بدون احراز هویت واریز و برداشت و ترید امکان پذیر نیست و فقط کاربر می تواند از سایت بازدید کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سه سطح مختلف احراز هویت ftx به بخش احراز هویت در مقاله مراجعه فرمایید.

آیا صرافی ftx ایران را تحریم کرده؟

ایران توسط صرافی ftx تحریم است و با مدارک ایرانی نمی توان افتتاح حساب کرد.

آیا صرافی ftx امن است؟

صرافی ftx از زمان آغاز به کار خود در سال 2019 تا کنون، شهرت خود را به عنوان یک صرافی امن حفظ کرده. این صرافی هرگز هک نشده یا حتی در معرض تهدید هک قرار نگرفته است.

آیا صرافی ftx رگوله است؟

ftx یک صرافی معتبر است و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این صرافی توسط مقامات مالی هنگ کنگ رگوله شده است.

آیا صرافی ftx کارمزد واریز و برداشت دارد؟

صرافی ftx کارمزد واریز و برداشت ندارد.

رتبه صرافی ftx

صرافی ftx جزو 3 صرافی برتر ارز دیجیتال است. این صرافی پس از بایننس و OKX در جایگاه سوم از لحاظ حجم معاملات قرار دارد.

حجم معاملات روزانه صرافی ftx

صرافی اف تی ایکس رتبه سوم از لحاظ حجم معاملات را دارد. در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات صرافی ftx در بخش معاملات اسپات 4,355,011,436 گزارش شده است. این حجم به طور روزانه متغییر است.

ارز بومی صرافی اف تی ایکس چیست؟

ارز بومی صرافی ftx، اف تی ایکس توکن نام دارد و علامت اختصاری آن FTT است. اف تی ایکس توکن یک ارز اتریومی بوده و در لیست 20 ارز برتر از لحاظ مارکت کپ جای دارد.

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه

    • comments

      One
      ، 31 مرداد 1400

      زحمت کشیده ... کلا تا ۱۰۰۰ دلار بیشتر نمیتونی از حساب سطح صفر برداشت کنی اونم برای همیشه نه روزانه . این جوری به هیچ درد نمیخوره ... عملا این صرافی غیر قابل استفاده هست برای ایرانی ها

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 16 بهمن 1400

      سلام دوست عزیز؛ بله، متاسفانه این صرافی نمیتواند یک گزینه مناسب برای ایرانیان باشد. اگر تمایل دارید از لیست صرافی های خارجی مناسب ایرانیان مطلع شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید. https://donyaye-trade.com/article/cryptocurrency-exchange-for-iranian