قیمت لحظه ای ارز ftt؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی علت ریزش FTT
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز ftt؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی علت ریزش FTT

ارز ftt چیست و چرا در کانون توجه دنیای ارز دیجیتال قرار گرفته است؟ اگر از هولدران ارز دیجیتال ftt هستید یا قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارید، در این مطلب، نکات کلیدی در مورد ارزftt، اخبار پیرامون این ارز، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، پیش‌بینی قیمت ارز ftt و آینده‌ی این توکن را می‌خوانید. این اطلاعات، شما را در تصمیم معاملاتی خود یاری می‌دهد. 

رمز ارز ftt چیست؟

ارز اف تی تی، با علامت اختصاری FTT، ارز بومی صرافی FTX است. بنابراین نام دیگر ارز دیجیتال ftt، ارز ftx است. درست مانند بسیاری از صرافی‌ها، صرافی اف‌تی‌ایکس نیز توکن اختصاصی و کاربردی اکوسیستم خود را راه‌اندازی کرده است. صرافی FTX، سابقاً جزو سه صرافی برتر ارز دیجیتال در بخش معاملات اسپات بوده است.

مشخصات کلی ارز دیجیتال ftt

ارز دیجیتال FTT یک توکن اتریومی است و بنابراین با تمامی کیف پول‌ها و صرافی‌هایی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، سازگاری دارد. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال FTT، نمودار ftt و رتبه‌ی این ارز را در جدول ابتدای این صفحه مشاهده کنید.

مشخصات کلی ارز اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) 
نام ارز رمز ارز ftt
علامت اختصاری ارز FTT 
عرضه در گردش 135,712,258.02 FTT
عرضه کل 331,581,594
آدرس قرارداد در کاوشگر Etherscan 0x50d1c9771902476076ecfc8b2a83ad6b9355a4c9
آدرس قرارداد در کاوشگر BSCscan AGFEad2et2ZJif9jaGpdMixQqvW5i81aBdvKe7PHNfz3
آدرس قرارداد در کاوشگر Solscan AGFEad2et2ZJif9jaGpdMixQqvW5i81aBdvKe7PHNfz3
آدرس وبسایت ارز  https://ftx.com/

در حال حاضر، عرضه در گردش ارز اف تی تی، حدود 136 میلیون واحد FTT است. از آنجایی که عرضه‌ی کل، محدود به 331 میلیون واحد FTT است، این ارز سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا انتظار می‌رود با توکن‌سوزی هفتگی و کاهش عرضه، قیمت توکن در طول زمان رشد کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: رفع مسدودی حساب بایننس

ارز ftt چه استانداردهایی دارد؟

ارز اف تی تی استاندارد ERC20 دارد و بنابراین، یک ارز اتریومی است. نسخه‌های رپد شده‌ی ارز ftt در بایننس اسمارت چین و سولانا نیز راه‌اندازی شده است. بنابراین شما می‌توانید در این دو شبکه نیز با این ارز معامله کنید.

کاربرد ارزftt چیست؟

 ارزftt بسیار کاربردی و یکی از نقاط قوت صرافی FTX بوده است. از مهم‌ترین علت‌هایی که باعث رشد ارز اف تی تی شده، می‌توان به کاربرد این ارز به‌عنوان وثیقه، در تمامی بازارهای صرافی اف‌تی‌ایکس، اشاره کرد. همچنین دارندگان ارز اف تی تی از تخفیفات ویژه‌ی معاملاتی در بازارهای اسپات و فیوچرز صرافی FTX بهره‌مند می‌شوند.

ارزFTT مزایایی از قبیل کارمزد معاملاتی تخفیفی در پلتفرم FTX و برخورداری از سود سهام اجتماعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این سود سهام اجتماعی، از منابع صندوق بیمه و منابع متعلق به صرافی تأمین می‌شود.

علت محبوبیت ارزftt چیست؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام سرمایه‌گذاری در یک ارز به آن توجه کنیم، اعتبارسنجی ارز دیجیتال است. می‌توان این امر را با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف بررسی کرد. در ادامه، به شش روش کاربردی، ارز ftt را اعتبار سنجی می کنیم.

  1. بررسی دامیننس ارز ftt 
  2. بررسی امتیازات دارندگان ارزftt
  3. بررسی توکنومیک و رشد هولدرهای ارز ftt 
  4. بررسی مقایسه‌ای ftt توکن با ارز بومی صرافی‌های بزرگ
  5. بررسی مکانیزم‌های صرافی برای حمایت از ارز ftt 
  6. بررسی قیمت ارز ftt توکن

در ادامه به هر یک از این عوامل می‌پردازیم.

بررسی دامیننس رمز ارز ftt

یکی از روش‌های بررسی فاندامنتال یک ارز دیجیتال، توجه به دامیننس آن در یک بازه‌ی زمانی معین است. دامیننس یعنی تأثیر و نقش یک ارز در کل بازار ارز دیجیتال که یکی از شاخص‌های مهم برای بررسی محبوبیت ارز دیجیتال است. با رشد مارکت کپ یک ارز، دامیننس آن نیز افزایش می‌یابد.

در چند ماه اخیر، دامیننس ارز ftx رشد صعودی داشت که نویدبخش افزایش ارزش بازار این ارز و افزایش قیمت آن به مرور زمان بود.

نمودار دامیننس ارز اف تی تی توکن

همانطور که در نمودار دامیننس ارزftt مشاهده می‌کنید، این شاخص تا ماه ژوئن روند صعودی داشت. افزایش دامیننس ارز ftx، به خوبی نشان می‌داد که این ارز در آینده، رشد خوبی خواهد داشت. با این‌حال، در زمان بروز رسانی این مطلب (آبان 1401)، تریدینگ ویو نمودار دامیننس ارز صرافی ftx را حذف کرده است. زیرا این ارز بیش از 80 درصد از ارزش‌ بازار خود را از دست داده است.

تأثیر امتیازات سهام‌داری بر رشد قیمت ارز ftt

دارندگان توکن ftt از امتیازات استثنایی، مانند موارد زیر برخوردار هستند:

  • 60 درصد تخفیف معاملات در صرافی FTX؛
  • دریافت ایردراپ هفتگی توکن اتریومی SRM به عنوان پاداش سهام‌داری.

با این‌که صرافی ftx، به علت تحریم‌ها و یا محدودیت‌های رگولاتوری، در برخی از نقاط جهان، مانند ایران و امریکا در دسترس نیست، امتیازات سهام‌داری برای یک سرمایه‌گذار در ارز ftt مهم بود؛ زیرا این امتیازات باعث افزایش قدرت و محبوبیت ارزftt می‌شدند. از آنجایی که معامله‌گران سراسر جهان می‌توانند در ارز ftt سرمایه‌گذاری کنند، این امر خود یک سیگنال مثبت برای هولد این ارز به شمار می‌آمد؛ زیرا طبق گزارش سایت کوین گکو (CoinGeco)، پیش از این، صرافی FTX در بخش اسپات رتبه 2 و در بخش فیوچرز جایگاه ششم را داشت. 

بررسی توکنومیک و رشد هولدرهای ارز دیجیتال FTT

توکنومیک یا نحوه‌ی توزیع توکن میان دارندگان، اطلاعات مهمی در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد. به‌طور مثال، نحوه‌ی توزیع یک ارز نشان می‌دهد که چه مقدار متمرکز یا غیرمتمرکز است. اگر حجم بزرگی از یک ارز فقط در چند آدرس ذخیره شده باشد، این نشان می‌دهد که آن ارز متمرکز و قیمت آن به‌راحتی قابل دستکاری است.

با توجه به داده‌های سایت اتر اسکن (EtherScan)، ارزftt متعلق به صرافی اف‌تی‌ایکس است، بنابراین یک ارز متمرکز و حجم خاصی از آن در اختیار صرافی است؛ به همین علت، ارز ftt توزیع متوازنی ندارد.

100 کیف پول برتر دارنده ارز ftt

به‌نظر می‌رسد 52.49 درصد ارزftt با یک قرارداد هوشمند، توسط صرافی ftx جمع‌آوری شده است. 13.13 درصد نیز در اختیار صرافی ftx است که این مورد، این ارز را تبدیل به یک ارز متمرکز کرده است که قابلیت پامپ و دامپ به دست صرافی را دارد. با این‌حال انباشت ارز در کیف پول خاصی مشاهده نمی‌شود.

بررسی مقایسه ای عملکرد رمز ارز ftt در سه ماه گذشته

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، ارز ftt، توکن بومی صرافی ftx است و تحت حمایت این صرافی قرار دارد. این توکن با مکانیسم‌های پاداش‌دهی، توکن‌سوزی و خرید دوره‌ای توسط صرافی حمایت می‌شود و تحت تأثیر قدرت صرافی، رشد روزافزون دارد. طبق داده‌های وبسایت بلاکچین سنتر (blockchaincenter)، در خرداد 1401، ارز ftt جزو 10 ارز برتر، با بهترین عملکرد در 90 روز گذشته بوده است. در آن تاریخ، ftt توکن حتی از ارزهای مهمی مانند بیت کوین و بایننس کوین نیز عملکرد بهتری از خود نشان داده است. در ادامه، به مقایسه‌ی این ارز با ارز دو صرافی بزرگ بایننس و کوکوین طی ریزش‌های اخیر می‌پردازیم.

لیست 50 ارز با بهترین عملکرد در سه ماهه گذشته

ارز BNB: ارز بومی صرافی بایننس، BNB یا بایننس کوین نام دارد. این ارز تحت حمایت صرافی بایننس، اولین صرافی بزرگ ارز دیجیتال قرار دارد. در زمان نگارش این مطلب، بایننس کوین با 35.7 میلیارد دلار ارزش بازار، رتبه‌ی پنجم را در میان ارزهای دیجیتال دارد. ارز BNB از سه ماه گذشته تاکنون، 32.9% از ارز‌ش خود را از دست داده است.

ارز KCS: ارز بومی صرافی کوکوین شیرز (KCS) نام دارد. ارز کوکوین شیرز تحت حمایت صرافی کوکوین، ششمین صرافی بزرگ جهان قرار دارد. در خرداد 1401، ارز KCS با 1.05 میلیارد دلار ارزش بازار، جایگاه 51 را تصاحب کرده است. این ارز، در دوره‌ی مشابه، 37.6% از قیمت خود را از دست داد.

ارز ftt: در زمان نگارش این مطلب، ارز ftt، با 3.55 میلیارد ارزش بازار، در رتبه‌ی بیستم قرار دارد. این ارز در مدت مشابه، 17.4% کاهش قیمت را ثبت کرده است.

با مقایسه ارز بومی این سه صرافی، ارز ftt عملکرد بهتری را میان این سه ارز، از خود ارائه داده است.

توکن سوزی‌های هفتگی رمز ارز ftt و تأثیر آن بر قیمت 

ارز اف تی تی یک ارز از پیش استخراج شده و بنابراین غیرقابل استخراج است. در ابتدای راه‌اندازی توکن ftt، صرافی FTX یک مکانیسم توکن سوزی طراحی کرد. هدف از طراحی و اجرای این مکانیسم، رشد ارز بومی صرافی در کنار رشد پلتفرم بود.

آمار توکن سوزی ارز FTT

تیم تخصصی اف‌تی‌ایکس به‌طور هفتگی، به‌وسیله‌ی توکن سوزی هدفمند، ارزهای مازاد را از گردش خارج کرده و موجب کمیابی و افزایش قیمت ارز ftt در بلندمدت می‌شود. این توکن سوزی هدفمند بر اساس فرمول زیر صورت می‌گیرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: توکن سوزی چیست؟

 

  • 33٪ از کل درآمد حاصل از کلیه بازارهای صرافی FTX توکن سوزی می‌شود.
  • 10٪ از درآمد خالص به «سود سهام اجتماعی» اختصاص می‌یابد.
  • 5٪ از درآمد حاصل از فعالیت‌های متفرقه پلتفرم صرف خرید و رایت ftt توکن می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، صرافی FTX، به صورت هفتگی، 5% از درآمد حاصل از فعالیت‌های متفرقه‌ی صرافی را صرف خرید و جمع‌آوری ftt توکن می‌کند تا در مقابل ریزش‌های بزرگ بازار، از ارز بومی خود، حمایت کند.

بررسی قیمت اف‌تی‌ایکس توکن (FTT)

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت FTT از ابتدای سال 2021 به طور جهشی افزایش یافت. در 1 ژانویه 2021، ارز اف تی تی فقط 5.77 دلار قیمت داشت. اما این ارز به سرعت توانست یک رشد حیرت‌انگیز را ثبت کند. ارزFTT در سپتامبر 2021 توانست با 50 میلیون دلار متوسط حجم معاملات روزانه، به سقف 85 دلار برسد و سود سالانه 1600 درصدی را به ثبت برساند.

10 ارز محبوب نهنگ‌های اتریومدر ابتدای ماه مارس 2022 (اسفند 1401)، اف‌تی‌اکس توکن توجه نهنگ‌های اتریوم را به خود جلب کرد و در لیست 10 توکن برتر موجود در کیف پول 1000 نهنگ اتریوم قرار گرفت. البته جلب توجه نهنگ‌های اتریوم به همان اندازه که می‌تواند مثبت باشد، می‌تواند به عنوان عاملی منفی نیز تلقی شود؛ زیرا هر تحرک نهنگ‌های اتریوم باعث ایجاد روند (صعودی یا نزولی) در نمودار یک ارز می‌شود.

برای مشاهده قیمت لحظه ای ftt و سابقه‌ی این ارز، به نمودار بالای این صفحه مراجعه فرمایید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ftt (آپدیت جدید)

با توجه به ریزش‌های گسترده در بازار ارز دیجیتال، اکنون بسیاری از رمزارزها دچار افت قیمت شدیدی شده‌اند. حال، با توجه به جایگاه قبلی ارزftt در میان 20 ارز برتر، برای بسیاری از سرمایه‌گذارن سؤال است که آیا باید در ارز دیجیتال ارز اف تی تی (FTT) سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا امروز باید FTT بخریم؟

سایت ولت اینوستر ارز ftt را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت (1 ساله) بد در سال 2022 توصیف می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال ارزهای دیجیتال سودده هستید، FTT می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری یک ساله پرخطر باشد؛ زیرا در حال ساختن کف‌های جدید است. 

ارزftt را بخریم یا نه؟ (آپدیت جدید)

با توجه به سقف تاریخی 85 دلار، ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذاران تصور کنند، اکنون که قیمت در یکی از کف‌ها قرار دارد، زمان مناسبی برای خرید ارز اف تی تی است. با اینحال، نگاهی به عوامل تکنیکال و فاندامنتال، این فرضیه را باطل می‌کند. با توجه به رویدادهای بنیادین اخیر و ریزش گسترده‌ی ارز ftt؛ احتمال تشکیل کف‌های جدید برای این ارز وجود دارد.

اگر اکنون وارد بازار توکن صرافی اف‌تی‌ایکس شوید، به احتمال زیاد، متحمل زیان می‌شوید. در شرایط کنونی، از لحاظ تکنیکال نیز، دلایل روشنی وجود دارند که مانع ورود ما به بازار FTT می شوند. 

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال ارز ftt (بروزرسانی جدید)

با نگاهی به نمودار ارز دیجیتال ftt، ریزش 90 درصدی این ارز تنها در یک هفته، فشار فروش سنگین را نشان می‌دهد. اما چرا ارز ftt، ارز آینده‌داری که رشد خوبی داشت، ناگهان سقوط کرد؟ و ریزش تا کی ادامه دارد؟ آیا شانس بازگشت قیمت وجود دارد؟

در پاسخ به این سؤال‌ها باید گفت، در حال حاضر ارز ftt در شرایطی قرار دارد که تحلیل فاندامنتال آن، بسیار مهم‌ است و علت‌های ریزش این ارز به تحلیل فاندامنتال آن وابسته است. از لحاظ فاندامنتال ارز ftt، یک ارز دیجیتال نابود شده است. زیرا بنا به اخبار فاندامنتال زیر، کاربرد و ارزش خود را از دست داده است.

  1. رسوایی مالی صرافی ftx؛
  2. اعلام ورشکستگی صرافی ftx؛
  3. استعفای مدیرعامل صرافی ftx؛
  4. هک اخیر صرافی ftx؛
  5. احساسات به شدت منفی پیرامون ارز ftt.

 

?توجه: 

  • اولین علت رشد ارز اف تی تی، کاربرد آن در صرافی ftx برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، وثیقه‌گذاری، پاداش سپرده‌گذاری و تخفیفات معاملاتی بود.
  • دومین علت رشد ارز اف تی تی، حمایت صرافی ftx از این ارز از طریق بازارسازی و توکن‌سوزی‌های دوره‌ای بود.
  • حال که صرافی اف تی ایکس اعلام ورشکستگی کرده است، هر دو علت رشد ارز ftt از میان رفته است. ارز دیجیتال اف تی تی اکنون تبدیل به یک ارز بی کاربرد شده که فقط در دست خریداران و فروشندگان در حال گردش است.

 

در ادامه علت‌های ریزش این ارز را بخوانید. اگر از دارندگان این ارز هستید، این دلایل در تصمیم‌گیری شما برای هولد یا فروش مؤثر خواهد بود.

علت سقوط ارز ftt چیست؟

ریزش ارز ftt دلایل پنهان و آشکار زیادی دارد. اصلی ترین این علت‌ها رسوایی مالی صرافی ftx در رسانه‌های ارز دیجیتال و کشیدن شدن این اخبار به مناظرات توییتری صرافی بایننس با صرافی ftx بود. 

این عوامل در کنار سایر علت‌ها که در ادامه می‌آید، موجب ریزش گسترده‌ی ارز ftt و ایجاد یک اثر دومینویی در کل بازار ارز دیجیتال شد؛ به‌طوریکه یک بازار به شدت گاوی ایجاد کرد که به جز استیبل کوین‌ها، تقریباً همه‌ی بازار را تحت تأثیر قرار داد.

اولین علت: افشای نقص در ترازنامه‌ی شرکت توسط رسانه‌ها

روز جمعه، 2 نوامبر، سایت خبری کوین‌دسک (Coindesk) افشا کرد که اسناد محرمانه‌ای را در اختیار دارد که با بررسی آن مشخص شده تا تاریخ 30 ژوئن 2022، دارایی کل شرکت آلامدا (Alameda)، مبلغی معادل 14.6 میلیارد دلار است که بخش اعظم آن، شامل 3.6 میلیارد دلار ارز صرافی ftx (قفل نشده) و 2.16 میلیارد وام ارز ftt است. از آنجایی که شرکت آلامدا یک شرکت تحقیقاتی زیر نظر سم بنکمن- فرید (Sam Bankman-Freid)، مدیر عامل صرافی ftx بود، این خبر نشان از وجود فساد سیستمی در کسب و کار صرافی ftx داشت.

این خبر به این دلیل با اهمیت است که امپراطوری سم بنکمن فرید از دو بخش صرافی ftx و شرکت آلامدا تشکیل یافته، اما ظاهراً تنها 134 میلیون دلار از بودجه‌ی 14.5 میلیارد دلاری شرکت آلامدا ارزهای فیات است و 99 درصد سهام این شرکت، ارزهای دیجیتالی است که صرافی ftx عرضه کرده. دیگر ارزهایی که بودجه‌ی این شرکت را تشکیل می‌دهند، موارد زیر هستند که در بیشتر آن‌ها رد پای سام بنکمن فرید به چشم می‌خورد:

  • ارز سولانا (SOL): بنکمن-فرید یکی از سرمایه‌گذاران اولیه‌ی آن است.
  • ارز SRM (توکن بومی صرافی غیرمتمرکز Serum که یکی از بنیانگذاران آن بنکمن فرید است)،
  • ارز MAPS، OXY و FIDA.

با توجه به آماری که سایت کوین دسک ارائه داد، صرافی ftx عملاً بودجه‌ای جز ارز بومی خود نداشت و این موضوع، به خودی خود، یک نقطه‌ ضعف بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.

دومین علت: سکوت مدیر عامل آلامدا و صرافی ftx

پس از افشای این سند محرمانه توسط کوین‌دسک، مدیرعامل آلامدا، کارولین الیسون (Caroline Ellison) و بنکمن-فرید، سکوت اختیار کردند و هیچ پاسخ یا اظهار نظری ارائه نکردند. این امر مهر تأییدی بر صحت پرونده‌ی افشا شده توسط کوین دسک زد.

سومین علت: توییت صرافی بایننس

در پی انتشار اخبار محرمانه‌ی صرافی ftx و سکوت رسانه‌ای شرکت‌های مرتبط، ارز دیجیتال ftt (ارز صرافی ftx) و ارزهای مرتبط با آن، (سولانا، SRM، OXY، MAPS، FIDA) از شنبه، 5 نوامبر 2022، مصادف با 14 آبان 1401، وارد روند نزولی شدند. این روند زمانی شدت گرفت که روز بعد (یکشنبه)، ژائو مدیرعامل صرافی بایننس، در حساب توییتر خود اعلام کرد قصد فروش کل موجودی ارز ftt صرافی بایننس، به ارزش 530 میلیون دلار را دارد. در این توییت، علت این تصمیم قاطعانه‌ی صرافی بایننس، «افشاگری» در رسانه‌ها عنوان شد.

این توییت تاریخی ژائو، مدیرعامل بایننس، موجب فروش گسترده‌ی ارز ftt شد.

ژائو با این پیام رمز‌آلود خود مشخص نکرد، دقیقاً از کدام «افشاگری» سخن می‌گوید. از افشای اسناد محرمانه توسط کوین دسک و یا افشاگری اخیر سام بنکمن-فرید در مورد سرویس‌دهی صرافی بایننس به ایرانیان در زمان تحریم!

چهارمین علت: دعوای توییتی دو صرافی بزرگ ارز دیجیتال!

بنکمن-فرید روز دوشنبه در توییتی نوشت:

«یک رقیب با شایعات نادرست در صدد است ما را تخریب کند. حال صرافی FTX خوب است. وضعیت دارایی‌ها خوب است.»

توییت‌ها همچنان ادامه داشت. مدیرعامل بایننس در بدترین توییتی که انتشار آن منجر به ایجاد وحشت عمومی در معامله‌گران شد، نوشت:

«فروش ارز ftt، فقط مدیریت ریسک است که از زمان ماجرای LUNA آموخته‌ایم. پیش از این حمایت می‌کردیم، اما لزومی به عشق ورزیدن بعد از طلاق نمی‌بینیم. ما مخالف کسی نیستیم. اما از افرادی که در پشت سر، علیه دیگر بازیگران صنعت ارز دیجیتال لابی می‌کنند، حمایت نخواهیم کرد. به پیش.»

در این توییت، نه تنها به لابی‌گری بنکمن-فرید با سیاستمداران آمریکایی و علیه صرافی بایننس بر سر مسئله‌ی ایران اشاره شده، بلکه ژائو به طور ضمنی پیشگویی کرده که قرار است ارز ftt دچار افت قیمت شود.

صرافی FTX همواره در رتبه‌ی 3 یا 4 لیست بزرگترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال قرار داشت. پس از افشای آسیب‌پذیری این صرافی، تنها یک توییت مدیرعامل صرافی بایننس کافی بود که ورشکستگی  صرافی ftx رقم بخورد. اما نقطه ضعف صرافی FTX چه بود؟

ژائو مدیر عامل صرافی بایننس در یک توییت، دو ضعف اصلی صرافی FTX را به عنوان درس‌هایی که باید آموخت قید کرد:

توییت ژائو مدیر عامل صرافی بایننسترجمه‌ی توییت:

دو درس بزرگ:

  1. هرگز نباید از توکن بومی خود به عنوان وثیقه‌ی وام استفاده کنید.
  2. اگر صاحب یک کسب و کار کریپتویی هستید، هرگز وام نگیرید. هرگز از ارزش بازار خود «به طور مؤثر» بهره‌برداری نکنید. همواره پشتوانه‌ی بزرگی [برای مواقع اضطراری] پیش‌بینی کنید. صرافی بایننس هرگز از BNB برای وثیقه‌ی وام استفاده نکرده است و ما هرگز وامی دریافت نکرده‌ایم.

این توییت به وام بزرگی که صرافی ftx با استفاده از توکن بومی خود ftt دریافت کرده بود و همچنین به پشتوانه‌ی شرکت تحقیقاتی آلامدا که توکن ftt قفل نشده بود، اشاره دارد.

اوضاع بحرانی ارزftt 

روز یکشنبه، 8 نوامبر، پس از تشکیل یک کندل بزرگ نزولی در نمودار ارز ftt و کاهش 32 درصدی این ارز، بالاخره کارولین الیسون سکوت را شکست و توییت زد که بیش از 10 میلیارد دارایی شرکت آلامدا در ترازنامه‌ی این شرکت منعکس نشده است! در واقع الیسون، با این لاف بزرگ برای حفاظت از شرکت آلامدا، این شرکت را در برابر اتهام بزرگتری (فرار مالیاتی، اختلاس و ...) قرار داد. با این‌حال، این توییت از باورپذیری لازم برای توقف ریزش ارز ftt برخوردار نبود. یکی از کاربران در کامنت‌ها نوشت سرمایه 10 میلیاردی + قرض 10 میلیاردی در واقع سرمایه‌ی صفر است.

الیسون در توییت‌های بعدی، پیشنهاد خرید تمام موجودی ارز ftt صرافی بایننس، با قیمت هر واحد 22 دلار را مطرح کرد. در روز بعدی، (دوشنبه) ارز ftt بیش از این مبلغ معامله می‌شد. در همین حین، ارز سولانا که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی آن بنکمن – فرید است، اصلاح جدی به خود دید.

به گزارش بلومبرگ، کلارا مدالی (Clara Medalie)، رئیس تحقیقات شرکت تحلیلی Kaiko در ایمیلی نوشت:

«حجم معاملات FTT به بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید که نشان می‌دهد بازارسازان برای مدیریت بحران ناشی از فشار فروش بالا و حفظ نقدینگی، در حال اضافه‌کاری هستند».

 

  • تنش میان این دو غول ارز دیجیتال در زمان بسیار خطرناکی رخ می‌دهد و برای صنعت ارز دیجیتال بسیار مضر است. در سال جاری، پس از یک سری رسوایی، از سقوط استیبل کوین TerraUSD گرفته تا تعداد بی‌شماری از ورشکستگی در میان وام دهندگان ارزهای دیجیتال، این تنش‌های توییتی موجی از ناامیدی را در بازار ارز دیجیتال به وجود آورده است.
  • اکنون شاخص ترس و طمع در ارز دیجیتال به عدد 29 رسیده که نشان از جو روانی منفی در بازار دارد و موجب افزایش ریسک معاملات می‌شود.

 

آینده‌ی ارز ftt

اتفاقات اخیر موجب شد بنکمن-فرید برای جلوگیری از زیان کاربران خود، پیشنهاد واگذاری ftx را به رقیب قدرتمند خود، صرافی بایننس مطرح کند. پس از قبول اولیه‌ی پیشنهاد صرافی FTX، روند سقوط ارز ftt کاهش یافت. با این‌حال، ارز ftt نسبت به هفته‌ی گذشته 83 درصد از ارزش خود را از دست داد. پس از بررسی یک روزه‌، صرافی بایننس اعلام کرد که مایل به خرید این صرافی نیست. در پی انتشار خبر کنارکشیدن صرافی بایننس از خرید صرافی FTX، ارزftt روند نزولی خود را از سر گرفت و حدود 90 درصد از ارزش خود را از دست داد. با در کنار هم گذاشتن این عوامل و از دست رفتن اعتماد به صرافی‌ها، احتمال ادامه‌ی ریزش بیشتر از بازگشت قیمت است.

تکلیف دارندگان ارزftt چیست؟

در این شرایط، اگر از دارندگان ارزftt هستید، دو انتخاب پیش روی خود دارید:

  1. انفعال و انتظار برای رشد مجدد ارز ftt و فروش در سقف‌های بهتر؛
  2. فروش و خروج از بازار ارزftt.

حادثه‌ی لونا نشان داد که رگولاتورها هیچ اقدامی برای جبران زیان سرمایه‌گذاران انجام نمی‌دهند و صاحبان کسب و کارهای ورشکسته نیز قادر به بازگرداندن اعتماد از دست رفته نیستند. به خاطر داشته باشید، جلوگیری از زیان بیشتر، خود یک سود است و در این زمان احساس مالکیت به توکنی که خطر ریزش آن، بیش از شانس افزایش قیمت آن است، می‌تواند احساسی زیان‌ده باشد. بنابراین شاید بهتر باشد توکن‌های خود را بفروشید و از بازار این ارز خارج شوید.

با اعلام ورشکستگی صرافی ftx، توکن بومی این صرافی کاربرد خود را از دست داده است و آینده‌ی نامعلومی در انتظار آن است.

و اما سخن پایانی

صرافی FTX یکی از بهترین صرافی‌ها بود و توکن حاکمیتی آن، ارز اف تی تی (FTT)، یک ارز ارزشمند از لحاظ بنیادین به شمار می‌آمد. در این مطلب از دنیای ترید، وضعیت فعلی ارز دیجیتال FTT برای شما توضیح داده شد. حال سؤال اینجاست که آیا ارز ftt دوباره به روزهای اوج باز می‌گردد؟ در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اگر تریدر ارزهای دیجیتال هستید، اخبار بازارهای مالی را فعالانه دنبال کنید و به طور روزانه یا هفتگی، نمودار ارز اف تی تی را زیر نظر بگیرید. اگر با اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنایی ندارید، بروزرسانی‌های این صفحه را دنبال کنید. 

سوالات متداول (FAQ)

آیا ارز اف تی تی آینده‌دار است؟

به علت اعلام ورشکستگی صرافی ftx، به احتمال زیاد  این ارز کاربرد و جایگاه خود را از دست بدهد. بنابراین آینده‌ی مبهمی دارد و سرمایه‌گذاری در آن ریسک بالایی دارد.

پیش‌بینی قیمت ارز ftt تا پایان 2022

پیش‌بینی قیمت ارز اف تی تی بسیار نزولی است. احتمال نزول زیر 1 دلار تا پایان سال 2022 وجود دارد.

آیا اف‌تی‌ایکس توکن سرمایه‌گذاری خوبی برای سال 2022 است؟

خیر، به علت نوسانات بالا و ریزش‌های شدید بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری در ارز ftt پیشنهاد نمی‌شود. در صورت تغییر روند بازار و پیدا شدن نشانه‌های صعودی برای اف‌تی‌ایکس توکن، این بخش بروزرسانی می‌شود.

آینده ارز ftt در 2025

متعاقباً اعلام خواهد شد.

آیا اف‌تی‌ایکس توکن، دوباره 86 دلار می‌شود؟

در حال حاضر ارز FTX با سقف تاریخی خود بسیار فاصله دارد. این ارز دچار نوسانات بالاست و این مورد بعید به نظر می رسد.

آیا اکنون زمان خرید ارزftt است؟

اکنون ورود به بازار ارز اف‌ تی تی پیشنهاد نمی‌شود.

چه زمانی برای ورود به بازار ارزftt مناسب است؟

حتی با بهبود قیمت بیت کوین و بهبود وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال، به علت اعلام ورشکستگی صرافی ftx، انتظار رشد قیمت ارز ftx و دست‌یابی به سقف‌های گذشته بعید می‌نماید.

کدام کیف پول از ارز اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) پشتیبانی می کنند؟

تمامی کیف پول‌های اتریومی از توکن FTT پشتیبانی می‌کنند، کیف پول تراست ولت و متاماسک، بهترین کیف پول‌ها برای هولد و تبدیل ارز ftt هستند.

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه