قیمت لحظه ای انزایم + معرفی و بررسی انزایم (ملون سابق)
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای انزایم + معرفی و بررسی انزایم (ملون سابق)

حتماً تاکنون آوازه پلتفرم انزایم و ارز بومی آن ملون (MLN) به گوشتان خورده! انزایم (Enzyme) چیست؟ چرا پلتفرم انزایم و ارز ملون، نظر سرمایه گذاران خرد سراسر جهان را به خود جلب کرده است؟ در این مطلب از بخش ارز دیجیتال دنیای ترید، قصد داریم به زبان ساده، مهم ترین نکات پلتفرم انزایم و توکن ابزار آن، ملون (MLN) را برای شما توضیح دهیم. پس از بررسی کامل پروژه انزایم، به این پرسش پاسخ می دهیم که آینده ارز انزایم چگونه خواهد بود و آیا ملون (MLN) سرمایه گذاری خوبی برای 2022 است یا خیر. پیش از سرمایه گذاری در انزایم، در مورد پروتکل‌ Enzyme، ویژگی‌ها، توکن و مکانیسم کار آن، بیشتر بخوانید.

انزایم چیست؟

انزایم یک پلتفرم هوشمند مدیریت ارزهای دیجیتال است. صندوق های سرمایه گذاری قرارداد هوشمند (Enzyme Smart Vaults) مهم ترین بخش انزایم را تشکیل می دهند. این پروتکل که با نام ملون (melon) راه اندازی شده است، دو ویژگی مهم دارد:

  • محیطی امنی برای سرمایه گذاری با وجوه اندک را فراهم می کند.
  • یک پلتفرم غیرمتمرکز مدیریت دارایی است، پس نیاز به ثبت نام و احراز هویت ندارد.

 

ارز انزایمف ملون سابق (MLN)

پروژه انزایم روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است. با استفاده از این پلتفرم، اشخاص و شرکت ها می‌توانند سرمایه های خود را به یک صندوق سرمایه گذاری مطمئن و درآمدزا هدایت کرده و به کسب درآمد بپردازند. انزایم از جدیدترین نوآوری‌ها در امور مالی غیرمتمرکز (Defi) بهره می برد. استفاده از پلتفرم انزایم نیاز به ثبت نام و احراز هویت ندارد و کار با این پلتفرم بسیار آسان است. با ما در مسیر کشف این پروژه و مزایای آن همراه باشید.

معرفی شبکه های اجتماعی انزایم

وبسایت رسمی انزایم

 https://enzyme.finance/ 

حساب لینکدین enzyme

 https://www.linkedin.com/company/enzymefinance/

حساب تلگرام پلتفرم انزایم

https://t.me/enzymefinance

حساب توییتر انزایم

https://t.me/enzymefinance

تاریخچه انزایم (ملون سابق)

پلتفرم انزایم در سال 2016، توسط یک ریاضیدان سوئیسی، به نام مونا ال ایسا (Mona El Isa) راه اندازی شد. ال ایسا از طریق شرکت خصوصی خود، ملونپورت (Melonport)، این پروژه را راه اندازی و در ابتدا، آن را ملون نام گذاری کرد. این پروتکل بعدها به انزایم تغییر نام داد.

بنبانگذار پلتفرم انزایم مونا ال ایسا (Mona El Isa)

 

مونا ال ایسا یکی از بنیانگذاران Enzyme، و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آوانگارد فایننس (Avantgarde Finance) است. ال ایسا فارغ التحصیل اقتصاد و آمار از کالج لندن بوده و در سمت نایب رئیس بخش تجارت سهام، با شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs) همکاری کرده است. در کارنامه کاری وی، مدیریت پرتفو نیز دیده می شود. به نظر می رسد ایده اولیه انزایم برآمده از این شغل باشد.

 

 

در سال 2017، شرکت ملونپورت یک ICO ترتیب داد و از عرضه اولیه توکن MLN، حدود 2.9 میلیون دلار جمع آوری کرد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می شود: عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان

در مجموع، شرکت ملونپورت 1.25 میلیون توکن MLN، بین سال‌های 2017 و 2018 ایجاد و توزیع کرد. بعدها، در سال 2019، این شرکت خصوصی تعطیل شد و شورای ملون کنترل شبکه پروتکل را در اختیار گرفت.

معرفی شورای ملون

شورای ملون یک DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) است که در سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد. قراردادهای هوشمند در انزایم توسط این شورا ایجاد شده است. با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران انزایم می توانند به اختیار خود، کاربران جدید را به شبکه دعوت کنند. همچنین با این قراردادها، امکان ارتقا یا تغییر پارامترهای پروتکل توسط دارندگان ارز ملون وجود دارد.

وظیفه حفظ یکپارچگی شبکه، تقویت نوآوری و افزایش پذیرش انزایم، بر عهده شورای ملون است.

مهم ترین ویژگی پلتفرم انزایم (Enzyme)

پلتفرم Enzyme با بسیاری از پروتکل های دیفای یکپارچه سازی شده است. بنابراین، به واسطه‌ی انزایم، می توان به این پروژه ها دسترسی پیدا کرد و از مزایای آن ها، مانند تبدیل توکن آسان یا وام گیری استفاده کرد. انزایم صندوق های سرمایه گذاری (Vault) متنوعی دارد. شما می توانید بدون ثبت نام و ارائه مدارک شناسایی، بدون پرداخت مالیات، وجوه خود را آزادانه، در یکی از این صندوق های هوشمند سرمایه گذاری کنید. صندوق های انزایم قسمت اصلی این پروتکل را تشکیل می دهند که در ادامه به آن می پردازیم.

Vault یا صندوق های سرمایه گذاری قرارداد هوشمند انزایم

در شبکه انزایم شما می توانید یک صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر قرارداد هوشمند برای خود ایجاد و آن را مدیریت کنید یا اینکه ارزهای دیجیتال خود را به یکی از صندوق های از پیش ساخته، بسپارید. در صورت انتخاب گزینه سرمایه گذاری در صندوق از پیش ساخته شده، همه مراحل سرمایه گذاری به صورت ناشناس انجام می شود. شما از هویت سایر سرمایه گذاران خبر ندارید و نیازی به تعامل با آن ها نیست.

 

Vault یا صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر قرار داد هوشمند چیست؟

Vault صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است. زیربنای اصلی این صندوق ها قرارداد هوشمند است. با استفاده از قرارداد هوشمند، مدیر صندوق می تواند شرایط معامله ارزهای دیجیتال را تعیین کرده و بدین ترتیب، استراتژی معاملاتی خود را در صندوق پیاده سازی کند. به طور مثال تعیین کند، هنگامی که قیمت یک ارز به نقطه خاصی رسید، مقداری سهم خریداری شده و مقداری دیگر به فروش برسد.

 

 

هر صندوق یک مدیر دارد که ممکن است قوانینی برای سرمایه گذاران وضع کند. همه امور به صورت شفاف اجرا می شوند. شما در داشبور خود، ابزاری برای محاسبه سود و کارمزد در اختیار دارید که به بلاکچین متصل است. همچنین سابقه تمامی عملیات (واریز، برداشت، سرمایه گذاری و ...) در بلاکچین ذخیره شده و قابل اثبات است. می توانید با توجه به انتظارات خود، تغییراتی را در صندوق اعمال و آن را سفارشی سازی کنید.

توضیح عملی کاربرد پلتفرم انزایم

شاید این سؤال شما نیز باشد که چه کارهایی می توان در پلتفرم Enzyme انجام داد؟

پلتفرم انزایم (Enzyme) با یکپارچه سازی با برخی از بهترین پروژه های دیفای، گزینه های خوبی را در دسترس کاربران قرار داده است. گزینه هایی مانند انجام معاملات در صرافی های غیرمتمرکز (DEX)، ارائه نقدینگی برای وام دهی در ازای کسب سود سپرده گذاری در پلتفرم هایی مانند کامپاند (Compound) یا آوه (AAVE)، کشت بازدهی و غیره.

لیست خدمات انزایم همواره در حال گسترش است.

نحوه عملکرد انزایم (Enzyme)

پروتکل انزایم دو لایه اصلی دارد. لایه اول شامل زیرساخت است و لایه دوم، از صندوق سرمایه گذاری هوشمند تشکیل می شود. علاوه بر این، انزایم دارای یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که از مرورگر وب پشتیبانی می کند و مجموعه ای از ابزارها و نرم افزارها را ارائه می دهد.

لایه زیرساخت پروژه انزایم (Enzyme) ملون سابق (MLN)

لایه زیرساخت، بخشی از اکوسیستم انزایم است که توسط سازمان مستقل غیرمتمرکز DAO و شورای ملون (Melon) کنترل می شود. شورای ملون سابق، اکنون به عنوان شورای انزایم شناخته می شود. توکن ابزار پروتکل MLN، یک توکن حاکمیتی بوده و دارندگان آن حق رأی در مسائل اصلی پروژه دارند.

لایه صندوق (Fund) پروژه انزایم

در لایه فاند یا صندوق، کاربران می توانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند. متقاضیان می توانند نسبت به ایجاد صندوق اقدام کنند و بدین ترتیب، کنترل و مدیریت صندوق را بر عهده گیرند. سایر کاربران نیز می توانند با قبول مقررات فاند، در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند. صندوق از دو بخش هاب (Hub) و اسپک (Spoke) تشکیل شده است.

قسمت اصلی لایه صندوق، هاب نامیده می شود. در بخش هاب ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی صندوق و ردیابی تراکنش ها وجود دارد. بخش دیگر اسپک است که از قراردادهای هوشمند سفارشی شده، استفاده می کند.

مزایا و معایب ایجاد صندوق سرمایه گذاری در پلتفرم انزایم

پروتکل انزایم روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و از توان محاسباتی و قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می کند. این امر برای انزایم مزایا و معایبی دارد. اصلی ترین مزیت، بهره برداری از امنیت اتریوم است. در مقابل، از مهم ترین معایب، کارمزد (گس) تراکنش های بی ثبات و بالای شبکه اتریوم است. کارمزد اتریوم یک چالش جدی برای مدیران صندوق هاست. در گذشته، پلتفرم انزایم برنامه‌های یارانه گس را برای کاهش کارمزد تراکنش اجرا می کرد. اکنون، تیم انزایم یک راه حل به نام رله کننده گس (Gas relayer) را به منظور کاهش کارمزد شبکه، پیش روی مدیران صندوق ها قرار داده است. اگر علاقه به ایجاد صندوق، مدیریت ارزهای دیجیتال و اجرای استراتژی منحصر به‌فرد خود در دنیای DeFi را دارید، رله کننده گس می تواند مسیر شما را هموار کند.

ویژگی Gas relayer در انزایم چیست و چگونه فعال می شود؟

Gas Relayer یک ویژگی کاملاً جدید v4 است که در شبکه Open GSN قرار دارد. برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، مدیران  می توانند با استفاده از رله کننده گس، به جای استفاده از ETH موجود در کیف پول خارجی خود، از موجودی رپد اتریوم (WETH) صندوق برداشت کنند.

ویژگی Gas relayer به طور پیش‌فرض فعال نیست و باید آن را از مسیر Settings → Fees → Enable Gas Relayer به صورت دستی فعال کرد. لازم به ذکر است که استفاده از رله کننده به خودی خود، باعث صرفه جویی واقعی در کارمزد تراکنش نمی شود، فقط به جای کسر کارمزد از کیف پول مدیر، به وجوه صندوق دسترسی می دهد و بدین ترتیب، کارمزد میان تمامی سرمایه گذاران سرشکن می شود.

اما تنها گزینه سرمایه گذاری در انزایم، صندوق های سرمایه گذاری امن نیست؛ شما می توانید پس از آشنایی با ارز ملون (MLN)، توکن بومی این پلتفرم، روی این ارز سرمایه گذاری کنید.

ارز انزایم چیست؟ معرفی توکن ملون (MLN)

همانطور که قبلاً ذکر شد، Enzyme Finance در ابتدا با عنوان پروتکل ملون راه اندازی شد؛ اما اکنون، این توکن نماد و نام جدیدی دارد. با این حال، آدرس قرارداد MLN ثابت مانده است. MLN یک توکن حاکمیتی و کاربردی است. حاکمیتی به این معنا که به دارندگان ارز ملون، به میزان سهمی که دارند، حق رأی در تصمیم گیری های جامعه انزایم را می دهد. کاربردی به این معنا که ارز ملون به عنوان ارز اصلی در پرداخت های درون اکوسیستم استفاده می شود. تمامی پرداخت ها مانند ایجاد صندوق و چرخه عمر سرمایه گذاری، پرداخت کارمزد شبکه اتریوم و ... با ارز ملون صورت می گیرد.

مشخصات کلی ارز MLN

نام ارز

Melon

نماد ارز

MLN

آدرس قرارداد

0xec67005c4e498ec7f55e092bd1d35cbc47c91892

حداکثر عرضه

 2,125,033.41 MLN

ارزش کل قفل شده (TVL)

$111,455,847

توسعه‌دهندگان و سرمایه گذاران می توانند به عنوان پاداش در ازای سپرده گذاری وجوه خود، ارز MLN دریافت کنند.

آیا ملون ارز پرطرفداری است؟

در زمان نگارش این مطلب، تعداد دارندگان ارز ملون در سایت اتر اسکن (Etherscan) 6,483 آدرس واحد قید شده است. با اینکه ملون با رتبه 380، در لیست 400 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار قرار دارد، تعداد دارندگان این ارز با ارز تازه واردی مانند بیبی دوج کوین (1.5 میلیون دارنده) که از لحاظ ارزش بازار در جایگاه 2834 قرار دارد، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. این نشان می دهد که انزایم با وجود عملکرد قوی، در بخش تبلیغات ضعیف ظاهر شده و اصولاً ارز چندان پر طرفداری نیست.

آیا سرمایه گذاری در ملون خوب است؟

همانطور که ذکر شد، هزینه های گس بسیار بالا و پرنوسان اتریوم، تبدیل به چالش مهمی برای مدیر صندوق های پروژه انزایم شده است. اگرچه شورای ملون همواره سعی در مدیریت این بحران دارد، مشکل همچنان به قوت خود باقیست. اما این امر موجب نمی شود که ارز ملون را نادیده بگیریم. در ادامه، نظر سایت های معتبر پیش بینی قیمت را در مورد سرمایه گذاری در این ارز بخوانید.

آینده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال انزایم (Enzyme)

پیش بینی قیمت یک ارز دیجیتال کار دشوار و نتیجه‌ی آن، بسیار تقریبی است؛ زیرا قیمت تمامی دارایی ها تابعی از شرایط فاندامنتال و اقتصاد کلان است. همانطور که پیش بینی آینده اقتصاد جهانی کار ساده ای نیست، پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال نیز آسان نخواهد بود. سایت های پیش بینی قیمت، تنها بر اساس فاکتورهای تحلیل تکنیکال می توانند آینده یک ارز را پیش بینی کنند. در ادامه، نظر مهم ترین سایت های پیش بینی قیمت در مورد ارز ملون (MLN)، ارز بومی پروژه انزایم را بخوانید.

پیشبینی قیمت ارز ملون، سایت پرایس پردیکشن

از نظر سایت پرایس پردیکشن، پروژه انزایم به علت مشکلاتی که در زمینه کارمزد تراکنش دارد، سرمایه گذاری کوتاه مدت خوبی نیست. قیمت فعلی جفت ارز انزایم به دلار 27.2 $ است. پیش بینی سایت پرایس پردیکشن برای آینده انزایم، به شرح زیر است:

جدول پیش بینی آینده ارز انزایم (MLN) از نظر سایت پرایس پردیکشن

سال

حداقل قیمت

متوسط قیمت

حداکثر قیمت

حداقل درصد رشد

2022

28.92

29.86

33.82

6.2%

2025

91.77

94.31

106.72

238%

2027

197.55

203.03

229.33

630%

این تنها یک پیش بینی با ابزار تکنیکال و بدون در نظر گرفتن شرایط فاندامنتال انزایم است.

پیشبینی آینده ارز ملون، سایت دیجیتال کوین پرایس

پیش بینی آینده ارز انزایم از نظر سایت digitalcoinprice را بخوانید.

جدول پیش بینی آینده ارز انزایم (MLN) از نظر سایت دیجیتال کوین پرایس

سال

حداقل قیمت

متوسط قیمت

حداکثر قیمت

حداقل درصد رشد

2022

$32.91

$34.68

$36.97

18%

2025

$46.00

$53.38

$58.69

70%

2027

$51.46

$61.72

$76.73

89%

پیشبینی آینده ارز ملون، سایت ولت اینوستر

از نظر سایت Wallet investor ارز ملون (MLN) یک سرمایه گذاری بد و پرریسک ارزیابی می شود و احتمال کاهش قیمت در آینده وجود دارد.

تحلیل تکنیکال و پیش بینی آینده ارز ملون، سایت دنیای ترید

از نظر ما، ارز انزایم از لحاظ بنیادین ارز خوبی است، اما اکنون به علت رکود صندوق های این پلتفرم که به طور مستقیم با کارمزدهای اتریوم در ارتباط است، ملون، ارز بومی این پلتفرم، در روند نزولی قرار دارد. از سویی، شرایط کلی بازار ارز دیجیتال نیز نزولی بوده که خود مزید بر علت کاهش قیمت این ارز شده است. در صورتیکه مشکلات کارمزد این شبکه حل شود، خرید ارز ملون، یک سرمایه گذاری عالی به شمار می آید. زیرا این ارز در گذشته، سقف 235 دلار را ثبت کرده است. احتمالاً در آینده نزدیک و پس از راه اندازی اتریوم 2، مشکلات گس تمامی پلتفرم های روی شبکه اتریوم رفع می شود. بنابراین اخبار بنیادین این ارز را دنبال کنید. در صورتیکه مشکل کارمزد این شبکه همچنان حل نشده باقی بماند، سرمایه گذاری در این ارز بسیار پر ریسک است؛ زیرا اکنون قیمت ارز انزایم از زمان عرضه اولیه آن نیز، پایین تر است.

سوالات متداول (FAQ)

انزایم چیست؟

انزایم یک پلتفرم مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال است. شما می توانید در این پلتفرم، یک صندوق سرمایه گذاری هوشمند ایجاد کنید و با پیاده سازی استراتژی معاملاتی خود، وجوه دیگر سرمایه گذاران را جذب و مدیریت کنید. همچنین سرمایه گذاران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در یک صندوق، سپرده گذاری و کسب سود کنند.

انزایم در چه زنجیره ای قرار دارد؟

انزایم در بلاکچین اتریوم راه اندازی شده، اما با توجه به کارمزد بالای اتریوم، تیم پشتیبانی قصد دارد پروژه را به یک پلتفرم لایه دو انتقال دهد.

آیا سرمایه گذاری در صندوق های انزایم نیاز به احراز هویت دارد؟

انزایم یک پلتفرم غیرمتمرکز است. بنابراین برای سرمایه گذاری در صندوق های آن، نیاز به احراز هویت نیست. شما همچنین سایر سرمایه گذاران نمی شناسید و نیاز به تعامل با آن ها نیست.

روش سرمایه گذاری در انزایم چگونه است؟

شما می توانید به دو روش در انزایم سرمایه گذاری کنید.

  • خرید ارز ملون (MLN)
  • سرمایه گذاری در صندوق های انزایم

 

از کجا ارز دیجیتال انزایم بخریم؟

اگر قصد خرید ارز ملون را دارید، بهترین صرافی ها برای ایرانیان در جدول زیر آمده است:

بهترین صرافی برای ایرانیان به منظور خرید ارز ملون (MLN)

نام صرافی

جفت ارز

نام صرافی

جفت ارز

MLN/USDT
MLN/BTC
MLN/USDT

 

huobi global exchange

صرافی هوبی گلوبال

MLN/USDT

MLN/BTC

MLN/ETH

hot bit exchange

صرافی هات بیت

MLN/USDT

MLN/USD
MLN/UST
MLN/BTC

MLN/USD

MLN/BTC

کیف پول‌های مناسب برای انزایم 

از آنجایی که انزایم یک پروتکل اتریومی است، باید در یک کیف پول اتریومی هولد شود. در زیر لیست بهترین کیف پول های نرم افزاری برای هولد انزایم (MLN) آمده است.

کیف پول های مناسب برای ارز انزایم، ملون سابق (MLN)

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک

کیف پول تراست ولت

و اما سخن پایانی

شاید شما از آن دسته سرمایه گذارانی هستید که پولهای سرگردان کوچکی در اختیار دارید که ارزش سرمایه گذاری در بانک را ندارند و از سویی، تمایل دارید با این سرمایه هرچند اندک و به اصطلاح پول داغ خود، کسب سود کنید. تعداد زیادی پروژه DeFi آینده دار وجود دارد و شما سرگرم مشغله روزمره خود هستید. شما می توانید به سادگی، یک صندوق سرمایه گذاری خوش سابقه در Enzyme پیدا کنید، با توجه به میزان دارایی و ریسک پذیری و همینطور انتظارات خود از عملکرد صندوق، فیلترهای خود را اعمال کنید و صندوقی را بیابید که عملکردش متناسب با مشخصات ریسک پذیری شما باشد. در این مطلب تمامی موارد مؤثر برای این سرمایه گذاری آموزش و مزایا و معایب سرمایه گذاری در انزایم توضیح داده شد.

صندوق های سرمایه گذاری هوشمند انزایم را به عنوان بهترین گزینه برای مدیریت دارایی، در نظر بگیرید. شما می توانید با دنبال کردن بروزرسانی های دنیای ترید، هنگامی که مشکل کارمزد انزایم رفع شد، سرمایه گذاری خود را آغاز کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه