ایردراپ آربیتروم، نحوه ثبت نام
اخبار ارز دیجیتال

ایردراپ آربیتروم، نحوه ثبت نام

Arbitrum یک راه حل لایه 2 است که برای بهبود قابلیت‌های قراردادهای هوشمند اتریوم طراحی شده است. از اهداف آربیتروم افزایش سرعت و مقیاس پذیری شبکه‌ی اتریوم و در عین حال، افزودن ویژگی‌های حریم خصوصی است. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد به راحتی قراردادهای ماشین مجازی اتریوم (EVM) و تراکنش‌های مربوطه را بر روی لایه‌ی دوم اجرا کنند، در حالی که همچنان از امنیت عالی لایه‌ی 1 اتریوم بهره‌ می‌برند.

همانطور که ما در دنیای ترید قبلاً پیش بینی کرده بودیم، آربیتروم سرانجام توکن خود با نماد «ARB» را راه‌اندازی کرد و اکنون در حال ایردراپ توکن‌های رایگان به کاربران اولیه است.

این ایردراپ در ماه فروردین با چالش‌هایی روبرو شد که آن را از مسیر اصلی منحرف کرد. با این حال، یرانجام ایردراپ در حال انجام است.

در مجموع 1.162 میلیارد ARB برای ایردراپ اختصاص داده شده است. اکنون مراحل زیر را مشاهده و بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت یکی از بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ هستید یا خیر.

راهنمای گام به گام دریافت ایردراپ آربیتروم، شهریور 1402

برای احراز صلاحیت واجدین شرایط چندین اقدام در نظر گرفته شده که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. بریج زدن توکن به پلتفرم آربیتروم وان؛
  2. انجام معاملات در طول دو ماه مجزا؛
  3. انجام بیش از 4 تراکنش یا تعامل با بیش از 4 قرارداد هوشمند مختلف؛
  4. ارزش تراکنش‌های انجام شده در مجموع بیش از 10000 دلار باشند؛
  5. بیش از 50000 دلار نقدینگی به آربیتروم اختصاص داده باشد؛
  6. بیش از سه تراکنش در پلتفرم Arbitrum Nova انجام شده باشد؛

اگر از واجدین شرایط هستید، برای دریافت ایردراپ آربیتروم، مراحل زیر را طی کنید:

  1. از صفحه درخواست ایردراپ آربیتروم دیدن کنید.
  2. کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید.
  3. اکنون بر روی "Check Eligibility" کلیک کنید.
  4. اگر واجد شرایط هستید، وقتش رسیده که با کلیک روی «Start claiming» ایردراپ را درخواست کنید.
  5. اکنون برای درخواست ایردراپ، یک نماینده "delegator" را انتخاب کنید یا خودتان را به عنوان نماینده انتخاب کنید. 

اسنپ شات از کاربران واجد شرایط در 6 فوریه 2023 در ارتفاع بلوک #58642080 گرفته شده است.

نکات تکمیلی:

  • ✔️کاربران واجد شرایط، 6 ماه (فوریه 2024) فرصت دارند تا توکن‌های خود را درخواست کنند.
  • ✔️ARB اکنون در صرافی های بزرگی مانند بایننس، کوکوین، هوبی گلوبال، اوکی ایکس، یونی سواپ قابل معامله است.
  • ✔️شما می‌توانید چنین بار ایردراپ را درخواست کنید. یک سیستم امتیاز برای تعیین تعداد توکن هایی که یک کاربر می تواند درخواست کند با حداکثر 10200 ARB در هر کیف پول لحاظ شده است.
  • ✔️همچنین به اطلاع می‌رساند، در آینده، ایردراپ‌هایی برای کاربرانی که همچنان از اکوسیستم Arbitrum و اپلیکیشن‌های آن استفاده می‌کنند، وجود خواهد داشت. بنابراین همچنان به استفاده از dAppهای ساخته شده بر روی Arbitrum مانند Vela Exchange و GMX ادامه دهید.

اخبار ایردراپ آربیتروم (بروزرسانی 3 مهر) | چگونه هک کیف پول‌ها برنامه ایردراپ را به هم زد؟

ساعاتی پیش، حجم بزرگی از توکن‌های مطالبه نشده‌ی ایردراپ شبکه‌ی آربیتروم، معادل 70 میلیون واحد ARB راهی خزانه داری DAO شد.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از کوین مارکت کپ، 69,448,385 واحد توکن ARB معادل 56.54 میلیون دلار از قرارداد airdrop به خزانه DAO منتقل شد.

با این حساب پرونده‌ی ایردراپ آربیتروم تا آپدیت بعدی بسته شد.

اخبار ایردراپ آربیتروم (بروزرسانی 6 فروردین) | چگونه هک کیف پول‌ها برنامه ایردراپ را به هم زد؟

Arbitrum، یک شبکه با 19 ماه سابقه فعالیت و تقریباً 2 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL)، قصد داشت با یک ایردراپ در روز پنجشنبه، تا حدودی فضای غیرمتمرکز به ارز ARB ببخشد. اما اتفاقات طبق برنامه‌ی قبلی پیش نرفت.

روز چهارشنبه، درست یک روز قبل از ایردراپ، در حالیکه 625 هزار کیف پول واجد شرایط برای دریافت 1.16 میلیارد واحد آربیتروم شناخته شده بودند، خبر هک کیف پول‌های اتریومی جامعه‌ی آربیتروم را دچار شک کرد.

این اخبار هک، دلیل اصلی عدم موفقیت ایردراپ آربیتروم، یکی از بهترین شبکه‌های لایه دوم شد. اما چه اتفاقی افتاد؟

خبر رسید یک هکر کنترل 1660 کیف پول را در اختیار گرفته و آماده‌ی دریافت حجم بزرگی از ایردراپ است.

در پی انتشار این خبر در توییتر، بحثهای زیادی پیرامون این موضوع شکل گرفت و نهایتاً ایردراپ روز بعدی چندان رضایت بخش نبود.

 

 

تنها سی دقیقه پس از لیست شدن ARB، قیمت این توکن ۸۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

از ۶۰۰ هزار کیف پول واجد شرایط برای دریافت این توکن، تنها عده‌‌ی کمی از کاربران شانس کسب سود از ایردراپ Arbitrum در صرافی یونی سواپ را داشتند.

 

 

دیسکورد آربیتروم هک شد! روی لینک‌ها کلیک نکنید!

امروز توسعه‌دهنده‌ی WickdNFT یک پیام حاوی هشدار فیشینگ توییت کرد:

با توجه به اشتباه تایپی در یکی از لینک‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دیسکورد آربیتروم، به احتمال زیاد دیسکورد یکی از اعضای  تیم توسعه آربیتروم هک شده و یک پست فیشینگ در این رسانه قرار گرفته است.

⚠️ در این هشدار، به کاربران آربیتروم پیشنهاد داده شده بود تا زمانی که تیم آربیتروم تأیید نکند که کنترل سرور Discord را دوباره به دست آورده‌ است، روی هیچیک از لینک‌های دیسکورد آربیتروم کلیک نکنند!

این خبر موجی از شوک را در جامعه کریپتو وارد کرده است، زیرا Arbitrum یک راه حل محبوب لایه 2 برای حل مشکل اتریوم است. کاربران از این شبکه برای تراکنش‌های پرسرعت و کم کارمزد استفاده می‌کنند؛ بنابراین موارد نقض امنیت می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای کل شبکه‌ی اتریوم در پی داشته باشد.

در پاسخ به این حادثه، تیم Arbitrum به کاربران اطمینان داده است که در حال بررسی موضوع است و اقدامات مناسبی را برای ایمن سازی سرور Discord انجام می‌دهد.


بالاخره انتظار برای توکن آربیتروم به پایان رسید. شبکه‌ی Arbitrum توکن بومی خود با عنوان ARB را در 3 فروردین 1402 عرضه می‌کند. این توکن امکان رأی در مورد تغییرات این شبکه‌ی لایه 2 اتریوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، بنیاد Arbitrum از راه‌اندازی توکن بومی این شبکه در روز 23 مارس خبر داد. همزمان با راه‌اندازی این توکن، بنیاد به یک سازمان دائو غیرانتفاعی (DAO) تبدیل می‌شود و دارندگان توکن ARB می‌توانند در مورد تصمیمات کلیدی حاکم بر دو شبکه‌ی Arbitrum One و Arbitrum Nova رأی دهند.

بنیاد Arbitrum قصد دارد 12.75 درصد از عرضه‌ی اولیه‌ی توکن‌ها را  به صورت ایردراپ، میان سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان اصلی توزیع کند.

 

 

در ماه‌های اخیر، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد رایگان از ارزهای دیجیتال، دریافت ایردراپ بوده است. به این فکر کنید که کاربر اولیه آربیتروم باشید و سپس با دریافت هزاران دلار پاداش ارز دیجیتال رایگان، غافلگیر شوید!

 

 

هدف از ایردراپ آربیتروم

 Arbitrum به عنوان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 برای اتریوم، توجه زیادی را در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. دلیل اصلی اهمیت این شبکه، پتانسیل آن برای رسیدگی به مشکلات مقیاس‌پذیری است. قرار است در کمتر از یک هفته‌ی دیگر، تیم Arbitrum توکن بومی خود، ARB، را برای کاربرانی که در گذشته با dAppsهای اتریوم تعامل داشته‌اند، ایردراپ کند. هدف ایردراپ ترغیب کاربران به تست شبکه‌ی آربیتروم و تجربه‌ی مزایای آن، مانند تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر است. با این ایردراپ، تیم امیدوار است که پذیرش شبکه را افزایش دهد و ارزش فناوری آن را به جامعه گسترده‌تر ارزهای دیجیتال نشان دهد.

💡 dApps یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شامل صرافی‌ها و پلتفرم‌های اتریومی فعال، مانند یونی سواپ یا 1inch یا صدها اپ دیگر است.

تاریخ ایردراپ

 12.75 درصد از عرضه توکن ARB در تاریخ 23 مارس 2023 ایردراپ می‌شود که 11.62 درصد به کاربران و 1.13 درصد به DAO اختصاص دارد.

چه کسی واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم است؟

دائوی Arbitrum برای شناسایی فعالیت کاربران واجد شرایط، با نانسن (Nansen)، یک شرکت تحلیل داده‌ی بلاکچین تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرده است. نانسن با تهیه‌ی اسنپ شات، بر اساس «تعداد تراکنش و مدت زمان استفاده از شبکه از ماه فوریه 2023»، واجدین شرایط دریافت توکن‌های ARB را مشخص می‌کند.

نانسن اعلام کرد، 625,143 آدرس واجد شرایط دریافت ایردراپ توکن ARB هستند.

این شرکت افزود: حجم ایردراپ توکن حدود 1250 واحد ARB است؛ این در حالی است که بیش از 4400 آدرس می‌توانند برای دریافت 10250 واحد ARB، ثبت درخواست خود را نهایی کنند. 

 

 

📢با توجه به داده‌های نانسن، اگر تمامی واجدین شرایط، توکن‌های ایردراپی را درخواست کنند، به‌طور متوسط، از هر 3 کاربر، یک آدرس ایردراپ را دریافت می‌کند و این یعنی شانس واجدین شرایط برای دریافت ایردراپ بسیار بالاست.

 

 

دریافت ایردراپ توکن‌های ARB

کاربران آربیتروم می‌توانند با مراجعه به وبگاه gov.arbitrum.foundation و اتصال کیف پول خود، در صورت واجد شرایط بودن، توکن‌های ایردراپی خود را درخواست کنند.

⚠️حتماً چک کنید که به وبسایت درست هدایت شده‌اید، پس از بارگذاری کامل وبسایت، مجدداً آدرس را چک و اطمینان حاصل کنید که به وبسایت دیگری هدایت نشده‌اید. کلاهبرداران اغلب از مناسبت‌های اینچنینی ایردراپ، برای کلاهبرداری فیشینگ استفاده می‌کنند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: استعلام سایت‌های کلاهبرداری

لیست شدن آربیتروم در صرافی‌های بزرگ 

صرافی های برتر ارزهای دیجیتال مانند بیترو (Bitrue)، هوبی گلوبال (Huobi)، MEXC و بای بیت (ByBit) متعهد شده‌اند که رمزارز ARB را حمایت می‌کنند. بنابراین منتظر رشد انفجاری قیمت باشید!

  • صرافی ByBit از دو جفت ارز معاملاتیARB/USDT و ARB/USDC رونمایی کرد. این صرافی کاربران را به استیک توکن‌های ARB و دریافت پاداش سپرده‌گذاری تشویق کرده است.
  • صرافی Huobi علاوه بر راه‌اندازی بخش برداشت توکن در 17 مارس، جفت ارزهای معاملاتی ARB/USDT و ARB/USDD را در لیست خود قرار داد.
  • صرافی MEXC Global از لیست شدن ARB در منطقه نوآوری صرافی خبر داد.

توکنومیک آربیتروم

بر اساس داده‌های کوین گکو، حداکثر عرضه‌ی اولیه‌ی توکن‌های آربیتروم، 10 میلیارد واحد و توزیع آن به شرح زیر است:

  • 17.53درصد : شرکت‌های سرمایه گذار؛
  • 1.13 درصد : DAO های فعال در اکوسیستم arbitrum؛
  • 11.62درصد : کیف پول‌های فردی؛
  • 42.78 درصد : خزانه داری DAO؛
  • 26.94 درصد : اعضای تیم فعلی و اعضای تیم آتی + مشاوران.

توکن‌های ایردراپی درخواست نشده، به استخر جامعه منتقل می‌شوند که کنترل آن مجدداً بر عهده‌ی سازمان غیرانتفاعی arbitrum خواهد بود که به دارندگان توکن ARB اجازه می‌دهد در مورد نحوه پرداخت وجوه رأی دهند.

⚠️ همانطور که ملاحظه می‌کنید، توکنومیک ARB بسیار متمرکز است. در واقع فقط حدود 12 درصد از توکن‌ها به صورت غیرمتمرکز میان سرمایه‌گذاران عادی توزیع می‌شوند. این موضوع می‌تواند خطر پامپ و دامپ در این توکن را افزایش دهد.

اطلاعات مهم شبکه آربیتروم 

با توجه به داده‌های DeFi Llama، در حال حاضر، شبکه‌ی آربیتروم با مجموع 1.77 میلیارد دلار ارزش قفل شده، پس از اتریوم، ترون (TRX) و زنجیره هوشمند بایننس، در جایگاه چهارم قرار دارد. در ادامه، به اطلاعات مهم شبکه‌ی Arbitrum می‌پردازیم.

آربیتروم چیست؟

Arbitrum یک بلاک چین و یکی از بهترین راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 در شبکه اتریوم است. اما این جمله به چه معناست؟ از نظر اکثر کاربران بازار ارزهای دیجیتال، سرعت اتریوم بسیار پایین و کارمزد تراکنش‌ها در آن بسیار بالا است، اتریوم نسخه دو (ETH 2.0) نیز مشکل را به طور کامل حل نخواهد کرد. اینجاست که پای پروژه‌ی آربیتروم به میان می‌آید.

آربینروم بلاکچین لایه 2 اتریومی

آربیتروم یک بلاکچین ثانویه است که درست مانند اتریوم، برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی را در خود جای داده است. تفاوت بزرگی که این بلاکچین با سایر بلاکچین‌های مستقل از اتریوم، مانند سولانا دارد، این است که ارز بومی آن، قرار نیست برای پرداخت کارمزد تراکنش استفاده شود. کارمزد با اتریوم پرداخت می‌شود؛ بنابراین آربیتروم با دارا بودن ویژگی‌های مشابه شبکه‌ی اتریوم و پذیرش اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، موجب کاهش بار شبکه‌ی اتریوم می‌شود.

در تصویر زیر می‌توانید فهرستی از تمامی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم را ببینید، همانطور که مشاهده می‌کنید آربیتروم در جایگاه اول قرار دارد.

پروژه آربیتروم برترین شبکه مقیاس پذیر لایه 2 در اتریوم

کاربرد توکن آربیتروم

برخلاف اتر (ETH) که برای پرداخت کارمزد اتریوم (و شبکه آربیتروم) استفاده می‌شود، توکن ARB فقط برای حاکمیت پروتکل استفاده می‌شود. به این معنی که از آرا می‌توان برای تغییر مستقیم کد اصلی Arbitrum استفاده کرد.

 

 

📢اگر قصد بهرمندی از سرعت و قابلیت‌های آربیتروم را دارید، فراموش نکنید برای پرداخت کارمزد تراکنش در صرافی‌های غیرمتمرکز اتریومی، همیشه به مقداری ارز اتر (ETH) احتیاج خواهید داشت. بنابراین باید کیف پول خود را با موجودی اتریوم شارژ کنید. در مورد کارمزد تراکنش در صرافی‌های غیرمتمرکز اتریومی نگران نباشید، کارمزد تراکنش‌های این صرافی‌ها بسیار اندک و فقط کسری از کارمزد شبکه اصلی هستند.

 

 

نحوه اتصال کیف پول به شبکه آربیتروم

اگر از واجدین شرایط دریافت ایردراپ هستید، حتماً تاکنون چند بار کیف پول اتریومی خود را به شبکه متصل کرده‌اید و با مراحل اتصال کیف پول به شبکه Arbitrum آشنایی کامل دارید.

اگر از کاربران جدید هستید، باید یک کیف پول اتریومی مثل متامسک داشته باشید. شما برای اتصال به شبکه‌ی آربیتروم فقط چند کلیک فاصله دارید.

  1.  به آدرس ذکر شده در بالا (بخش دریافت ایردراپ توکن‌های ARB) بروید.
  2. در گوشه‌ی سمت راست [Connect Wallet] را انتخاب کنید.
  3. کیف پول خود را از لیست انتخاب کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: توکن سواپ چیست؟

اما سخن پایانی...

آنچه مطالعه کردید، یک راهنمای کامل در مورد نحوه‌ی شرکت در ایردراپ arbitrum بود. اگر از کاربران این بلاکچین هستید، ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، مراجعه به آدرس gov.arbitrum.foundation و اتصال کیف پول اتریومی خود به این پلتفرم است. اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید شانس خود را برای دریافت رایگان یکی از معتبرترین توکن‌های اتریومی امتحان کنید. اگر هم ایردراپ شامل حال شما نمی‌شود، با خرید توکن ARB، از پامپ احتمالی آن در روز ایردراپ لذت ببرید!

اگر تمایل به دریافت بهترین و معتبرترین ایردراپ‌های ارز دیجیتال را دارید، با مراجعه به صفحه‌ی ایردراپ های معتبر؛ اولین نفری باشید که متوجه می‌شوید!

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام