قیمت لحظه ای ارز ولاس؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل VLX
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز ولاس؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل VLX

مقیاس‌پذیری در بلاکچین یا توانایی پاسخگویی با تقاضای شبکه‌ یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی های یک بلاکچین به شمار می‌آید. در اکوسیستم کریپتو، نیاز به مقیاس‌پذیری تکرار می‌شود. شبکه‌ی بلاکچینی ولاس (Velas) یک بلاک چین است که برای دستیابی به مقیاس پذیری بالا طراحی شده است. با این حال، این تنها چیزی نیست که شبکه ولاس برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. مسیری که توسط شبکه ولاس انتخاب شده برای رسیدن به هدف ممکن است ما را شگفت زده کند. صفر تا صد شبکه‌ی Velas را در اینجا بخوانید.

شبکه ولاس چیست؟

ولاس (VELAS) ، مخفف جمله‌ی “Virtual Expanding Learning Autonomous System” است که به معنای"سیستم مستقل یادگیری در حال گسترش مجازی" است. معنای "ولاس" در واقع این را نشان می‌دهد که شبکه‌ی ولاس یک بلاکچین با هوش مصنوعی است. با افزودن این نوآوری تکنولوژیکی اخیر، آنها قصد دارند اکوسیستمی غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیر و شفاف را در اختیار کاربران قرار دهند. اما گنجاندن هوش مصنوعی تنها نوآوری پیشنهادی این تیم نیست.

در واقع شبکه‌ی ولاس از دو سوال زیر متولد شد:

  1. چرا اتریوم را با ایجاد یک شبکه با کد اتریوم مقیاس کنیم؟
  2. چرا از کد شبکه ای که مشکلات اتریوم را حل کرده است استفاده نکنید؟

با پاسخ به این دو سوال، مسیر طبیعی ایجاد بلاک‌چین ولاس بود که کد شبکه سولانا را به عنوان پایه در نظر گرفت. این بلاک‌چین که به دلیل مقیاس‌پذیری بالا و تعداد زیادی تراکنش در ثانیه شناخته شده است و به دنیای کریپتو اجازه داد تا از همان ابتدا مشکل مقیاس‌پذیری و سرعت را حل کنند.

مشکلات سه‌گانه‎ی دنیای کریپتو که همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با آنهاست عبارتند از: تمرکززدایی، سرعت و امنیت. درهمین راستا هوش مصنوعی به بلاک‌چین ولاس اجازه می‌دهد تا با توجه به نیازهای لحظه‌ای در هر یک از این سه مورد قدرت اکوسیستم را به حداکثر برساند.

شبکه ولاس و دنیای کریپتو

شبکه Velas یک اکوسیستم از بلاک چین غیرمتمرکز جامعه محور و محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی است. شبکه‌ی بلاک‌چین Velas یک بلاک چین فوق سریع و ایمن با قرارداد هوشمند است که قادر به میزبانی هزاران برنامه غیرمتمرکز (dApps) است. شبکه ولاس به‌عنوان انشعابی از پایگاه کد بلاک‌چین سولانا، سریع‌ترین تأییدیه‌های تراکنش معاملات را ارائه می‌کند. علاوه بر این، کاربران این پلتفرم از حداقل هزینه تراکنش با کسری از هزینه سایر بلاک چین های محبوب بهره می‌برند.

علاوه بر این همانطور که اشاره کردیم ولاس قصد دارد سه ستون اصلی بلاکچین را با ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز را حل کند که این پلتفرم هم مقیاس‌پذیر و هم امن باشد. شبکه ولاس مجموعه‌ی متنوعی از فناوری‌های  Web3 و بلاک‌چین را برای توسعه‌دهندگان، شرکت‌ها و کاربران روزمره توسعه می‌دهد.

هدف این پلت‌فرم تحقق نیازهای اجتماعی و تبدیل شدن به "استاندارد صنعت" به عنوان یکی از سریع‌ترین و قوی‌ترین پلتفرم‌ها در صنعت با ایجاد و ادغام محصولات و خدمات تاثیرگذار است که زندگی مردم را در سراسر جهان تغییر می‌دهد.

هر سرویسی که در شبکه ولاس ارائه می‌شود بر تجربه‌ی کاربر تمرکز دارد. این ابزارها برخی از بهترین عناصر مالی غیرمتمرکز (DeFi) و راه‌حل‌های مالی سنتی را ترکیب می‌کنند. همچنین، بلاک چین ولاس بسیار کارآمد است و رقیب بسیاری از برترین بلاک‌چین‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند است.

به علاوه، این پلتفرم با تمجید از راه حل مبتنی بر سولانا با ویژگی‌های نوآورانه و پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) به مسئله مقیاس‌پذیری می‌پردازد. که به نوبه‌ی خود، این پلتفرم را بسیار همه‌کاره می‌کند و عملکردهای زنجیره‌ای را ارائه می‌دهد که به برنامه‌های مبتنی بر اتریوم اجازه می‌دهد تا روی بلاک‌چین ولاس کار کنند.

ولاس چه هدفی را دنبال می‌کند؟

"سیستم خودمختار یادگیری مجازی گسترش‌یافته" یا به‌طور ساده «Velas» که در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد، یک استارت‌آپ جدید و هیجان‌انگیز بلاک‌چین است که در سوئیس واقع شده است. همانطور که در حال حاضر برای استارت‌آپ‌های جدید بلاک چین بسیار رایج است، شبکه ولاس با هدف کلی حل بسیاری از مسائل پیش روی شبکه‌های موجود مانند بیت‌کوین راه‌اندازی شد. به طور خلاصه، این موضوع حول چالش‌های مقیاس‌پذیری متمرکز است.

به عنوان مثال، در مورد بیت کوین، شبکه همچنان به 7 تراکنش در ثانیه محدود می‌شود که میانگین زمان تایید یک بلوک 10 دقیقه است. به منظور بهبود این سطوح عملکرد، تعدادی از توسعه دهندگان بیت‌کوین می‌خواهند اندازه بلوک تراکنش را افزایش دهند. با انجام این کار، این اثر مطلوب در افزایش سطوح مقیاس پذیری خواهد داشت.

با این حال، مخالفان این حرکت استدلال می‌کنند که این منجر به افزایش خطرات امنیتی و همچنین دور شدن از تمرکززدایی واقعی خواهد شد. در مقابل، تیم ولاس استدلال می‌کند که پروتکل بلاکچین بومی آنها ظرفیت دستیابی به 30000 تن در ثانیه را دارد، و در عین حال از تهدیدات حمله 51 درصد ایمن باقی می‌ماند. علاوه بر این، بلاک چین ولاس همیشه غیرمتمرکز باقی می‌ماند.

مطالعه مقاله ارز چیلیز پیشنهاد میشود.

بنیان‌گذار شبکه Velas کیست؟

در مورد هر استارت آپ بلاک چینی که وارد فضای کریپتو می‌شود مهم است که بدانیم چه کسانی که پشت پروژه هستند. شبکه ولاس توسط الکس الکساندروف (Alex Alexandrov) و شاگولیاموف (Shagulyamov) تأسیس شد.

الکس الکساندروف کارآفرین و سرمایه گذار برجسته بلاکچین و رمزنگاری است. بنیانگذار ولاس، الکس الکساندروف بیشتر از هر چیزی به دلیل تأسیس سرویس Coinpayments مشهور است. با این حال، تخصص او در بخش مالی به این درگاه پرداخت محدود نمی شود.

الکساندروف حتی قبل از شروع کار خود در حوزه بلاک چین، یک معامله گر با سابقه سرمایه‌گذاری در دارایی های مختلف از جمله مشتقات بود.

الکساندروف به وضوح کسی است که خود را در جریان روندهایی قرار می دهد که جهان را در جهتی متفاوت از آنچه ما به آن عادت کرده ایم حرکت می دهد، و این ویژگی ای است که می توان آن را در ذهنیت کارآفرینی که به نظر می رسد با آن متولد شده است، خلاصه کرد.

شاگولیاموف نیز مانند الکساندروف، ذهنی کاملاً کارآفرینانه داشته است. شاگولیاموف کار خود را با ساخت یک شرکت پرداخت و فناوری در چین آغاز کرد که به مدت سه سال رئیس آن بود. در سال 2016، او با ارز دیجیتال آشنا شد و خیلی زود اولین سرمایه گذاری خود را در این فضا انجام داد.

بنیانگذاران شبکه ولاس

شاگولیاموف و الکساندروف در یک قایق تفریحی بزرگ در موناکو ملاقات کردند، جایی که رهبران صنعت کریپتو به شبکه دعوت شده بودند. این دو کارآفرین همفکر از همان ابتدا برای ساختن شبکه ولاس با هم متحد شدند.

شبکه ولاس در سال 2019 در زوگ، سوئیس تأسیس شد. این پروژه ای است که از ابتدا طراحی شده بود تا اکوسیستمی باشد که راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری باشد. وقتی آن را با سایر بلاک چین‌ها در سال 2019 مقایسه می‌کنید، تعداد زیادی وجود نداشتند که بتوانند به همان اندازه تراکنش در هر ثانیه انجام دهند، یا از عهده تراکنش‌های بالایی برآیند.

هدف و نقشه‌ی راه شبکه Velas چیست؟

شبکه ولاس در تلاش است تا یک اکوسیستم بلاک چین سریع‌تر، ارزان‌تر و قابل استفاده‌تر را برای استفاده روزانه ارائه کند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ولاس این است که برخی از محدودیت‌های موجود در فناوری بلاک چین فعلی مانند عملکرد پایین، بی‌ثباتی و هزینه‌های بالا را حذف کرده است.

علاوه بر این، شبکه ولاس زیرساخت‌های فنی پروژه‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند و با حمایت از سرمایه، بازاریابی و استراتژی‌های عملیاتی، آن‌ها را برای راه‌اندازی هموار همراهی می‌کند.

بلاک چین ولاس سریع‌ترین زنجیره EVM را برای رقابت با اتریوم 2.0 ارائه می دهد. تیم ولاس این پروژه را با اعتقاد راسخ به ارزش‌های اصلی بلاک‌چین و چشم‌اندازی برای Web3.0 ایجاد کرد. آنها می‌خواهند محصولات و خدمات فناوری را توسعه داده و ادغام کنند و بر زندگی در سراسر جهان تأثیر مثبت بگذارند.

ولاس قصد دارد یک پلتفرم بلاک چین برای هزاران برنامه کاربردی و خدمات در سراسر صنایع ارائه دهد. بنابراین، این تیم همیشه ایمنی و کارایی را سرلوحه فرآیند توسعه فناوری قرار داده است.

هدف شبکه ولاس

شبکه ولاس چگونه کار می‌کند؟

بلاک‌چین ولاس در نگاه اول تا حدودی پیچیده است. به این ترتیب، ما سعی می‌کنیم اصول را به صورت ساده توضیح دهیم. قبل از هر چیز، بلاک چین ولاس از مکانیزم اجماع منحصر به فرد و خلاقانه‌ای استفاده می کند که آن را شهود مصنوعی اثبات سهام (AIDPOS) می نامند.

پروتکل شهود مصنوعی، به دنبال یافتن تعادل کامل بین نرم افزار مصنوعی و "آگاهی انسانی" است. به زبان ساده، این بدان معناست که فناوری زیربنایی به دنبال جمع‌آوری، شناسایی و ارزیابی الگوها و روابط در تمام مجموعه‌های داده‌ای است که در شبکه ولاس قرار دارند.

این به بلاک چین اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای فوق العاده کارآمد عمل کند. اگر زمانی که پروتکل شهود مصنوعی با ناکارآمدی‌های شبکه مواجه شود، شبکه می تواند بدون نیاز به پیکربندی مجدد معیارهای خروجی، تنظیمات را انجام دهد. از نظر اصول بنیادی، تیم ولاس ادعا می‌کند که این پارامترها به بلاک چین اجازه می‌دهد تا 30000 تن در ثانیه را تأیید و پردازش کند.

این میزان سرعت بلوک بین بازه‌ی 1 ثانیه تا 2 دقیقه است. در نهایت، سرعت بلوک توسط الگوریتم شهود مصنوعی، بر اساس عواملی مانند تقاضای شبکه تعیین خواهد شد.

مطالعه مقاله ارز بیبی دوج پیشنهاد میشود.

خدمات و قابلیت‌های شبکه Velas چیست؟

در ابتدای ظهور شبکه‌ی قدرتمند ولاس تصمیم گرفته شد که به دلیل ویژگی‌های قابل اعتماد سولانا، از کد سولانا استفاده کند. علاوه بر این توسعه‌دهندگان شبکه ولاس تصمیم گرفتند که ولاس را با اتریوم یکپارچه کنند و به پروژه‌های مبتنی بر اتریوم اجازه دادند در کمتر از 5 دقیقه روی Velas مستقر شوند.

به طور بالقوه، فناوری انقلابی شبکه ولاس می تواند به پیشرفت‌هایی در ساختار زمانی، مکانیسم پردازش تراکنش و مدل اجماع بسیار کارآمد دست یابد. در نتیجه، ولاس می تواند به راحتی بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد. علاوه بر این، ماهیت لایه 1 ولاس به این معنی است که عملکرد شبکه بدون استفاده از راه حل های خارج از زنجیره یا لایه 2 به دست می آید.

در این صورت، مشکلاتی مانند خروج انبوه و سایر خطرات مرتبط با شبکه های لایه 2 را از بین می برد. بنابراین، در حالی که سایر بلاک چین‌ها باید نرم‌افزاری را برای افزایش ظرفیت شبکه توسعه و به‌روزرسانی کنند، ولاس از چنین محدودیت‌هایی مبرا است.

نرم افزار ولاس بسیار کامل و به خوبی طراحی شده است. این بدان معناست که در هنگام مواجهه با مشکلات مقیاس پذیری، ولاس فقط باید مشکلات سخت افزاری مانند سرعت سخت افزار را حل کند. در این راستا، ارتقای عملکرد سخت افزار نسبتاً ساده‌تر از بهینه‌سازی نرم افزار است.

خدمات دیگری که شبکه ولاس ارائه می‌دهد کارمزد تراکنش تقریبا صفر است، در مقایسه با سایر بلاک چین ها، ولاس تقریباً کارمزد صفر ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در شبکه ولاس شما می توانید 100000 تراکنش را تنها با 1 دلار انجام دهید. برای همین تعداد تراکنش در شبکه اتریوم، با میانگین کارمزد 6 دلار برای هر تراکنش، باید حدود 600000 دلار بپردازید.

علاوه بر تمام خدمات گفته شده، شبکه ولاس یک برنامه کمک مالی 100 میلیون دلاری را برای توسعه دهندگان و تیم هایی که بر روی بلاک چین ولاس ساخته شده‌اند راه‌اندازی کرده است تا به رشد و گسترش اکوسیستم ولاس کمک کند.

هدف این کمک مالی حمایت از ارزش‌های اصلی ولاس مانند ایجاد یک اکوسیستم فراگیر و متنوع است. به عبارت دیگر، ولاس ارزش اصلی تیم را با پرکردن شکاف‌های اکوسیستم و دنیای ارزهای دیجیتال گسترده‌تر، با تمرکز بر DeFi، صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های NFT و بازی‌ها عملی می‌کند.

مطالعه مقاله آموزش ساخت NFT پیشنهاد میشود.

برای درخواست کمک هزینه، استارت آپ‌ها باید اطلاعات کاملی در مورد پروژه‌ی خود، نقشه راه و چشم اندازی از نحوه کمک پروژه آنها به اکوسیستم ولاس ارائه دهند. تیم‌هایی که برای برنامه کمک هزینه انتخاب می‌شوند، پشتیبانی کامل بازاریابی و فنی و فرصت شرکت در Velas IDO را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این شبکه ولاس درصدد ارائه‌ی لانچ پد مخصوص خود است که پروزه های متنوعی را در بر خواهد گرفت. شبکه ولاس قصد دارد که از لانچ پد برای هدایت شبکه به سطح بالاتری استفاده کند. این لانچ پد برای مقیاس بندی استارتاپ های جدید بلاکچین و پروژه های ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

ین مجموعه طیف کاملی از خدمات، از جمله برنامه‌های کمک مالی، بازاریابی و پشتیبانی IDO را ارائه می‌دهد ولاس یک شریک حرفه ای ایده آل برای همه‌ی تیم‌ها، کارآفرینان و توسعه دهندگان تنها در سراسر جهان است.

کوین VLX چیست؟

شاید شما هم به فکرتان خطور کرده باشد که شبکه‌ای به قدرتمندی ولاس که دارای بلاکچین اختصاصی خود است قطعا باید ارز دیجیتال اختصاصی خود را هم داشته باشد. ارز دیجیتال ولاس با نماد اختصاری VLX نقش های مهمی را در شبکه ولاس ایفا می‌کند.

توکن VLX برای تراکنش در سراسر اکوسیستم ولاس ضروری است و واحد اصلی حساب برای پرداخت ها و هزینه ها است. جالب است بدانید که اگر از توکن VLX در کیف پول Velas استفاده کنید، 25٪ تخفیف در هزینه‌ها به شما ارائه می دهد.

کوین شبکه ولاس

علاوه بر عملکردهای فوق، توکن VLX نیز برای استفاده در استیکینگ مورد نیاز است. برای کسانی که آگاه نیستند، استیکینگ کاربران را تشویق می‌کند تا تعداد معینی توکن را با هدف پشتیبانی از بلاک چین قفل کنند. در ازای آن، کاربر به سهمی از جوایز بلوک و کارمزد تراکنش، متناسب با مقدار توکن‌هایی که به اشتراک می‌گذارد، دریافت خواهد کرد.

چه مقداری ارز دیجیتال VLX در گردش می‌باشد؟

ارز دیجیتال ولاس با عرضه در گردش 2,348,229,827 و حداکثر عرضه 2,348,229,828 است. ارز دیجیتال ولاس دارای رتبه‌ی 257 ارزش بازار است. قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ولاس 0.04 دلار است که معادل 1521 تومان است.

مطالعه مقاله ارز فلوکی پیشنهاد میشود.

شبکه Velas با چه شرکت‌هایی همکاری داشته است؟

یکی از جالبترین همکاری‌هایی که شبکه‌ی ولاس داشته است با شرکت فراری بوده است. شرکت فراری قرارداد جدیدی امضا کرده است که به موجب آن با شبکه ولاس، متخصص بلاک چین و NFT همکاری خواهد کرد. فراری با قراردادی چند ساله با شبکه ولاس موافقت کرده است تا از سال 2022 به یک شریک جدید برای این تیم تبدیل شود.

این قرارداد چند ساله محتوای دیجیتالی انحصاری را برای طرفداران اسکودریا(تیم مسابقات اتومبیل رانی فراری) فراهم می‌کند. علاوه بر این، ولاس حامی عنوانی سری اسپورت فراری و تیم فراری فرمول 1 اسپورت در سال آینده خواهد بود. ماتیا بینوتو (Mattia Binotto)، مدیر تیم فراری، گفت: "ما از شروع این همکاری با شبکه ولاس، شرکتی که نوآوری و عملکرد را به نشانه محصولات و خدمات فناوری پیشرفته تبدیل می‌کند، خرسندیم."

همکاری شبکه ولاس با شرکت فراری

اینها همه ارزش‌هایی هستند که فراری و شبکه ولاس را متحد شوند و باعث شد که شرکت فراری،شبکه ولاس را به عنوان یکی از شرکای برتر خود انتخاب کند.

در کدام صرافی‌ها می‌توان VLX را خرید و فروش کرد؟

صرافی‌های کریپتو جایی هستند که کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را بخرند، بفروشند و تبدیل کنند. ارز دیجیتال ولاس در 7 صرافی ارز دیجیتال در 9 جفت معاملاتی معامله می‌شود. محبوب‌ترین جفت ارز VLX/USDT در CoinEx است که حجم معاملات آن 8624.96 دلار است. شما می‌توانید ولاس را با بسیاری از ارزهای فیات از جمله و بسیاری از استیبل‌کوین‌ها مانند USDT معامله کنید.

از جمله صرافی‌های محبوبی که ارز دیجیتال ولاس در آنها معامله می‌شود می‌توان به صرافی کوینکس (CoinEX)، صرافی کوکوین (KuCoin)، گیت‌آیو (Gate.io) اشاره کرد.

کیف پول مناسب برای ذخیره کوین VLX چیست؟

تعداد بسیار محدودی کیف پول برای Velas در دسترس است اما این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما ممکن است کیف پول‌های جعلی یا فیشینگ نیز در اینترنت وجود داشته باشد، بنابراین قبل از استفاده از هر کیف پولی، امنیت آن را بررسی کنید.

اشاره کردیم که تعداد بسیار کمی کیف پول برای ولاس موجود است اما نگران نباشید زیرا شبکه ولاس دارای کیف پول رسمی برای اندروید، iOS، دسکتاپ و وب است. کیف‌پول‌های رسمی اکوسیستم ولاس بسیار امن‌تر به نظر می‌رسند و کیف پول‌های رمزنگاری خوبی توسط این شبکه طراحی شده‌اند.

در حال حاضر، کیف پول ولاس از ارزهای دیجیتال اتریوم، BSC، Heco، Litecoin، بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

اقدامات نوآورانه ای را که شبکه ولاس در توسعه کیف پول ولاس انجام داده است بسیار قابل توجه است. این کیف پول نه تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده غیربومی مانند بیت‌کوین و EOS را ذخیره کنند، بلکه از طریق فناوری امضای اشنور (Schnorr Signatures)، تضمین می‌کند که صاحبان کیف پول مشترک موظفند هر تراکنش را قبل از اجرا امضا کنند. امضای اشنور یا تجمیع امضا فرآیندی است که در آن یک سند دیجیتالی که نیاز به چندین امضا دارد با یک امضا اعتبار پیدا می کند و فضای ذخیره سازی کمتری اشغال می‌کند.

مطالعه مقاله ارز لونا پیشنهاد میشود.

نتیجه‌گیری

در حالی که می‌توان ادعا کرد که عرصه بلاک چین از زمان ظهور آن تا به الآن تا حدودی اشباع شده است، اما نکات متمایز و قابل توجه زیادی در مورد شبکه ولاس وجود دارد.

در حالی که هنوز این شبکه بسیار تازه کار است اما مکانیسم اجماع منحصربه‌فرد آن یا همان شهود مصنوعی اثبات سهام، این پتانسیل را دارد که معمای دائمی مقیاس‌سازی شبکه بلاک‌چین به ارتفاعات قابل‌توجهی را بدون به خطر انداختن امنیت و تمرکززدایی حل کند.

با انجام این کار، بلاک چین ولاس به دنبال دستیابی به 30000 تن در ثانیه است و در عین حال شبکه را از تهدیدات فعالیت‌های مخرب دور نگه می‌دارد.

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده باشید حتما شما هم با ما هم نظر هستید که شبکه ولاس یکی از آینده دارترین‌ها در دنیای کریپتو است و پیگیری اخبار آن از رسانه های معتبر و اطلاع از جدیدترین توسعه ها و آپدیت های این پلتفرم به شدت توصیه می‌شود.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه