قیمت لحظه ای ارز چیلیز؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی آینده ارز CHZ
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز چیلیز؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی آینده ارز CHZ

در صنعت ورزش، پولهای زیادی جابجا می‌شود و ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) اولین ارزی است که برای هواداران ورزشی طراحی شده است. ارز چیلیز یکی از بهترین ارز دیجیتال جام جهانی 2022 است. ارز چیلیز (chiliz) طرفداران زیادی در صحنه‌ی جهانی دارد؛ بخصوص اکنون که هواداران دوآتشه‌ی ورزش به دنبال حمایت از تیم‌های خود هستند؛ احتمال پامپ قیمت ارز چیلیز در جریان جام جهانی زیاد است. هواداران ورزشی با استفاده از ارز چیلیز توکن‌های هواداری می‌خرند تا بتوانند با تیم دلخواه خود تعامل کنند، در رویدادها و تصمیم گیری‌های باشگاه شریک شوند و حتی در قالب جوایز VIP جام جهانی، با ورزشکار مورد علاقه‌شان ملاقات حضوری داشته باشند.

در 12 مارس 2022 ارز دیجیتال چیلیز به جایگاهی رسید که بسیاری از ارزهای دیجیتال آرزوی رسیدن به آن را دارند. در این تاریخ، ارز چیلیز در لیست 10 توکن پرطرفدار هفته، در رده‌ی دوم قرار گرفت. علت این حجم از محبوبیت چیست؟ اگر می‌خواهید درباره ارز چیلیز و آینده‌ی آن بیشتر بدانید، معرفی، بررسی و تحلیل ارز چیلیز را از دست ندهید.

ارز چیلیز چیست؟

ارز چیلیز (Chiliz) یک پلتفرم و یک اکوسیستم است که مهم‌ترین هدف آن، ایجاد زمینه و امکانات برای تولید NFTها، توکن‌های هواداری (Fan token) و همچنین ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات مربوط به دنیای ورزش از جمله شرط بندی در مسابقات ورزشی، زیرساخت‌های پرداخت برای محصولات ورزشی و ... است. پروژه‌ی چیلیز دقیقاً نقطه‌ی اتصال صنعت ارز دیجیتال و صنعت ورزش است.

تاریخچه ارز دیجیتال چیلیز

Chiliz یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاری جمعی در ورزش‌ و بازی است. ایده‌ی Chiliz و پلتفرم Socios.com ابتدا در سال 2016 شکل گرفت. Chiliz ارزی است که به هوادارن ورزش‌های مختلف قدرت حمایت از تیم مورد علاقه‌شان را با استفاده از ارز دیجیتال می‌دهد. پلتفرم چیلیز با وبسایت سوسیوس (Socios.com) همکاری مستقیم دارد. در سوسیوس هواداران باشگاه‌ها می‌توانند با خرید توکن‌های هواداری (Fan Tokens) از تیم، باشگاه یا ورزشکار مورد علاقه‌ی خود حمایت کنند. توکن‌های هواداری با ارز چیلیز خریداری می‌شوند و هواداران می‌توانند با این توکن‌ها یک سری امکانات جالب مانند حق رأی، شرکت در قرعه‌کشی برای بلیط رایگان یا ملاقات حضوری با ورزشکار مورد علاقه‌ی خود را به دست بیاورند یا حتی فقط این توکن‌ها را خرید و فروش کنند. چیلیز توجه طیف گسترده‌ای از ورزش ها از جمله تیم‌های فوتبال، بسکتبال و ورزش‌های الکترونیکی را به خود جلب کرده است.

 

جالب است بدانید

در سال 2019 پلتفرم چیلیز راه‌اندازی شد. یک سال پس از آن، در سال 2020، صرافی چیلیز راه‌اندازی شد و سه‌گانه‌ی قدرتمندی متشکل از ارز دیجیتال چیلیز، صرافی چیلیز و سایت سوسیوس به‌وجود آمد. باشگاه فوتبال یوونتوس اولین باشگاهی بود که توکن ورزشی تیم خود را از طریق وب سایت Socios.com راه اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از صد تیم مختلف به این پلتفرم پیوسته‌اند.

اکنون در آستانه‌ی جام جهانی 2022، بلاکچین چیلیز نیز (البته به صورت تست نت) راه‌اندازی شده است.

 

 

ارز دیجیتال چیلیز با علامت اختصاری CHZ ارز بومی پلتفرم چیلیز است. ارز CHZ به عنوان ارز دیجیتال کاربردی برای پلتفرم‌های Chiliz.net و Socios.com عمل می‌کند. ارز  chiliz، یک رمز ارز کراس چین است و در حال حاضر، در دو شبکه‌ی اتریوم و بایننس چین سابق (BNB Beacon Chain) راه‌اندازی شده است. بنابراین استانداردهای erc20، bep2 این ارز در دسترس است.

در جدول زیر اطلاعات فاندامنتال ارز چیلیز را مشاهده کنید:

اطلاعات فاندامنتال ارز چیلیز (CHZ)

  نام ارز

  چیلیز (Chiliz)

  نماد ارز

  CHZ

  دسته بندی

  سرگرمی، ورزش، بازی

  کشور عرضه کننده

  جمهوری مالت (Malta)

  بلاکچین

  اتریوم، بایننس بیکن چین

  عرضه‌ی کل

  8.8  میلیارد واحد توکن

  عرضه در گردش

  6 میلیارد CHZ

  آدرس قرارداد در شبکه‌ی اتریوم (ERC20)

  آدرس قرارداد چیلیز در کاوشگر اتراسکن

  آدرس قرارداد در شبکه‌ی بی‌ان‌بی بیکن چین (بایننس چین سابق) (BEP2)

  آدرس قرارداد چیلیز در کاوشگر بایننس چین

آموزش خرید ارز چیلیز

لیست شدن ارز چیلیز در صرافی بایننس و صرافی‌های معتبر جهانی، نشان از اعتبار این ارز دارد. ارز چیلیز یک  ارز بسیار پرطرفدار بوده که در بیش از 20 صرافی معتبر لیست شده است. صرافی‌های ایرانی مانند نوبیتکس، بیت پین، والکس و کیف پول نیز این ارز را در لیست خود قرار داده‌اند. بنابراین شما می‌توانید با طی مراحل احراز هویت در هر یک از این صرافی‌ها، از طریق درگاه‌های بانکی موجودی ریالی خود را وارد صرافی کنید و سپس مستقیماً اقدام به خرید ارز چیلیز کنید.

 

⚠️پیش از ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌های ایرانی تحقیقات خود را انجام دهید. دنیای ترید در زمینه‌ی رد یا تأیید هیچ‌یک از صرافی‌های ذکر شده، نظری ارائه نمی‌دهد.

 

 

انتخاب میان خرید ارز دیجیتال چیلیز از صرافی‌های ایرانی و خارجی، مزایا و معایب خاص خود را دارد. با مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب، انتخاب صرافی برای خرید ارز چیلیز برای شما آسان‌تر می‌شود.

کدام صرافی برای خرید و فروش ارز چیلیز بهتر است؟

ایرانیان هنگام خرید ارز دیجیتال چیلیز، با دو دغدغه‌ی اصلی مواجه هستند:

  • آیا ارز چیلیز در لیست صرافی‌های داخلی قرار گرفته؟
  • کدام صرافی خارجی برای خرید ارز چیلیز مناسب است؟

 

در پاسخ به پرسش اول باید گفت، ارز دیجیتال چیلیز، یک رمز ارز محبوب است و بنابراین در اکثر صرافی‌های ایرانی لیست شده است. اما خرید از صرافی‌های خارجی به علت حجم معاملات بالاتر و بازار رقابتی‌تر، می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای خریدار باشد. به عبارت دیگر، با خرید از صرافی‌های خارجی، می‌توانید ارز چیلیز را با قیمت مناسب‌تری به دست بیاورید.

بسیاری از صرافی‌های خارجی ایرانیان را تحریم کرده‌اند. اما نگران نباشید! در لیست زیر، اسامی صرافی‌های مناسب برای ایرانیان آمده است. این صرافی‌ها معتبر هستند، حجم معاملات بالایی دارند و از سویی با یک ثبت نام ایمیلی اجازه‌ی واریز و برداشت و ترید به معامله‌گران سراسر جهان می‌دهند.

بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز 

صرافی‌های زیر بهترین صرافی‌های خارجی برای خرید ارز چیلیز هستند. اگر مقیم ایران هستید، لیست زیر بهترین جایی است که می‌توانید از آن چیلیز بخرید.

 

اما کدامیک از این صرافی‌ها حجم معاملات بالاتر و در نتیجه، نقدشوندگی بالاتری دارند؟ در نمودار زیر، به این پرسش پاسخ داده شده است.

بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز چیلیز

واریز و برداشت در تمامی صرافی‌های معرفی شده، بدون نیاز به احراز هویت انجام می‌شوند. البته به غیر از صرافی کوینکس که ایرانیان را با پاسپورت خارجی احراز هویت می‌کند. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌فرمایید، در تاریخ 3 آذر 1401، صرافی HitBtc با حجم معاملات 11.6 میلیون دلار، بهترین صرافی خارجی برای خرید ارز چیلیز است. 

ارز چیلیز و جام جهانی 2022

ارز چیلیز به ارز دیجیتال جام جهانی مشهور شده است! بیست‌ و دومین دورهٔ جام جهانی فوتبال از ۲۱ نوامبر الی ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود و چیلیز، این شرکت متخصص در توکن‌های هواداری، به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای جام جهانی 2022، خود را آماده‌ی شرکت در این رویداد بزرگ جهانی و پذیرش انبوه هواداران فوتبال کرد.

از چندین ماه پیش از فرارسیدن موعد جام جهانی، تاثیر جام جهانی بر ارز چیلیز به شدت احساس می‌شد. از 22 ژوئن، قیمت ارز چیلیز با 215 درصد افزایش، تنها در دو ماه از قیمت 0.0838 به 0.2650 رسید. این افزایش با نزدیک‌تر شدن به جام جهانی قطر امیدوارکننده به نظر می‌رسید. با این‌حال، سقوط صرافی FTX و گسترش احساسات ناامنی و ترس در فضای ارز دیجیتال، موجب ریزش عمومی همه‌ی ارزهای دیجیتال شد.

بررسی تاریخچه قیمت ارز چیلیز

نمودار تحلیل تاریخچه قیمت جفت ارز CHZ/USDT در تایم فریم روزانه - منبع TradingView

البته این امر جلوی پامپ ارز چیلیز در آستانه‌ی جام جهانی فوتبال در 16 نوامبر را نگرفت. ارز CHZ، به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال جام جهانی 2022، دوباره در مسیر ریکاوری و  افزایش قیمت قرار گرفت. در فاصله‌ی 16 الی 19 نوامبر، ارز چیلیز با 28 درصد افزایش قیمت، به پیشواز جام جهانی 2022 قطر رفت.

اگر مطالب ذکر شده در مورد رابطه‌ی ارز چیلیز با وبسایت سوسیوس و رابطه‌ی سوسیوس با بهترین تیم‌های جام جهانی را مطالعه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که ارز دیجیتال چیلیز شاه‌کلید ورود به دنیای ورزش است. اما نقش ارز چیلیز در جام جهانی 2022 چیست؟ آیا چیلیز بهترین ارز جام جهانی قطر است؟

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین ارز جام جهانی قطر + معرفی 6 توکن پامپی

آیا رشد ارز چیلیز تا پایان جام جهانی باقی می‌ماند؟

از آغاز جام جهانی قطر در 22 نوامبر تا کنون، ارز CHZ، نه تنها پیشرفتی نداشته است، بلکه 10.82 درصد کاهش را نیز تجربه کرده است. علت این ریزش را می‌توان اینچنین توصیف کرد که هنوز اثرات منفی سقوط صرافی FTX در بازار ارز دیجیتال موجود است و بنابراین با افزایش قیمت ارز چیلیز، سرمایه‌گذاران به فکر سیو سود افتادند.

جام جهانی تا 18 دسامبر ادامه دارد. قبل از تصمیم به فروش ارز چیلیز خود، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز چیلیز را در ادامه مطالعه فرمایید.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز چیلیز (Chiliz)

مهم‌ترین نکته در تحلیل ارز چیلیز توجه به عملکرد پروژه‌ی چیلیز است. پروتکل چیلیز یک اکوسیستم بوجود آورده که سه ضلع اصلی آن ارز چیلیز، سایت سوسیوس و صرافی چیلیز است. در این اکوسیستم، طرفداران ورزش می‌توانند بی‌واسطه با تیم مورد علاقه‌شان تعامل داشته باشند و حتی جلسات حضوری ترتیب بدهند. این ایده از زمان شکل‌گیری در سال 2018، به یک شرکت چندملیتی موفق تبدیل شده است؛ زیرا هواداران، ماهیت رقابتی ورزش به خصوص بخش مدیریتی آن را دوست دارند و از طریق مشارکت در تیم خود، احساس قدرت می کنند. بنابراین ارز چیلیز از پشتوانه‌ی خوبی برای رشد برخوردار است.

تحلیل فاندامنتال ارز چیلیز (Chiliz)

نکته‌ی تأثیرگذار در آینده ارز چیلیز مقبولیت این ارز در میان جامعه‌ی کریپتو است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حجم معاملات 24 ساعته چیلیز، در اواسط مارس 2021، فراتر از 4 میلیارد دلار رفته است. از این تاریخ، ارز CHZ در لیست رده‌بندی ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار، بین 60 ارز برتر قرار گرفته است.

اکنون در جریان جام جهانی 2022، با توجه به هواداران انبوه این رویداد، پیش بینی قیمت چیلیز چندان دشوار نیست. مطمئناً استقبال خوبی از توکن‌های هواداری خواهد شد. اکوسیستم چیلیز از پایه‌های فاندامنتال بسیار خوبی برخوردار است و ارز اصلی این پلتفرم، پتانسیل رشد بسیار بالایی در جریان مسابقات جام جهانی 2022 دارد؛ بنابراین از نظر سایت دنیای ترید پیش بینی قیمت و آینده‌ ارز چیلیز رشد مثبت است.

تحلیل تکنیکال چیلیز (آپدیت 13 آذر)

در حال حاضر، نمودار ارز چیلیز در تایم فریم روزانه، تحت تسلط فروشندگان قرار دارد. تا زمانی که قیمت زیر میانگین ساده متحرک 20 روزه خود حرکت می‌کند، تنها پوزیشن‌های شورت اعتبار دارند.

با این‌حال، نشانه‌هایی از توقف روند نزولی در نمودار جفت ارز CHZ/USDT دیده می‌شود؛ زیرا قیمت با نقطه‌ای که تجمع چند سطح حمایت است، برخورد کرده و در صورت بهبود احساسات خریداران، بازار پتانسیل بازگشت به بالا را دارد. این سطوح عبارتند از:

  • خط حمایت استاتیک 0.1650،
  • خط روند صعودی،
  • فیبوناچی ریتریسمنت 382 درجه.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز چیلیز در تایم فریم روزانهنمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز CHZ/USDT در تایم فریم روزانه - منبع TradingView

سوگیری  RSI به سمت بالا و تقاطع آن با مووینگ 14 روزه، نشان از آمادگی قیمت برای از آغاز یک روند صعودی کوتاه مدت با تارگت 0.2503 دارد.

سناریوهای احتمالی:

  • سناریوی نزولی: از آنجایی که اندیکاتور DMI، سیگنال نزولی می‌دهد و عدد اندیکاتور ADX، در سطح 25.9 مومنتوم نزولی را تأیید می‌کند و هنوز هیچ واگرایی در اسیلاتورها به چشم نمی‌خورد، امکان دارد، قیمت تا 0.1400 که سطح حمایت مستحکم‌تری است، پایین بیاید.
  • سناریوی صعودی: در سناریوی صعودی، می‌توانیم به استناد استحکام سطح حمایت 0.1650، بازگشت روند صعودی را انتظار داشته باشیم. بنابراین با شکست سطح مقاومت 0.1882، وارد پوزیشن لانگ با تارگت 0.2515 می‌شویم.

 

آینده ارز دیجیتال چیلیز

در مورد آینده‌ ارز دیجیتال چیلیز، نظرات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. سایت ولت اینوستر (Walletinvestor) سرمایه‌گذاری بلند مدت (یک ساله) در ارز چیلیز را یک گزینه‌ی نامناسب و ناامن می‌داند. از نظر سایت ولت اینوستر آینده ارز چیلیز به احتمال زیاد نزولی است.

اما سایت‌های دیگر نیز آینده قیمت چیلیز را مثبت ارزیابی می‌کنند. به طور مثال سایت بیت نیشن (Bitnation) آینده ارز chz در سال 2023 را صعودی ارزیابی می‌کند. ابزارهای تحلیل تکنیکال این سایت، آینده رمز ارز چیلیز را تا 5 سال آینده، صعودی و میانگین قیمت ارز chz در سال 2027 را قیمت 1.08 دلار پیش‌بینی می‌کند.

آینده قیمت چیلیز از نظر وبسایت دنیای ترید

بسیاری از سایت‌های پیش‌بینی قیمت، برای پیش‌بینی آینده ارز chz از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. اما سه عامل بسیار مهم، نقش تعیین کننده‌ای در آینده ارز دیجیتال چیلیز دارد.

  • وضعیت بازار ارز دیجیتال: اگر بازار ارز دیجیتال بهبود نسبی پیدا کند، ارز chz و ارزهای دیگر فرصت بهبود پیدا می‌کنند.
  • وضعیت دامیننس بیت کوین: کاهش دامیننس بیت کوین، به معنای تزریق جریان نقدینگی به بازار آلت‌کوین‌ها است که معمولاً به رشد آن‌ها می‌انجامد.
  • قیمت بیت کوین: افزایش نسبی (و نه افزایش بسیار زیاد) قیمت بیت کوین در کنار کاهش دامیننس آن، نشان از بهبود بازار آلت کوین‌ها دارد و آینده قیمت چیلیز تا حدود زیادی با این موضوع گره خورده است.
  • کاربردهای ارز چیلیز: البته کاربردهای ارز چیلیز مهم‌ترین نکته است که آینده قیمت چیلیز را تعیین می‌کند. (مراجعه شود به سرفصل کاربرد ارز دیجیتال چیلیز)

مطالعه این مطلب پیشنهاد می شود: سیگنال بیت کوین

در نتیجه، اگر قصد دارید، بر مبنای تحلیل آینده ارز چیلیز وبسایت دنیای ترید، رمز ارز chz را برای بلند مدت هولد کنید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که عمده سوددهی ارز دیجیتال چیلیز به صورت فصلی است و از چند ماه مانده به رویدادهای بزرگ ورزشی، مانند جام جهانی الی آخرین روزهای این رویدادها انتظار روند صعودی و رشد در این ارز را داریم.


اطلاعات جامع و تکمیلی در مورد ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

در بخش بالا، مهم‌ترین اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری در ارز چیلیز، بهترین ارز جام جهانی قطر لازم داشتید، در اختیار شما قرار داده شد. اطلاعات مهم فاندامنتالی تکمیلی در این قسمت قرار داده شده. بنابراین، اگر علاقه‌مند به کسب درآمد از سرمایه‌گذاری در ارز چیلیز هستید،  این قسمت می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

تیم توسعه ارز چیلیز

بنا بر اطلاعاتی که در وبسایت چیلیز منتشر شده، تیم Chiliz متشکل از نزدیک به 250 متخصص رشته‌های گوناگون، از 27 ملیت مختلف است و این تیم به فراخور رشد پروژه، به طور مداوم در حال رشد است. هسته‌ی اصلی این گروه، الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus) در سمت مدیر عامل، اما دیسکین (Emma Diskin) در سمت مدیر داخلی و  ماکس رابینوویچ (Max Rabinovitch) در سمت مدیر استراتژی است.

الکساندر دریفوس: مدیرعامل چیلیز لینکدین اما دیسکین مدیر داخلی چیلیز

تحصیلات آکادمیک در کارنامه‌ی کاری وی به چشم نمی‌خورد. در بخش مهارت‌ها، بازی‌های آنلاین و استارت آپ قید شده است. از مشخصات وی حضور فعال در فضای کسب و کار و ارائه‌ی پیشنهادات خلاقانه ذکر شده است.

 چیلیز و پاریس سن ژرمن دریفوس مدیرعامل چیلیز و مارک آرمسترانگ مدیر اسپانسری تیم پاریس سن-ژرمن

 اما دیسکین: مدیر داخلی چیلیز لینکدین اما دیسکین مدیر داخلی چیلیز

در کارنامه کاری وی تحصیلات آکادمیک به چشم نمی‌خورد. دیسکین با دیپلم ادبیات انگلیسی وارد بازار تبلیغات و ارتباطات شده و برنده‌ی جوایز مختلف در این زمینه است. وی با شرکت در ورک‌شاپ‌ها و تجربه‌اندوزی طی سالیان، اکنون در برندسازی، بازاریابی برند و رسانه‌های اجتماعی در حوزه‌ی ورزش، سرگرمی و بازی مهارت دارد.

ارز چیلیز و تیم وستهام انگلیس

 اما دیسکین (مدیر داخلی) و کریم ویرانی (مدیر جذب شرکا)  چیلیز - 30 آوریل 2019 - امضای قرارداد با تیم وستهام انگلستان

ماکس رابینوویچ: مدیر استراتژی چیلیز لینکدین اما دیسکین مدیر داخلی چیلیز 

فارغ التحصیل از دانشگاه کلورادو بولدر، کپی رایتر، مهارت در دیجیتال مارکتینگ، با 12 سال تجربه‌ی کاری در زمینه‌ی برندسازی با استراتژی گیمیفیکیشن و تبلیغ‌نویسی خلاقانه در شرکت‌های اروپایی.

چیلیز و تیم روما ایتالیاماکس رابینوویچ در مصاحبه‌ی مطبوعاتی پس از امضای قرارداد شراکت با تیم روما ایتالیا

مروری بر عرضه اولیه ارز چیلیز (Chiliz)

ارز CHZ در تاریخ 1 الی 9 ژوئن 2018، به صورت عرضه‌ی اولیه‌ی کوین (ICO) پا به دنیای ارز دیجیتال گذاشت. مقر اصلی شرکت چیلیز در جمهوری مالت، کشوری واقع در جنوب اروپا و مرکز دریای مدیترانه است. در عرضه‌ی اولیه این کوین، 8.8 میلیارد واحد CHZ به قیمت 0.032 توزیع شد که اکنون تنها 6 میلیارد واحد چیلیز در گردش است.

تاریخچه‌ی قیمت ارز چیلیز

در جدول زیر تاریخچه‌ی قیمت ارز چیلیز را مشاهده فرمایید.

مشخصات و تاریخچه قیمت ارز چیلیز

   تاریخ عرضه‌ی اولیه

   1 الی 9 ژوئن 2018

   ارزش بازار

   مراجعه شود به نمودار و جدول ابتدای مطلب

   رتبه از لحاظ ارزش بازار

   مراجعه شود به نمودار و جدول ابتدای مطلب

   حجم در گردش 24 ساعته

   مراجعه شود به نمودار و جدول ابتدای مطلب

   سقف تاریخی قیمت (بالاترین قیمت)

   0.878633 مورخ 13 مارس 2021

   کف تاریخی قیمت  (پایین‌ترین قیمت)

   $0.004108 مورخ 28 سپتامبر 2019

آشنایی با پلتفرم سوسیوس (Socios)

وبسایت Socios.com اولین و بزرگترین پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که در عین حال وابسته به صرافی نیست. این سایت از میلیون‌ها طرفدار ورزش میزبانی می‌کند و به هواداران فرصت ارتباط با سازمان‌های ورزشی مورد علاقه‌ی خود را می‌دهد. هواداران از طریق خرید ارز چیلیز و توکن‌های هوداری (Fan Tokens) می‌توانند امتیازات VIP خوبی را که در بخش‌های قبلی ذکر شد، کسب کنند.

سوسیوس در اواخر سال 2019 راه اندازی شد و اولین توکن هواداری برای تیم فوتبال ایتالیایی یوونتوس ($JUV) ایجاد شد. سپس به سرعت تیم‌های مهم از سراسر دنیا با این پلتفرم ادغام شدند. از مهم‌ترین تیم‌های ورزشی که با چیلیز همکاری دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاریس-سن ژرمن از لیگ برتر فرانسه
  • وستهام از لیگ برتر انگلیس
  • رئال مادرید رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
  • لالیگا از اسپانیا
  • گالاتاسارای از لیگ برتر ترکیه

بهترین شرکای چیلیز و سوسیوس

لیست بهترین شرکای سوسیوس

هر یک از این تیم‌ها، در رویدادهای بزرگ ورزشی توکن هواداری خود را روی پیراهن ورزشی خود تبلیغ می‌کنند. تیم ملی‌ها از کشورهای مختلف مانند آرژانتین و پرتغال، تیم‌های لیگ برتر، غول‌های فرمول یک، تیم‌های پیشرو در بازیهای ورزشی الکترونیکی و غیره به سایت سوسیوس پیوستند.

 توکن‌های هواداری، رسماً به‌عنوان توکن‌های کاربردی معرفی شده‌اند و از مهم‌ترین کاربرد آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشارکت از طریق رأی دهی در نظرسنجی‌ها،
  • شرکت در قرعه‌کشی‌های بزرگ با جوایز VIP مانند ملاقات با قهرمان ورزشی مورد علاقه یا دریافت بلیط رایگان،
  • تبلیغات انحصاری،
  • شرکت در چت روم‌ها با حضور ستاره‌های ورزشی،
  • بازی‌های متاورسی،
  • مسابقات اینترنتی
  • شرکت در شرط‌بندی‌های ورزشی

توکن‌های هواداری هر باشگاه عرضه محدودی دارند، قیمت این ارزها توسط بازار تعیین می شود و می‌توان آنها را با کالاهای دیگری مانند تجربیات VIP، کالاهای رسمی، بلیط‌های رایگان و موارد دیگر مبادله کرد.

بهترین توکن‌های هواداری از لحاظ ارزش بازار

بهترین توکن‌های هواداری از لحاظ ارزش بازار

توکن‌های هواداری با ارز چیلیز خریداری می‌شوند و قابل معامله هستند؛ یعنی در پلتفرم  سوسیوس اگر کسی قصد خرید توکن‌های هواداری داشته باشد، چاره‌ای جز خرید ارز چیلیز ندارد؛ به همین دلیل، پس از اتمام دوره‌ی کرونا و از سرگیری مسابقات ورزشی، به احتمال زیاد ارز چیلیز رشد خوبی را تجربه کند.

چه افرادی میتوانند در پلتفرم ارز چیلیز عضو شوند؟

پلتفرم چیلیز بیش از 2.2 میلیارد گیمر و بیش از 380 میلیون طرفدار ورزش‌های الکترونیکی دارد. دارندگان چیلیز در رویدادهای مهم تیم‌های مورد علاقه‌شان حق رأی دارند. چیلیز با راه‌حل‌های بلاک چینی، با بهره‌برداری از مدل‌های کنترل تیم در وبسایت سوسیوس، مدیریت تیم را به یک پیشنهاد سرگرم کننده تبدیل می‌کند. مهم‌ترین مزیت این سیستم، تبدیل حق رأی به یک تجربه‌ی تجاری و بازرگانی است؛ زیرا فقط دارندگان چیلیز می‌توانند به میزان سهمشان، حق رأی و در واقع سهمی برای مدیریت گروه‌ها، لیگ‌ها، رویدادها و تعیین عناوین بازی‌ها داشته باشند.

 

جالب است بدانید

در حال حاضر، بیش از یک میلیون هوادار در سراسر جهان، برای تعامل با تیم‌های خود از توکن‌های هواداری استفاده می‌کنند. با وجودی که بیش از 120 تیم از سراسر جهان، توکن هواداری خود را در سوسیوس راه‌اندازی کرده‌اند، تیم توسعه‌ی چیلیز ادعا دارد که هنوز 90 درصد از ظرفیت‌های این پروژه فعال نشده است. جامعه‌ی چیلیز منتظر پیشرفت‌های چشمگیر باشد!

 

 

در ماه مارس سال گذشته (2021)، رونالدو پس از ثبت 770 گل و شکستن رکورد گل‌زنی اسطوره‌ی فوتبال، پله (Pelé)، قبل از شروع مسابقه‌ی جدید، 770 واحد ارز JUV که توکن هواداری باشگاه یوونتوس است، جایزه گرفت.

ارز چیلیز و رونالدو22 مارس 2021 – کریستین رونالدو اولین ورزشکار که ارز دیجیتال جایزه گرفت

نحوه رأی دهی در پلتفرم چیلیز

دارندگان توکن‌های هواداری می‌توانند با رأی دهی، در تصمیم‌گیری‌های تیم خود سهیم شوند. در سایت سوسیوس، یک گزینه به نام «Polls» وجود دارد که برای رأی دهی از آن استفاده می‌شود. با کلیک روی این کلید، صفحه‌ای باز می‌شود که تیم‌هایی که در آن تصمیم‌گیری فعال دارند، نمایش داده می‌شوند. اگر تیم شما تصمیم‌گیری فعال داشته باشد، شما با داشتن حتی 1 توکن می‌توانید، در رأی‌گیری شرکت کنید.

هر رأی به صورت دسته‌ای از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود. در صورتی که رأی‌ها به حد نصاب برسند، نتایج رأی‌گیری معتبر شمرده شده و اعلام می‌شوند. برای اثبات شفافیت، همه رأی‌ها و همچنین نتایج رأی‌گیری در زنجیره‌ی جانبی Socios.com ذخیره می‌شوند.

با شرکت در رأی‌گیری، توکن شما خرج نمی‌شود، اما تا پایان رویداد رأی‌گیری و اعلام نتایج، این توکن قفل است و شما قادر نخواهید بود آن را تبدیل کنید، انتقال دهید و یا به‌فروش برسانید. داشتن توکن‌های بیشتر، به معنای افزایش قدرت رأی است.

صرافی چیلیز چیست؟

صرافی چیلیز، در اوایل سال 2020 در کشور مالت راه‌اندازی شد. این صرافی مخصوص توکن‌های هواداری است و در آن تمامی ارزها در مقابل چیلیز چیده شده‌اند. در صرافی چیلیز واریزها تنها با چهار ارز ترون، اتریوم، بیت کوین و چیلیز صورت می‌گیرد.

کارمزد معاملات، در صرافی چیلیز برای سفارش‌گذار و سفارش‌بردار 0.20  درصد است.

احراز هویت در چیلیز برای برداشت روزانه‌ی زیر یک بیت کوین اجباری نیست.

مزایا و معایب ارز چیلیز

مزایای پروژه‌ی چیلیز بسیار است؛ با این‌حال، هر پروژه‌ای، هر قدر هم که عملکرد درخشان و مطلوبی از خود نشان داده باشد، ممکن است با برخی محدودیت‌ها مواجه باشد. در ادامه، مزایا و معایب پروژه‌ی چیلیز را بخوانید؛ زیرا در تصمیم‌گیری شما برای سرمایه‌گذاری در این ارز تأثیرگذار خواهد بود.

مزایای چیلیز

  • اولین ارز ورزشی؛
  • دارا بودن شرکت ثبتی در اروپا؛
  • پذیرش توسط بانک‌های بزرگ اروپایی و همکاری مستمر با این بانک‌ها؛
  • پذیرش توسط جامعه‌ی بزرگ ورزشی و طرفداران آن؛
  • تبلیغات اثربخش توسط سلبریتی‌های دنیای ورزش؛
  • رشد قیمت زیاد در رویدادهای بزرگ ورزشی.

 

معایب چیلیز

  • وابستگی شدید به جامعه
  • وابستگی به مسابقات و رویدادهای ورزشی که موجب رکود بازار این ارز در دوران کرونا و تعطیلی مسابقات جهانی می‌شود.

 

آیا توکن چیلیز قابل استخراج است؟

همانطور که در جدول اطلاعات فاندامنتال ارز چیلیز (CHZ) ذکر شد، عرضه‌ی کل ارز چیلیر 8.8 میلیارد واحد (CHZ) است. در حال حاضر 6 میلیارد ارز چیلیز در گردش است.

در پاسخ به این سؤال که "چگونه ارز چیلیز را استخراج کنیم؟" باید گفت، در حال حاضر، امکان استخراج ارز چیلیز (CHZ) وجود ندارد؛ زیرا چیلیز یک رمز ارز از پیش استخراج شده است؛ بنابراین قابل استخراج نیست.

ارز چیلیز و متاورس

چیلیز‌چین با قابلیت وب 3 و پذیرش پروتکل دیفای در راه است. ارز چیلیز و سایت سوسیوس به تازگی متاآفیس‌های خود را در بلاک توپیا افتتاح کرده‌اند و این یک ورود با شکوه به دنیای متاورس است.

چیلیز و متاورس با بلاک توپیا

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بلاک توپیا چیست؟

نتیجه گیری

اکنون که در جام جهانی 2022، ارز چیلیز از دلایل کافی برای رشد برخوردار است. احتمال ادامه‌ی روند صعودی این ارز بالاست، اما اینکه چقدر بتواند از رشد قیمت خود حمایت کند، جای بحث دارد. ارزهای دیجیتالی که وابسته به جامعه هستند، به همان مقدار که از استعداد رشد سریع برخوردارند، دلایل کافی برای سقوط نیز دارند. در حال حاضر، جایگاه ارز چیلیز از لحاظ ارزش بازار، نشان داده که این ارز شایستگی ورود به واچ‌لیست سرمایه‌گذاران را دارد. سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت (در بازه‌ی1 الی 3 ماه) در ارز چیلیز پیشنهاد می‌شود. سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارز چیلیز نیاز به پایش مداوم نمودار دارد. 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


4 دیدگاه