بلاکچین چیلیز 2 چیست؟| وایت لیست شدن در تست نت Chiliz
ارز دیجیتال

بلاکچین چیلیز 2 چیست؟| وایت لیست شدن در تست نت Chiliz

بلاکچین چیلیز اولین بلاکچین سرگرمی است. خواه توسعه‌دهنده‌ی بازی باشید، خواه سرمایه‌گذار در ارز دیجیتال و یا طرفدار بازی برای کسب درآمد، بلاکچین چیلیز مقصد و مقصود شماست. چیلیز چین قرار است یکی از اصلی‌ترین مقصدهای توسعه‌دهندگان بازیهای متاورس، طرفداران بازیهای ورزشی الکترونیکی و امور مالی غیرمتمرکز شود. حالا که تست نت بلاکچین چیلیز راه‌اندازی شده، اگر دنبال سود سرمایه‌گذاری هستید، وارد وایت لیست شوید و منتظر راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی باشید. اینجا به شما می‌گوییم بلاک چین چیلیز 2 چیست. در این مقاله از دنیای ترید، تاریخ‌های اصلی و نحوه وایت لیست شدن در شبکه‌ی آزمایشی چیلیز 2 را بخوانید.

 

چرا باید فعالیت‌های شبکه‌ی چیلیز را زیر نظر بگیریم؟

بازی و سرگرمی‌های کریپتویی یا به عبارت بهتر، بازی برای کسب درآمد یکی از بخش‌های بسیار سودده در ارز دیجیتال است، بر اساس گزارشی از کوین مارکت کپ، صنعت بازی کریپتویی در سال گذشته (2021)، 180.3 میلیارد دلار گردش مالی داشته و در هندوستان، همین بازیهای بلاکچینی تنها منبع درآمد خانواده‌های زیادی به شمار می‌روند.

چیلیز چین نه تنها اصلی‌ترین بلاک چین بازی و سرگرمی است، بلکه با سایت سوسیوس نیز لینک است. از آنجایی که سوسیوس طیف بزرگی از هواداران، باشگاه‌های ورزشی و بازیهای الکترونیکی را پوشش می‌دهد، بازار بلاک‌چین چیلیز2 از حالا آماده است.

 

 

بلاکچین چیلیز چیست| معرفی زنجیره‌ی هوشمند چیلیز

چیلیز چین 2 (CC2) یک بلاکچین مقیاس‌پذیر و نیمه متمرکز است که برای سازمان‌ها و استارت‌آپ‌های ورزشی و رسانه‌ای ایجاد شده است. چیلیز با علامت اختصاری (CHZ)، ارز بومی این بلاک‌چین است.

به بیان فنی، پروتکل چیلیز چین 2 (CC2)، یک اکوسیستم وب 3 است. در نتیجه، فعالان صنعت ورزش و سرگرمی می‌توانند تجربیات جذاب وب 3 را در یک پروتکل به شدت مخاطب محور گسترش دهند. از همین ابتدا پیداست که این بلاکچین چقدر برای توسعه‌دهندگان بازی‌های وب3 و کریپتویی جذاب خواهد بود و مشخص است که استقبال خوبی از این شبکه می‌شود. حال دو سؤال مطرح می‌شود:

  • چرا باید به یک بلاک چین بازی محور توجه کنیم؟
  • چطور می‌توانیم از راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی چیلیز کسب درآمد کنیم؟

در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

 

جالب است بدانید

بلاکچین چیلیز 2 مبتنی بر اثر شبکه‌ای (Network Effect) است. این یعنی یک پروتکل جامعه محور است که برای افزایش اثرگذاری و تولید سرمایه، به شدت به کاربران خود توجه می‌کند و همواره سعی دارد امکاناتی فراهم کند که بازخورد مثبت از جامعه دریافت کند. این امر موجب استقبال برنامه‌ها از این شبکه می‌شود که نتیجه‌ی مستقیم آن، افزایش تعداد کاربران و رشد مثبت ارز بومی این اکوسیستم (چیلیز) است.

 

 

تاریخچه‌ی و مشخصات شبکه‌ چیلیز

شبکه‌ی آزمایشی چیلیز 2 در فروردین 1401 ( 4 مارس 2022)، رونمایی شد. این شبکه‌ی سریع و کم کارمزد، اولین بلاکچین سرگرمی است. چیلیز چین یک زنجیره‌ی هوشمند و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است و قرار است با مکانیسم اجماع اثبات اعتبار (POSA) کار کند. الگوریتم اجماع اثبات اعتبار یک شبکه‌ی نیمه خصوصی می‌سازد که همه‌ی فول نودهای آن احراز هویت شده‌اند. 

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: فول نود چیست؟

مکانیسم POSA درجاتی از اطمینان را برای صاحبان پروژه به ارمغان می‌آورد و برای ما به عنوان کاربر، مزایا و معایبی دارد که هر یک جداگانه بررسی می‌شود.

شبکه‌ی آزمایشی چیلیز بر پایه‌ی وب‌تری پایه‌گذاری شده و از هم اکنون، فرم وایت لیست آن برای برنامه‌های غیرمتمرکز منتشر شده است.

مشخصات کامل تست نت چیلیز چین 2 را در جدول زیر ببینید.

مشخصات شبکه‌ی چیلیز

نام شبکه

چیلیز چین2 (زنجیره‌ی چیلیز)  

علامت اختصاری شبکه

CC2   

نوع شبکه تست نت (آزمایشی) 
تاریخ راه‌اندازی فروردین 1401 ( 4 مارس 2022) 

سازگاری با ماشین مجازی اتریوم

دارد  

دیسکورد

https://discord.com/invite/YARcYcgCQ4   

تلگرام

https://t.me/chiliz_io   

مدیوم

https://chiliz.medium.com/  

بررسی اهداف Chiliz Chain

ارز چیلیز در کنار همکاری مستمر با سایت سوسیوس (SOCIOS.COM) به اهداف خوبی دست‌یافته است. در سایت سوسیوس هواداران با پرداخت ارز چیلیز، از تیم دلخواه ورزشی خود حمایت می‌کنند. اکنون شبکه‌‌ی چیلیز نیز با استفاده از حمایت سایت سوسیوس می‌تواند روی استقبال توسعه‌دهندگان بازیهای الکترونیکی و توکن‌های هواداری حساب کند.

 

در مورد ارز چیلیز، نحوه‌ی خرید آن، کاربرد توکن‌های هواداری و سایت سوسیوس به مقاله‌ی ارز چیلیز مراجعه کنید.

 

 

در چیلیز چین توسعه‌دهندگان برنامه‌های مختلف می‌توانند به معروفترین برندهای جهان ورزش دسترسی داشته باشند، همچنین می‌توانند با استفاده از پتانسیل بالای مخاطبان فعلی توکن هواداری (Fan Token) سوسیوس، با ایجاد توکن خاص خود، کسب درآمد کنند.

تیم توسعه‌ی چیلیز از راه‌اندازی بلاکچین چیلیز چند هدف بنیادین را دنبال می‌کند که در ادامه، به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. 

اولین هدف راه‌اندازی چیلیز چین

ایجاد یک اکوسیستم منبع باز برای توسعه‌دهندگان به منظور:

  • ساخت اپلیکیشن‌های مختلف بازی و سرگرمی برای فعالیت در کنار وبسایت socios.com؛
  • ایجاد کاربردهای خارجی برای توکن‌های هواداری؛
  • طراحی تجربیات جدید فراتر از حد توکن‌های هواداری و با تمرکز بر سایر کلاس‌های دارایی دیجیتال.

 

دومین هدف چیلیز چین

ارتقا ارز $CHZ از یک ارز درون برنامه‌ای به توکن بومی یک بلاک چین پرسرعت و کم کارمزد. به این ترتیب با افزایش کاربرد ارز چیلیز به عنوان ابزار پرداخت کارمزد و ابزار خرید توکن‌های اپلیکیشن‌های بازی، قیمت این رز رشد می‌کند.

سومین هدف چیلیز چین

به‌کارگیری مکانیزم اجماع اثبات اعتبار PoSA (Proof of Stake Authority) که در آن همه‌ی ذینفعان احراز هویت شده، خواه شرکای Socios.com یا دیگران، به عنوان نود فعالیت کرده و از گسترش پذیرش شبکه کسب سود کنند.

مهم‌ترین مزیت‌های چیلیز چین

چه توسعه‌دهنده‌ی بازی باشید، چه سرمایه‌گذار و طرفدار بازی برای کسب درآمد، چیلیز مقصد و مقصود شماست. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های متمرکز با مشارکت در چیلیز چین2، در واقع از مزایای ارائه‌ی توکن بر بستری پیش‌ساخته توسط جامعه‌ی جهانی ورزش و سرگرمی بهره‌مند شوند. سازندگان اپ‌های غیرمتمرکز فرصت پیدا می‌کنند تا از حضور طرفداران دوآتشه‌ی فوتبال و سایر ورزش‌ها بهره‌برداری کنند. این طرفداران قبلاً توکن‌های طرفداری خریده‌اند و علاقه دارند کاربردهای جدید توکن‌های خود را تست کنند. چیلیز چین همچنین قابلیت ادغام مستقیم پلتفرم با بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال را دارد و این برای توسعه‌دهندگان واقعاً جذاب است.

مزایای شبکه چیلیز

در ادامه، مزیت‌های چیلیز چین برشمرده می‌شوند. پیشبینی می‌شود که این قابلیت‌ها موجب افزایش قیمت ارز چیلیز در کوتاه مدت شوند.

مزایا و معایب چیلیز چین

بلاکچین چیلیز اولین و اصلی‌ترین بلاک‌چین برنامه‌های ورزشی است، با این‌حال این بلاکچین محدودیت‌های خاص خود را دارد. در ادامه، به اصلی‌ترین مزایا و معایب چیلیز چین می‌پردازیم.

اولین مزیت بلاکچین چیلیز: سازگاری با ماشین مجازی اتریوم

بلاک چین چیلیز با ماشین مجازی اتریوم سازگار است. این امر موجب می‌شود که چیلیز چین امکاناتی مشابه شبکه‌ی اتریوم داشته باشد.

دومین مزیت بلاکچین چیلیز: کارمزد پایین و سرعت بالا

مهمترین مزیت بلاکچین چیلیز، همین موضوع سازگاری با ماشین مجازی اتریوم است که با کارمزد بسیار پایین این زنجیره (0.20 درصد) و سرعت بالای تراکنش، شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه‌دهندگان پروتکل‌های دیفای و برنامه‌های وب‌3 بوجود می‌آورد.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: دیفای چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، گسترش دیفای از اصلی‌ترین اهداف چیلیز چین است. در بخش بعدی نیز به عنوان سومین مزیت، در مورد اپ‌های دیفای توضیحات بیشتری آمده است.

سومین مزیت بلاکچین چیلیز: قابلیت راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

چیلیز چین قابلیت راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز را دارد. اخیراً یک فراخوان برای توسعه‌ی برنامه‌های مختلف در شبکه‌ی چیلیز منتشر شده است. در این فراخوان از تمامی توسعه‌دهندگان و فعالان در صنعت دیفای، NFT، متاورس، بازیهای P&E برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر بستر چیلیزچین دعوت به‌عمل آمده است. در حال حاضر، توسعه‌دهندگان می‌توانند با قیمت اندک به توسعه‌ی اپ‌های خود در این شبکه بپردازند.

از معایب بلاکچین چیلیز

یکی از معایب بلاکچین چیلیز (شاید تنها مورد قابل ذکر) مکانیزم اجماع اثبات اعتبار (PoSA) این بلاکچین است. این مکانیزم مزایایی مانند افزایش سرعت و امنیت را دارد، با این‌همه یک شبکه کاملاً غیرمتمرکز نیست، بلکه حالت نیمه متمرکز دارد که از نظر بسیاری از فعالان ارز دیجیتال یک محدودیت محسوب می‌شود. با این وجود، شبکه‌ی چیلیز 2، به این علت که نودهای احراز هویت شده دارد، به سختی قابل هک است و از امنیت شبکه‌ی نیمه خصوصی برخوردار است.

نقشه راه برای راه‌اندازی بلاکچین چیلیز : تاریخ راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی چیلیز

بنا به برنامه‌ی اعلامی در وبسایت چیلیز چین، راه اندازی شبکه‌ی اصلی (Mainnet) در 8 مرحله یا فاز، صورت می‌گیرد. در حال حاضر، شبکه‌ی چیلیز در مرحله‌ی دوم قرار دارد. تست نت اسکویل (Scoville) چیلیز، معروف به زنجیره‌ی چیلیز2 (CC2) در 2 مارس 2022 راه‌اندازی شده است. در ادامه، نقشه‌ی راه چیلیز برای رسیدن به شبکه‌ی اصلی و همچنین تاریخ راه‌اندازی این شبکه آمده است. توجه به تاریخ راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی چیلیز مهم است. چون به احتمال بسیار زیاد در آن تاریخ، ارز چیلیز پامپ می‌شود. از حالا تیم توسعه‌ی چیلیز تبلیغات خود را آغاز کرده تا جامعه را برای این رویداد آماده کند.

نقشه راه برای راه‌اندازی بلاکچین چیلیز

اینفوگرافی اهداف و نقشه راه چیلیز

  • مرحله‌‌ی اول: راه‌اندازی سیستم پاداش چیلیز، راه‌اندازی کاوشکر چیلیز، ایجاد قرارداد هوشمند nft، ایجاد قرارداد هوشمند برای توکن هواداری، ایجاد دسترسی به شبکه برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و جامعه‌ی چیلیز، راه‌اندازی سیستم پاداش برای توکن هواداری؛
  • مرحله‌ی دوم: راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز (DEX)، ایجاد قرارداد هوشمند نظرسنجی؛
  • مرحله‌ی سوم: تحقیقات برای راه‌اندازی شبکه‌ی نود محلی، ایجاد مخزن برای استفاده از گیت هاب، رأی‌گیری برای طراحی رابط کاربری؛
  • مرحله‌ی چهارم: راه‌اندازی استیکینگ چیلیز، جذب نمایندگان، انجام چک‌های نهایی؛
  • مرحله‌ی پنجم: راه‌اندازی بریج کراس چین چیلیز (با ایجاد این پل ارتباطی چندزنجیره‌ای، شبکه‌ی چیلیز به اتریوم متصل می‌شود)؛
  • مرحله‌ی ششم: راه‌اندازی بریج کراس چین برای توکن هواداری؛
  • مرحله‌ی هفتم: راه‌اندازی مین نت یا شبکه‌ی اصلی (زمان: سه ماهه‌ی سوم الی چهارم 2022)؛
  • مرحله‌ی هشتم: هنوز ویژگی‌ها منتشر نشده است.

 

چطور در بلاک‌چین چیلیز وایت لیستی شویم؟

وایت‌لیست یا لیست سفید عنوان شیرینی است که معمولاً از آن استقبال می‌شود. وایت‌لیستی‌ها اولین کاربران و افرادی هستند که به استقبال یک پروژه می‌روند. برای وایت‌لیستی شدن در پروژه‌ای کافیست که با سرمایه‌ای نه چندان زیاد، اقدامات مد نظر پروژه را به انجام برسانید. (گاهی وقت‌ها هیچ سرمایه‌ای لازم نیست). با قرار گرفتن نام شما در وایت‌لیست شبکه‌ی چیلیز، در آینده از مزایای مخصوص وایت‌لیستی‌های شبکه‌ی چیلیز مانند ایردراپ و وام توسعه پروژه و ... بهره‌مند می‌شوید.

توجه داشته باشید که این وایت‌لیست مخصوص توسعه‌دهندگان پروژه است که با مراجعه به سایت اصلی چیلیز و پر کردن فرم “white list” می‌توانند نسبت به راه‌اندازی اپلیکیشن‌های خود بر بستر شبکه‌ی چیلیز اقدام کنند. بنابراین اگر جزو سرمایه‌گذاران هستید، نیازی به پر کردن فرم نیست.

موارد لازم برای وایت لیست شدن در شبکه‌ی چیلیز

توسعه دهندگان برای ورود به وایت لیست شبکه‌ی آزمایشی چیلیز، نیاز به موارد زیر دارند.

مراجعه به پورتال وایت لیست برای تکمیل فرم وایت لیست شبکه‌ی آزمایشی چیلیز:

  • حساب دیسکورد
  • آدرس چیلیز در کیف پول متامسک (در بخش بعدی نحوه‌ی اتصال کیف پول متامسک به تست نت چیلیز و ایجاد آدرس چیلیز توضیح داده می‌شود)
  • آدرس ایمیل (اختیاری)
  • توضیح پروژه (اختیاری)

 

نحوه‌ی اتصال متامسک به چیلیز چین

برای اتصال کیف پول متامسک به تست نت چیلیز:

  • افزونه‌ی گوگل کروم کیف پول متامسک را باز کنید.
  • در بخش شبکه‌ها، که در بالای کیف پول با عبارت “Ethereum Mainnet” مشخص شده، کلیک کنید.
  • روی کلید "Add Network" کلیک کنید. (فیلترشکن روشن باشد)

 

اتصال متامسک به شبکه آزمایشی چیلیز

  • در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات زیر را وارد کنید. می‌توانید تنظیمات تست نت چیلیز را از جدول زیر کپی و داخل کادرهای مربوطه در کیف پول متامسک پیست کنید.

 

تنظیمات شبکه آزمایشی چیلیز

Chiliz Scoville Testnet

Network Name  

https://scoville-rpc.chiliz.com/

New RPC URL  

88880 

Chain ID  

CHZ

Currency Symbol  

https://scoville-explorer.chiliz.com

Block Explorer URL  

پس از اعمال این تغییرات، روی کلید Save کلیک کنید.

نحوه‌ی ایجاد آدرس چیلیز در کیف پول متامسک

پس از اتصال کیف پول متامسک به شبکه‌ی آزمایشی چیلیز، اکنون برای یافتن آدرس چیلیز باید مطابق شکل زیر، هنگامی که شبکه‌ی انتخابی تست نت چیلیز است، با زدن روی علامت کپی، آدرس را کپی کنیم.

پیدا کردن آدرس چیلیز در کیف پول متامسک

اکنون این آدرس تولید شده‌ی چیلیز شما متعلق به شبکه‌ی آزمایشی چیلیز است. بنابراین به این آدرس توکن ارسال نکنید. همانطور که در تصویر می‌بینید buy و swap غیر فعال است. این آدرس فقط برای ورود به وایت لیست چیلیز به کار می‌رود.

و اما سخن پایانی

از لحاظ بنیادین شبکه‌ی چیلیز، یک شبکه‌ی آینده‌دار است و انتظار می‌رود پس از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی، برنامه‌ها و بازی‌های متاورسی زیادی در این شبکه راه‌اندازی شوند؛ این امر، یقیناً موجب رشد قیمت ارز چیلیز خواهد شد. حال که در مورد شبکه‌ی چیلیز خواندید و نحوه‌ی وایت‌لیست شدن در شبکه‌ی آزمایشی چیلیز را آموختید، استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟ آیا به نظر شما الان ارز چیلیز خریدنی است؟ در نظرات به ما بگویید. 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه