آموزش ساخت NFT (صفر تا صد ساخت و فروش تضمینی)
ارز دیجیتال

آموزش ساخت NFT (صفر تا صد ساخت و فروش تضمینی)

NFT‌ ها در طول سال میلادی 2021 تبدیل به یک پدیده فرهنگی شدند و با حضور افراد مشهور و داستان‌های مختلف، کلاهبرداری‌ها و دعواهای قانونی، دائماً در تیتر اخبار نیز حضور داشتند. در ماه‌های اخیر خرید و فروش NFT در ایران نیز طرفدارهای خود را پیدا کرده است. برخی از سازندگان این NFTها میلیون‌ها دلار از این راه درآمد کسب کردند، پس قابل درک است که چرا می‌خواهید شما هم هنر NFT را درک کرده و یا با روش ساخت NFT آشنا شوید.

در این مقاله از سری مقالات ارز دیجیتال دنیای‌ترید، قصد داریم شما را با نحوه ساخت NFT رایگان در دو بازار محبوب و جهانی خرید و فروش NFT آشنا کنیم، اما قبل از آن، اجازه دهید برخی از مفاهیم اولیه NFT و نکاتی که در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهند کرد را با یکدیگر مرور کنیم. اگر با این مفاهیم پایه‌ای آشنا هستید و عجله دارید، می‌توانید کمی جهش کنید و به‌سراغ مرحله سوم بروید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:  سیگنال رایگان ارز دیجیتال

در اولین گام باید دانش خود را نسبت به NFT به چالش بکشید!

NFTها یا توکن‌های غیر مثلی، توکن‌های دیجیتالی هستند که روی بلاکچین ذخیره می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، که در آن هر کوین با دیگری یکسان است (هیچ دلیلی برای ترجیح یک بیت‌کوین خاص بر دیگری وجود ندارد)، هر NFT منحصر به فرد است و می‌تواند به عنوان سندی برای اثبات مالکیت بر یک فایل دیجیتال، خرید و فروش شود.

تقریباً در اکثر مواقع، فایل‌ها در واقع در خود بلاکچین ذخیره نمی‌شوند. در عوض، لینکی به فایل NFT ما، همراه با توکنی که مانند سند مالکیت آن فایل است، در بلاکچین ذخیره می‌شوند. همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید دو یا چند NFT نمی‌تواند برای یک فایل وجود داشته باشد (می‌توانید NFT‌هایی با نسخه‌های مختلفی مانند کارت‌های بازی در بچگی داشته باشید).

به عنوان مثال، یک NFT می‌تواند نادر باشد زیرا تنها 10 نسخه از آن وجود دارد یا رایج (Common) باشد مثل وقتی که هزاران NFT یک شکل، روی بلاکچین ثبت یا ضرب (Mint) شده‌ باشند. همچنین هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از این شود که کسی فایل NFT شما را گرفته و خودش به‌صورت NFT آن را درآورد (البته بلاکچین نشان خواهد داد که شما زودتر این فایل را NFT کرده‌اید).

از نظر فنی می‌توانید هر فایل دیجیتالی را به‌عنوان NFT بسازید و بفروشید، اما اگر به دنبال استفاده از یک بازار خرید و فروش NFT با ابزارهای ساده و روان هستید، به فرمت‌هایی که آن‌ها پشتیبانی می‌کنند محدود خواهید شد. بعداً بیشتر درباره این مورد صحبت می‌کنیم، اما به خاطر داشته باشید که اولین NFT شما احتمالاً باید یک تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی باشد.

مطالعه مقاله ساخت nft در پلتفرم opensea را به شما پیشنهاد میکنیم.

در دومین گام باید هدف خود را از ساخت nft مشخص کنید

اگر فقط دوست دارید که یک NFT بسازید، آنهم فقط چون همه این کار را انجام می‌دهند، شاید بهتر باشد قبل از این کار چند نکته را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید کارمزد تراکنش است. در حالی که پلتفرم‌هایی که امروز پوشش خواهیم داد به شما امکان می‌دهند تا NFT‌ها را به‌صورت رایگان بسازید، فروش آنها مقداری متفاوت خواهد بود.

ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که پول زیادی خرج کرده‌اید و هنوز یک NFT هم نفروخته‌اید!

اکثر NFTها در بلاکچین اتریوم فروخته می‌شوند (در بخش بعدی به مواردی اشاره خواهیم کرد) و هر تراکنش در بلاکچین اتریوم کارمزدها و هزینه‌هایی دارد که به ماینرها پرداخت می‌شوند. این کارمزد ‘gas’ نامیده می‌شوند و مقدار گسی که برای یک تراکنش می‌پردازید به‌طور قابل توجهی متغیر خواهد بود. تقریباً هرکاری که در بلاکچین انجام می‌دهید، از ساخت یک NFT گرفته تا انتقال آن به شخص دیگری تا پیشنهاد خرید یک NFT، هزینه ‘gas’ خواهد داشت.

همچنین ذکر این نکته مهم است که پرداخت ‘gas’ صد در صد تضمین نمی‌کند که انتقال شما انجام شده است! می‌توانید کارمزد بیشتری بپردازید تا به خود شانس بیشتری بدهید، اما انتقال هرگز تضمین و حد مطمئنی ندارد. اما باید گفت که، بیشتر تراکنش‌ها احتمالاً انجام می‌شوند.

با این حال، اگر اتفاقی بیفتد و تراکنش شما کامل نشود، هزینه‌های ‘gas’ را که پرداخت کرده‌اید، پس نخواهید گرفت اما به‌طور کلی جای نگرانی نیست چون همانطور که گفتیم، اکثر تراکنش‌ها معمولا تایید می‌شوند، حتی با پرداخت کارمزد نسبتا کم.

در گام سوم باید بازار خود را معلوم کنید

ده‌ها پلتفرم (که باعنوان سایت‌ های فروش NFT یا برنامه‌ های ساخت NFT نیز شناخته می‌شوند) وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند NFT‌های خود را در طیف گسترده‌ای از بلاک‌چین‌ها بفروشید، بنابراین تقریباً غیرممکن است که در این مقاله همه آنها را پوشش دهیم، اما قطعا به این خواهیم پرداخت که کدام یک برای شما مناسب است.

ما در این راهنما، دو مورد از محبوب‌‌ترین بازارهای NFT را پوشش خواهیم داد، اما که اگر هیچ یک از این پلتفرم‌ها که معرفی می‌کنیم برای شما مناسب نبود، باید بدانید که جایگزین‌هایی وجود دارد مانند ‘AtomicHub’ که از بلاکچین 'Wax' استفاده می‌کند یا ‘Solsea’ که مبتنی بر بلاکچین ‘Solana’ است.

در کنار سایت های معرفی شده، سایت ‘OpenSea’ و ‘Rarible’ به شما امکان می‌دهند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، NFT‌های خود را بر روی اتریوم بسازید، آنهم به لطف آنچه خودشان سیستم‌های ‘Lazy Minting’ (ضرب تنبل) می‌نامند.

Lazy Minting به شما این امکان را می‌دهد که یک NFT بسازید و آن را بدون اینکه واقعاً روی بلاکچین ثبت شده باشد، برای فروش قرار دهید.

بنابراین از هر گونه پرداخت کارمزد جلوگیری می‌شود. هنگامی که شخصی آن را می‌خرد، هزینه‌های ثبت NFT شما در بلاکچین، همراه با هزینه‌های انتقال آن به خریدار، یکجا پرداخت خواهد شد. این فرایند، به شما کمک می‌کند تا 10 یا 30 دلار (یا حتی بیشتر!) برای NFTیی که هنوز فروش نرفته است هزینه نکنید.

 

OpenSea چیست؟

OpenSea یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای ساخت و خرید و فروش NFT است. شما در این پلتفرم می‌توانید آثار هنری و هرآن‌چیز دیجیتال که متعلق به شماست را تبدیل به NFT کرده و برای فروش به حراج بگذارید.

 

 

ممکن است هنگام ساخت NFT در OpenSea برای اولین بار، مجبور شوید مقداری هزینه اولیه پرداخت کنید (در طول آزمایش، قیمت‌هایی را در محدوده 300 تا 400 دلار مشاهده کردیم). این یک کارمزد است که تنها یک بار می‌پردازید و پس از پرداخت آن، می‌توانید بدون نیاز به پرداخت کارمزد برای NFTهای بعدی، از فرایند لیزی مینتینگ استفاده کنید که دیگر هزینه و کارمزدی برای شما به‌همراه نخواهد داشت.

هنگام آزمایش پلتفرم ‘Rarible’ اما، مجبور به پرداخت این هزینه نشدیم. با این حال، حذف یک NFT از بازار فروش، برای شما کارمزدی خواهد داشت (حدود 20 تا 30 دلار). هم ‘Rarible’ و هم ‘OpenSea’ از فروش هر NFT شما 2.5 درصد کارمزد دریافت می‌کنند، مثلا اگر NFT خود را با قیمت 0.025 اتریوم بفروشید، در واقع 0.024375 اتریوم دریافت خواهید کرد.

با این همه، جایگزین‌هایی برای استفاده به‌جای بلاکچین اتریوم نیز وجود دارد. ‘Rarible’ به شما اجازه می‌دهد NFT‌های خود را با استفاده از بلاکچین Flow (همان بلاکچینی که توسط ‘NBA Top Shot’ استفاده شد) بفروشید و ‘OpenSea’ نیز به شما امکان استفاده از بلاکچین ‘Polygon’ را می‌دهد. در هر دو گزینه‌ای که گفتیم، کارمزدهای بسیار کمتری نسبت به بلاکچین اتریوم می‌پردازید، ممکن است حتی کارمزدی برای شما به‌همراه نداشته باشد، بنابراین استفاده از آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

ممکن است این سوال برای‌ شما پیش آمده باشد که اگر این بلاکچین‌های ارزان، هیچ نکته یا جنبه منفی ندارند، چرا همه از این‌ها استفاده نمی‌کنند؟ خب حق با شماست! استفاده از بلاکچین ‘Flow’ در بازار ‘Rarible’ شما را به NFTهای تک نسخه‌ای محدود می‌کند و حتی نمی‌توانید آنها را با حراج بفروشید! علاوه بر این، وقتی از بلاکچین‌های غیر اتریومی مانند ‘Flow’ یا ‘Polygon’ استفاده می‌کنید، دیگر افراد نمی‌توانند از اتریوم برای خرید NFTهای شما استفاده کنند (حداقل، نه بدون گذراندن مراحل اضافی و هزینه بر).

هشدار: در‌حالی‌که پلیگان (Polygon) به شما امکان استفاده از اتریوم را می‌دهد، باید بدانید که در واقع در مورد نسخه پلیگان اتریوم صحبت می‌کنیم. می‌توانید مستقیماً اتریوم را از بلاکچین اصلی آن به بلاکچین پلیگان (Polygon) منتقل کنید و دوباره انتقال دهید، اما انجام این کار مستلزم پرداخت هزینه‌های ‘gas’ خواهد بود.

در مرحله چهارم باید یک کیف پول برای خود انتخاب کنید

کیف‌پول‌ها؛ برنامه‌هایی هستند که برای ذخیره ارزهای دیجیتال و همچنین هر NFT که تولید یا خرید می‌کنید، استفاده می‌شوند. کیف‌پول متامسک (MetaMask) یکی از کیف‌پول‌هایی است که به‌طور گسترده توسط برنامه‌های مبتنی بر اتریوم مانند ‘OpenSea’، ‘Foundation’ و دیگران پشتیبانی می‌شود و می‌تواند به‌عنوان افزونه کروم و فایرفاکس یا به عنوان یک برنامه اندروید یا آی‌او‌اس روی مرورگر یا تلفن همراه شما نصب شود.

فرآیند راه‌اندازی و نصب کیف‌پول متامسک (MetaMask) آسان است. هنگامی که افزونه مرورگر یا اپلیکیشن آن را نصب کردید، روی دکمه ‘Create New Wallet’ کلیک کنید و سپس از شما یک رمز عبور مطمئن می‌خواهد. رمز عبور خود را در یک جای امن ذخیره کنید و سعی کنید آن را گم یا فراموش نکنید.

آموزش ساخت NFT

 

در نهایت، ‘MetaMask’ چیزی را به شما می‌دهد که به عنوان یک عبارت دانه‌ای یا ‘Seed Phrase’ شناخته می‌شود و شامل 12 کلمه تصادفی است. بسیار مهم است که این عبارات را از گم نکنید، زیرا اگر مثلاً برنامه را حذف کنید یا نیاز به نصب کیف‌پول خود روی دستگاه جدیدی داشته باشید، به شما امکان می‌دهد تا حساب خود را بازیابی کنید. ایده خوبی می‌تواند باشد که آن را کپی کنید و در مکانی بسیار امن مانند یک گاوصندوق فیزیکی ذخیره کنید. MetaMask سپس از شما می‌خواهد که این عبارات را تکرار کنید، تا مطمئن شود که عبارات خود را یادداشت کرده‌اید.

اگر رمز عبور و یا عبارات امنیتی و دانه‌ای خود را گم کنید، هیچ شانسی برای بازیابی دارایی‌های خود نخواهید داشت و هیچکس نمی‌توانند کاری برای کمک به شما انجام دهند. این بدان معناست که دسترسی به هر ارز دیجیتال یا NFT ذخیره شده در آن کیف‌پول و همچنین حساب‌هایی که با استفاده از آن راه‌اندازی کرده‌اید را از دست خواهید داد. بنابراین، رمز عبور و عبارات مخفی خود را در جایی امن نگه دارید! خب برویم سراغ مرحله بعدی.

 

کیف پول خود را به بازار NFT متصل کنید

پس از راه‌اندازی کیف‌پول خود، باید آن را به یک بازار NFTی متصل کنید. در بازارهای خرید و فروش ‘OpenSea’ و ‘Rarible’ با کلیک بر روی دکمه ‘Create’ در بالا سمت چپ، می‌توانید کیف‌پول خود را متصل کنید. سپس لیستی از کیف‌پول‌های سازگار به شما نمایش داده می‌شود و پس از انتخاب نوع کیف‌پول، از شما می‌خواهند تا فرآیند اتصال کیف‌پول را طی کنید.

آموزش ساخت NFT

اگر افزونه کیف‌پول متامسک روی مرورگر شما نصب باشد، فرایند اتصال کیف‌پول بسیار ساده‌تر خواهد بود.

اگر افزونه ‘Metamask’ را نصب کرده باشید، یک پاپ‌آپ مشاهده خواهید کرد که از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید کیف‌پول خود را به این وبسایت متصل کنید یا نه، که با چند کلیک ساده انجام می‌شود.

یک نکته احتیاطی: اگر درخواستی برای اتصال به کیف‌پول خود در زمانی که انتظارش را ندارید مشاهده کردید، مراقب باشید، زیرا کلاهبرداران ممکن است در تلاش برای دسترسی به وجوه یا NFTهای شما باشند. تا زمانی که در یک وبسایت قابل اعتماد هستید، به طور کلی نباید مشکل خاصی برای اتصال وجود داشته باشد (حداقل، تا زمانی که چیزی خیلی اشتباه به‌نظر نرسد. حتماً تراکنش‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که امن هستند). اما اگر یک سایت ناشناس درخواست اتصال به کیف پول شما را بدهد، باید حتما مراقب باشید!

 

حالا با خیال راحت به ساخت nft بپردازید

پس از اینکه کیف‌پول خود را وصل کردید، به صفحه‌ای می‌رسید که برای ساخت NFT باید از آن استفاده کنید (اگر به‌صورت خودکار به آن صفحه نرفتید، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه ‘Create’ که در هر دو پلتفرم در سمت راست بالا قرار داده شده است، به آن صفحه برسید).

قبل از اینکه شروع به ایجاد NFT‌های خود کنیم، یک نکته در مورد مجموعه‌ها یا کالکشن‌ها را باید بدانیم. هر دو پلتفرمی که در این آموزش از آن‌ها صحبت می‌کنیم، از تولید NFT به‌صورت کالکشن پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید یک سری از NFTهای خود ایجاد کنید، می‌توانید از امکان کالکشن (Collection) برای انجام این کار استفاده کنید. در ‘Rarible’، می‌توانید یکی از این کالکشن‌ها را مستقیماً از صفحه ساخت NFT ایجاد کنید. در ‘OpenSea’ اما، باید ابتدا روی تصویر نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کرده، به ‘My Collections’ رفته و سپس روی ‘Create a collection’ کلیک کنید.

ما ساخت NFT به‌صورت مجموعه‌ای و یا کالکشن را در این راهنما پوشش نمی‌دهیم، اما ‘OpenSea’ به‌طور خودکار هر NFT را که ایجاد می‌کنید در مجموعه‌ای (کالکشن) بی‌نام قرار می‌دهد، و ‘Rarible’ نیز به شما اجازه می‌دهد تا NFT خود را به‌صورت یک ‘Rarible Single’ بدون مجموعه (کالکشن) بفروشید.

خب! بریم سراغ ساخت NFTهای خودمان. اما قبل از آن لازم است که بدانیم چه موضوعی را برای ساخت NFT در نظر گرفته ایم؟ مزایا و معایب ساخت NFT چیست؟ بهترین بازار برای ساخت NFT چیست؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، ما به تمامی این سوالات پاسخ داده‌ایم.

 

بررسی معایب و مزایا تولید NFT

NFT ها به عنوان نسخه دیجیتالی دارایی‌های کمیاب، درهایی را برای کلکسیونرها و هنرمندان باز کردند تا از طریق فروش و خرید یا حتی تجارت برای کسب سود مانند سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، امرار معاش کنند. سایر مزایای NFT به عنوان دارایی دیجیتال شامل هزینه‌های نگهداری کمتر و امنیت دارایی بیشتر است.

سرمایه‌گذاران دلایل زیادی برای خرید دارایی‌هایی که به NFT تبدیل می‌شوند دارند. برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در NFT عبارتند از:

  • هر کسی می‌تواند در NFT ها سرمایه گذاری کند.
  • سرمایه‌گذاری در دارایی‌های توکن شده برای همه قابل دسترسی است.
  • مالکیت دارایی که به یک NFT تبدیل می‌شود، می‌تواند آسان‌تر و کارآمدتر بین مردم در هر نقطه از جهان منتقل شود.
  • مالکیت NFT توسط یک بلاک چین تضمین می‌شود.
  • استفاده از فناوری بلاک چین برای نشان دادن مالکیت دیجیتالی می‌تواند مالکیت سرمایه‌گذار بر دارایی را ایمن‌تر کند.
  • فناوری بلاک چین همچنین می‌تواند مالکیت دارایی‌ها را شفاف‌تر کند.

 

بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز دلایل معتبری برای اجتناب از سرمایه‌گذاری در NFTها دارند. برخی از معایب سرمایه‌گذاری NFT عبارتند از:

  • NFTها یک کلاس دارایی نیستندNFT ها معمولا و به اشتباه به عنوان یک طبقه دارایی در نظر گرفته می‌شوند تا روشی تکنولوژیکی برای نشان دادن مالکیت! اطلاعات نادرست عمومی و هیاهویی که در مورد NFT ها وجود دارد می تواند باعث افزایش و نوسان ارزش دارایی‌های توکن شده شود.
  • تولید NFT بسیار انرژی بر است، اکثر NFT ها در حال حاضر توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شوند که از یک پروتکل عملیاتی پر انرژی به نام اثبات کار استفاده می‌کند. یک تراکنش NFT به اندازه یک خانه متوسط برای حدود یک روز و نیم به برق نیاز دارد.
  • ممکن است لازم باشد اتر (ETH) داشته باشید. از آنجایی که بیشتر فروش‌های NFT در پلتفرم اتریوم انجام می‌شود، داشتن ارز بومی بلاک چین اتر (ETH) اغلب برای خرید NFT ضروری است. سرمایه‌گذارانی که مایل به خرید NFT با پول فیات مانند دلار آمریکا هستند، ممکن است گزینه‌های محدودی داشته باشند.

 

معروفترین بازارهای فروش برای NFT

یک بازار NFT دروازه شما برای مشارکت در خرید و فروش این دارایی های دیجیتال است، از هنر گرفته تا موسیقی و کل جهان های مجازی. بازارهای NFT را به عنوان آمازون خود در حوزه دیجیتال در نظر بگیرید. ده ها بازار NFT وجود دارد و بسیاری از آنها تمرکز یا جایگاه خاصی دارند.

از معروفترین این بازارها می توان به بازار Opensea، Axie marketplace، Larva Labs(Cryptopunks)، Raribls، SuperRare، Foundation، Mintable، Theta Drop اشاره کرد.

نکاتی برای انتخاب بازار NFT

اول، به یاد داشته باشید که یک NFT (توکن غیر قابل تعویض) به سادگی نشان دهنده مالکیت یک دارایی است. قبل از انتخاب یک بازار NFT، ابتدا باید نوع دارایی دیجیتالی را که به خرید، فروش یا ایجاد آن علاقه دارید، تصمیم بگیرید. تقریباً هر چیز دیجیتالی اعم از کلمات نوشتاری، ویدیوها، بازی‌های ویدیویی، هنر، اقلام مجموعه‌دار و غیره را می‌توان روی یک بلاک چین توکن کرد ، بنابراین محدود کردن علاقه خود مکان خوبی برای شروع است.

نکته دیگر نوع توکن‌های پشتیبانی شده در بازار است. برخی از توکن ها را طیف گسترده ای از بازارها پشتیبانی می‌کنند. برخی دیگر بازارهای محدودتری هستند و از یک توکن اختصاصی خاص استفاده می‌کنند. هنگام باز کردن حساب NFT مطمئن شوید که کیف پول بلاک‌چین خود را با ارز دیجیتال مناسب یا توکن مورد نیاز برای شرکت در فعالیت سایت تامین کنید. پس از باز کردن حساب، از شما خواسته می‌شود که کیف پول خود را به بازار NFT مرتبط کنید. همچنین بررسی کنید تا ببینید بازار چه نوع امنیتی دارد و آیا در گذشته مشکلی داشته است یا خیر.

بررسی اینده ساخت NFT

NFT قرار گرفتن در معرض رسانهها و امتیازات ویژه را برای هنرمندان مشتاق در رسانه های اجتماعی VH افزایش داده است. اخیرا جک دورسی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران توییتر، با اولین توییت و معروف خود، "Just set up my twttr" و Vignesh Sundaresan، معروف به "Metakovan"، هنر NFT را به ارزش 69.3 میلیون دلار خریداری کردند.

به دلیل محبوبیت روزافزون آن، مردم اکنون مایلند صدها هزار دلار برای NFT بپردازند. بسیاری از کارشناسان صنعت کریپتو می گویند که حدود 40 درصد از کاربران جدید ارزهای دیجیتال از NFT به عنوان نقطه ورود استفاده می‌کنند. در نتیجه محبوبیت فزاینده‌ی آن، NFT می تواند بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال را در آینده نشان دهد.

آموزش فروش NFT (تضمینی 100 درصد)

تا این قسمت از مقاله یاد گرفتیم که چگونه با کمترین هزینه یک NFT بسازیم. اما صرفا مالکیت یک NFT برای درآمدزایی مناسب نیست پس لازم است که نحوه فروش آن هم فرا بگیریم. در اینجا مراحل مربوط به فروش را با هم بررسی می‌کنیم:

1. برای فروش nft اول بازار هدف خود را انتخاب کنید

در فروش توکن های غیرمثلی اولین قدم انتخاب بازار مناسب است. ده ها بازار وجود دارد و بسیاری از آنها در نوع خاصی از دارایی دیجیتال تخصص دارند. OpenSea در حال حاضر دارای بزرگترین و متنوع ترین بازار NFT است.

هنگامی که بازاری را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کردید، کیف پول خود را به بازار انتخابی متصل کنید، گزینه "Mint an NFT" را انتخاب کنید و فایل دیجیتال خود را آپلود کنید. روند هر بازار کمی متفاوت خواهد بود، اما اکثر آنها به شما اجازه می‌دهند تا تنها با چند کلیک یک NFT ایجاد کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر شما علاقه مند به کسب درآمد منفعلانه از کار خود در طول زمان از طریق حق امتیاز (درصدی از هر فروش بعدی NFT خود در بازار ثانویه، قابل پرداخت به شما) هستید، معمولاً آن مبلغ حق امتیاز را در طول فرآیند ضرب کردن تعیین می‌کنید.

2. NFT خود را برای فروش فهرست کنید

هنگامی که NFT خود را ایجاد کردید، گزینه ای برای فهرست کردن آن برای فروش در بازار به شما ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که اگرچه می‌توانید NFT‌های خود را در بازارهای دیگر انتقال دهید و بفروشید، ممکن است هزینه‌های اضافی را در بر داشته باشد و مجبور باشید کارمزد بیشتری بپردازید.

بر روی دکمه "فروش" کلیک کنید و دستورات را دنبال کنید. در اینجا می‌توانید جزئیاتی از تراکنش مانند قیمت یا محدودیت زمانی حراج و ارزهای دیجیتالی که خریداران NFT می‌توانند برای پرداخت به شما استفاده کنند، ارائه کنید. بازار در این مرحله هرگونه «کارمزد» را محاسبه می‌کند که کارمزد شبکه بلاک چین اتریوم برای ثبت تراکنش‌ها است. این هزینه‌های کارمزد بسته به اینکه شبکه بلاک چین در حال حاضر چقدر مشغول است متغیر است. خود بازار نیز هزینه‌های خود را برای رسیدگی به فروش، معمولاً درصدی از قیمت نهایی فروش NFT، فهرست می کند.

3. فهرست خود را مدیریت کنید

پس از تکمیل فهرست، NFT شما برای خرید در بازار موجود است. اکنون باید از طریق وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود، فروش را به مشتریان بالقوه تبلیغ کنید. می‌توانید فهرست NFT خود را نیز مدیریت کنید، اما به خاطر داشته باشید که ایجاد تغییرات یا حذف فهرست ممکن است هزینه دیگری داشته باشد و هزینه‌های کارمزدی که قبلاً پرداخت کرده‌اید قابل استرداد نیستند.

نکته ای که لازم است به یاد داشته باشید فروش NFT فقط برای سازندگان دیجیتال نیست. برخی از کلکسیونرها از مجموعه NFT های خود تجارت می کنند. اگر قبلاً یک NFT را از یک خالق یا از کلکسیونر دیگری در یک بازار خریداری کرده اید، می توانید موارد فروش را نیز فهرست کنید. در تراکنش‌هایی که شامل خالق اصلی NFT نمی‌شود همان فرآیند ذکر شده در بالا است با این تفاوت که نیازی به ایجاد دارایی دیجیتال نیست. فقط NFT را به بازاری که می‌خواهید بفروشید منتقل کنید.

 

سوالات متداول (FAQ)

آیا برای ساخت NFT باید از یک بازار NFT استفاده کنم؟

از نظر فنی خیر! شما می‌توانید قرارداد هوشمند خود را ایجاد کنید، آن را در بلاکچین مورد نظر خود مستقر کنید و سپس توکن‌های خود را با استفاده از آن ضرب کنید. با این حال، این کار خیلی پیچیده خواهد شد و احتمالاً مسیری نیست که می‌خواهید طی کنید، مگر اینکه خیلی فنی باشید! اکثر مردم از یکی از پلتفرم‌های گفته شده در بالا استفاده می‌کنند.

کدام بازار ساخت NFT پر سود است؟

به یاد داشته باشید، هر فایلی که به صورت آنلاین ذخیره می شود می تواند به یک NFT تبدیل شود، اما رایج ترین انواع آثار هنری دیجیتال GIF، JPEG و PNG هستند. می‌توانید اثر هنری را که می‌خواهید به NFT هنر دیجیتال تبدیل کنید ایجاد کنید یا اثر هنری شخص دیگری را که می‌خواهید به NFT تبدیل کنید، پیدا کنید. اما باید به این نکته خیلی مهم توجه کنید که اثری را که می خواهید به NFT تبدیل کنید باید مالک آن باشید و یا اگر اثر شخص دیگری را می خواهید به NFT تبدیل کنید باید با اطلاع او و با توافق طرفین صورت بگیرد در غیر این صورت این کار غیر قانونی خواهد بود.

دنیای NFT برای مردم نسبتاً جدید است. در اینجا چند نمونه از NFTهایی که امروزه وجود دارند آورده شده است:

  1. یک مجموعه دیجیتال
  2. یک عکس خاص
  3. یک نقاشی که اثر خودتان است
  4. بازی ها

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


14 دیدگاه