آموزش ساخت nft در opensea (گام به گام و ویدئویی)
ارز دیجیتال

آموزش ساخت nft در opensea (گام به گام و ویدئویی)


یکی از پلتفرم هایی که ساخت nft را راحت کرده است، opensea است. این پلترم توانسته با ساده سازی اموزش nft صفر تا صد کاری کند که هر فردی با هر سطح سوادی بتواند توکن غیرمثلی خود را بسازد. این مقاله سعی کردیم به صورت ساده و خلاصه مراحل ساخت توکن غیر مثلی یا nft در opensea را بررسی کنیم.

آموزش ساخت nft در opensea

پس از کلیک بر روی دکمه ‘Create’، به صفحه ایجاد آیتم جدید [Create new item] وارد خواهید شد. برای شروع، روی کادر دارای یک آیکن تصویر در آن کلیک کنید، این بخش، به شما امکان می‌دهد فایلی را که می‌خواهید به‌عنوان NFT بفروشید، آپلود کنید (البته، حتماً به محدودیت‌های اندازه و نوع فایل که در بالای کادر اشاره شده است توجه کنید).

پس از اینکه فایل خود را اضافه کردید، نام (Name) یا عنوانی به آن بدهید. همچنین می‌توانید از فیلد پیوند خارجی (External Link) برای اضافه کردن یک ‘URL’ استفاده کنید که مثلاً به وبسایت یا حساب توییتر شما اشاره می‌کند. همچنین می‌توانید از قسمت توضیحات (Description) استفاده کنید تا به خریداران بالقوه خود، ایده بهتری درباره اینکه NFT شما چیست بدهید.

ساخت NFT در opense

برای بعضی فرمت‌ها مانند فیلم و موزیک، از شما عکسی به‌عنوان پیش‌نمایش نیز می‌خواهد.

 

در زیر آن فیلدها، اگر قبلا مجموعه‌ای را تنظیم کرده‌اید، می توانید NFT خود را به آن کالکشن اضافه کنید، همچنین ویژگی‌ها، سطوح یا آمارهایی را اضافه کنید که اساساً به‌عنوان ابرداده (MetaData) برای NFT شما عمل می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر یک NFT می‌خواهید بفروشید، که می‌تواند به‌عنوان یک شخصیت در یک بازی ویدیویی عمل کند، اینجا جایی‌ست که باید آن اطلاعات را قرار دهید. اگر در حال فروش یک اثر هنری هستید، می‌توانید از پنل ویژگی‌ها (properties panel) برای اضافه کردن اطلاعات مربوط به آن، مانند مدیوم، سال و غیره استفاده کنید. با این حال، همه این فیلد‌ها اختیاری هستند، بنابراین بیشتر افراد احتمالاً پر کردن آن‌ها را نادیده خواهند گرفت.

‘OpenSea’ همچنین به شما امکان می‌دهد متنی را اضافه کنید که به‌عنوان محتوای قفل شده عمل می‌کند، که خریدار یا صاحب بعدی NFT قادر به دیدن آن خواهد بود. می‌توانید از این فیلد برای گنجاندن چیزی مانند پیوند دعوت به یک دیسکورد خصوصی، کدی برای خرید چیزی در یک وبسایت خارجی یا حتی فقط پیامی برای تشکر از خریدار استفاده کنید. همچنین اگر NFT شما ماهیت ‘NSFW’ (اصطلاحی که در فضای اینترنت به محتوایی اشاره دارد که مناسب مشاهده در مکان‌های عمومی نیست) دارد، می‌توانید از تیک ‘explicit and sensitive content’ استفاده کنید.

آموزش ساخت NFT

حتماً به بلاکچینی که در حال استفاده از آن هستید دقت کنید. بعداً نمی‌توانید آن را تغییر دهید و این انتخاب می‌تواند تأثیر شدیدی بر کارمزدی که پرداخت می‌کنید داشته باشد.

 

پس از آن تیک‌ها و فیلدها، یک منوی کشویی وجود دارد که برای انتخاب بلاکچینی‌ست که NFT خود را بر روی آن قرار می‌دهید یا اینکه ضرب (Mint) می‌کنید (زنجیره اتریوم یا پلیگان). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب هر کدام، می‌توانید به مرحله 3 برگردید، اما ما به‌عنوان در این راهنما از زنجیره پلیگان استفاده می‌کنیم، زیرا در حال حاضر نیازی به پرداخت کارمزد ندارد. اگر NFT خود را با پلیگان مینت (ضرب و یا تولید) کنید، این امکان را نیز دارید که چندین نسخه از NFT خود بسازید.

بعد از اینکه بلاکچین خود را انتخاب کردید، همه چیز را دوباره بررسی کنید. ‘OpenSea’ به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که NFT خود را برای فروش قرار نداده‌اید، متادیتای آن را تغییر دهید، اما به‌هرحال کار خوبی است که تا قبل ازینکه چیزی روی بلاکچین قرار بگیرد، مطمئن شوید که همه چیز به درستی وارد شده است. همچنین توجه داشته باشید که بعد از اینکه NFT شما مینت شد، نمی‌توانید بلاکچین NFT را تغییر دهید!

پس از اینکه همه یز را چک کردید، می‌توانید روی دکمه ‘Create’ کلیک کنید. بسته به گزینه‌هایی که انتخاب کردهاید و نوع فایلی که به‌عنوان NFT قرار می‌دهید، ممکن است کمی لازم باشد که منتظر بمانید تا همه چیز آپلود شود. پس از اتمام کار، صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که می‌گوید NFT شما ایجاد شده است.

آموزش ساخت NFT

NFT ما روی OpenSea است اما هنوز روی بلاکچین قرار نگرفته. این اتفاق تا زمانی که کسی NFT ما را نخریده باشد، نمی‌افتد.

 

با این حال، NFT شما در واقع هنوز در OpenSea برای فروش قرار نگرفته است. برای انجام این کار، ابتدا باید از صفحه تبریک خارج شوید تا به صفحه NFT خود برسید. همچنین می توانید با کلیک بر روی عکس نمایه خود به آن دسترسی پیدا کنید. روی تب ‘Created’ کلیک کنید و NFT را انتخاب کنید. در صفحه NFT، یک دکمه فروش (Sell) وجود دارد.

آموزش ساخت NFT

این NFT ساخته شده اما هنوز برای فروش قرار نگرفته است. برای لیست کردن آن روی دکمه ‘Sell’ کلیک کنید.

 

هنگامی که بر روی بلاکچین اتریوم یا پلیگان NFT خود را لیست می‌کنید، می‌توانید قیمت فروشی مقطوع برای آن قرار دهید و روی بلاکچین اتریوم به‌خصوص، این گزینه را خواهید داشت که یک حراج زمان‌بندی‌شده اجرا کنید. برای فروش با قیمت ثابت، شما به سادگی مبلغی را که می‌خواهید NFT را بفروشید (براساس اتریوم مشخص می‌شود، اما مقدار تقریبی دلاری نیز در زیر آن نمایش داده می‌شود) وارد می‌کنید و انتخاب می‌کنید که چه مدت می‌خواهید آن NFT برای خرید در دسترس باشد.

آموزش ساخت NFT در OpenSea

شبکه پلیگان در بازار OpenSea، تنها از فروش در حالت قیمت مقطوع پشتیبانی می‌کند.

 

از آنجایی که NFT به محض اینکه آن را فهرست کردید برای خرید در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توانید با استفاده از منوی کشویی ‘More Options’ آن را فقط برای یک خریدار خاص در دسترس قرار دهید.

برای لیست کردن NFT خود برای فروش، روی دکمه ‘Complete Listing’ کلیک کنید. باید چند تراکنش را با کیف‌پول خود تأیید یا امضا کنید، چه با استفاده از برنامه افزودنی مرورگر یا برنامه. در شبکه پلیگان، تراکنش‌ها رایگان هستند و صفحه‌ای مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد آیتم NFT شما لیست شده است.

در شبکه اتریوم، اگر این اولین NFT شما باشد، باید یک تراکنش تاییدیه یک‌باره برای راه‌اندازی کیف‌پول خود انجام دهید، که بالاتر نیز به آن پرداختیم. برای انجام این کار، باید مقداری اتریوم در کیف‌پول خود داشته باشید.

پول این تراکنش فقط برای گس (gas) هزینه می‌شود و کارمزد ساخت NFT از سوی ‘OpenSea’ نیست، بنابراین هزینه آن کاملاً به میزان هزینه گس (gas) اتریوم در آن زمان بستگی دارد. در زمانی که ما تست می‌کردیم، قیمت‌هایی از حدود 240 دلار تا 450 دلار را مشاهده کردیم، بنابراین اگر قیمت بسیار بالا بود، شاید لازم باشد تا کاهش قیمت کمی صبر کنید. برای مشاهده کارمزد تراکنش‌ها به‌صورت زنده می‌توانید از وبسایتی مانند ethgasstation.info استفاده کنید.

آموزش ساخت NFT

استفاده از اتریوم در OpenSea می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

 

پس از تأیید و امضای همه تراکنش‌ها، NFT شما برای فروش در OpenSea لیست می‌شود.

NFT چیست؟

NFTها یا توکن‌های غیر مثلی، توکن‌های دیجیتالی هستند که روی بلاکچین ذخیره می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، که در آن هر کوین با دیگری یکسان است (هیچ دلیلی برای ترجیح یک بیت‌کوین خاص بر دیگری وجود ندارد)، هر NFT منحصر به فرد است و می‌تواند به عنوان سندی برای اثبات مالکیت بر یک فایل دیجیتال، خرید و فروش شود.

تقریباً در اکثر مواقع، فایل‌ها در واقع در خود بلاکچین ذخیره نمی‌شوند. در عوض، لینکی به فایل NFT ما، همراه با توکنی که مانند سند مالکیت آن فایل است، در بلاکچین ذخیره می‌شوند. همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید دو یا چند NFT نمی‌تواند برای یک فایل وجود داشته باشد (می‌توانید NFT‌هایی با نسخه‌های مختلفی مانند کارت‌های بازی در بچگی داشته باشید).

به عنوان مثال، یک NFT می‌تواند نادر باشد زیرا تنها 10 نسخه از آن وجود دارد یا رایج (Common) باشد مثل وقتی که هزاران NFT یک شکل، روی بلاکچین ثبت یا ضرب (Mint) شده‌ باشند. همچنین هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از این شود که کسی فایل NFT شما را گرفته و خودش به‌صورت NFT آن را درآورد (البته بلاکچین نشان خواهد داد که شما زودتر این فایل را NFT کرده‌اید).

از نظر فنی می‌توانید هر فایل دیجیتالی را به‌عنوان NFT بسازید و بفروشید، اما اگر به دنبال استفاده از یک بازار خرید و فروش NFT با ابزارهای ساده و روان هستید، به فرمت‌هایی که آن‌ها پشتیبانی می‌کنند محدود خواهید شد. بعداً بیشتر درباره این مورد صحبت می‌کنیم، اما به خاطر داشته باشید که اولین NFT شما احتمالاً باید یک تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی باشد.

اگر تمایل دارید در کنار اپن سی، ساخت NFT در سایر پلتفرم هارا یاد بگیرید سری به مقاله آموزش ساخت NFT بزنید. در این مقاله مفصل در این خصوص صحبت کرده ایم.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه