قیمت لحظه ای ارز دیجیتال لینا - نمودار، تحلیل و پیش بینی قیمت Lina
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال لینا - نمودار، تحلیل و پیش بینی قیمت Lina

ارز دیجیتال لینا، با نماد LINA، در 7 روز گذشته، جهش قیمتی 180 درصدی را با یک حجم معاملات 37 میلیارد دلاری تجربه کرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این رمزارز را دارید، می‌توانید در این صفحه، به تمام موارد مفید در مورد آن، مانند نمودار و قیمت لحظه‌ای، اخبار، معرفی، بهترین صرافی برای خرید و فروش، بهترین کیف پول برای هولد، تحلیل و پیش بینی قیمتLINA دسترسی داشته باشید.

ارز دیجیتال لینا چیست؟

ارز دیجیتال لینا، با نماد LINA یک دارایی دیجیتال است که در بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. لینا ارز دیجیتال بومی پلتفرم لی نیر فایننس (Linear Finance)، یک کسب و کار سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های مصنوعی است. 

 

  • دارایی‌های دیجیتال مصنوعی، نوعی از ابزارهای مالی در امور مالی غیر متمرکز (دیفای) و مبتنی برای قراردادهای هوشمند اتریومی (ERC-20) هستند. تنوع این دارایی‌ها بالاست و شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، فلزات گرانبها و سایر دارایی‌های دنیای واقعی را شامل می‌شوند. دارایی‌های دیجیتال مصنوعی از طریق فرآیند مینت ایجاد می‌شوند. در این فرایند، حجم معینی از دارایی‌های مختلف به عنوان وثیقه در پلتفرم قفل می‌شوند.  هنگامی که با یکدیگر داد و ستد می‌شوند، رمزارز "فروخته شده" سوزانده و رمزارز خریداری شده، به صورت برابر و با نسبت یک به یک مینت می‌شود.

 

پلتفرم لی نیر دارای یک صرافی غیرمتمرکز است. لینا ارز دیجیتال این اکوسیستم برای امور رأی‌گیری و کارمزد استفاده می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی این رمز ارز را ملاحظه کنید.

جدول اطلاعات جامع رمز ارز لینا آیکن لینا
🌐 نام انگلیسی ارز  Linear Finance
📌 نماد ارز   LINA
آدرس پلتفرم https://linear.finance
📃 وایت پیپر لینک دانلود
📍 عرضه کل  10 میلیارد واحد LINA
📍 عرضه در گردش  5,535,610,514 واحد LINA
📁 دسته بندی ارز ارز صرافی غیرمتمرکز - ارز حاکمیتی - دیفای 
📝 استاندارد ارز BEP20 - ERC20
آدرس قرارداد در کاوشگر Ether scan لینک
آدرس قرارداد در کاوشگر بایننس اسمارت چین لینک
 تلگرام تلگرام https://t.me/LinearExchangeCommunity
توییتر توییتر  https://twitter.com/LinearFinance 
آیکن دیسکورد دیسکورد https://discord.com/invite/emFXWaq
 آیکن سرتیکنمره امنیت در سرتیک 55.66 ✔️
↗️بالاترین قیمت تاریخی   0.3126 دلار در تاریخ 18 مارس 2021 
↘️پایین ترین قیمت تاریخی  0.002533 دلار در تاریخ 23 نوامبر 2020 
💱بهترین صرافی  کوکوین - بینگ ایکس
💰بهترین کیف پول تراست ولت

بهترین صرافی برای خرید و فروش لینا

معیار سنجش بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال سه مورد زیر است:

  1. حجم معاملات بالا؛
  2. دارا بودن هر دو بخش اسپات و فیوچرز؛
  3. عدم محدودیت ایران یا اعمال محدودیت کم برای تریدرهای ساکن ایران.

لیست زیر بهترین صرافی برای خرید و فروش رمزارز LINA است که هر سه شرط در آن‌ها رعایت شده است. این صرافی‌ها را به ترتیب حجم معاملات در لیست زیر قرار دادیم:

بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال لینا (معاملات اسپات)
نام صرافی حجم معاملات (دلار) مقدار سهم در کل بازار
صرافی کوکوین
3,344,048
1.24 %
صرافی هوبی گلوبال 1,981,046 0.74 %
صرافی بینگ ایکس 998,585 0.37 %
 از لحاظ سهولت خرید و فروش و حجم واریز و برداشت، بینگ ایکس بهترین گزینه است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: صرافی بینک ایکس خوبه یا کوینکس؟

 

  • اگر در صرافی ایرانی حساب دارید، باید بدانید که این صرافی‌های به علت محدود بودن تعداد کاربران قیمت‌ها و حجم معاملات نامتناسبی دارد. معامله‌گران حرفه‌ای از صرافی ایرانی فقط برای خرید تتر و انتقال آن به صرافی خارجی استفاده می‌کنند. از سویی، هر چه حجم معاملات یک صرافی بالاتر باشد، معاملات ما نتایج بهتری خواهد داشت. اما مشکل این است که به علت تحریم‌های اقتصادی، بیشتر صرافی‌های خارجی منطقه‌ی جغرافیایی ایران را تحریم کرده‌اند. اما هنوز شما می‌توانید لیست بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان را پیدا کنید.

 

آیا ارز لینا برای سرمایه گذاری خوب است؟

از مهم‌ترین پرسش‌هایی که باید هنگام سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال، از خود بپرسید، 2 مورد زیر است:

  • 1- ارز مورد نظر شما چه تعداد هولدر دارد؟ دانستن این مورد به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چند نفر در ارز مورد نظر شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

  • ⚠️هرگز در یک ارز با کمتر از 1000 هولدر سرمایه‌گذاری نکنید چون به احتمال زیاد کلاهبرداری است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی استعلام سایت‌های کلاهبرداری، برای اعتبارسنجی ارز مورد نظر، ثبت درخواست کنید. 

 

  • 2- چند واحد ارز در کیف پول 100 دارنده‌ی اصلی است؟ هر ارز دیجیتال، سرمایه گذاران اصلی خود را دارد که به آن اصطلاحاً «نهنگ» می‌گویند. مثلاً ممکن است 5 درصد از کل عرضه در گردش، در کیف پول تیم توسعه باشد. شما می‌توانید با بررسی این مورد متوجه شوید که چه مقدار از عرضه در گردش رمزارز مورد نظرتان در کیف پول 100 دارنده‌ی اصلی است.

 

  • ⚠️سرمایه گذاری در ارزی که بیش از 25 درصد از کل عرضه در گردش در 10 آدرس نهنگ هولد شده باشد، خطرناک است و توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است با هر حرکت این 20 هولدر، بازار دستخوش پامپ و دامپ شود.

 

✅ برای یافتن پاسخ این دو پرسش به آدرس قرارداد ارز در کاوشگر مخصوص آن مراجعه کردیم. (برای بررسی صحت گزارش می‌توانید به آدرس‌های موجود در جدول «اطلاعات جامع ارز» که در ابتدای همین مطلب آمده، مراجعه کنید.) بررسی ما به نتایج زیر منتهی شد:

ارز دیجیتال لینا در سه شبکه‌ی اتریوم، بایننس اسمارت چین و هارمونی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر:

  • ✔️✔️ ارز دیجیتال لینا در شبکه‌ی اتریوم حدود 208.5 هولدر دارد. 
  • ❌ 10 هولدر اصلی شبکه‌ی اتریوم 87 درصد از عرضه در گردش لینا را در اختیار دارند.
  • ✔️ارز دیجیتال لینا در شبکه‌ی اتریوم حدود 22500 هولدر دارد. 
  • ❌❌3 هولدر اصلی شبکه‌ی بایننس اسمارت چین 96.4 درصد عرضه در گردش لینا را در اختیار دارند.

 

  •  نتیجه :

    1. شبکه‌ی اصلی ارز لینا، اتریوم است، زیرا تعداد هولدرهای این ارز در اتریوم، 10 برابر بایننس اسمارت چین است. پس نسخه‌ی bep20 برای سرمایه گذاری پیشنهاد نمی‌شود.
    2. به علت پایین بودن تعداد هولدر، سرمایه‌گذاری در این ارز، گزینه‌ی بسیار پرریسکی است. بخصوص هولد نسخه‌ی bep20، بسیار پر ریسک است؛ زیرا هر لحظه امکان دارد سه هولدر اصلی باعث صفر شدن دارایی شما شوند.

 

اما گزینه‌ی نوسان گیری از این ارز می‌تواند جذاب باشد. در ادامه، این گزینه بیشتر بررسی می‌شود.

آیا ارز لینا برای نوسان گیری خوب است؟

برای پاسخ به این پرسش که آیا یک ارز برای نوسان گیری خوب است یا نه، به دو مورد زیر توجه کنید:

1- آیا ارز مورد نظر، در گذشته گام‌های بلندی در بازه‌ی کوتاه مدت روی نمودار برداشته است؟ (برای بررسی این مورد، می‌توانید به نمودار موجود در ابتدای مقاله مراجعه کنید.)

2- حجم معاملات چقدر است؟ جواب به این سؤال به ما می‌گوید که چقدر خریدار در بازار رمزارز مورد نظر وجود دارد و آیا اصلاً استعداد حرکت و پتانسیل نقدشوندگی خوبی دارد یا خیر؟ 

 

  • نتیجه:

با بررسی موارد بالا، نتایج زیر حاصل شد. در حال حاضر:

  1. حجم معاملات 24 ساعته‌ی ارز دیجیتال لینا 281.5 میلیون دلار است. (حجم معاملات 24 ساعته، به طور روزانه تغییر می‌کند. برای اطلاع از آخرین حجم، به ابتدای همین مقاله مراجعه کنید.)
  2. این ارز در هفته‌ی گذشته، 180 درصد پیشرفت قیمت داشته که یک گام بلند محسوب می‌شود. این ارز در گذشته نیز، چنین نوسانات خوبی را تجربه کرده است.

در حال حاضر، به علت حجم معاملات بالا و دامنه‌ی نوسانات، رمزارز لینا بهترین گزینه برای نوسان گیری است. اما متأسفانه این ارز تاکنون در بخش معاملات پرپچوال و فیوچرز هیچ یک از صرافی‌ها لیست نشده است. بنابراین شما باید در بخش اسپات با استراتژی خرید در کف و فروش در سقف، در بازه‌های کوتاه مدت (نهایت یک هفته) نوسان گیری کنید. 

 

تاریخچه قیمت رمز ارز لینا

ارز دیجیتال لینا  با نماد LINA، در 17 سپتامبر 2020، به صورت عرضه اولیه (ICO) به بازار ارز دیجیتال قدم گذاشت. قیمت عرضه‌ی اولیه‌ی لینا  0.005 دلار بود. این رمزارز در اولین هفته‌ی معاملاتی خود در صرافی بایننس، رشد 1000 درصدی داشت و به نزدیکی 1 دلار رسید. با این حال، در هفته‌ی دوم کاری، تمامی این رشد 1000 درصدی را پس گرفت!

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال لینانمودار لینا به تتر (LINAUSDT) - تایم فریم هفتگی - صرافی بایننس- منبع: TradingView

در بولران 2021، در فاصله‌ی 4 ماهه‌ی ژوئن تا نوامبر، رمزارز لینا حدود 300 درصد رشد کرد، سپس از هفته‌ی نخست ماه نوامبر 2021 وارد فاز نزولی شد. از ماه می 2022 الی 2023، این ارز وارد مرحله‌ی تثبیت قیمت شد و به مدت یکسال، در منطقه‌ای با سقف 0.017460 دلار و کف 0.003731 دلار در نوسان بود. 

در تاریخ 29 می 2023، ارز دیجیتال لینا موفق به شکست خط مقاومت کلیدی خود در 0.01 دلار شد و تنها در مدت زمان چند روز 180 درصد سود ساخت. با این حال، موفق به تبدیل مقاومت به حمایت نشد و دوباره به زیر منطقه‌ی مقاومتی بازگشت. به نظر می‌رسد این ارز در حال جمع کردن مومنتوم برای صعود مجدد در ماه ژوئن 2023 است.

تحلیل رمزارز لینا

همانطور که در نمودار روزانه‌ی جفت ارز لینا به تتر مشخص است، قیمت این ارز از فوریه‌ی 2023 تلاش خود را برای شکست خط مقاومت کلیدی آغاز کرد.

نمودار تحلیلی ارز دیجیتال لینا در تایم فریم روزانه

طی 4 نوبت تلاش، این مقاومت کلیدی در 29 می 2023 شکسته شد و قیمت با حجم بالا 180 درصد پیشرفت روزانه را  ثبت کرد. با این‌حال، ورود RSI به منطقه‌ی اشباع خرید، باعث اصلاح عمیق و بازگشت قیمت به مقاومت استاتیک خود شد. در حال حاضر، پس از این بازگشت، انتظار آغاز روند تثبیتی و تبدیل مقاومت به حمایت را داریم. در این صورت، اقدام بعدی قیمت آزمایش سطح مقاومت بعدی در 0.2 دلار است. در سناریوی نزولی، در صورت شکست حمایت 0.0175 دلار سطح حمایت بعدی در 0.0133 قرار دارد.

پیش بینی قیمت لینا

همانطور که در تحلیل تکنیکال لینا ذکر شد، این رمزارز در پی بهبود قیمت در سال 2023، موفق به شکست سطح مقاومت کلیدی خود شد. با این که احتمال ریزش و استراحت‌های عمیق در این ارز بسیار بالاست، یک معامله گر پیگیر می‌تواند با نوسان گیری از این ارز، کسب سود کند.

برای سال 2023 سطح 0.3 در دسترس است. به احتمال زیاد، معامله‌گران از هر کاهش قیمت به عنوان فرصت‌های سزمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.

آخرین اخبار رمز ارز لینا

به تازگی شرکت ردیابی بلاک چین لوکان چین (Lookonchain) در صفحه‌ توییتر خود، از انتقال حجم بزرگی از ارز دیجیتال لینا، با نماد LINA به صرافی بایننس خبر داد.

به گزارش دنیای ترید، بر اساس این گزارش، در یک تراکنش، 20 میلیون واحد LINA به ارزش 451 هزار دلار به صرافی انتقال داده شده است. معمولاً انتقال یک ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی به معنای فروش این ارز است. حال برای بسیاری از دارندگان رمزارز لینا سؤال است که آیا فشار فروش جدیدی در راه است؟

این انتقال توسط جامپ تریدینگ (Jump Trading) صورت گرفته است. جامپ تریدینگ یک بروکر و صرافی ارزهای دیجیتال است. این شرکت که یکی از نهنگ‌های ارز دیجیتال لینا حساب می‌شود، در طول افزایش قیمت این رمزارز، حجمی معادل 185 میلیون واحد لینا به ارزش 4.1 میلیون دلار به صرافی بایننس انتقال داده است و هر واریز این شرکت، به فشار فروش و کاهش قیمت در بازار لینا ختم می‌شود.

طبق داده‌های درون زنجیره‌ای، در چند روز گذشته، با وجود واریز و فروش حجم زیادی از LINA، جامپ تریدینگ همچنان 64.7 میلیون واحد توکن را در اختیار دارد.

پس از این انتقال و ایجاد فشار فروش سنگین بر بازار lina، قیمت این ارز با کاهش 5 درصدی مواجه شد.

و اما سخن پایانی...

 ارز دیجیتال لینا با ارائه‌ی قابلیت سازگاری میان زنجیره‌ای، تأمین نقدینگی و گسترش امور مالی غیرمتمرکز، نفوذ خود در بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر خواهد کرد. در این مقاله در مورد این توکن و ویژگی‌هایش صحبت کردیم و به شما نشان دادیم که لینا به علت نوسانات زیاد، ارز خوبی برای نوسان گیری است. با این حال، از آنجا که هولدرهای برتر این ارز، حجم عظیمی از توکن‌ها را در اختیار دارند، بهتر است از سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در این رمز ارز اجتناب کنید. اگر مشتاق خرید این رمز ارز هستید، می‌توانید آن را از صرافی‌های معتبری مانند کوکوین و بینگ ایکس خریداری و در کیف پول تراست ولت هولد کنید. 

برای یادگیری اصول پایه‌ی رمزارز، به صفحه‌ی آموزش رایگان صفر تا صد ارز دیجیتال سر بزنید!

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه