صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟ (مقایسه ویدیویی)
ارز دیجیتال

صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟ (مقایسه ویدیویی)

صرافی بینگ ایکس (Bingx) و صرافی کوینکس (Coinex) دو صرافی ارز دیجیتال هستند که ایرانیان علاقه زیادی به این دو دارند. سؤالی که ذهن بسیاری از کاربران ایرانی را به خود مشغول کرده، این است که کدامیک از این دو صرافی، مناسب تر است؟ برای دریافت پاسخ این سؤال مهم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

صرافی بینگ ایکس و کوینکس، هر دو مقصد اصلی تریدرهای ایرانی هستند؛ زیرا این دو پلتفرم، در موارد زیر توانسته اند خرید و فروش ارز را برای ایرانیان راحت کنند.

اما با وجود نقطه اشتراکات زیاد، این دو صرافی باهم تفاوت هایی هم دارند. در این راهنما، این دو صرافی به طور کامل با یکدیگر مقایسه شده اند.

اگر هنوز در بینگ ایکس ثبت نام نکردی، همین حالا کلیک کن. 👇👇👇

لینک ثبت نام در صرافی بینگ ایکس

صرافی کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ (سال 1396) در هنگ کنگ تأسیس شد و یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی است.

بنیانگذار این صرافی یانگ هایپو (Yang Haipo)، یک جوان 32 ساله است. وی فارغ التحصیل از دانشگاه پلی تکنیک در رشته ریاضیات کاربردی، یکی از اعضای انجمن بیت کوین و مؤسس استخر بیت کوین، لایت کوین بیت کوین کش ViaBTC پنجمین استخر قدرتمند ماینینگ در دنیاست.

تیم اصلی CoinEx متشکل از بهترین کارشناسان امور مالی و متخصصان اینترنت از سراسر جهان هستند. تیم CoinEx شامل اولین پذیرندگان رمز ارز با میزان بالایی از تجربیات بین‌المللی است.

کوینکس یک برند فرعی از ViaBTC است و سرویس‌های آن در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در دسترس است و باید به جرئت گفت غیر از کشورهایی که در آن‌ها مبادله ارز دیجیتال ممنوع است، تمامی کشورها به این صرافی دسترسی دارند.

صرافی بینگ ایکس چیست؟

صرافی بینگ ایکس، یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2018 تأسیس شده است. این صرافی قبلا با نام Bingbon شناخته میشده است.

از سال 2021 این صرافی به بزرگترین پلتفرم در زمینه سوشال تریدینگ تبدیل شد. این امر به کاربران طیف وسیعی از گزینه‌های معاملاتی، از جمله خدمات معاملاتی نقدی، فیوچرز و کپی تریدینگ را ارائه می‌دهد.

مقایسه صرافی بینگ ایکس با کوینکس

مقایسه صرافی bingx و coinex در یوتیوب

Coinex و Bingx دو رقیب مهم برای سرویس دهی به معامله گران سراسر جهان، بدون توجه به تحریم های بین المللی هستند.

  • ✔️کوینکس از سال 2017 و بینگ ایکس از سال 2018 خدمات خود را آغاز کرده است و تاکنون هیچ مشکلی از سوی کاربران ایرانی در استفاده از این دو پلتفرم گزارش نشده است.
  • ⭕اما توجه داشته باشید این دو پلتفرم از نظر حجم معامله، ترافیک وبسایت، اعبتار سنجی، اثبات ذخایر و امکانات باهم تفاوت دارند. در بخش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

مقایسه سطح اعتبار سنج

رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ موردی است که بسیاری از معامله گران سراسر جهان از آن برای انتخاب خود استفاده می کنند.

وبسایت CoinMarketCap پلتفرم های ارائه دهنده ی خدمات ارز دیجیتال را بر اساس پارامترهای خاصی از جمله ترافیک، نقدینگی، حجم معاملات، قانونی بودن حجم معاملات گزارش شده و همچنین یک سری عوامل کیفی مانند سابقه، شهرت و بازخورد کاربران رتبه بندی کرده است. 

رتبه بندی کوینکس و بینگ اکس در کوین مارکت کپ
#  Bingx bingx logo transparent Coinex coinex logo transparent
بازار اسپات 👍 36 ✔️ 🙂60
بازار معاملات مشتقه 👍18✔️ 🙂21

در تصویر زیر، آمار بالا در رتبه بندی این دو صرافی، به طور تصویری نمایش داده شده است.

مقایسه رتبه بندی صرافی بینگ ایکس و کوینکس در کوین مارکت کپ

بر اساس این رتبه بندی در کوین مارکت کپ:

  1. bingx میان 40 صرافی برتر و coinex میان 70 صرافی برتر قرار دارد.
  2. بینگ ایکس در هر دو بخش معاملات اسپات و مشتقه، نسبت به رقیب خود برتری دارد.

 

مقایسه کوینکس و بینگ ایکس از نظر حجم معاملات

حجم معاملات یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که شما باید هنگام انتخاب صرافی به آن توجه کنید. حجم معاملات بالا، به معنای نقدشوندگی بهتر است. این یعنی شما می توانید یک ارز را به قیمت رقابتی خرید و فروش کنید و هرگز بیش از حد برای خرید یا فروش یک سهم منتظر نمانید. یکی دیگر از مزایای حجم معاملات بالا، ایجاد موقعیت های خوب برای معاملات لانگ و شورت است.

رتبه بندی کوینکس و بینگ اکس از نظر حجم معاملات
 Bingx bingx logo transparent Coinex coinex logo transparent
بازا👍 12.053 میلیارد دلار ✔️ 🙂254.604 میلیون دلار

در تصویر زیر، برگرفته از سایت کوین مارکت کپ، بینگ ایکس و کوینکس از نظر حجم معاملات 24 ساعته با یکدیگر مقایسه شده اند.

مقایسه صرافی بینگ ایکس و کوینکس از نظر حجم معاملات 24 ساعته

این مقایسه، یک تفاوت بسیار بزرگ را آشکار می کند. در واقع، حجم معاملات بینگ ایکس 47 برابر از حجم معاملات کوینکس بیشتر است!

مقایسه Coinex و Bingx از نظر ترافیک وبسایت

ترافیک وبسایت به عنوان فاکتور بعدی پراهمیت در انتخاب صرافی مطرح می شود. بالا بودن ترافیک سایت، نشان دهنده ی محبوبیت آن از نظر کاربران است.

عامل مهم دیگر در بررسی ترافیک، منعکس شدن بازدید یک منطقه ی جغرافیایی خاص در آمار سایت هایی است که مخصوص بررسی ترافیک است. وجود نام ایران در آمار ترافیک یک پلتفرم معاملاتی، می تواند نشان دهنده ی استفاده ی کاربران ایرانی از آن باشد. این موضوع بسیار مهم و حساسیت برانگیز از نظر رگولاتوری است و در نتیجه، می تواند موجب اعمال فشارهای بیشتر به صرافی برای تحریم کاربران ایرانی شود. اگر چنین شرایطی پیش بیاید، صرافی چاره ای نخواهد داشت جز اینکه به کاربران ایرانی ایمیل زده و دستور خروج سرمایه بدهد.

در تصویر زیر، بینگ ایکس و کوینکس از نظر آمار بازدیدکنندگان، رنک جهانی و ترافیک وبسایت مقایسه شده اند.

مقایسه محبوبیت صرافی بینگ ایکس و کوینکس

اطلاعات موجود در تصویر بالا، نشان از محبوبیت بیشتر بینگ ایکس در سه ماه گذشته دارد. این بررسی در جدول زیر گویاتر است.

رتبه بندی کوینکس و بینگ اکس از نظر بازدید 3 ماهه 
#  Bingx bingx logo transparent Coinex coinex logo transparent
رتبه ترافیک 👍 7587✔️ 🙂 27857
تعداد بازدیدکنندگان 👍10.4 میلیون✔️ 🙂 2.3 میلیون
نمایش بازدید کننده ایرانی در نتایج 👍خیر✔️ ⛔ بله

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، رتبه ی ترافیک بینگ ایکس، 3.5 برابر بهتر از کوینکس است. همچنین تعداد بازدیدکنندگان این پلتفرم در ژانویه 2023، حدود 4.5 برابر بیشتر از کوینکس است.

اما در ادامه، می بینیم با اینکه تعداد بازدیدکنندگان bingx بیشتر از coinex است، تعداد بازدیدکننده ایرانی کوینکس عدد بزرگی را به خود اختصاص داده است. در واقع، ایران جزو 5 کشوری است که کاربرانش از سایت کوینکس بیشترین استفاده را می کنند. مشخص است که تعداد کاربران ایرانی کوینکس بیشتر از بینگ ایکس است و این می تواند زنگ خطری باشد برای کاربران ایرانی Coinex. چون این آمارها قطعاً از دید تحریم کنندگان دور نمی مانند.

مقایسه صرافی بینگ ایکس و کوینکس از نظر بازدیدکنندگان ایرانی

 

 

⚠️6.2 درصد بازدیدکننده از منطقه ی جغرافیایی ایران، می تواند موجب افزایش فشار تحریم بر Coinex شود. بنابراین ایمیل های خود را به طور دائم چک کنید که اگر هشدار جمع آوری حساب را دریافت کردید، بلافاصله اقدام به خروج سرمایه کنید.

 

 

مقایسه کوینکس و بینگ ایکس از نظر اثبات ذخایر

اثبات ذخایر یا “Proof of Reserve” عبارتی است که بعد از فروپاشی صرافی FTX بر سر زبان ها افتاد. Proof of Reserves (PoR) روشی برای اثبات این موضوع است که یک پلتفرم معاملاتی دارای پشتوانه ی یک به یک (1:1) در تمامی دارایی های است که از مشتریان خود دریافت می کند. در یک کلام، با اثبات ذخایر، یک صرافی ثابت می کند که موجودی کل پلتفرم، با تفاوت اندکی، برابر است با جمع موجودی کیف پول های تمام کاربران.

به طور خلاصه، صرافی ها با ارائه ی اثبات ذخایر، نشان می دهند که از کاربران خود کلاهبرداری نمی کنند. بنابراین PoR یک راه خوب برای جلب اعتماد مشتریان و کاربران است. تقریباً همه ی پلتفرم های معاملاتی معتبر در ارز دیجیتال، در چند ماه اخیر، سعی کرده اند با انتشار این سند اعتماد از دست رفته ی کاربران را مجدداً به دست بیاورند. برای مشاهده ی این پارامتر، به داشبورد اثبات ذخایر صرافی ها در وبسایت کریپتو کوانت مراجعه فرمایید.

مقایسه کوینکس و بینگ ایکس از نظر اثبات ذخایر

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، کوینکس اثبات ذخایر خود را ارائه داده، در حالی که Bingx تا این لحظه، هنوز اثبات سهام خود را منتشر نکرده است. این تنها جایی است که Coinex نسبت به رقیب خود برتری دارد. با این حال، Bingx هم بی کار ننشسته و با ایجاد صفحه ی PoR در سایت خود، اعلام کرده که به زودی فرایند اثبات ذخایر را به پایان رسانده و آن را منتشر می کند.

مقایسه کوینکس و بینگ ایکس از نظر امکانات 

پس از اعتبارسنجی این دو پلتفرم، وقت آن رسیده که قابلیت ها و امکانات آن ها نیز بررسی شود. در جدول زیر یک بررسی سریع را مشاهده می کنید.

مقایسه امکانات بینگ ایکس و کوینکس
#  Bingx bingx logo transparent Coinex coinex logo transparent
امکان استفاده بدون احراز هویت 👍 دارد✔️ 👍 دارد✔️
سقف برداشت روزانه بدون احراز 👍50000 USDT✔️ 🙂 10,000 USD
حداکثر اهرم  👍150✔️ 🙂 100
اپلیکیشن موبایل دارد✔️ دارد✔️
کارمزد  یکسان یکسان
زبان فارسی دارد✔️ دارد✔️
تیم پشتیبانی فارسی  دارد✔️ دارد✔️
اتصال به تریدینگ ویو دارد✔️ ندارد⛔
کپی ترید دارد✔️ ندارد⛔
دمو تریدینگ دارد✔️ ندارد⛔
پشتیبانی از ابزارهای معاملاتی فارکس دارد✔️ ندارد⛔

در ادامه، عوامل مهم موجود در جدول بالا مانند احراز هویت، کارمزد و قابلیت های دیگر توضیح می شود.

احراز هویت

میان صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، صرافی بدون احراز هویت نداریم. فقط تعداد انگشت شماری از پلتفرم ها، بدون احراز هویت، اجازه ی برداشت تا سقف معینی را به کاربران خود می دهند. پس منظور از بهترین صرافی خارجی بدون احراز هویت، آن دسته از پلتفرم هایی است که اولاً اجازه ی برداشت بدون احراز هویت را می دهند و ثانیاً در آن ها سقف برداشت روزانه بدون KYC، بالاتر از سایر صرافی ها باشد.

خوشبختانه برای واریز، برداشت و انتقال وجه در کوینکس و بینگ ایکس، احراز هویت اجباری نیست. کوینکس کاربران ایرانی را به رسمیت می شناسد. اما شما با مدارک ایرانی، مانند کارت ملی نمی توانید در آن احراز هویت کنید و حتماً باید پاسپورت ارائه دهید. بینگ ایکس نیز به همان ترتیب عمل می کند. با این که ایران در لیست تحریم آن قرار دارد، اما این پلتفرم عملاً کاری به کار تریدرهای ایرانی ندارد.

 

 

دلیل فیلترینگ صرافی های خارجی 

هر دو سایت  Bingx و Coinex در ایران فیلتر است و شما باید با فیلترشکن وارد سایت شوید. توجه داشته باشید که صرافی خارجی بدون فیلترشکن در ایران وجود ندارد. چون همگی این سایت ها مطابق با دستور دادستان کل کشور مسدود شده اند. اما اپلیکیشن موبایلی هر دو پلتفرم بدون فیلترشکن کار می کند.

 

 

کارمزد معاملات

کارمزد معاملات، عامل تعیین کننده ای برای انتخاب صرافی است. تا حدود زیادی کارمزد معاملات در هر دو پلتفرم یکسان است. اما در مقام مقایسه، کارمزد معاملات در بینگ ایکس رقابتی تر است.

کارمزد معاملات کوینکس و بینگ اکس برای کاربران عادی
نوع معامله  Bingx bingx logo transparent Coinex coinex logo transparent
اسپات 👍 0.1%✔️  🙂 0.2%✔️
فیوچرز 👍0.05%✔️ 👍 0.05%

کپی ترید

قابلیت کپی ترید، یکی از امکانات جذاب Bingx است که موجب برتری این صرافی نسبت به رقیب خود، کوینکس شده است. کپی ترید به کاربر امکان می دهد، با بررسی رزومه و سوابق سایر معامله گران، یک معامله گر موفق را انتخاب کرده و به حساب آن متصل شود. با اتصال کاربر به معامله گر انتخابی، تمامی تریدهای این معامله گر برای کاربر کپی می شوند. پس شما می توانید با یک انتخاب سنجیده، بدون هیچ زحمتی در bingx کسب سود کنید.

مشاهده ی این ویدیو پیشنهاد می شود: آموزش کپی ترید در صرافی بینگ ایکس

مجموعه کامل ویدیویی آموزش صرافی بینگ ایکس

و اما سخن پایانی

اگر تا اینجای مطلب را مطالعه کرده باشید، حتماً شما هم به این نتیجه رسیده اید که بینگ ایکس از هر نظر نسبت به کوینکس برتری دارد و نه تنها راحت ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی است، بلکه با قابلیت کپی ترید خود، بهترین صرافی خارجی برای فیوچرز نیز محسوب می شود.

اما فراموش نکنید که اقدامات ظالمانه در تحریم معامله گران ایرانی و همچنین رفتار تیم پشتیبانی پلتفرم، دو عامل غیرقابل پیش بینی هستند.

بنابراین همیشه آماده ی انتقال سرمایه های خود به یک کیف پول ارز دیجیتال و یافتن صرافی جایگزین باشید. در صورت هر گونه سؤال، آن در بخش کامنت ها مطرح کنید. ما در دنیای ترید آماده ی پاسخگویی به تمام پرسش های شما هستیم.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط