علت رشد 80 درصدی ارز RUNE ارز بازی متاورسی
اخبار ارز دیجیتال

علت رشد 80 درصدی ارز RUNE ارز بازی متاورسی

ارز Rune با رشد 80 درصدی در 24 ساعت گذشته، یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال بوده است. اما آیا ارز Rune ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. در این مطلب، با بررسی کارشناسی ارز Rune، هر آنچه را که پیش از سرمایه‌گذاری در این ارز نیاز دارید، بخوانید.

اطلاعات  قیمت ارز RUNE

قیمت ارز Rune امروز 2.34 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 8359 دلار است. ارز Rune در 24 ساعت گذشته، 82.31٪ افزایش یافته است. رتبه فعلی ارز دیجیتال رون از لحاظ ارزش بازار، #2302 است. در حال حاضر، ارزش بازار ارز Rune معادل 31613 دلار است. عرضه در گردش ارز رون 13517 واحد  RUNE و عرضه کل این ارز دیجیتال، 22530 واحد RUNE است. شما می‌توانید بروزرسانی اطلاعات قیمت ارز rune را در جدول ابتدای مقاله مشاهده کنید.

ارز Rune چیست؟

پروژه‌ی Rune یک بازی برای کسب درآمد، از سری بازی‌های متاورسی است که بر روی زنجیره هوشمند Binance راه اندازی شده است. این پروژه‌، متشکل از چند بازی با تم فانتزی، جادویی و قرون وسطایی است که درآن، با جمع‌آوری nft می‌توان درون بازی ابزارآلات جنگی، سلاح، زره و همچنین سنگهای رونز تهیه کرد.  

رونزها سنگ‌های کوچک و کمیابی هستند که با حروف جادویی مورد نیاز برای ساختن کلمات Runeword (NFT)، سلاح‌ها و زره‌ها حکاکی شده‌اند. 33 رونز مختلف در طی دو سال بین بازیکنان توزیع می‌شود. عرضه در گردش هر یک از Runeها 100 هزار واحد یا کمتر است و بازیکنان می‌توانند با رقابت با دیگر بازیکنان، پیوستن به اصناف، شرکت در مزارع کشت بازدهی و مشارکت در جامعه، رون‌ها را به دست آورند.

در حال حاضر، Rune در بایننس اسمارت چین اجرا می شود، اما تیم توسعه در حال راه‌اندازی یک بریج با شبکه‌ی Polygon است.

بررسی سابقه قیمت ارز RUNE

با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ و بررسی تاریخچه‌ی ارز دیجیتال Rune، مشخص شد که این ارز در ماه می سال 2021 با قیمت 50 دلار راه‌اندازی شده است. نمودار زیر به خوبی شرایط ارز رون را در طول یکسال نشان می‌دهد.

سابقه قیمت ارز rune

ارز Rune در دسامبر 2021 سقف تاریخی 531 دلار را ثبت کرد. اما اکنون با قیمت 2.3 دلار معامله می‌شود که از قیمت راه‌اندازی ان نیز پایین‌تر است و به نظر پروژه ورشکسته می‌رسد.

علت‌های بی‌اعتباری پروژه‌ی RUNE

بازیهای متاورسی، پدیده‌ای نوظهور در دنیای ارز دیجیتال هستند و پروژه‌های ناموفق و کلاهبرداری‌های مختلف، در این فضا بسیار رایج است. شاید با مشاهده‌ی رشد 80 درصدی ارز rune، به فکر سرمایه‌گذاری در این ارز افتاده باشید. اما پیش از سرمایه‌گذاری در این ارز، موارد زیر را مطالعه کنید. در ادامه‌، علت‌های اصلی پرریسک بودن سرمایه‌گذاری در این ارز را می‌خوانید.

اولین علت: راه اندازی بازی در بایننس اسمارت چین

به جرئت می‌توان گفت که 90 درصد پروژه‌های راه‌اندازی شده در بایننس اسمارت چین، چیزی نیستند جز پروژه‌های کلاهبرداری. هر کسی قادر است با انتشار وایت پیپر، راه‌اندازی یک سایت و پلتفرم و یک عرضه‌ی اولیه‌ی صرافی غیرمتمرکز (ido)، توکن خود را راه‌اندازی کند. پروژه‌ها زیر نظر شخص خاصی قرار ندارند و هیچ ارگانی بر آن‌ها نظارت ندارد.

دومین علت: ارزش بازار و حجم معاملات کم

ارزش بازار ارز rune و حجم معاملات 24 ساعته‌ی آن بسیار پایین است. 31 هزار دلار ارزش بازار و 8هزار دلار حجم معاملات برای یک ارز دیجیتال بسیار پایین و از خصوصیات یک ارز مرده است. در زیر حجم معاملات این بازی با سایر بازیهای محبوب متاورسی مقایسه می‌شود.

جدول مقایسه بازی rune با سایر بازیهای محبوب

نام بازی

رتبه

حجم معاملات (حدودی) ارزش بازار (حدودی)
سند باکس 48 91 میلیون دلار 868 میلیون دلار
دیسنترالند 51 89 میلیون دلار 774 میلیون دلار

اکسی اینفینیتی

56

56 میلیون دلار

690 میلیون دلار

rune  2302 8 هزار دلار  31 هزار دلار 

سومین علت: عدم پذیرش از سوی صرافی ها

یکی از زنگهای خطر برای یک ارز دیجیتال، عدم لیست شدن در صرافی‌های متمرکز است. ارز rune تنها در دو صرافی ناشناس لیست شده است. خرید و فروش ارز Rune تنها از دو صرافی CoinTiger و Bitcoiva امکان پذیر است و البته صرافی پنکیک سواپ، صرافی غیرمتمرکز زنجیره‌ی هوشمند بایننس که مملو از پروژه‌های کلاهبرداری است.

چهارمین علت: ناشناس بودن تیم توسعه

بنیانگذاران ارز Rune ناشناس هستند. این امر در ارز دیجیتال بسیار خطرناک است. زیرا شما دسترسی به سابقه و فعالیت این تیم ندارید. این تیم ادعا دارد به علت محافظت از اعضا و کاربرانش در برابر «قوانین قدیمی تحمیلی دولت‌هایی که درک درستی از دیفای ندارند» تصمیم به ناشناس ماندن گرفته و در اصل، هیچ اطلاعاتی در مورد اعتبار اعضای تیم توسعه ارائه نمی‌دهد. اما به نظر می‌رسد اصلی‌ترین علت ناشناس بودن این تیم «فرار از مسئولیت و پاسخ‌دهی» است که گرایشی رایج میان کلاهبرداران است.

پنجمین علت: پامپ ارز در شرایط ریزش

معمولاً در شرایط ریزش، کوچکترین حرکت مثبت یک ارز، بسیار برجسته می‌شود. در حال حاضر، با اعلام ورشکستگی صرافی ftx و ریزش بیت کوین، بازار ارز دیجیتال دچار ریزش جدی شده است. در این شرایط، به نظر می‌رسد پامپ ارز Rune، دامی برای سرمایه‌گذاران ناآگاه و درهای خروج اضطراری برای سرمایه‌گذاران زیان دیده‌ی قبلی باشد.

و اما سخن پایانی

در این نوشتار، 5 علت برشمرده شد که به وضوح نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در ارز Rune دارای ریسک بالا و جهش 80 درصدی آن، به احتمال زیاد زودگذر است. از بازار این ارز دور بمانید!

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام