معرفی و بررسی کیف‌پول ارز دیجیتال زنگو (ZenGo)
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی کیف‌پول ارز دیجیتال زنگو (ZenGo)

زنگو با عنوان اولین کیف‌پول ارز دیجیتال بدون کلید (Keyless) شناخته می‌شود. ZenGo یکی از ساده‌ترین و بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتالی است که می‌توانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از آن استفاده کنید. پس اگر قصد استفاده از یک کیف‌پول بسیار آسان با رابط کاربری مناسب را دارید تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

ZenGo در عین حال یک کیف‌پول ارز دیجیتال موبایلی و غیر امانی است که از امضای درگاهی به جای کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند. در این روش جدید که زنگو ابداع کرده است، دو "بخش محرمانه ریاضیاتی" جایگزین کلید خصوصی و یا دوازده کلمه (Seed Phrase) معروف شده‌اند. یکی ازین دو واحد ریاضیاتی محرمانه در دستگاه تلفن همراه شما ذخیره می شود و دیگری در سرورهای آن‌ها.

با این روش بکار رفته توسط زنگو، دیگر هیچ احتمالی برای از دست رفتن دارایی‌هایتان وجود ندارد. هیچ خطری وجود ندارد که در صورت هک شدن یا از گم شدن کیف‌پول، کوین‌های خود را از دست بدهید. این ابداع جدید، یک روش جالب و جدید برای کنار گذاشتن عبارات دانه‌ای 12 کلمه‌ای (Seed Phrase) است. اما در این ابداع نکات منفی نیز وجود دارد که به آن‌ها در ادامه یادداشت خواهیم پرداخت.

علاوه بر این‌ها، می توانید مستقیماً از کیف پول ZenGo ارزهای دیجیتال را خرید، معامله، ارسال و دریافت کنید. اگر به دنبال یک کیف‌پول ارز دیجیتال مناسب برای تلفن همراه خود هستید، بررسی ما از ZenGo به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که آیا برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی کوینکس ارز دیجیتال

بهترین امکانات کیف‌پول ارز دیجیتال زنگو (ZenGo)

سه ویژگی اصلی در ZenGo وجود دارد که آن را برای کسانی که به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال موبایل هستند، تبدیل به انتخابی خوب می‌کند. اولین مورد، آسانی نصب این کیف‌پول برای کاربران جدید است، به ویژه کسانی که تجربه کمی در زمینه ارز دیجیتال دارند. برخلاف اکثر کیف‌پول‌های ارز دیجیتال، ZenGo از کاربران نمی‌خواهد که در همان ابتدا یک متن دوازده کلمه‌ای (Seed Phrase) را جایی یادداشت کنند. با این حال درصورت از دست رفتن گوشی یا دزدیده شدن آن، می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

در عوض آن‌ها از روشیتحت عنوان "اشتراک رمزنگاری شده کلید شخصی" استفاده می‌کنند. یک کلید در دستگاه شما و یک کلید در سرور آن‌ها ذخیره می‌شود. این کار به شما امکان می‌دهد کیف‌پول خود را باز کرده و تنها با یک اسکن چهره از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ZenGo را به یک کیف‌پول موبایل مناسب تبدیل می‌کند، امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال است. این ویژگی همزمان که باعث رضایت کاربران ZenGo می‌شود، راهی برای درآمدزایی ZenGo نیز به حساب می‌آید. همانطور که باید بدانید ZenGo رایگان است و بابت استفاده از خدمات عادی کیف‌پول از شما مبلغی دریافت نمی‌شود.

نکته منفی زنگو هم این است که امکان فروش در حال حاضر فقط برای بیت‌کوین در دسترس است و اتریوم به زودی عرضه می‌شود. امکان فروش مستقیم در ZenGo، در 28 کشور در سراسر اتحادیه اروپا و انگلستان پشتیبانی می‌شود (ایالات متحده به زودی اضافه خواهد شد). [این امکان برای کاربران ایرانی زنگو قابل استفاده نیست]

ZenGo همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با وام دادن دارایی‌های دیجیتال خود، سود کسب کنید. شما می‌توانید مستقیماً از بخش [Earning Tab] به سود دریافتی خود دسترسی پیدا کنید و هر زمان که مایل بودید به مبادله، فروش یا انتقال سود خود دست بزنید.

ویژگی بعدی و مهم آن این است که ZenGo جهت برداشت سود هیچ محدودیت زمانی در نظر نگرفته است. توجه کنید که کوین‌هایی که برای کسب سود در اختیار ZenGo قرار داده‌اید، در کیف پول شما ذخیره نمی‌شوند بلکه برای دریافت سود، به دیگران وام داده می‌شوند. خوشبختانه هیچ دوره زمانی قفل دارایی وجود ندارد و می‌توانید در هر زمان از آن خارج شوید و دارایی‌های خود را پس بگیرید. در حال حاضر با استفاده از این قابلیت درآمدزایی ZenGo، می‌توانید تا 4 درصد از BTC سود سالیانه کسب کنید.

در آخر اینکه ZenGo دارای یک تیم پشتیبانی بسیار خوب و قدرتمند نیز ​​هست. این تیم پشتیبانی، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس هستند. این ویژگی مخصوصاً برای کاربران جدید ارزهای دیجیتال بسیار مهم و خوب است.

زنگو (ZenGo) از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند؟

کیف‌پول ZenGo طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند(بیش از 70 ارز). تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به این لیست اضافه خواهند شد. در اینجا بعضی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط ZenGo Wallet را برای شما آورده‌ایم:

  1. بیت کوین (BTC)
  2. اتریوم (ETH)
  3. تتر (USDT)
  4. بایننس‌کوین (BNB)
  5. دوج‌کوین  (DOGE)
  6. متیک (MATIC)
  7. چین‌لینک (LINK)
  8. یونی‌سوآپ (UNI)
  9. آوه  (AAVE)
  10. تزوس (XTZ)
  11. سینتتیکس (SNX)
  12. سوشی‌سوآپ (SUSHI)
  13. دای (DAI)
  14. TrueUSD (TUSD)

برای مشاهده لیست کامل ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط ZenGo، اینجا کلیک کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین

کارمزدهای زنگو (ZenGo) چقدر است؟

ZenGo یکی از معدود کیف‌پول‎‌های ارز دیجیتال است که می‌توانید ارزهای دیجیتال را مستقیماً از کیف پول (بسته به حوزه قضایی و کشور خود) خریداری کنید. کارمزدها در این کیف‌پول مقداری بیشتر از سایر رقبا در این صنعت است.

در کیف‌پول ZenGo می‌توانید کارمزد شبکه را (مقرون به صرفه، منظم و سریع) به صورت دلخواه تنظیم کنید. این بدان معناست که اگر آدم صبوری به حساب می‌آیید، در میزان کارمزدی که می‌پردازید انعطاف‌پذیری به خرج دهید. حتی می ‌توانید تراکنش‌ها را بلافاصله پس از ارسال، لغو کنید (البته تا زمانی می‌توانید تراکنش‌ها را لغو کنید که آن تراکنش‌ها توسط شبکه اصلی نهایی نشده باشند!).

آیا کیف‌پول زنگو (ZenGo) امن است؟

کیف‌پول ZenGo بسیار امن است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، کیف پول زنگو برای شناسایی شما از اسکن چهره استفاده می‌کند. ممکن است با خود بگویید که این راه ایمن نیست و ممکن است مورد دستبرد یا سوء استفاده‌گران قرار بگیرد.

زنگو جهت افزایش امنیت از نرم‌افزار زوم (zoom) استفاده می‌کند. این همکاری و تعامل منجر به ارائه قابلیتی در کیف پول ارز دیجیتال زنگو شده است. این قابلیت باعث می‌شود که افراد غیر، نتوانند به راحتی وارد حساب شما شوند.

با تهیه دو کد رمزگشایی جداگانه (که در دستگاه شما و سرورهای زنگو ذخیره شده‌اند) هک شدن کیف پول شما بسیار دشوار بلکه غیرممکن شده است! زنگو (ZenGo) حتی یک چالش هک برای یک کیف‌پول با 1 بیت‌کوین در آن ایجاد کرده و هیچ کس تا به امروز نتوانسته آن را هک کند.

سیستم‌عامل‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول زنگو (ZenGo)

کیف‌پول ZenGo فقط برای تلفن همراه در دسترس است، می توانید آن را برای Android ، iOS در فروشگاه‌های مخصوص نرم‌افزار معتبر دانلود کنید، یا از ZenGo بخواهید که لینک دانلود را برای شما پیامک کند.

در دنیای ترید، امکان دانلود این کیف‌پول ساده و کاربردی را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای دانلود کیف‌پول ارز دیجیتال زنگو ZenGo با لینک مستقیم اینجا کلیک کنید.

نقاط ضعف کیف پول زنگو (ZenGo)

در حالی که عدم نیاز به عبارات دانه‌ای (Seed Phrase) بسیار جذاب است، اما نکته‌ای که مقداری خطرناک است این است که شما در اصل کلیدهای خود را در دو منبع متمرکز ذخیره می‌کنید. یک کد روی یک ابر داده متصل به تلفن شما (اعم از Google یا iCloud) ذخیره می‌شود و دیگری در سرورهای ZenGo. در حالی که ممکن است این روش آنقدرها هم خطرناک و ریسکی نباشد، اما بهرحال ممکن است برای کاربرانی که نمی‌خواهند در امنیت کیف‌پول خود به دیگران اعتماد کنند، مسئله‌ای قابل تامل باشد.

نکته دیگر اما، این است که این کیف‌پول در واقع کاملاً غیرحضانتی نیست. داده‌های بازیابی کیف‌پول شما توسط اشخاص ثالث ذخیره می‌شود و برخلاف زمانی که مجبور به نوشتن یک عبارت 12 کلمه‌ای بودید، در اختیار شما نیست.

مزایا و معایب کیف‌پول ارز دیجیتال ZenGo

مزایا:

  • رابط کاربری روان
  • خرید و فروش مستقیم درون برنامه‌ای
  • یکی از ساده‌ترین کیف‌پول‌ها برای نصب
  • به دارایی‌های شما سود می‌دهد، هرزمان هم که بخواهید دارایی خود را آزاد می‌کنید

معایب:

  • باید پشتیبان‌گیری بازیابی بدون کلید را در iCloud یا Google Drive ذخیره کنید
  • به طور کامل غیرحضانتی نیست

چگونه کیف‌پول زنگو ZenGo خود را راه‌اندازی کنیم؟

ابتدا باید حساب زنگو خود را راه‌اندازی کنید:

  1. اپلیکیشن کیف‌پول زنگو ZenGo را دانلود کنید [برای دانلود کیف‌پول ارز دیجیتال زنگو ZenGo با لینک مستقیم اینجا کلیک کنید]
  2. نرم‌افزار را باز کنید و ایمیل خود را وارد کنید
  3. از لینک ارسالی به ایمیل برای فعال‌سازی استفاده کنید
  4. به اپلیکیشن زنگو ZenGo بازگردید و قفل بیومتریکی خود را فعال کنید (گزینه‌های موجود Face ID و Touch ID هستند.)

حالا از کیف‌پول خود پشتیبان‌گیری کنید:

  1. روی 'My Account' کلیک کنید
  2. حالا گزینه 'Back Up Now' را انتخاب کنید
  3. حالا اجازه دهید نرم‌افزار چهره شما را شناسایی کند

حالا حساب زنگو (ZenGo) شما راه‌اندازی شده است. از بخش 'Asset Manager' در بالا سمت چپ برای مشاهده دارایی‌های خود می‌توانید استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک کیف‌پول ارز دیجیتال می‌گردید، که همزمان با امنیت بالا رابط کاربری و راه‌اندازی سریع و آسان داشته باشد، ZenGo قطعا انتخابی مناسب برای شماست. ضمن اینکه در صورت زندگی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، امکان خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال را مستقیما روی خود کیف‌پول پیدا خواهید کرد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


3 دیدگاه