آموزش افتتاح حساب دمو در نرم افزار متاتریدر4 و 5 فارکس
فارکس

آموزش افتتاح حساب دمو در نرم افزار متاتریدر4 و 5 فارکس

حساب دمو یا آزمایشی، بهترین روش برای تازه واردان به دنیای فارکس است. اگر شما هم تازه با بازارهای مالی مخصوصا بازار فارکس آشنا شده اید، بهترین کار ممکن به توصیه بزرگان این بازار، باز کردن یک حساب دمو است. در حقیقت باز کردن یک حساب آزمایشی، بهترین روش برای استاد شدن نسبت به پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 یا 5 قبل از ترید کردن با پول واقعی است.

free gold course

بعد از طی کردن آموزش های لازم و آگاه شدن نسبت به اینکه فارکس چیست، شما باید با یکی از بروکرهایی که تحقیق کرده اید، یک حساب دمو باز کنید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که بروکر چیست و چطور یک بروکر خوب انتخاب کنیم؟

یادتان باشد شما بدون بروکر نیز، می توانید مستقیما از طریق وبسایت متاتریدر، این پلتفرم را دانلود و در آن تمرین کنید. ما در این مقاله آموزشی کنار شما هستیم تا گام به گام، نحوه‌ی باز کردن یک حساب آزمایشی را به شما آموزش دهیم. 

حساب دمو فارکس چیست؟

حساب دمو، یک نوع حساب بدون نیاز به پول واقعی در بازار فارکس است که توسط پلتفرم های معاملاتی مختلف به تریدرهای نوآموز، پیشنهاد داده می شود. بعد از اینکه آموزش های لازم در زمینه فارکس را دیدید، به شما توصیه می شود که قبل از ترید کردن با پول واقعی تان، یک حساب آزمایشی یا دمو باز کنید.

شما معمولا در این پلتفرم ها قادر خواهید بود اکثر دارایی ها اعم از: سهام ها، ارزهای بین المللی، کالاهایی مثل طلا و نفت و غیره را ترید کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که باز کردن حساب دمو رایگان است یا باید هزینه ای پرداخت کنید.

در پاسخ باید بگوییم بله؛ افتتاح حساب دمو کاملا رایگان است. در ادامه این مقاله، قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب حساب های دمو، آشنا کنیم.

در این قسمت، ابتدا به مزایای حساب دمو در فارکس می پردازیم.

مزایا حساب دمو در فارکس

اولین مزیت حساب دمو در فارکس

شاید اولین مزیت داشتن یک حساب دمو این باشد که آیا شما از بازار فارکس خوشتان می آید یا خیر. وقتی که شما پولی بابت باز کردن حسابتان نمی پردازید، به این معنی است که هزینه ای هم برای شغل خود نکرده اید.

دومین مزیت حساب دمو در فارکس

مزیت دوم ترید کردن با یک حساب دمو، آشنایی کامل با پلتفرم معاملاتی است که قرار است در آینده، اتاق کار شما باشد. شما با ورود به این اتاق کار، با تمام قسمت ها و دکمه ها و امکانات آن قبل از پرداخت پول، آشنا می شوید. این مسئله مثل این می ماند که شما قبل از هزینه کردن برای خرید یک اتومبیل، بتوانید مدتها با آن بدون کوچکترین پرداختی، رانندگی کنید.

سومین مزیت حساب دمو در فارکس

مزیت سوم حساب های دمو، تست کردن استراتژی های شما است. تصور کنید که شما استراتژی دارید که باید آن را تست کنید. حال که قرار نیست پولی برای حسابتان پرداخت کنید، پس بهترین فرصت، آزمایش کردن آن در یک حساب دمو است.

چهارمین مزیت حساب دمو در فارکس

مزیت چهارم، آزمایش کردن مدیریت سرمایه است. اگر فارکس را درست آموخته باشید می دانید که حرفه ای ها هیچ وقت در تریدهایشان بیشتر از 1 تا 2 درصد از سرمایه شان را به خطر نمی اندازند.

پنجمین مزیت حساب دمو در فارکس

مزیت بعدی، کنترل کردن احساسات است. اگر تحلیل تکنیکال فارکس، فاندامنتال فارکس و روانشناسی بازار فارکس را مطالعه کرده باشید، می دانید که کنترل احساسات در معامله، چقدر اهمیت دارد. حساب دمو، نکات مهم و ارزشمند زیادی دارد. در اینجا ما فقط به یک مورد دیگر بسنده می کنیم.

ششمین مزیت حساب دمو در فارکس

ششمین مزیت ، آزمایش کردن بروکر و خدماتی است که قرار است به شما داده شود. اگر مقاله بروکر چیست ما را مطالعه کرده باشد، می دانید که یکی از نکات مهم قبل از انتخاب بروکر، تست کردن خدماتی است که قرار است بروکرتان به شما بدهد. پس با داشتن یک حساب آزمایشی، شما این فرصت را خواهید داشت تا وعده های بروکرتان را تست کنید.

معایب حساب دمو در فارکس

خوب، همان طور که حساب دمو مزایای زیادی دارد، معایبی هم دارد. در این قسمت شما را با برخی از معایب حساب دمو، آشنا خواهیم کرد.

اولین مشکل داشتن یک حساب دمو، انجام معاملات مکرر و بدون مدیریت سرمایه است. گفته می شود از آنجایی که شما پول واقعی نپرداخته اید، در نتیجه نگران سرمایه آزمایشی خود نیستید و ممکن است تریدهای پیاپی و غیر اصولی انجام دهید.

ایراد بعدی که نسبت به حساب دمو گرفته می شود، اسپردهای خیلی کم و رقابتی است. گفته می شود بروکرها در حسابهای آزمایشی، برای وسوسه کردن افراد نسبت به باز کردن حساب واقعی، به آنها اسپردهای بسیار کوچک ارائه می دهند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: اسپرد در فارکس چیست؟

مشکل بعدی حساب دمو، استفاده از لورج یا اهرم های بسیار بالا است. زمانی که تریدرها می دانند که با سرمایه آزمایشی ترید می کنند، در نتیجه وسوسه استفاده از اهرم های بسیار بالا و غیر اصولی می شوند.

ایراد جدی بعدی که به حساب دمو گرفته می شود، تجربه نکردن احساسات واقعی حاصل از روانشناسی بازار و ضرر و زیان ناشی از معاملات است. وقتی که شما با سرمایه واقعی تان ترید نمی کنید، در نتیجه تحت تاثیر احساسات و هیجانات شدید واقعی هم قرار نخواهید گرفت.

آخرین مشکلی که در اینجا با شما به اشتراک می گذاریم این است که شما به خاطر واقعی نبودن حسابتان، ممکن است در معرض ایجاد عادات بسیار اشتباهی قرار بگیرید. نتیجتا اینکه، اگر توانایی کنترل و مدیریت تمام نکات بالا را داشته باشید، بهترین توصیه، باز کردن یک حساب دمو است تا بتوانید تمام چیزهایی که فرا گرفته اید را، امتحان کنید.

نحوه دانلود و نصب پلتفرم متاتریدر 4 و 5

حال زمان آموزش افتتاح یک حساب دمو در پلتفرم مشهور روسی متاتریدر 4 و 5 است. فراموش نکنید که امروزه با دنیایی از پلتفرم ها و بروکرهایی که پلتفرم های مختلفی ارائه می دهند، مواجه هستیم. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه افتتاح حساب در متاتریدر 4 و 5 را آموزش دهیم.

در اینجا ما بروکر کپتال اکستند را انتخاب کرده ایم و نحوه ی دانلود پلتفرم متاتریدر 4 و 5 را در این صرافی به شما آموزش می دهیم.

به سایت کپیتال اکستند: بروکر فارکس ارائه دهنده پلتفرم متاتریدر در ایران (capitalxtend.com) بروید.

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید بر روی قسمت محصولات کلیک کنید.

دانلود متاتریدر در بروکر کپتال اکستند

در قسمت پلتفرم های معاملاتی، بر روی متاتریدر 4 و یا 5 کلیک کنید. توجه داشته باشید که نسخه 5، نسخه ای کامل تر با ویژگی بصری بهتری است.

بعد از انتخاب نسخه موردنظر با صفحه ی زیر مواجه می شوید.

دانلود متاتریدر5 در تمام سیستم عامل ها

در این قسمت مطابق سیستم عاملتان، آیکون "اکنون دانلود" را کلیک کنید. (برای ادامه آموزش ما از نسخه ویندوز استفاده کردیم.)

بعد از ذخیره، با تصویری شبیه عکس زیر مواجه می شوید. حال نوبت نصب این پلتفرم است. لطفا دکمه Next را فشار دهید.

مرحله اول نصب متاتریدر 5 در ویندوز

حال طبق عکس زیر منتظر بمانید تا مرحله نصب متاتریدر، به انتها برسد.

مرحله دوم نصب متاتریدر 5 در ویندوز

با دیدن عکس زیر، لطفا دکمه Finish را فشار دهید.

مرحله اخر نصب متاتریدر 5 در ویندوز

حال بلافاصله بعد از فشار دادن دکمه پایان، پلتفرم متاتریدر مثل عکس زیر، روی صفحه کامپیوتر شما ظاهر می شود.

تصویر متاتریدر5 در ویندوز

نحوه افتتاح حساب دمو

لطفا برای افتتاح حساب مطابق عکس زیر، به اولین نوار بالا سمت چپ، یعنی نوار File رفته و روی آیکون Open an Account کلیک کنید.

کلید بازکردن حساب معاملاتی در متاتریدر5

بعد از کلیک کردن روی دکمه افتتاح حساب، شما با تصویری مثل عکس زیر مواجه می شوید. همان طور که مشاهده می کنید، شما می توانید از منویی که در تصویر می بینید، بروکرتان را انتخاب کنید. البته چون ما از خود سایت متاتریدر اقدام به دانلود کردیم، شما بروکری را مشاهده نمی کنید. ولی اگر از وبسایت های دیگری اقدام به دانلود کنید، حتما نام تعدادی از بروکرها را خواهید دید.

اضافه کردن بروکر در متاتریدر5

لطفا دکمه Next را فشار دهید. بعد از فشار دادن دکمه مرحله بعد، با تصویری مثل عکس زیر مواجه می شوید.

مشخص کردن حساب معاملاتی در متاتریدر

همان طور که مشاهده می کنید، تیک قسمت اول از بالا به طور اتوماتیک فعال می باشد. پس از اطمینان از فعال بودن این قسمت، مجددا دکمه مرحله بعد را مثل عکس، فشار دهید. حال با تصویری مثل عکس زیر مواجه می شوید.

وارد کردن مشخصات حساب در متاتریدر

لطفا تمامی موارد را پر کرده، تیک قسمت نهایی را بزنید و مجددا دکمه مرحله بعد یا همان Next را فشار دهید. حال عکسی شبیه تصویر زیر را خواهید دید.

مشخصات حساب در متاتریدر

دکمه Finish را فشار دهید. به شما تبریک می گوییم. حال شما صاحب یک حساب دمو در نرم افزار روسی متاتریدر شده اید. حال اگر به منوی Navigator قسمت Accounts سری بزنید، مشخصات حساب خود را مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید نوار Navigator و Accounts را با مستطیل نارنجی در شکل زیر، مشاهده کنید. اگر منوی Navigator را نمی بینید، کافی است دکمه ctrl و N را با هم گرفته، تا منوی Navigator ظاهر شود.

تصویر متاتریدر بعد از ایجاد حساب

ضمنا همین طور که در تصویر می بینید، پیامی از متاتریدر به صورت اتوماتیک برای شما در قسمت ToolBox که در تصویر با نوار قرمز رنگ مشخص شده، در آیکون Mailbox که با رنگ آبی مشخص شده، خواهید دید. کلیدهای مخصوص فعال کردن منوی Toolbox به این شکل است. لطفا دکمه ctrl و T را همزمان فشار دهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیوت پوینت چیست؟

نتیجه گیری

خوب دوستان عزیز، امیدوارم توانسته باشید نهایت استفاده را از این مقاله آموزشی ببرید. لطفا به نکاتی که در قسمت مزایا و معایب داشتن یک حساب دمو ذکر کردیم، دقت کنید. باز کردن حساب، به همین سادگی است ولی برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای، شما باید زمان زیادی را صرف تمرین و کسب دانش های لازم کنید.

سوالات متداول (FAQ)

در صورت داشتن سؤالات بیشتر، در قسمت دیدگاه (انتهای مقاله) سوالات یا نظرات خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به پاسخ برسید.

 

 

حساب دمو چیست؟

حساب دمو یا اکانت دمو یک حساب آزمایشی است که در آن می‎‌توانید مانند حساب واقعی در بازار فارکس، فلزات گرانبها، سهام، انرژی و دیگر بازارها معامله کنید.

آیا در حساب دمو با پول واقعی کار می‌کنیم؟

خیر، در حساب دمو نیازی به پول واقعی نیست و شما می‌توانید پس از افتتاح حساب دمو با سرمایه آزمایشی حتی با مبالغ بالا ترید کنید.

چگونه در متاتریدر حساب دمو باز کنیم؟

همه مراحل نصب متاتریدر و افتتاح اکانت دمو به صورت متن، عکس و ویدیو توضیح داده شده است که می‌توانید به آنها در همین مقاله رجوع کنید.

مزیت افتتاح حساب دمو در متاتریدر چیست؟

در حساب دمو، امکان تست استراتژی و مدیریت سرمایه را دارید و می توانید نحوه ی کنترل احساسات خود را تمرین کنید. از طرفی شما بدون پرداخت هزینه به افتتاح حساب و معامله می پردازید و ازخدمات بروکر موردنظر آگاهی لازم را کسب می کنید.

سایت نصب فارکس دمو چیست؟

برای نصب از طریق سایت متاتریدر که در مقاله سایت‌ها را معرفی کرده‌ایم یا از طریق سایت بروکری که در آن ثبت نام کرده‌اید می‌توانید اقدام کنید.

 

ارسال دیدگاه


12 دیدگاه