قیمت لحظه ای ارز دیجیتال میکر+ تحلیل و آینده MKR
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال میکر+ تحلیل و آینده MKR

ارز دیجیتال میکر (maker) با نماد MKR یکی از ارزهایی است که این روزها برخلاف جهت بازار حرکت می‌کند و برای بسیاری سؤال است که آیا سرمایه گذاری در این ارز پربازده خواهد بود. در این مطلب با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز میکر به این پرسش پاسخ می‌دهیم. همچنین بهترین صرافی خارجی و داخلی برای خرید و ترید و بهترین کیف پول برای هولد این ارز را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید نمودار، قیمت لحظه‌ای، رتبه و ارزش بازار این ارز را در ابتدای مطلب مشاهده کنید.

ارز دیجیتال میکر چیست؟

ارز دیجیتال میکر (Maker) با نماد MKR یک ارز حاکمیتی برای پروتکل میکر دائو است. این پروژه در شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شده است و برای پرداخت کارمزد تراکنش در اکوسیستم میکر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر، به جدول زیر مراجعه فرمایید. 👇 👇 👇

جدول اطلاعات جامع ارز میکر MKR icon
🌐 نام انگلیسی ارز  Maker
📌 نماد ارز   MKR
آدرس پلتفرم makerdao.com
📃 وایت پیپر https://makerdao.com/en/whitepaper/#abstract
📍 عرضه کل  977,631 MKR
📍 عرضه در گردش  977,631 MKR
📁 دسته بندی ارز ارز بلاکچین
آدرس مرورگر https://twitter.com/MakerDAO
توییتر توییتر  https://twitter.com/MakerDAO
 تلگرام ردیت https://www.reddit.com/r/MakerDAO
گیت هاب https://github.com/makerdao
 آدرس قرارداد میکر در اتریوم https://etherscan.io/address/0x9f8f72aa9304c8b593d555f12ef6589cc3a579a2

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: قیمت لحظه ای کاردانو به همراه معرفی و تحلیل 

آیا ارز میکر برای سرمایه گذاری خوب است؟ ( تحلیل فاندامنتال ارز MKR)

MakerDAO یک سازمان غیرمتمرکز است که به ایجاد ثبات در اقتصاد ارزهای دیجیتال اختصاص یافته است. پروتکل میکر، یک پروژه‌ی 2 توکنی است که در شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شده است. ارز MKR با استیبل کوین معروف دای (Dai) در تعامل است. 

دای، یک استیبل کوین با پشتوانه‌ی دلار است و مانند تتر همیشه با دلار امریکا پیوند یک به یک دارد. ارز دیجیتال MKR یک توکن حاکمیتی است که برای حفظ اکوسیستم میکر و مدیریت Dai مورد استفاده قرار می گیرد. دارندگان توکن میکر (MKR)، به میزان سهم خود،در تصمیم گیری‌های پروتکل نقش دارند.

در حال حاضر:

  1. ارز میکر جزو 35 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار است و این امر آن را شاخص می‌کند.
  2. تعداد دارندگان ارز میکر، 94,347 آدرس است و این ارز توزیع متناسبی دارد.
  3. عرضه‌ی کل ارز میکر حدود 980 هزار توکن است، بنابراین تعداد این ارزها بسیار کم است و همین علت ارزش بالای آن است.
  4. در سه ماه گذشته، ارز میکر حجم معاملات بالایی داشته و اکنون در لیست 20 ارز برتر از لحاظ حجم معاملات قرار دارد. این امر نشان می‌دهد ارز MKR توجهات معامله‌گران را به خود جلب کرده است.

بنابراین ارز دیجیتال MKR از پایه‌های فاندامنتال قوی برخوردار است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آیا ارز پپه برای سرمایه گذاری خوب است؟

آیا الان ارز میکر بخرم؟ (تحلیل تکنیکال ارز MKR)

  • 🔰عملکرد ارز Maker در طول سال قابل توجه بوده است. قیمت MRK در یک ماه 19.46 درصد و در سه ماه گذشته 48.23 درصد افزایش یافته است.
  • 🔰روند نزولی در ارز دیجیتال میکر با نماد MKR، از تاریخ 10 ژوئن 2023 به پایان رسیده و مدت 123 روز است که این ارز در روند صعودی قرار دارد.
  • 🔰 قیمت MKR در شش ماه گذشته حدود 86.76 درصد افزایش داشته و تا به امروز 166.52 درصد افزایش داشته است. این موارد صعودی بودن ارز MKR در دراز مدت را تأیید می‌کنند.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز میکر - پیش بینی قیمت

نمودار تحلیل تکنیکال میکر به تتر (MKRUSDT) - تایم فریم روزانه - منبع: TradingView

همان طور که در نمودار جفت ارز MKRUSDT در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنید، این ارز در حال حرکت در یک کانال صعودی است. برخوردهای منظم با سقف و کف و میدلان کانال، نشان از اعتبار این کانال دارد. قیمت بالای هر چهار EMA 20، 50،100 و 200 روزه حرکت می‌کند. تا زمانی که کف این کانال شکسته نشود، صعود ادامه دارد.

در حال حاضر، قیمت به کف کانال صعودی رسیده است. اگر میکر این سطح را حفظ کند، می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و به اهداف اول و دوم 1500 و 1600 دلار برسد. با این حال، اگر قیمت MKR نتواند این سطح را حفظ کند و سقوط کند، ممکن است به نزدیکترین سطوح حمایتی 1285 و 1163 دلار برسد.

بنابراین می‌توانید منتظر کف سازی قیمت باشید. با تشکیل دو کندل صعودی (سبز) در تایم فریم روزانه، به عنوان خریدار در بخش اسپات وارد بازار میکر شوید. در غیر این این صورت باید منتظر فرصت دیگری برای ورود به بازار این ارز باشید. 

  • 🔰سطوح حمایت :
  • 1285 
  • 1163
  •  
  • 🔰سطوح مقاومت:
  • 1500
  • 1600
  • 1950
  • 2180
  • 2600
  • 3000
  • 3500
  • 3900

برای دریافت آخرین سیگنال های ارز دیجیتال، به واچ لیست هفتگی سر بزنید.

بهترین صرافی خارجی برای خرید ارز میکر چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال میکر، صرافی بایننس است. اما اگر در حال حاضر ساکن ایران هستید، حتماً به دنبال بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان هستید. جایی که بتوانید در آن بدون نگرانی از بحث تحریم خرید و فروش ارز انجام دهید. در این قسمت ما فقط به ان دسته از صرافی‌های خارجی می‌پردازیم که به  عنوان ایرانی، برایمان مناسب هستند.

در زیر نمودار حجم معاملات ارز میکر در صرافی‌های خارجی مناسب برای ایرانیان نمایش داده شده است. 

نمودار بهترین صرافی خارجی برای ترید MKR

شما میتوانید با بررسی جدول زیر، با توجه به نیازهای خود، بهترین صرافی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید، حجم معاملات متغییر است و در زمان نگارش متن استخراج شده. بنابراین فقط می2تواند به شمانشان دهد  کدام صرافی بیشترین حجم را دارد.

بهترین صرافی خارجی برای خرید ارز میکر از لحاظ حجم معاملات
نام صرافی حجم معاملات 24 ساعته به دلار
یونی سواپ V2 18487
  بیتفینکس  18455
یونی سواپ V3 1288360
 بینگ ایکس 39431
 کوینکس 3546

 بهترین صرافی ایرانی برای خرید ارز میکر چیست؟

ارز دیجیتال میکر یک ارز معتبر است و در لیست بیشتر صرافی‌های ایرانی قرار گرفته است. در زیر لیست مناسب‌ترین صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش ارز میکر آمده است.

بهترین صرافی داخلی برای خرید ارز میکر از لحاظ حجم معاملات
نام صرافی امکانات
 والکس دریافت وام یکماهه بدون بهره تا دوبرابر اعتبار اولیه
  بیت پین  وام آنی
  نوبیتکس بخش فروش تعهدی مشابه بازار فیوچرز تا اهرم 5X
   تبدیل بخش فروش تعهدی مشابه بازار فیوچرز تا اهرم 3X
  رمزینکس -

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین صرافی داخلی 

بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال میکر چیست؟

همان طور که می‌دانید، کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. هر یک از این دسته ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر شما قصد دارید برای ذخیره و هولد ارز میکر بهترین کیف پول نرم افزاری را انتخاب کنید، لیست زیر به شما کمک خواهد کرد.

1- تراست ولت

کیف پول تراست ولت، اولین گزینه در لیست بهترین کیف پول برای ارز میکر است. این کیف پول اتریومی مزایای زیادی از قبیل خرید، فروش و هولد ارز میکر را ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید trust wallet را به صرافی یونی سواپ متصل کنید و از آن برای معامله‌ی ارز MKR استفاده کنید. دانلود کیف پول تراست ولت کاملاً رایگان است و جدیداً نسخه‌ی افزونه‌ی مرورگر گوگل کروم آن نیز روانه‌ی بازار شده است.

2- متامسک

کیف پول متامسک، طرفداران خاص خود را دارد. این کیف پول اتریومی نسخه‌ی مرورگر گوگل کروم دارد و درست مشابه کیف پول تراست ولت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید، فروش و هولد ارز میکر است.

اگر قصد دارید ارز میکر را در مبالغ بالا خریداری کنید، حتماً باید برای ذخیره و هولد آن سراغ بهترین کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری بروید؛ زیرا امنیت بالایی دارند و تقریباً ضد هک هستند. از بهترین کیف پول‌های سرد برای ذخیره و هولد ارز MKR، کیف پول ترزور است. 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تتر بخریم یا بیت کوین؟

آینده ارز دیجیتال میکر چیست؟ (پیش بینی سال به سال)

طبق آخرین مقاله منتشر شده در سایت صرافی بایننس، کارشناسان این مجموعه معتقدند که قیمت ارز میکر تا پایان سال 2025 می‌تواند به سقف قیمتی $1813.31 دست یابد. این افراد پیشبینی کلی از قیمت این ارز تا سال 2030 منتشر کرده‌اند که به شرح زیر است:

2026: $1903.97

2027: $1999.17

2030: $2314.29

بر اساس آخرین مطلب منتشر شده در سایت کوین مارکت کپ درباره پیشبینی قیمت ارز میکر در سال‌های آینده، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه پیشبینی بلند مدت و انتظارات خود در خصوص میانگین قیمت این ارز تا سال 2050 را بیان کرده‌اند که به شرح زیر است:

2024: $2133.92

2025: $3,253.04

2026: $4,191.97

2027: $5,073.96

2028: $5,974.98

2029: $6,923.39

2030: $7,776.96

2040: $23,236.04

2050: $48,368.91

لازم به ذکر است که قیمت‌ها و پیشبینی‌های ذکر شده همگی تحت شرایط طبیعی جهان به دور از هرگونه حوادث مانند جنگ و پاندمی برقرار است.

یک پیشنهاد برای علاقه مندان به تحلیل تکنیکال: معرفی و آموزش 12 مورد از بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله دریافتیم، دارندگان MKR از امکانات و مزایای ویژه‌ای مانند مشارکت در حاکمیت، رای دادن در مورد پیشنهادات و تصمیم گیری‌هایی که بر پروتکل تأثیر می‌گذارد برخوردارند. این مزایا باعث محبوبیت و استقبال میکز میان افراد بسیاری شده است و به ارزش میکر و موفقیت و ثبات این پلتفرم در بازار کریپتو کمک شایانی کرده است.

نظرات و پیش بینی ها در مورد آینده MKR می‌تواند در میان تحلیلگران و کارشناسان متفاوت باشد. برخی ممکن است با توجه به نقش آن در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) و تقاضای رو به رشد این توکن‌ها در مورد پتانسیل MakerDAO و استیبل کوین آن(Dai) خوشبین باشند. به طور کلی با توجه به نکات و نظرات ذکر شده درباره میکر و پلتفرم آن می‌توان به پتانسیل پذیرش و توسعه بیشتر این توکن در سالیان آینده خوشبین بود و آن را جزوی از آینده بازار کریپتوکارنسی دانست.

سوالات متداول

در این بخش به پاسخگویی به چند سوال جامع درباره MKR میپردازیم.

ارزش توکن MKR چگونه با موفقیت پلتفرم MakerDAO ارتباط دارد؟

ارزش میکر می‌تواند تحت تأثیر پذیرش و ثبات Dai و موفقیت کلی MakerDAO باشد.

چگونه سازنده میکر به اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) کمک می کند ؟

Dai stablecoin MakerDAO که توسط MKR پشتیبانی می‌شود، در کاربری‌های مختلفی از DeFi استفاده می‌شود و نقدینگی و ثبات را افزایش می دهد.

مهم‌ترین مزایای MKR چیست؟

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این توکن اتصال آن به استیبل کوین Dai و نقدینگی بالا این توکن است.

آیا چگونگی عملکرد شبکه و بلاکچین این توکن برای افراد عادی قابل درک است؟

برای مطالعه و بررسی این موضوع نیاز به دانش در ارتباط با بلاکچین و شبکه‌های غیرمتمکز دارید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه