بهترین کیف پول های لایت کوین در سال 2024
ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های لایت کوین در سال 2024

لایت کوین یک انتخاب پر سود در صنعت رو به رشد ارزهای دیجیتال است و ذخیره‌سازی ایمن ارزهای دیجیتال امری ضروری به نظر می‌رسد. با پیشرفت نوآوری در صنعت ارز دیجیتال، چیزی به اندازه‌ی استفاده از کیف پول‌های فرعی نمی‌تواند خطرناک باشد. در این مطلب از مقالات ارزهای دیجیتال دنیای ترید، لیستی از بهترین کیف پول‌های امن و معتبر سال 2023 را تهیه کرده‌ایم تا شما را در انتخاب خود یاری دهیم. برای آشنایی با بهترین و بروزترین کیف پول‌های لایت کوین که می‌توانید برای ذخیره‌ی ارز لایت کوین در سال 2023 از آنها استفاده کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

بهترین کیف پول لایت کوین کدام است؟

هنگام ذخیره‌ی لایت کوین خود، مهم است که یکی از کیف پول‌های اصلی و معتبر را انتخاب کنید. کیف پول‌های معرفی شده در زیر، بر اساس سهولت استفاده، قیمت و ویژگی‌های مربوطه رتبه بندی شده‌اند. اما در ابتدا تعریف کوتاهی را از لایت کوین بخوانید.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین (litecoin) در سال 2011 به دست چارلی لی (Charlie Lee) به عنوان جایگزینی برای بیت کوین راه‌اندازی شد. این ارز با ارزش بازار بیش از 3 میلیارد دلار، همواره یکی از 15 ارز دیجیتال برتر بازار است. بلاکچین لایت کوین با زمان تأیید تراکنش 2.5 دقیقه، سریع‌تر از بیت کوین است و ارز LTC برای ذخیره سازی بهبود یافته توسعه داده شده است.

رشدهای چند صد درصدی لایت کوین، آن را به یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. بنابراین بسیار مهم است که دنبال کیف پول امنی برای لایت کوین‌های خود باشیم تا آن‌ها را از دسترس هکرها دور کنیم.

در انتخاب کیف پول لایت کوین باید به چه شاخص‌هایی توجه کنیم؟

بهترین کیف پول لایت کوین

  1. امنیت
  2. سهولت استفاده
  3. پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال
  4. رابط کاربری مناسب
  5. قابلیت تبدیل ارز لایت کوین

هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال لایت کوین، توصیه می‌کنیم بر امنیت، سهولت استفاده و سازگاری با سایر ارزهای دیجیتال تمرکز کنید. کیف پول‌هایی که تأیید دو مرحله‌ای دارند، از امنیت بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا نیاز به احراز هویت از دستگاه دوم کاربر، خطر دسترسی هکرها را به حداقل می‌رساند.

معیاری مانند داشتن یک رابط کاربر پسند، همچنین پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال نیز یک مزیت برای کیف پول لایت کوین محسوب می‌شود.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که کیف پول انتخابی شما قابلیت تبدیل لایت کوین به ارزهای دیگر را دارد یا برای این کار باید ارز را به صرافی‌های دیگر انتقال بدهید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: هاوینگ لایت کوین 

معرفی بهترین و به روزترین کیف پول‌های لایت کوین در سال 2023

با پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال، کاربران انتظار دارند یک کیف پول ارز دیجیتال به جز ذخیره ارز، از ویژگی‌های پیشرفته دیگری نیز برخوردار باشد. کیف پول‌های جدیدتر با این اندیشه برنامه نویسی شده‌اند.

در این مطلب کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری محبوب و گزینه‌هایی با ویژگی‌های امنیتی را به شما معرفی می‌کنیم.

1- بهترین کیف پول لایت کوین: کیف پول اکسدوس (Exodus)

 کیف پول اکسدوس (Exodus)

  • نوع کیف پول: لپ تاپ، موبایل
  • هزینه خرید: رایگان
  • قابلیت اتصال به کیف پول صرافی: دارد
  • سهولت استفاده: آسان

کیف پول اکسودوس (Exodus) یک کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره همه نوع ارز دیجیتال است. این کیف پول در میان کاربران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است و از کیف پول‌های نسبتاً جدید به شمار می‌آید. اما در مورد لایت کوین اولین گزینه‌ی ماست. زیرا امکان خرید و فروش ارز لایت کوین در این کیف پول مهیاست.

قابلیت خرید و فروش لایت کوین در کیف پول اکسودوس

مزایا

  • قابلیت خرید و فروش لایت کوین؛
  • پشتیبانی خوب؛
  • امکان همگام سازی با کیف پول صرافی.

معایب

  • نبود تأیید دو مرحله‌ای و لایه‌ی امنیتی مناسب؛
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات.

👈 لینک دانلود اکسودوس+ ویدیوی آموزشی نحوه کار

2- بهترین کیف پول لایت کوین: کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

  • نوع کیف پول: سخت افزاری
  • هزینه خرید: 140 دلار
  • قابلیت اتصال و یکپاچه سازی با کیف پول صرافی: ندارد
  • سهولت استفاده: پیشرفته

اگر موجودی شما بالای 1000 دلار است، بهتر است به فکر یک کیف پول سخت افزاری باشید؛ زیرا این کیف پول‌ها ضد هک هستند و امنیت ارزهای شما را به طور کامل برقرار می‌سازد.

از بهترین انواع کیف پول‌های سخت افزاری، لجر نانو ایکس را به شما معرفی می‌کنیم. این کیف پول، از بهترین‌ها و با امکان ذخیره‌ی چند نوع ارز دیجیتال است که از لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت لجر همچنین مدل Nano S را نیز به بازار عرضه کرده است. اما مدل نانو ایکس از همه پیشرفته تر بوده و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X به صورت قطعه USB بوده و مانند تمامی‌ کیف پولهای سخت افزاری، تمرکز جدی بر امنیت دارد. هنگامی‌ که نرم افزار آن را راه‌اندازی کردید، می‌توانید این نوع کیف پول‌ها را به رایانه خود متصل کرده و از آنجا شروع به ارسال و دریافت وجه کنید. این کیف پول در انواع مختلف طراحی شده و قیمت آن از 50 دلار شروع می‌شود. 

مزایا

از آنجا که Ledger از ذخیره سازی آفلاین استفاده می‌کند، هک کردن این کیف پول ها از راه دور بسیار دشوار و امکان آن، نزدیک به صفر است. همچنین هنگامی‌ که از دارایی‌های ارز دیجیتال به صورت آنلاین استفاده می‌شود، احراز هویت 2 مرحله‌ای ارائه می‌شود.

معایب

کیف پول‌های سخت افزاری، گران‌قیمت‌ترین گزینه هستند. این کیف پول‌ها به دلیل استفاده از رابط سخت افزاری و مراحل راه‌اندازی آن، برای خرید و فروش سریع و لحظه‌ای مناسب نیستند.

اگر می‌خواهید در مسیر تغییرات ناگهانی بازار معامله کنید، متوجه می‌شوید که سرعت کیف پول‌های سخت افزاری بسیار پایین است، زیرا مراحل اتصال به دستگاه، دسترسی به وجوه و آغاز انتقال وجه نیاز به زمان دارند.

در صورت گم کردن قطعه‌ی لجر و یا رمز عبور پشتیبان، راهی برای بازیابی وجوه وجود ندارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین کیف پول سرد ارز دیجیتال

3- بهترین کیف پول لایت کوین: کیف پول لایت کوین ولت (Litecoin Wallet)

کیف پول لایت کوین ولت (Electrum Litecoin)

کیف پول لایت کوین ولت، یک کیف پول اختصاصی برای لایت کوین است.

  • نوع کیف پول: اندروید، iOS، دسکتاپ؛
  • هزینه خرید: رایگان؛
  • قابلیت اتصال با کیف پول صرافی: ندارد؛
  • سهولت استفاده: آسان.

مزایا

  • ✔️مناسب برای کاربران مبتدی، پیشرفته و ماینرهای لایت کوین؛
  • 🔒 قفل پین کد.
  • 🔒 احراز هویت 2 مرحله ای.
  • 🔒 ورود با اثر انگشت.
  • 🔒 تایید ایمیل برای هر تراکنش.
  • ✔️قابلیت ورود با حساب ایمیل، فیس بوک، گوگل یا شماره تلفن همراه.
  • ✔️قابلیت تبدیل لایت کوین به ارزهای دیگر.

لینک‌های دانلود:

دانلود برای آیفون دانلود نرم افزار برای اندروید

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: کلید عمومی و خصوصی چیست

4- بهترین کیف پول لایت کوین: کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

  • نوع کیف پول: کیف پول دسکتاپ، موبایل
  • هزینه دانلود: رایگان
  • قابلیت اتصال با کیف پول صرافی اختصاصی: دارد (اتمیک سواپ)

کیف پول اتمیک والت یک کیف پول پرکاربرد است که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مزایا

مهم‌ترین مزیت اتمیک ولت، امکان تبدیل این ارز به سایر ارزهای دیجیتال است. همچنین کاربران می‌توانند صدها دارایی دیجیتال مختلف را در این کیف پول ذخیره کنند و صرافی اتمیک ولت را برای مبادله ارزهای مورد نظرشان انتخاب کنند. نسخه‌ی تلفن همراه این برنامه نیز به بازار عرضه شده است.

معایب

  • خدمات پشتیبانی مشتریان وجود ندارد.
  • ویژگی‌های امنیتی مانند تأیید دو مرحله‌ای 2FA وجود ندارد.

👈 لینک دانلود اتمیک ولت+آموزش نحوه کار

آیا کیف پول‌های متامسک و تراست ولت برای لایت کوین مناسب هستند؟

کیف پول‌‌های تراست ولت و متامسک، بی شک دو مورد از بهترین کیف پول‌های اتریومی هستند. اما بسیاری از کاربران پس از انتقال ارز لایت کوین به این دو کیف پول متوجه می‌شوند که فقط ارزهای خود را زندانی کرده‌اند! زیرا در کیف پول‌های تراست ولت و متامسک امکان تبدیل ارز LTC به سایر ارزها وجود ندارد. شما فقط می‌توانید ارزهای LTC خود را در این دو کیف پول ذخیره کنید و اگر بخواهید لایت کوین را به ارز دیگری تبدیل کنید، باید ابتدا آن را (با پرداخت کارمزد) به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال دهید. بنابراین برای ذخیره‌ی لایت کوین، به جای استفاده از این دو کیف پول، از گزینه‌های جایگزین که در این مطلب 4 مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم، استفاده کنید.

و اما سخن پایانی...

اگر طرفدار لایت کوین و بازار رو به رشد آن هستید، پس کیف پولی را تهیه کنید که علاوه بر امکان ذخیره و استیک، قابلیت خرید و فروش لایت کوین را نیز داشته باشد. در صورتی که حجم زیادی از این ارز را خریداری کرده‌اید، بهتر است حتماً از یک کیف پول‌ سرد یا سخت افزاری استفاده کنید. کیف پول‌های سخت افزاری در مدل‌های مختلف با قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند و غیر قابل هک هستند. 

در این مطلب، 4 کیف پول معرفی شد. هر یک از کیف پول‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می‌توانید بسته به نیاز خود و با مقایسه مزایا و معایب هر یک، یکی از این کیف پول‌های لایت کوین معرفی شده در این مقاله را انتخاب کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: 9 روش کلیدی برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


8 دیدگاه

    • comments

      محمدامین
      ، 24 مهر 1400

      سلام. به نظر شما برای خرید لایت کوین از کیف پول سرد استفاده کنم یا از کیف پول گرم؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 06 آبان 1400

      سلام محمدامین عزیز به نحوه استفاده شما بستگی دارد. اگر تصمیم به سرمایه گذاری بلند مدت دارید، پیشنهاد میشود که از کیف پول سرد استففاده کنید. اما اگر تصمیم دارید روزانه ترید کنید، از کیف پول های گرم استفاده کنید. در مقاله زیر در خصوص انواع بهترین کیف پول های سرد توضیح داده ایم. https://donyaye-trade.com/article/Introducing-best-cryptocurrency-hardware-wallets