🔎پیش بینی قیمت اتریوم – از کریسمس 2024 تا پایان 2026
ارز دیجیتال

🔎پیش بینی قیمت اتریوم – از کریسمس 2024 تا پایان 2026

قیمت اتریوم پایان سال 2023 را با یک جهش تا قیمت 1272 دلار آغاز کرد. آیا باید در ارز دیجیتال Ethereum سرمایه گذاری کنم؟ آیا امروز باید ETH بخرم؟ اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در ارز ETH هستید، کامل‌ترین پیش بینی قیمت اتریوم در 5 سال آینده را در ادامه بخوانید.

پیش‌بینی قیمت اتریوم تا سال 2025

قیمت اتریوم تابع چند فاکتور اصلی مانند تغییرات قیمت بیت کوین، هارد فورک‌های شبکه و سایر اخبار بنیادین است. پیش بینی قیمت اتریوم ارائه شده در این مطلب، به صورت خنثی و بدون در نظر گرفتن عوامل فاندامنتال صورت گرفته است و می‌تواند نشان دهنده‌ی حداقل انتظار از بیشینه‌ی قیمت اتریوم با توجه به نمودار تحلیل تکنیکال ETH باشد. این پیش بینی می‌تواند تحت تأثیر عوامل بنیادین نقض شود.

سال قیمت پیش بینی شده

پیش بینی قیمت Eth تا سال 2023

840 الی 1665دلار

پیش بینی قیمت Eth تا سال 2024

1650 الی 8800 دلار

پیش بینی قیمت Eth تا سال 2025

1990 الی 12350دلار

پیش بینی قیمت Eth تا سال 2026

2297 الی 11026 دلار

در ادامه، می‌توانید پیش بینی دقیق‌تری از تغییرات قیمت اتریوم را که با تکیه بر تحلیل داده‌های آنچین و تحلیل تکنیکال، مطالعه کنید؛ اما پیش از آن، بهتر است به این پرسش پاسخ دهیم که Ethereum چیست و آیا از لحاظ فاندامنتالی ارز دیجیتال ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است؟ برای پاسخ به این پرسش، مطالعه مقاله اتریوم چیست؟ را پیشنهاد میکنیم.

آیا رفتار اتریوم قابل پیشبینی است؟

واقعیت این است که به سختی بتوان رفتار ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرد، یکی از علت‌های اصلی این امر نیز مجموع عناصر تکنیکال و فاندامنتال است. با این‌حال، بیشتر کارشناسان ارز دیجیتال اعتقاد دارند اتر یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است و آینده‌ی آن در بسیاری از منابع، صعودی پیش‌بینی می‌شود.

 اتر با نماد اختصاری (ETH) ارز بومی شبکه‌ی Ethereum بوده و مدت‌هاست که از لحاظ مارکت کپ، پس از پادشاه کوین‌ها، بیت کوین، در جایگاه دوم قرار دارد. بی‌شک در سال‌های آتی، Ethereum رشد مثبت خواهد داشت. با این وجود، پیش بینی قیمت اتریوم بحث برانگیز است. زیرا با استفاده از تحلیل امواج الیوت، سال‌هایی که احتمالاً زیان‌ده هستند، پیش بینی می‌شوند. برای اطلاع از جزئیات پیش بینی‌های این ارز دیجیتال برای سال‌های 2023 الی 2026 با ما همراه باشید. در این مطلب از بخش مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید به تفکیک سال‌ها، آینده‌ی ارز دیجیتال ETH پیش بینی می‌شود.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: سیگنال رایگان ارز دیجیتال

بررسی تاریخچه قیمت اتریوم

با مطالعه‌ی تاریخچه‌ی قیمت اتریوم، در می‌یابیم که قیمت این ارز دیجیتال، پس از تشکیل سقف‌‌ها، ریزش داشته و پیش از آغاز موج جدید تا مدت‌ها در روند ساید وی حرکت کرده است. برای مثال، در سال 2017 الی 2018، قیمت یک رشد 248 درصدی ثبت کرد. اما پس از ژانویه‌ی 2018، قیمت در روند نزولی قرار گرفت و تا ژانویه‌ی 2021 (به مدت 3 سال) نتوانست سقف‌های از دست رفته را پس بگیرد. این یعنی در طول سال‌های 2018، 2019 و 2020، زیان دارندگان اولیه جبران نشد.

بررسی تاریخچه قیمت ارز اتریوم

اکنون در شرایط مشابهی قرار داریم، قیمت پس از تشکیل سقف 4800 دلار، تمام سودهایی را که ساخته بود، پس گرفت و اکنون در محدوده‌ای معامله می‌شود که در ژانویه‌ی 2018 معامله می‌شد. در صورت بازگشت روند، به احتمال زیاد، موج صعودی جدید سقف تاریخی Eth را شکسته و سقف‌های جدیدی تا 10 هزار دلار می‌سازد. اما این موج جدید قطعاً چندین ریز موج‌ استراحت را نیز تشکیل می‌دهد؛ بنابراین امکان دارد مشابه گذشته، برخی از سال‌ها هولد سالانه Ethereum زیان‌ده باشد.

بررسی وضعیت اتریوم در پایان سال 2022: اتریوم آماده صعود

طبق گزارش گلسنود (Glacenode)، در نیمه دسامبر 2022، تعداد آدرس‌ها با حداقل موجودی 32 اتر، به روزهای اوج قیمت اتریوم و به زمانی رسیده است که Eth در روند صعودی قرار داشته است.

تعداد آدرس هایی که 32 واحد اتریوم هولد می کنند

این نمودار تعداد احتمالی اعتبارسنجان  ETH 2.0 و امید به افزایش قیمت این ارز را نشان می‌دهد.

با توجه به تحلیل تکنیکال Eth، بیشینه‌ی قیمت اتریوم تا پایان سال 2022 سطح 1245دلار پیش‌بینی می‌شد. با این حال، ارز Eth سال 2022 را با قیمت 1196.43 به پایان رساند که اندکی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.

با توجه به داده‌های کریپتو کانت، وضعیت شبکه‌ی Ethereum در نمودار زیر نمایش داده شده است. در این نمودار، «رشد سپرده‌های جدید» با آبی کمرنگ، «موجودی اتر در صرافی‌ها»، با رنگ آبی پررنگ و «ارزش کل اتر استیک شده در شبکه‌ی Ethereum»، با رنگ زرد نمایش داده شده است.

نمودار رشد استیک اتریوم در صرافی ها و در قرار داد بیکن چین

با توجه نمودار بالا، وضعیت Ethereum در پایان سال 2022 به شرح زیر است:

  1. کاهش حجم Eth‌های استیک‌ شده در قرارداد بیکن چین ETH.2 (Bacon chain). در حال حاضر تعداد این قراردادها، معادل ۱۲ درصد از کل موجودی در گردش Ethereum است و با اینکه در روند صعودی قرار دارد، همچنان پایین ارزیابی می‌شود.
  2. کاهش ذخایر Eth در صرافی‌ها، معادل ۱۵ درصد از کل ذخایر موجود در شبکه و ادامه‌ی ریزش آن، به علت خروج سرمایه در پی بی‌اعتمادی عمومی نسبت به صرافی‌ها صورت گرفته است.
  3. کاهش چشمگیر ورودی سرمایه‌ی اتریومی به بازار ارز دیجیتال که نشان‌دهنده‌ی کاهش امید به افزایش قیمت اتریوم است.

 

⚠️تمامی این داده‌ها در شرایطی که هنوز سرمایه‌گذاران قادر به برداشت Eth خود از قرارداد Bacon chain نیستند، ممکن است شما را به این نتیجه برسانند که چندان امیدی به رشد کوتاه مدت قیمت اتریوم نیست! اما این تفکر درست نیست؛ زیرا روند صعودی کل ارزش استیک شده، این فرضیه را باطل می‌کند. با وجود کاهش تعداد استیک کنندگان، حجم استیک‌ شده، تفاوت چندانی با سال‌ گذشته ندارد. طبق داده‌های آنچین، به ازای هر استیک Ethereum، حجم استیک شده در سال ۲۰۲۲، ۱۳۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. بنابراین Eth از لحاظ ذخایر استیک شده وضعیت خوبی دارد و حتی ممکن است با تغییر روند عرضه و تقاضای Eth پس از هارد فورک Shanghai، شاهد ورود جریان نقدینگی جدید به بازار Eth نیز باشیم. بنابراین این داده‌ها به خودی خود نمی‌توانند ادامه‌ی روند نزولی را  تأیید کنند.

 

 

عوامل زیادی می‌تواند بر قیمت اتریوم تأثیر بگذارد. با شناخت این عوامل، کافیست اخبار Ethereum را دنبال کنید تا موقعیت‌های معاملاتی خوبی را به دست بیاورید. در ادامه، به عوامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم می‌پردازیم.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم تا سال 2025 

عوامل بنیادی زیر می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی زیادی بر آینده‌ی ارز Eth داشته باشد:

  1. گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال،
  2. اجرا و تکمیل دو هارد فورک باقیمانده از نقشه‌ی راه Ethereum،
  3. شوک‌های احتمالی به بازار ارز دیجیتال مانند فروپاشی یک شبکه یا یک صرافی؛
  4. تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا در سطح اقتصاد کلان. 

 

ℹ️ از آنجایی که کسی از آینده خبری ندارد، نمی‌توان با تکیه بر عوامل بنیادی، قیمت اتریوم را پیش بینی کرد. این مقاله با تکیه بر تحلیل تکنیکال و ابزارهایی مانند اندیکاتور فیبوناچی، تئوری امواج الیوت، اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتور rsi و اندیکاتور مکدی سعی در پیش بینی حرکت احتمالی قیمت اتریوم در پنج سال آینده را دارد.

 

 

تأثیر فورکهای اتریوم بر افزایش قیمت این ارز

در ابتدای راه‌اندازی شبکه‌ی Ethereum در سال 2015، قیمت اتر کمتر از یک دلار بود. بانیان Ethereum به دفعات، این شبکه را به طور اساسی ارتقا می‌دهند که فورک نامیده می‌شود و از یک سال پس از راه‌اندازی بلاکچین اتریوم آغاز می‌شود.

 

 💡 فورک‌ها زمانی صورت می‌گیرند که نیاز به ارتقاء یا تغییرات فنی عمده در شبکه وجود دارد. این تغییرات قوانین ممکن است یک انشعاب موقت در شبکه ایجاد کنند. با هر فورک قیمت اتریوم افزایش می یابد یا در محدوده‌ی فورک نوسانات قیمت بالایی داریم که پتانسیل سوددهی در بخش معاملات اسپات و فیوچرز دارد. پس دانستن تاریخ فورک‌های اتریوم، مانند نقشه‌ی گنج می‌‌تواند سودده باشد.

 

 

از زمان ایجاد شبکه‌ی Ethereum تاکنون، 14 فورک در این بلاکچین اجرا شده است. در این میان، هارد فورک‌ها بیشترین تأثیر را بر قیمت اتریوم داشته‌اند. مهم ترین هارد فورک اتریوم، هارد فورک لندن بود که در نیمه‌ی دوم سال 2021 اجرا شد و قیمت اتریوم را تنها ظرف مدت زمان یکماهه، 50 درصد افزایش داد.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: سیگنال رایگان اتریوم

یکی از مهم ترین دستاوردهای اتریوم در سال 2021 اتریوم 2.0 است. Ethereum 2.0 سری جدیدی از فورک، شامل تبدیل الگوریتم اتریوم، از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) است و هدف آن، افزایش توان تراکنش با استفاده از اشتراک منابع و همچنین کاهش احتمال حمله 51 درصدی است.

این ارتقا که ادغام اتریوم یا مرج (Ethereum merge) نام دارد، شامل دو مرحله بود که فاز دوم آن، در سپتامبر 2022 انجام شد و هر دو مرحله تکمیل شد. در مرحله‌ی پسامرج قرار است مصرف انرژی Ethereum تا 99.5 درصد کمتر از زمانی که با الگوریتم اثبات سهام کار می‌کرد، کاهش یابد.

تاریخ هارد فورک بعدی اتریوم چه زمانی است؟

پس از تکمیل مرج اتریوم، هدف کلیدی بعدی در نقشه‌ی راه این بلاکچین، ارتقای شانگهای (Shanghai) است. در حال حاضر، سرمایه‌گذارانی که اترهای خود را در قرارداد Bacon chain استیک کردند، قادر به برداشت ارزهای خود نیستند، پس از فعال شدن هارد فورک Shanghai اعتبارسنج‌ها و سپرده‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را از بیکن چین برداشت کنند. 

آپدیت شانگهای در ماه مارس سال آینده (سال 2023) فعال خواهد شد. 

پس از تکمیل این آپدیت، ارتقای بعدی که آخرین فورک شبکه‌ی Ethereum خواهد بود، ارتقای شاردینگ (Sharding) نام دارد که در طول سال 2023 الی 2025 پیاده‌سازی و تکمیل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال افزایش قیمت اتریوم تا سال 2025

همانطور که در چارت زیر مشاهده می کنید، رشد واقعی Eth از انتهای سال 2020 آغاز شد. با نگاهی به رویدادهای انتهای سال 2020، به پیدایش بیکن چین (Beacon Chain) در ماه دسامبر می‌رسیم.

پس از هارد فورک سپتامبر 2020 که طی آن، انشعاب جدید بیکن چین (Beacon Chain) راه اندازی شد، قیمت اتریوم رشد چشمگیری داشته است. و این یک امر طبیعی است؛ چرا که Ethereum از زمان راه‌اندازی در سال 2015، در طول 6 سال، با انواع چالش‌ها روبرو بوده و به طور تدریجی در رفع بیشتر نواقص، از جمله کارمزدهای بیش از حد بالا و ضعف امنیت شبکه کوشیده است.

پس از پیدایش و فعال شدن بیکن چین، قیمت اتریوم به رشد بی‌سابقه‌ای دست یافت که در نمودار زیر نمایش داده شده است.

پیش بینی قیمت اتریوم

در سال 2021 Ethereum دو سقف مهم در قیمت‌های 4000 و 4656 دلار تشکیل داد و سقف 4656 سقف تاریخی ETH است.

در سال 2022، این سقف‌ها همگی از دست رفتند. قیمت اتریوم در تایم فریم هفتگی، یک الگوی هد اند شولدر را تکمیل کرد و به نظر می‌رسد در منطقه‌ی 1200 که پایین‌ترین سطح از سال گذشته (2021) است، حمایت شد. 

نمودار اتریوم- تایم فریم هفتگی

نمودار اتریوم به تتر (ETH/USDT) - تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

 

 ℹ️ همانطور که در نمودار بالا، جفت ارز ETHER/USDT در تایم فریم هفتگی و در صرافی بزرگ بایننس مشاهده می‌کنید، از ابتدای سال 2021 تا انتهای 2022، قیمت اتریوم 59.93 درصد کاهش یافته است. این یعنی اگر شما در ابتدای سال میلادی گذشته، در این ارز سرمایه‌گذاری می‌کردید، بیش از نیمی از سرمایه‌های خود را از دست می‌دادید. از سویی، ارز ETH همان ارزی است که سوددهی 600 درصدی در سال 2021 را ثبت کرده است. به همین دلیل، بسیار مهم است که چه زمانی وارد بازار ارز ETH شوید. ما در دنیای ترید بهترین زمان برای ورود به بازار اتریوم برای نوسان‌گیری را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

پیش بینی مقدار عددی سود سالانه، خود یک چالش است. هر یک از دست اندرکاران ارز دیجیتال تلاش کرده‌اند به شیوه‌ی خود قیمت اتریوم را در چند سال آینده پیش بینی کنند. در پیش بینی قیمتی که در ادامه می‌آید، یک بازه‌ی قیمتی حداقل و حداکثر ارائه می‌شود که با توجه به تحلیل تکنیکال، قابل اتکا است.

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2023

همان طور که بالاتر ذکر شد، Ethereum دو ارتقای مهم را در سال 2023 در پیش دارد که جزو آخرین هارد فورک‌های اتریوم هستند (برای تاریخ هارد فورک‌ها به بالا مراجعه شود)؛ بنابراین از لحاظ فاندامنتال قیمت ممکن است دستخوش نوسانات بالایی شود. ارز ETH در جریان این نوسانات می‌تواند در بازه‌های کوچک (2 الی 3 ماهه) برای معامله‌گران فیوچرز سودده باشد. اما هولد آن ممکن است زیان ده باشد.

پیش بینی دنیای ترید از قیمت اتریوم در سال 2023، بازه‌ی 840 الی 1665دلار است. 

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2024

با توجه به طول موج‌ قبلی اتریوم در نمودار هفتگی، و موج استراحت که 78 درصد موج اصلی بوده است، همچنین با استفاده از نمودار لگاریتمی و ترکیبی از فیبوناچی سه نقطه و سایر عوامل تکنیکال، به نظر می‌رسد حداکثر رشد قیمت اتریوم تا ماه می 2024، رسیدن به قیمت 8800 است. بنابراین محدوده‌ی کمینه و بیشینه‌ی قیمت اتریوم در سال 2024، احتمالاً منطقه‌ی 1650 الی 8800 دلار خواهد بود. یکی از علت‌های زیاد بودن اختلاف قیمت در سال 2024، احتمال تشکیل موج بازگشتی نزولی است.

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2025

با توجه به تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، احتمال شکل گیری موج استراحت در سال 2025 وجود دارد. با استفاده از داده‌های تحلیل تکنیکال نمودار اتریوم (ETH)، محدوده‌ی کمینه و بیشینه‌ی قیمت ETH در سال 2025، احتمالاً منطقه‌ی 1990 الی 12350دلار خواهد بود. دلیل اختلاف قیمت در این بازه، شکل گیری موج اصلاحی در شش ماهه‌ی دوم سال 2025 است.

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2026

احتمالاً محدوده‌ی کمینه و بیشینه‌ی قیمت اتریوم در سال 2026، منطقه‌ی 2297 الی 11026 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید که پیش بینی قیمت وبسایت دنیای ترید، تنها بر مبنای تحلیل تکنیکال نمودار اتریوم است. 

آینده اتریوم صعودی خواهد بود یا نزولی؟

به خاطر داشته باشید که عناصر فاندامنتال، پیش بینی جهت روند یک ارز را دشوار می‌کنند. در سال 2022، بازار ارزهای دیجیتال از دو شوک سقوط شبکه‌ی ترا و سقوط صرافی ftx  به همراه بسته‌ای از افزایش نرخ بهره‌ی بانک فدرال رزرو ضربه خورد که موجب ریزش‌های شدید در ارزهای دیجیتال شد. در مقام مقایسه با ارزهای زیادی که صفر شدند، ریزش 59 درصدی برای اتر طبیعی است.  در حال حاضر، با روند رو به بهبود بازار ارز دیجیتال، احتمال رشد قیمت اتریوم وجود دارد. اما به یاد داشته باشید عناصر بنیادین می‌توانند به راحتی تمامی پیش بینی‌ها را باطل کنند. بنابراین هر معامله‌گر باید همواره اخبار اقتصادی را دنبال کند. فراموش نکنید عملکرد گذشته، تضمینی برای بازدهی در آینده نیست، بنابراین تمامی سرمایه‌های خود را در این زمینه وارد نکنید. 

و اما سخن پایانی ...

تقریباً برآیند پیش بینی‌های تمامی سایت‌های پیشبینی قیمت در مورد ارزش اتریوم تا سال 2026 مثبت است. اما یک ضرب‌المثل در دنیای تریدرها وجود دارد که می‌گوید «بازار بدهکار معامله‌گر نیست.» بازار ارز دیجیتال از مجموعه‌ای از خبرهای بنیادین و رفتار خریداران و فروشندگان تشکیل یافته است و با بیت کوین و اقتصاد جهانی رابطه‌ی مستقیم دارد. قطعاً تمامی این موارد، فاکتورهای ثابتی نیستند و مدام در حال تغییرند.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال جزو سرمایه‌گذاری‌های همراه با ریسک دسته‌بندی می‌شود. برای سود گرفتن از این بازار، باید در وقت مناسب وارد شوید و در زمان مناسب سیو سود کنید. برای این کار می‌توانید روی مشاوران ارز دیجیتال دنیای ترید حساب کنید!

اگر شما از علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال هستید، می توانید با ارتقای دانش خود در این حوزه، با درک روشن‌تری نسبت به سرمایه گذاری در ETH و سایر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. مراجعه به صفحه‌ی آموزش رایگان صفر تا صد ارز دیجیتال دنیای ترید می تواند اولین گام شما در این راه باشد.

سؤالات متداول پیش بینی قیمت اتریوم تا پنج سال آینده

در صورت داشتن سؤالات بیشتر در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

قیمت اتریوم امروز چقدر است؟

برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای اتریوم و نمودار تکنیکال فاندامنتال ETH، اینجا کلیک کنید.

آیا سرمایه‌گذاری در اتریوم خوب است؟

با توجه به پیشینه‌ی شبکه‌ی Ethereum، کاربرد، سابقه‌ی تیم توسعه، توکنومیک ارز ETH، جایگاه آن از لحاظ ارزش بازار، نقشه‌ی راه و ... ارز ETH یکی از بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری است. اما برا یک سرمایه‌گذاری سودده باید با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادین زمان ورود و سیو سود را به خوبی تشخیص دهید.

آیا اکنون زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در اتریوم است؟

پس از نیمه‌ی دسامبر 2022 قیمت اتریوم در شیب ملایم صعودی قرار گرفته است. برخی از کارشناسان انتظار یک ریکاوری و افزایش قیمت را دارند. بسیاری از معامله‌گران کف 1230 دلار را یکی از بهترین سطوح برای سرمایه‌گذاری در ETH می‌دانند. 

در 5 سال آینده قیمت اتریوم تا کجا افزایش خواهد یافت؟

برخی از کارشناسان تخمین می‌زنند که در صورت نبود عوامل بازدارنده از لحاظ فاندامنتال، تا سال 2026 قیمت اتر می‌تواند به راحتی به مرز 10 هزار دلار برسد و حتی از آن فراتر نیز برود.

چقدر سرمایه برای ورود به بازار اتریوم مورد نیاز است؟

این یک تصمیم معاملاتی شخصی است. شما می‌توانید بسته به مدیریت ریسک و آستانه‌ی ورود صرافی خود، تصمیم به سرمایه‌گذاری میزان معینی از دارایی خود در ارز اتر را بگیرید. اما فراموش نکنید که به علت ریسکی بودن بازار ارز دیجیتال، فقط وجوهی را وارد این بازار کنید که آمادگی از دست دادن آن‌ها را دارید.

اتریوم 2.0 چیست؟

هارد فورک  اتریوم 2 یک بروزرسانی در شبکه‌ی Ethereum است که نسخه اتریوم 1.0 را به اتریوم 2.0 ارتقا داد. این هارد فورک با هدف افزایش مقیاس پذیری شبکه صورت گرفت. با این ارتقا، الگوریتم اجماع اعتبارسنجی اتریوم از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر کرد. اتریوم 2.0 از تکنیک اشتراک داده استفاده می‌کند. با استفاده از این تکنیک، میانگین تراکنش‌های Eth می‌تواند از 30 تراکنش به 100.000 تراکنش در ثانیه افزایش یابد. ارتقای اتریوم 2، از دو مرحله تشکیل شده که مرحله‌ی دوم آن، سپتامبر 2022 کامل شد. 

بیکن چین چیست؟

بیکن چین (Beacon Chain) یک بلاک چین اثبات سهام و قلب تپنده‌ی اتریوم 0.2 است. بیکن چین مانند ستون فقراتی که از کل سیستم جدید اتریوم 2.0 پشتیبانی می‌کند، وظیفه‌ی هدایت تمامی امور Ethereum را بر عهده دارد. Beacon Chain یک مکانیسم هماهنگی شبکه‌ی جدید است که مسئول ایجاد بلوک‌های جدید و حصول اطمینان از اعتبار آن‌هاست. بیکن چین در ازای ایمن نگه‌داشتن شبکه، به اعتبارسنجی‌های خوب پاداش ETH می‌دهد. اثبات سهام مدت‌هاست که بخشی از نقشه‌ی راه اتریوم بوده است و بیکن چین برخی از نقاط ضعف بلاک چین‌های اثبات کار مانند دسترسی، تمرکز و مقیاس‌پذیری را برطرف می‌کند. از وظایف اصلی این بلاکچین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت اعتبار سنج‌ها و سهام‌های آنها،
  • ثبت نام پیشنهاد دهنده‌ی بلوک برای استخراج هر بلوک در هر مرحله.
  • سازماندهی اعتبارسنج‌ها در قالب چند کمیته، به منظور رأی گیری از آن‌ها در مورد بلوک‌های پیشنهادی؛
  • تعیین قوانین اجماع؛
  • تعیین جایزه و جریمه برای اعتبار سنجان؛
  • نکته مهم این است که زنجیره Beacon نمی تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند و این وظیفه به زنجیره‌های کوچکتر سپرده می‌شود.

 

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه