حداقل سرمایه اولیه برای ورود به فارکس به تومان
فارکس

حداقل سرمایه اولیه برای ورود به فارکس به تومان

اگر در حال خواندن این متن هستید؛ بنابراین یک فرد تازه کار هستید و می خواهید بدانید که با چه میزان سرمایه ای می توانید وارد دنیای فارکس شوید و از امکانات این بازار جذاب بهره ببرید.

 

مقدار سرمایه اولیه برای ورود به فارکس مهم است و نقش حیاتی در پایداری و موفقیت شما نیز دارد. سرمایه کم و ناکافی با محدودیت هایی که ایجاد می کند، می تواند باعث شکست و از دست دادن سرمایه شما شود، از طرفی سرمایه بیش از حد نیز می تواند مشکلات زیادی برای تازه کارها به وجود بیاورد.

بنابراین اندازه گیری و تشخیص دقیق سرمایه اولیه، با توجه به عوامل مختلفی که وجود دارد و مدیریت صحیح آن، شانس پیروزی شما را در بازار افزایش می دهد.

ما در اینجا، به طور کامل درباره میزان سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس به دلار و تومان را می گوییم و تمام هزینه هایی که شما به عنوان یک تریدر، با آنها برخورد خواهید کرد را شرح می دهیم. بنابراین همراه ما باشید.

تخمین حداقل سرمایه اولیه برای شروع ترید به چه عواملی بستگی دارد؟

مرحله اول ورود به بازار پرطرفدار فارکس افتتاح یک حساب معاملاتی است. پس از ایجاد حساب، نیاز است که برای شروع معاملات و بهره‌مندی از فرصت‌های بازار، سرمایه‌ای را به حساب خود واریز کنید. اما مقدار دقیق سرمایه اولیه ممکن است مبهم باشد. عواملی چون هزینه‌ی افتتاح حساب، میزان حداقل سرمایه برای ورود به موقعیت‌های معاملاتی، حداقل کمیسیون، هزینه‌ی سواپ و اسپرد از جمله عواملی هستند که بر تخمین حداقل مقدار سرمایه اولیه تأثیر گذارند. این عوامل را باید با دقت بررسی کرد و مقدار مناسبی را برای واریز به حساب خود انتخاب کنید. اگر مقدار سرمایه کافی نباشد، مشکلاتی همچون محدودیت در معاملات یا افزایش ریسک اتفاق می افتد. در ادامه مقاله، این عوامل را به صورت دقیق و کامل شرح می دهیم.

برای افتتاح حساب و ورود به بازار فارکس چقدر پول لازم است؟

اگر نوبت افتتاح حساب واقعی در فارکس و شروع کسب سود از آن باشد، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می آید، این است که با چه مقدار سرمایه اولیه ای ترید کنم؟ و اولین واریزی به بروکرم، چقدر باشد؟

مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای ورود به حساب واقعی، به نوع حساب معاملاتی و سیاست هر بروکر بستگی دارد. برخی بروکرها، حساب‌های معاملاتی استاندارد با سرمایه اولیه حداقل حدود 100 دلار یا بیشتر ارائه می‌دهند، در حالی که حساب‌های مینی و میکرو ممکن است با سرمایه اولیه کم ‌تری، مانند 10 دلار و یا بیشتر در دسترس شما باشند.

از طرفی سیاست هر بروکر متفاوت است، برخی ممکن است حداقل سرمایه اولیه را 100دلار و یا بیشتر در نظر بگیرند و برخی از بروکرها، حتی کمتر از 100 دلار مبلغ را قبول کنند.

اگر هنوز بروکر خود را انتخاب نکرده اید و حساب معاملاتی ای ندارید، پیشنهاد ما به شما، بروکر آلپاری است که با کلیک بر روی آن، می توانید از بونوس آن استفاده کنید و لذت ببرید.

حداقل پولی که باید در یک پوزیشن بگذاریم چقدر است؟

بعد از اینکه حساب معاملاتی خود را باز کردید، نوبت شروع معامله است. برای اینکه بدانید چه مقدار پول برای هر پوزیشن نیاز دارید با سه مفهوم برخورد خواهید کرد و این مفاهیم با یکدیگر، فرمول محاسبه حداقل سرمایه در هر معامله را می سازند. این فرمول به شکل زیر است.

 

(اندازه حساب × مقدار ریسک) ÷ مقدار حد ضرر = سایز معامله

اولین مورد اندازه حساب است. مقدار پولی که با توجه به هدف و ریسک شخصی خود ، وارد حساب خود کرده اید را در فرمول جایگذاری کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود:پوزیشن سایز چیست؟ آموزش محاسبه حجم معامله در بازارهای مالی

دومین مورد، مقدار ریسک حساب است. اینکه چند درصد از کل سرمایه تان را در هر معامله می خواهید درگیر کنید. همانطور که در مقاله مدیریت ریسک گفتیم، بهتر است مقدار ریسکتان، بخش کوچکی از کل سرمایه تان باشد.

و مورد آخر میزان حد ضرر تا نقطه ورود است. این میزان به شما کمک می‌کند تا بفهمید که در صورتی که معامله خلاف تحلیلتان حرکت کند، چقدر از سرمایه خود را از دست می‌دهید.

در ادامه، نمونه ای از نحوه محاسبه سایز معاملاتی را آورده ایم.

برای مثال، حساب معاملاتی شما، 10.000دلار است و تصمیم گرفته اید، یک درصد (0.01) ریسک کنید. مقدار حد ضررتان تا نقطه ورود، 50 پیپ است.

 

2= 50 ÷ ( 10.000 × 0.01 )

سایز معامله شما برابر است با 2 لات.

یک ترید در فارکس چه هزینه های اضافه دیگری دارد؟

ترید در فارکس، هزینه های مختلفی می تواند داشته باشد که بسته به بروکر شما متفاوت اند. در اینجا سه مورد از مهم ترین هزینه ها که ممکن است با آن برخورد کنید، آمده است.

اولین مورد سواپ است. مفهومی که می تواند باعث هزینه و یا حتی درآمد برای شما شود. سواپ، همان نرخ بهره است که در صورت باز نگه داشتن موقعیت معاملاتی در طی شب از شما گرفته می شود و هزینه ای به هزینه های معاملاتی شما اضافه می کند اما همین مفهوم می تواند باعث سود آوری شما نیز شود. در مقاله ای از دنیای ترید ما کامل به این مبحث پرداختیم و راه کسب سود و جلوگیری از هزینه سواپ را به شما آموزش دادیم.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: سواپ در فارکس چیست؟

مورد دوم اسپرد در فارکس است که به تفاوت قیمت خرید (ask) و فروش (bid) جفت ارزها اشاره دارد. این تفاوت قیمت ها هزینه ای بر دوش معامله گران قرار می دهد. هرچه اسپرد کمتر باشد، مقدار هزینه معاملاتی نیز کمتر می شود.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اسپرد چیست؟

کمیسیون، یکی دیگر از هزینه هایی است که معامله گر باید پرداخت کند. در واقع کمیسیون، کارمزدی است که صرافی از معامله گران دریافت می کند و رقم دریافتی آن، بستگی به صرافی  دارد.

حداقل سرمایه اولیه برای ورود به فارکس به دلار

همانطور که ذکر شد، حداقل سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس برای هر شخص متفاوت است و بستگی به موقعیت‌های مالی و تجربه‌ی فرد دارد و با احتساب هزینه‌های ذکر شده، معین می‌شود. اما اگر بخواهیم یک تخمین کلی ارائه دهیم، برای تریدرهای تازه‌کار، معمولاً بین 100 تا 500 دلار مناسب است، در حالی که برای معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه، ممکن است این مقدار بیشتر از 1000 دلار باشد. اما در هر صورت، توجه داشته باشید که این مقادیر کاملا به شرایط و هدف‌های شما وابسته است و ممکن است با توجه به شرایط خاص شما، کمتر یا بیشتر شود.

حداقل سرمایه اولیه برای ورود به فارکس به ریال

از آنجایی که شما یک تریدر ایرانی هستید، احتمالا می خواهید بدانید که مقدار ریالی سرمایه اولیه ای که نیاز دارید چقدر است. به عنوان مثال اگر بخواهید با 200 دلار وارد بازار شوید، شما به 114 میلیون ریال(معادل 11.400میلیون تومان) نیاز دارید. توجه کنید که در زمان نگارش این مقاله، نرخ برابری هر 1 دلار آمریکا، 560.000 ریال است.

شروع فارکس با 10 دلار

حالا که از حداقل میزان سرمایه برای ترید در فارکس آگاه شدید، شاید برایتان سوال باشد که آیا با سرمایه اندک 10 دلار هم میتوان حساب معامله گری باز کرد؟ بهتر است بدانید که چنین موضوعی، کاملا به صرافی شما و حساب هایی که در اختیارتان قرار می دهند، بستگی دارد و برخی به شما اجازه می دهند که با سرمایه 10 دلار حساب باز کنید، اما بسیاری از بروکرها، این اجازه را به شما نمی دهند. مهم است بدانید، که اگر می خواهید با این مقدار سرمایه وارد معامله شوید، قبل از ورود با مفاهیم اساسی ترید آشنا شوید تا بتوانید با مدیریت ریسک درست و استفاده از اهرم مناسب، شانس موفقیت تان را افزایش دهید.

آیا ترید بدون سرمایه اولیه امکان پذیر است؟

شاید تعجب کنید اما بدون پول هم میتوان ترید کرد. چگونه؟ در ادامه، به چند روش معامله گری بدون سرمایه اولیه اشاره می کنیم:

ترید در اکانت دمو:

با ایجاد یک اکانت دمو در یکی از بروکرهای فارکس شما می توانید به راحتی ترید کنید. بعد از باز کردن یک اکانت دمو، از طرف بروکر مقداری پول در حساب شما قرار می گیرد که شما می توانید با آن ترید کنید و با فضای بازار آشنا شوید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش افتتاح حساب دمو در نرم افزار متاتریدر4 و 5 فارکس

بونوس صرافی ها:

بروکرهای فارکس معمولاً برای جذب معامله‌گران جدید، بونوس‌ها یا پاداش‌های بدون سپرده ارائه می‌دهند. این نوع بونوس‌ها، به شما مقدار کمی سرمایه برای شروع معامله را ارائه می‌دهند که معمولاً بین 5 تا 100 دلار متغیر است. اگرچه این گزینه ممکن است به نظر فریبنده بیاید، اما با شرایط خاصی همراه است، مانند شرط حجم معاملات و محدودیت‌های برداشت. اما باید توجه داشت که قبل از قبول هر گونه بونوس، شرایط و قوانین آن را به دقت بررسی کنید.

پراپ تریدینگ (Prop Trading):

در پراپ تریدینگ، معامله‌گران بدون داشتن سرمایه ، با سرمایه‌گذاران دیگر همکاری می کنند و در سود شما را شریک می کنند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: لیست بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

ترید با کدام سرمایه ها ممنوع است؟

همانطور که ترید کردن ممکن است جذاب و پر سود باشد، اما باید به یک نکته حیاتی توجه داشت که پولی که می‌خواهید در ترید استفاده کنید، از کجا تامین می‌ شود و آیا شرایط اقتصادی شما را تحت شعاع قرار می دهد؟

ترید در فارکس با کدام سرمایه ها ممنوع است؟

نباید هرگز با پولی که از طریق قرض گرفتن از دوستان، خانواده یا آشنایان، یا وام‌های مالی و یا حتی پولی که برای نیازهای اساسی زندگی خود لازم دارید، ترید کنید؛ زیرا در صورت از دست دادن این پول، علاوه بر زیان مالی، ممکن است دچار مشکلات روحی و روانی نیز شوید.

از این رو، باید همواره با دقت و احتیاط، با استفاده از سرمایه‌ای که می‌توانید از آن به سادگی جدا شوید و در صورت زیان و از دست دادن، زندگیتان مختل نشود، به ترید بپردازید.

به این ترتیب، می‌توانید از معاملات خود لذت ببرید و از موفقیت‌های بیشتری در زمینه ترید برخوردار شوید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش مدیریت ریسک فارکس

درآمد تریدرها چقدر است؟

درآمد معامله‌گران در بازارهای مالی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و وابسته به عوامل مختلفی مانند میزان سرمایه گذاری، استراتژی معاملاتی، و شرایط بازار باشد. برخی از معامله‌گران ممکن است به سودهای قابل توجهی دست یابند و حتی درآمدهای میلیون‌ها دلار در سال کسب کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سود نکنند و حتی پول خود را از دست بدهند. استراتژی‌های معاملاتی مختلف، میزان ریسک‌پذیری، و تجربه معامله‌گر نیز تأثیر بسزایی در سودآوری آنها دارد. به عنوان مثال، معامله‌گرانی که با استراتژی‌های سریع و کوتاه‌مدت معامله می‌کنند، ممکن است سودهای زیادی کسب کنند، در حالی که معامله‌گرانی که استراتژی‌های طولانی‌مدت را انتخاب می‌کنند، معمولاً به سودهای پایدار و پیش‌بینی‌شده دست می‌یابند. بنابراین، درآمد معامله‌گران به شدت متغیر است و هیچ عدد ثابتی برای آن وجود ندارد.

برخی از تریدرهایی که توانسته اند درآمدهای بسیار بالایی از این راه به دست بیاورند در زیر آورده شده است.

جورج سوروس با خالص ثروت 7/6 میلیارد دلار، استنلی دراکنمیلر 2/6، اندی کریگر 3 میلیارد دلار، بیل لیپشوتز 2 میلیارد دلار

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین تریدرهای جهان در 2024 چه کسانی هستند؟

سخن پایانی

تعیین سرمایه اولیه برای ورود به بازار فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این مقدار تعیین کننده‌ی میزان ریسک و موفقیت شما در معاملات خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله، سعی کردیم به شما همراهان دنیای ترید، روش تعیین حداقل سرمایه اولیه با توجه به هزینه های احتمالی را توضیح دهیم تا با سرمایه مناسب در بازار حضور پیدا کنید و از خطرات دوری کنید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط