تحلیل 5 ارز دیجیتال برتر هفته در 18 مرداد 1400
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل 5 ارز دیجیتال برتر هفته در 18 مرداد 1400

صعود بیت کوین به بالای 45,000 دلار نشان می دهد که احساسات غالب بر بازار رمزارز، در افق کوتاه مدت مثبت هستند. این امر موجب افزایش علاقه به خرید رمز ارز در سراسر جهان شده و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به بیش از 1.8 تریلیون دلار افزایش داده است.

95 درصد آدرس‌های اتریوم در سود هستند

روز گذشته، یکشنبه 7 آگوست، اتریوم (ETH) تحت تأثیر هارد فورک لندن، از مرز 3,000 دلار نیز عبور کرد، با اینکه افزایش قیمت بزرگترین آلتکوین، یعنی اتریوم یک نشانه مثبت است، اطلاعات بلاک چینی حاکی از این است که امکان دارد دارندگان این رمزارز در کوتاه مدت سود خود را از بازار بیرون کشیده و موجب اصلاح قیمت شوند.

به اعتقاد لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، سرپرست سرمایه‌گذاری در شرکت خدمات بانکی روسی، موسوم به Moskovski Capital، با توجه به اندیکاتوری که گلسنود از « درصد آدرس‌هایی اتریوم که در سود هستند» ارائه داده، بیش از 96.4 آدرس‌ها در منطقه قرمز سود قرار دارند و از لحاظ تاریخی این صعود با صعود توکن‌های محلی نیز در ارتباط است.

نمودار روزانه ارزهای دیجیتال-منبع-تریدینگ ویوو

نمودار روزانه ارزهای دیجیتال-منبع: تریدینگ ویوو

در نیمه اول سال، صندوق‌های VC به اندازه سرمایه کل این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کردند

در حالی که ممکن است در کوتاه مدت، عملکرد قیمت از ثبات کافی برخوردار نباشد، افق بلند مدت، مثبت به نظر می‌رسد. گزارشات واصله نشان می‌دهند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) در نیمه اول سال، 17 میلیارد دلار در شرکت‌های بلاکچین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این مبلغ تقریباً برابر کل سرمایه گذاری‌های صندوق‌های VC در تمام سالهای گذشته است که مجموعاً چشم انداز صعودی آینده را نشان می‌دهد.

در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که خریداران سعی کنند تا سرمایه خود را در بازار حفظ کرده و از مزایای حفظ آن بهره‌مند شوند. در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت بهتر عمل کنند، بررسی می‌کنیم.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: پوزیشن شورت چیست؟

جفت ارز BTC/USDT

در روز  جمعه، 6 آگوست، بیت کوین از محدوده مقاومتی خود فراتر رفت و به 42،451.67 دلار دست یافت که نشان می‌دهد گاوها خود را آماده آغاز یک روند صعودی جدید کرده‌اند. به احتمال زیاد، خریداران در میانگین متحرک ساده 200 روزه (44،879 دلار) با مقاومت سختی روبرو خواهند شد.

نمودار روزانه جفت ارز BTC-USDT -منبع تریدیگ ویوو

نمودار روزانه جفت ارز BTC-USDT -منبع: تریدیگ ویوو

اگر قیمت از میانگین متحرک ساده (SMA) 200 روزه پایین‌تر بیاید، اما به زیر سطح شکست 42،451.67 دلار نزول نکند، این نشان از یک تغییر جهت در احساسات دارد؛ یعنی گرایش از فروش در رالی‌ها تغییر و به سمت خرید در دیپ‌ها حرکت کرده است. و این امر احتمال شکست SMA  200روزه را افزایش می‌دهد. شکست میانگین متحرک‌ 200 روزه برای تریدرهایی که دید بلندمدت دارند، سیگنال بسیار مهمی محسوب می‌شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

در صورت وقوع این شکست، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به منطقه مقاومتی بسیار مهم 50،000 الی 51،483 دلار برسد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند؛ اما اگر گاوها بتوانند با اعمال فشار خرید، جلوی افت قیمت و عبور از میانگین متحرک 200 روزه را بگیرند، روند صعودی می‌تواند همچنان ادامه یابد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (39,230 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) مربوطه در نزدیکی منطقه بیش خرید (overbought) نشان می‌دهد که اوضاع تحت کنترل گاوهاست.

اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین بکشند، این سناریوی مثبت بر هم می‌ریزد و قیمت به 36,670 دلار کاهش می‌یابد.

نمودار 4 ساعته جفت ارزBTC/USDT -مرداد-18-1400

نمودار 4 ساعته جفت ارزBTC/USDT 

نمودار 4 ساعته، تلاش خرس‌ها برای پایین کشیدن قیمت به زیر سطح شکست 42،451.67 دلار را به نمایش می‌گذارد. با اینحال، افزایش میانگین متحرک 20 روزه و RSI در قلمرو مثبت، نشان می‌دهند که بازار در مشت گاوهاست.

اگر قیمت از میانگین متحرک 20 روزه کمتر شود، این جفت ارز می‌تواند روند صعودی خود را تا 50،000 دلار ادامه دهد. برعکس، شکست زیر سطح 42،451.67 دلار اولین علامت از خروج کنترل بازار از دست خریداران است و این می‌تواند احتمال سقوط تا 40،000 دلار را افزایش دهد.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: بهترین صرافی جایگزین بایننس

جفت ارز LTC/USDT

روز جمعه 6 آگوست، لایت کوین (LTC) در بالای سطح مقاومتی 146.54 دلار شکست و یک الگوی کف دوقلو (double bottom) را تکمیل کرد. اگر گاوها قیمت را بالاتر از سطح شکست حفظ کنند، این نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

نمودار روزانه جفت ارز LTC/USDT

نمودار روزانه جفت ارز LTC/USDT

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، RSI در منطقه مثبت است و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (140 دلار) به تدریج در حال افزایش است که نشان از برتری گاوها دارد. اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، جفت ارز LTC/USDT می‌تواند در یک رالی صعودی به هدف الگو در 189.25 دلار که درست زیر میانگین متحرک 200 روزه (190 دلار) قرار دارد، دست یابد. 

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این نشان می‌دهد که شکست فعلی دامی بیش نبوده است. این جفت ارز می‌تواند به 120 دلار و سطح حمایتی مهم در 103.83 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز LTC/USDTنمودار 4 ساعته جفت ارز LTC/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها با اعمال فشار خرید، قیمت را تا رسیدن به سطح 150 دلار بالا کشیده‌اند و همت خود را برای حفظ سطوح بالاتر به کار می‌گیرند. اما خرس‌ها در تلاشند قیمت را به زیر سطح شکست بازگردانند.

اگر خرس‌ها در کار خود موفق شوند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 135 دلار نیز کاهش پیدا کند. در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها تلاش می‌کنند روند صعودی را از سر بگیرند. هدف بعدی صعود ابتدا 165 دلار و سپس 180 دلار است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: انواع تتر در ارز دیجیتال

جفت ارز ICP/USDT

توکن پروژه اینترنت کامپیوتر (ICP) در حال تلاش برای به پیاده سازی الگوی معکوس (reversal pattern) است. در روز شنبه 7 آگوست، گاوها قیمت را بالای سطح حمایتی مهم در 59,42 بردند که یک الگوی کف دوقلو (bottom pattern) را کامل کرد.

نمودار روزانه جفت ارز ICP/USDTنمودار روزانه جفت ارز ICP/USDT

با این حال، مشخص است خرس‌ها برنامه‌های دیگری در سر دارند و تا کنون نیز موفق شده‌اند قیمت را به زیر 59.42 دلار برسانند. بنابراین اکنون  امکان دارد جفت ارز ICP/USDT به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43 دلار) کاهش یابد. اگر وقفه‌ای در زیر این سطح حمایتی شکل گیرد، نشان می‌دهد که این جفت ارز می‌تواند چند روز دیگر نیز در این محدوده زمین گیر شود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، گاوها یک حمله دوباره برای بالا بردن قیمت تا سطح 59.42 دلار ترتیب خواهند داد. در صورتیکه خریداران بتوانند این سناریو را عملی کنند، این جفت ارز روند صعودی جدیدی را با هدف دستیابی به 90.53 دلار آغاز خواهد کرد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز ICP/USDTنمودار 4 ساعته جفت ارز ICP/USDT

EMA 20 روزه در نمودار 4 ساعته صعودی و RSI در منطقه مثبت است. این امر نشان می‌دهد خریداران در حال بازگشت هستند. اگر قیمت EMA 20 روزه کاهش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد مجدداً روند صعودی را از سر بگیرند.

به احتمال زیاد خرس‌ها در منطقه 66 تا 72.27 دلار مقاومت سختی خواهند داشت، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای آن سطح برسانند، روند صعودی پرشتاب‌تری خواهیم داشت. شکست زیر EMA 20 روزه، اولین نشانه ضعف خواهد بود. این می‌تواند درهای سقوط تا 50 دلار را باز کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‎‌شود: ایردراپ چیست؟

جفت ارز THETA/USDT

روز چهارشنبه 4 آگوست، ارز دیجیتال THETA در یک روند صعودی از خط مقاومتی خود عبور کرد و نشان داد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. فردای آن روز، قیمت به میانگین متحرک 200 روزه خود (7.24 دلار) رسید، در این سطح خرس‌ها مقاومت سفت و سختی را از خود به نمایش می‌گذارند.

نمودار روزانه جفت ارز THETA/USDT- مرداد-18-1400نمودار روزانه جفت ارز THETA/USDT

در روز شنبه 7 آگوست، جفت ارز THETA/USDT یک الگوی کندلی دوجی را تشکیل داد که نشان دهنده بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان بود. این عدم قطعیت امروز به سمت نزولی تغییر مسیر داد. امروز امکان دارد این جفت ارز در روند نزولی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.07 دلار) رد شود.

در صورتیکه قیمت با سیر نزولی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه رد شود، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این مانع مهم را در SMA 200 روزه برطرف کنند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند سفر خود را به سمت هدف بعدی، یعنی 10 دلار آغاز کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: آشنایی با صرافی کوکوین

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت EMA 20 روزه را پایین بیاورند، این جفت ارز می‌تواند به 5.28 دلار برسد. شکست زیر این سطح حمایتی نشان می‌دهد که رالی کنونی چیزی جز الگوی جهش گربه مرده نبوده است.

الگوی جهش گربه مرده (Dead Cat Bounce)

الگوی جهش گربه مرده (Dead Cat Bounce) یک بهبود موقتی در قیمت یک سهم یا دارایی است که مدتی طولانی را در نزول قیمتی به سر برده‌ و یا در بازارهای خرسی (نزولی) دچار یک روند نزولی بوده است. در این حالت بعد از یک بهبود در قیمت‌ها، دومرتبه قیمت‌ها روی دور نزولی می‌افتند.

نمودار 4 ساعته جفت ارز THETA/USDT- مرداد-18-1400

نمودار 4 ساعته جفت ارز THETA/USDT

خرس‌ها در تلاش هستند تا در برابر رالی در نزدیکی سطح مقاومتی مهم در قیمت 7.50 دلار، ایستادگی کنند. تاکنون آنها موفق شده‌اند قیمت را به زیر میانگین 20 روزه برسانند و اکنون در تلاشند سطح حمایتی 6.30 دلار را نیز بشکنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز در سیر نزولی دو مرتبه به میانگین 200 روزه خود برمی‌گردد.

برعکس، اگر قیمت 6.30 دلار کاهش یابد، این نشان می‌دهد که گاوها همچنان در معاملات خود خرید می کنند. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را بالای 7.50 دلار نگه دارند و در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند سفر خود را به سمت 9 دلار آغاز کند.

جفت ارز FTT/USD

توکن اختصاصی صرافی FTX (FTT) در سیر صعودی، پس از عبور از میانگین 200 روزه (34.60 دلار) با قدرت، خود را ریکاروری کرد. البته فروشندگان سعی کردند روز چهارشنبه، 4 آگوست، قیمت را به زیر میانگین 200 روزه تنزل بدهند، اما موفق نشدند. و این نشان می‌دهد، احساسات غالب بر بازار، از نزولی به صعودی تغییر کرده است. این امر یک مزیت بزرگ برای صرافی بانکمن فرید به شمار می‌زود و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های اخیر در این شرکت ثمربخش بوده است.

نمودار روزانه جفت ارز FTT/USDT- مرداد-18-1400

نمودار روزانه جفت ارز FTT/USDT

رالی شدید چند روز گذشته، RSI را به منطقه بیش خرید (overbought) سوق داده است، که نشان می‌دهد یک تثبیت یا اصلاح جزئی در کوتاه مدت در راه است. هنگامی که احساس تریدرها نسبت به آینده ارز دیجیتال در کوتاه مدت مثبت است، آن‌ها بیشتر گرایش دارند در دیپ‌های میانگین متحرک 20 روزه، اقدام به خرید توکن کنند.

اگر قیمت از این سطح حمایتی عقبگرد کند، گاوها دوباره تلاش می‌کنند روند صعودی را از سر بگیرند و جفت ارز FTT/USDT را در سطح 50 دلار به سطح مقاومتی تثبیتی برسانند. اما اگر قیمت پایین بیاید و زیر SMA 200 روزه بسته شود، این سناریوی مثبت باطل می شود.

نمودار 4 ساعته جفت ارز FTT/USDT- مرداد-18-1400

نمودار 4 ساعته جفت ارز FTT/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز پس از آنکه خریداران قیمت را به بالای 37 دلار رساندند، روی دور صعودی افتاده است. در طول دوره اصلاح، قیمت این جفت ارز به سطح حمایتی در میانگین 20 روزه رسیده بود. و این نشان از تمایل به خرید در دیپ‌ها (کف قیمت) دارد.

در صورتیکه قیمت کاهش یابد اما سطح آن همچنان بالاتر از EMA 20 روزه باشد، نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی خواهد ماند. سپس این جفت ارز، ابتدا سطح مقاومتی مهم 50 دلار و سپس 52 دلار را می‌شکند. برعکس در صورتیکه اعمال فشار فروش توسط خرس‌ها قیمت این توکن را زیر EMA 20 روزه پایین بکشد، امکان دارد قیمت به 37 دلار نیز برسد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: معرفی صرافی کوین بیس

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام