انواع تتر؛مقایسه و بررسی کارمزد و شبکه های USDT
ارز دیجیتال

انواع تتر؛مقایسه و بررسی کارمزد و شبکه های USDT

احتمالا این مقاله را زمانی مطالعه می‌کنید که تصمیم به انتقال ارز دیجیتال تتر دارید و نمی‌دانید تتر امانی، تتر TRC20 و تتر ERC20 چیست؟ از این سایت خارج نشوید و این مقاله را انتها مطالعه کنید؛ چرا که در این مقاله در خصوص انواع ارز دیجیتال تتر (انواعUSDT) صحبت کرده‌ایم و بعد از مطالعه این مقاله می‌توانید بدون هیچ مشکلی ارز خود را انتقال دهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز دیجیتال تتر

تفاوت ارز دیجیتال تتر ERC20 و TREC20 و امانی

در زمان انتقال تتر (USDT) می‌توانید از بین سه گزینه انتقال یعنی اومانی، ERC20 و TRC20 یکی را انتخاب کنید.

در آن زمان ممکن است کاربران با این وضعیت روبرو شوند که نمی‌دانند هنگام واریز یا برداشت، کدام شبکه و روش انتقال را انتخاب کنند. در این مقاله در خصوص انواع مختلف ارز تتر بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع ارز دیجیتال تتر (tether)

تتر امانی (Omani)

نسخه اصلی تتر، با نام تتر امانی در اواخر سال 2014 با نام "Realcoin" ایجاد شد.

پروتکل این مدل از تتر امکان ایجاد توکن تتر در بیت کوین را فراهم کرده بود.

بعد از ساخت اولین استیبل کوین جهان، یعنی در اواخر ماه نوامبر نام این ارز از ریل کوین به تتر تغییر پیدا کرد. صرافی ارز دیجیتال بتفینیکس لندن از ژانویه 2015 استفاده از این توکن در معاملات خود را رسمی کرد.

همانطوری که بیان شد، اومانی در بستر بلاک چین بیت کوین ساخته شد اما بعد از مدتی به علت کارمزدهای بالا و سرعت تراکنش بسیار پایین، طرفداران خود را از دست داد.

آدرس کیف پول‌هایی که از تتر اومانی پشتیبانی می‌کنند، از سایر آدرس‌ها متفاوت است. به شکلی که آدرس این نوع از کیف پول ها با عبارت bc1 یا اعداد یک و سه آغاز می‌شوند؛ آدرس ولت‌های تتر اومانی 34 کاراکتر است.

مطالعه مقاله بلاک چین چیست پیشنهاد میشود.

نحوه خرید تتر امانی

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که تتر امانی را از کجا خریداری کنیم؟ همانطور که گفته شد، این نوع تتر نسبت به گذشته، کمتر به کار می‌رود. اما هنوز صرافی‌های متنوعی از این تتر پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید آن را خریداری کنید (البته اگر پولتان اضافه آمده است!!).

یکی از سایت‌هایی که هنوز از تتر امانی Omani Tether پشتیبانی می‌کند StormGain است. این سایت از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند و بیشتر جفت‌ ارزهای آن با تتر تنظیم شده است.

دقت داشته باشید که قبل از واریز تتر به حساب کاربری‌تان، باید نوع آن را انتخاب کنید.

کیف پول تتر امانی

یکی از بهترین و قدیمی ترین کیف پول‌ها Omaniwallet است. این کیف پول در بستر وب فعالیت می‌کند و شما می‌توانید از آن به عنوان کیف پول بیت کوین هم استفاده کنید.

حریم شخصی در این کیف پول به خوبی رعایت می‌شود و شما می‌توانید بدون نگرانی در خصوص لو رفتن کلید خصوصی، از این کیف پول استفاده کنید.

مطالعه مقاله کلید خصوصی و کلید عمومی پیشنهاد میشود.

انواع تتر (tether)

کیف پول کاغذی تتر

مهم نیست تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده باشد، مهم این است که کاغذ در دسترس شما از هر چیزی امن تر است. مخصوصاً زمانی که پای کلید خصوصی کیف پولتان در میان باشد.

با استفاده از کیف پول کاغذی Tether کلیدهای خصوصی، کلید عمومی و همچنین کدهای QR خود را چاپ و نگهداری کنید.

این نوع کیف پول لزوماً برای همه مناسب نیست، اما استفاده از آن به اندازه کافی ساده است و اگر به درستی استفاده شود، امنیت بالایی دارد.

تتر شبکه ترون = تتر  TRC20

تتر TRC20 ، ارز مربوط به شبکه ترون می‌باشد؛ شما می‌توانید در بستر این شبکه و با کمک توکن تتر ترون برنامه‌هایی را براساس قرارداد هوشمند پیاده کنید. تراکنش با این نوع از تتر مطلوب بسیاری از تریدرها است. چراکه کارمزد آن بسیار کم و سرعت تراکنش آن بسیار بالا است.

همین دو ویژگی، توجه بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. آدرس ولت‌های تتر TRC20 با حرف T آغاز می‌شوند و 34 کاراکتر هستند.

مانند:

TR7NHqjeKQxGTCi8q8ZY4pL8otSzgjLj6t

مطالعه مقاله قیمت ترون پیشنهاد میشود.

نحوه خرید تتر شبکه ترون -TRC20 Tether

برای اولین بار صرافیBitfinex  از تتر شبکه ترونTRC20 Tether  پشتیبانی کرد. اما بعد از این صرافی، سایر صرافی‌ها به صف پشتیبانان این توکن پیوستند.

اگر می‌خواهید TRC20 Tether خود را از صرافی خارج کنید، باید یک کیف پول TRON ایجاد کنید و تتر حساب کاربری را به حساب خود واریز کنید.

به این منظور کیف پول محبوب TronWallet را پیشنهاد می‌‌دهیم.

انواع تتر (tether)

تتر ERC20 = تتر اتریوم

یکی از شبکه‌های بلاک چین معروف و البته پرکاربرد، پلتفرم اتریوم است. این شبکه به دلیل هدف و مزیت‌هایش بسیار سریعتر از سایر شبکه‌ها معروف شد.

ERC20 یکی از استانداردهای این شبکه می‌باشد و توکن‌هایی که بر روی این پلتفرم ساخته می‌شوند و از این استاندارد پیروی می‌کنند این پسوند را دریافت می‌کنند.

به همین دلیل ارز دیجیتال تتری که بر روی شبکه بلاک چین اتریوم ساخته شده است، تتر ERC20  نام گرفته است. به علت سرعت بسیار بالای این شبکه، این ارز (تتر) در سال 2017 به شبکهERC20  منتقل شد. این انتقال به قدری فراگیر شد که تا پایان سال 2019، اکثریت قریب به اتفاق ارزهای دیجیتال تتر از لایه Omani خارج شده و به Ethereum منتقل شدند.

این مهاجرت به خوبی نشان می‌دهد که بیشتر معامله گران نسخه جدید و برتر تتر را ترجیح می‌دهند.

انتقال تتر در بلاک چین ERC-20 از ولت مبدا به ولت مقصد بین ده تا 15 ثانیه زمان می‌برد و بر خلاف شبکه omani کارمزد تراکنشش بسیار پایین است.

آدرس ولت‌های تتر ERC-20  42 کاراکتری هستند و با 0x آغاز می‌شوند.

مطالعه مقاله قیمت اتریوم پیشنهاد میشود.

نحوه خرید تتر شبکه اتریومERC20 Tether

صرافی Bittrex

اگر دنبال تتر شبکه اتریوم هستید، حتما سری به صرافی Bittrex بزنید. در اغلب موارد، اگر صرافی مشخص نکند که از چه نوع تتر پشتیبانی می‌کند، منظور همانERC20  است.

برخی از محبوب ترین صرافی‌ها مانند Bittrex و Binance به طور انحصاری از ERC20 Tether استفاده می‌کنند. در حالی که ممکن است به وضوح به آن اشاره نکرده باشند.

در خصوص سایر صرافی‌ها می‌توانید با مراجعه به بخش پشتیبانی وبسایت آن صرافی، اطلاعات لازم در خصوص این نوع از تتر را پیدا کنید.

در خصوص کیف پول‌های سرد هم لازم است بگوییم: این دسته از کیف پول‌ها مانند Ledger Nano X و همچنین Nano S بدون هیچ گونه مشکلی از تتر شبکه اتریوم ERC20  پشتیبانی می‌کنند.

جدول مقایسه انواع تتر با استانداردهای مختلف
نام شبکه  شبکه آدرس سرعت انتقال کارمزد امنیت
OMANI بیت کوین با 1 و 3 شروع می‌شود. 😐کند (0.6-2 ساعت) 35 USDT 👍بالاترین سطح
ERC20 اتریوم با صفر و X شروع می‌شود. 🙃متوسط (ماکزیمم ده دقیقه) 30 USDT 🙂بالا
TRC20 ترون با T شروع می‌شود. 👍 سریع (ماکزیمم سه دقیقه) 2 USDT 🙃متوسط

تفاوت تتر ERC20 و تتر TRC20 چیست؟

در خصوص تفاوت انواع تتر ERC20 در بلاک چین اتریوم و تتر TRC20 در بلاک چین ترون ساخته شده است.

کارمزد تتر ERC20 نسبت به تتر اومانی کمتر و نسبت به تتر شبکه ترون بیشتر است.

نتیجتاَ پیشنهاد می‌شود که در صورت امکان از تتر شبکه ترون استفاده کنید. چرا تراکنش با این ارز بسیار ارزان و سریع است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تفاوت کوین و توکن

آیا امکان تبدیل انواع تتر به یکدیگر وجود دارد؟

خیر! شما نمی‌توانید در زمانی که از کیف پول تتر ترون استفاده می‌کنید، تتر اتریوم یا ERC20 خریداری کنید.

به همین دلیل در زمان خرید حتماً دقت کنید که کیف پول مبدا و کیف پول مقصد از چه نوع ارز تتر پشتیبانی می‌کنند.

جهت انتقال تتر به کیف پول‌های دیگر به نکات زیر دقت کنید:

  • شما می‌توانید تتر TRC20 را فقط به کیف پولی واریز کنید که ابتدا آدرسش T باشد.
  • شما می‌توانید تتر ERC20 را فقط به کیف پولی واریز کنید که ابتدا آدرسش 0x باشد.
  • شما می‌توانید تتر اومانی را فقط به کیف پولی واریز کنید که ابتدا آدرسش bc1 باشد.

تتر شبکه ایاس (EOS Tether)

این نوع از تتر در شبکه ارز ایاس، جدیدترین و کمترین حجم از این توکن است. نوع ایاس که در ماه مه سال 2019 ایجاد شد، مشابه خواهران و برادران خود یعنی تتر TRC20 و ERC20 است. اما با این تفاوت که ایاس ادعا می‌کند که کاربران با استفاده از شبکه ایاس هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند و به ماینرها اجازه می‌دهد تا قدرت محاسبه بیشتری را برای پردازش معاملات صرف کنند. با این وجود، این شکل از تتر Tether در حال حاضر بسیار نادر است و خارج از محدوده این مقاله است.

جمع بندی

بعد از مطالعه این مقاله باید اطلاعات کافی در خصوص انواع تتر، بهترین شبکه انتقال تتر، زمان انتقال تتر در شبکه ترون، ارز دیجیتال erc20، صرافی تتر و نحوه خرید تتر بدست آورده باشید. در کنار سادگی، استفاده از این ارزها حسیاست‌های خاص خودش را دارد. چرا که در صورت عدم توجه به نکات مهم ممکن است شاهد ضررهای مالی جبران نشدنی باشید.

امیدواریم به تمامی سؤالات شما در خصوص انواع ارزهای دیجیتال تتر پاسخ داده باشیم اما اگر هنوز سؤالی بی پاسخ دارید، حتما آن را در کامنت برای ما بنویسید. کارشناسان دنیای ترید در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ خواهند داد. در ضمن، شما می‌توانید جهت مطالعه سایر مطالب آموزشی به صفحه آموزش ارز دیجیتال رایگان دنیای ترید هم سر بزنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


3 دیدگاه

    • comments

      mahdi
      ، 18 شهریور 1400

      خداییش ححلالتت خیلی از مطلبارو داخخل تلگرام و اینستا دارن با مبالغ بالا میفروشن

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 06 آبان 1400

      ممنون از لطفتون ? اگر مطالب وبسایت ما رو پسندیدید، پیشنهاد میکنیم مطالب سیگنال دهی و تحلیل های تکنیکال هم مطالعه کنید. برای مثال بر روی لینک زیر کلیک کنید: https://donyaye-trade.com/news/solana-buy-signal