قیمت ارز ایاس؛ تحلیل، معرفی، تاریخچه و بررسی آینده ارز eos
ارز دیجیتال

قیمت ارز ایاس؛ تحلیل، معرفی، تاریخچه و بررسی آینده ارز eos

این روزها در شبکه‌های اجتماعی ارز دیجیتال، در هر محفلی سخن از ایاس (EOS) است. این اکوسیستم و توکن با مزایای برجسته‌ای که دارد، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری به نظر می‌رسد. اما پیش از هر اقدامی باید بدانیم ایاس چیست و چه عملکردی از خود نشان داده است؟ در این مقاله ارز دیجیتال از دنیای ترید قصد داریم به معرفی کامل ارز دیجیتال ایاس بپردازیم. در ادامه ویژگی‌های کلیدی ایاس را برمی‌شماریم و توضیح کاملی درباره اکوسیستم، مزایا، نحوه عملکرد و پیش بینی قیمت ایاس ارائه می‌دهیم. با خواندن این مقاله شما درک درستی از ایاس به دست خواهید آورد که شما را در خرید یا فروش این ارز دیجیتال یاری خواهد کرد.

ارز ایاس چیست؟

ایاس یا (ایوس آیو - EOS) یک سیستم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که به‌واسطه ارائه کلیه عملکردهای اصلی و ضروری، از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز در مقیاس تجاری پشتیبانی می‌کند. ایاس به گونه‌ای طراحی شده است که حساب‌ها، احراز هویت، پایگاه‌های داده، ارتباطات ناهمزمان و برنامه ریزی اپلیکیشن‌ها را در چندین سی پی یو کور (CPU Core) یا Cluster ارائه می دهد. معماری بلاکچین ایاس امکان مقیاس بندی همزمان عمودی و افقی را فراهم می‌کند، بنابراین به طور بالقوه قادر است در هر ثانیه میلیون‌ها تراکنش را پردازش کند.

ارز دیجیتال ایاس (EOS) در ماه ژوئن 2018 پس از عرضه اولیه 4 میلیاردی راه اندازی شد. این عرضه اولیه 4.1 میلیارد دلار سرمایه دیجیتال برای شرکت Block.one، شرکت توسعه دهنده نرم افزار متن باز EOS.IO به ارمغان آورد.

ایاس به دست دن لریمر (Dan Larimer) راه اندازی شد. این شخص سابقه درخشانی در زمینه نرم افزار دارد و بنیانگذار و خالق پلتفرمهای بیت شرز (Bitshares) و استیم (Steem) است. در حال حاضر، شبکه ایاس متعلق به شرکت block.one است.

پلتفرم ایاس تحت وب است، لیکن نسخه اپلیکیشن موبایل آن نیز به بازار عرضه شده است.

ویژگی های کلیدی ایاس

  • ایاس به نوعی نسخه پیشرفته‌تر پلتفرم اتریوم است.
  • ایاس یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که می توان در آن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های تجاری یا DAppها را توسعه داد.
  • EOS از دسترسی و احراز هویت ایمن، مجوز، میزبانی داده و مدیریت ارتباط بین DAppها و اینترنت پشتیبانی می‌کند.
  • توکن EOS ارز دیجیتال این شبکه است.
  • EOS توسط یک فروشگاه ابزار وب پشتیبانی می‌شود که هدف آن توسعه آسان و بی دردسر اپلیکیشن است.

 

اصول برنامه ارز ایاس و توکن EOS.IO

اکوسیستم EOS از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: نرم افزار EOS.IO و توکن‌های ایاس.

  • نرم افزار EOS.IO مشابه سیستم عامل کامپیوتر است. این شبکه بلاکچین ایاس را کنترل و مدیریت می‌کند. این نرم افزار از معماری بلاک چین برای مقیاس بندی عمودی و افقی DAppها استفاده می‌کند.
  • توکن EOS رمز ارز شبکه EOS است.

فقط کافی است توسعه دهنده یک اپلیکیشن، توکن‌های EOS را سپرده گذاری یا استیک کند. برای استفاده از منابع شبکه و ساخت و اجرای DAppها. توکندارانی که کارشان ایجاد یا توسعه اپلیکیشن نیست، می‌توانند پهنای باند خود را در اختیار سایر اشخاص یا شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن قرار داده یا آن را اجاره دهند.

نقاط قوت و نقاط ضعف ارز ایاس چیست؟

EOS به عنوان یک رقیب مستقیم برای اتریوم در نظر گرفته می‌شود و هدف بلند مدت آن، پشت سر گذاشتن شبکه اتریوم در زمینه‌های گستردگی، کارایی و سرعت است. این پلتفرم توانسته تاکنون به برخی از این اهداف، بویژه افزایش سرعت جامه عمل بپوشاند و در مسیر پیشرفت روز افزون قرار دارد. در زیر به چند مورد از ویژگی های منحصر بفرد ایاس اشاره می‌کنیم.

کارمزد تراکنش رایگان

کارمزد تراکنش رایگان ایاس

مدل اقتصادی ایاس به‌گونه‌ای طراحی شده است که کارمزدهای معاملات را صفر می‌کند. این پلتفرم برای تأمین هزینه‌های شبکه از استراتژی تشویق کاربران به سهام‌گذاری و استیک کردن توکن ایاس استفاده می‌کند.

سرعت تراکنش ها و مقیاس پذیری بالا

با افزایش روز افزون وسعت اکوسیستم DApp ها در شبکه‌های بلاک چین، دسترسی محدود به منابع، یک مسئله مهم است. برنامه EOS.IO سعی دارد از طریق مکانیسم منحصر به فرد خود و با ارائه مقیاس پذیری، انعطاف پذیری و قابلیت استفاده بهینه‌تر این مشکلات را برطرف کند.

گفته می‌شود اتریوم می تواند در هر ثانیه، 15 تراکنش را انجام دهد، این در حالیست که از لحاظ نظری، ایاس قادر است در هر ثانیه، میلیون‌ها تراکنش را اجرا کند. این توانایی بالقوه وجود دارد ولی ایاس تا بالفعل کردن آن، راه درازی را در پیش دارد.

اجرای موازی و پشتیبانی از تعداد زیادی DAP

EOS.IO ادعا می کند که می تواند با استفاده از اجرای موازی و روش ارتباطاتی غیرهمزمان در شبکه، از هزاران DAP در مقیاس تجاری پشتیبانی کند. اگرچه برنامه EOS IOS پایه و اساس خود را از اتریوم به وام گرفته، این ویژگی ایاس، آن را تبدیل به رقیبی قدرتمند برای اتریوم می‌کند.

امکان ارتباطات غیرهمزمان EOS و پردازش موازی دو عاملی است که موجب مقیاس پذیری پایدار در این شبکه می شود.

همچنین با به کار گیری ماژول‌های جداگانه قابلیت‌های ایاس در بخش عملکرد DApp ها، افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، از آنجایی که فرایند احراز هویت جدا از فرآیند اجرا انجام می شود، نسبت به شبکه‌های دیگر ار سرعت بیشتری برخوردار است.

ایجاد سهولت در کار توسعه دهنده

ایاس دارای قابلیت‌های کلیدی تسهیل کننده است از جمله این قابلیت‌ها، می‌توان به یک مجموعه جعبه ابزار تحت وب اشاره کرد که توسعه دهندگان اپلیکیشن می‌توانند با ترکیب این ابزارها به راحتی رابط های کاربری جذاب برای اپلیکیشن خود آماده کنند. این ابزار و طرح‌های آماده، کار توسعه دهنده را در ایجاد و نگهداری اپلیکیشن‌ها آسان‌تر می‌کند.

ارز ایاس چگونه کار میکند؟

پلتفرم ایاس با استفاده از مدل اجماع اثبات سهام نمایندگی‌ شده (DPoS)، ثابت کرده که از قابلیت‌های خوبی در زمینه رفع اشکال، افزایش سرعت و کاهش هزینه تراکنش‌ها برخوردار است.

راه اندازی ایاس از مفهوم آشنای استخراج ارز دیجیتال (که توسط بیت کوین استفاده می‌شود)، بهره نمی‌برد. بلکه، تولیدکنندگان بلوک، مقدار بلوک مورد نیاز را تولید می کنند و پاداش آن‌ها به ازای ایجاد هر بلوک، دریافت مجوز تولید توکن‌های جدید ایاس است.

تولیدکنندگان بلوک می‌توانند حقوق درخواستی خود را منتشر کنند. بلاکچین، متوسط حقوق درخواستی تمامی تولید کنندگان بلوک را محاسبه می‌کند و تعداد توکن‌هایی که تولید کنندگان مجوز ایجاد آن را دارند، بر اساس این ارزش متوسط ​​حقوق محاسبه می شود.

از آنجایی که تولید کنندگان بلوک به وضوح خواهان دریافت حقوق بیشتری هستند، می‌توان به راحتی از این ویژگی سوء استفاده کرد. برای مقابله با این امر، تدبیری اندیشیده شده تا کل افزایش سالانه عرضه توکن، از 5 درصد فراتر نرود. در اینجا پای توکنداران ایاس به میان می‌آید. این رأی آن هاست که تعیین می‌کند کدام تولید کننده بلوک می‌تواند حقوق بیشتری دریافت کند.

این مکانیسم به عنوان مکمل ذخیره‌سازی ایاس عمل می‌کند. زیرا تمامی دارندگان توکن، هزینه ذخیره فایل در شبکه ایاس را از طریق بخشی از تورم سالانه پرداخت می‌کنند. وقتی آنها فایلی را در شبکه ذخیره می کنند، با نسبتی معین، توکن‌های ایاس در حساب آنها بلوکه می‌شود. سپس با افزایش نرخ تورم، این توکن‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند.

هرچه توکنداران درخواست فضای ذخیره سازی بیشتری دهند، توکن‌های بیشتری از حساب آن‌ها بلوکه می‌شود. همچنین سازندگان بلوک درخواست ایجاد بلوک‌های بیشتری دریافت می‌کنند. به این ترتیب سازندگان بلوک می‌توانند از طریق رشد تورم دستمزد که دارندگان توکن آن را تأیید می کنند، دستمزد بیشتری برای کار خود درخواست کنند. با کاهش تقاضا برای فضای ذخیره سازی، تورم نیز کاهش می یابد و به موازات آن کاهش ارزش توکن‌های بلوکه شده نیز متوقف می‌شود.

توکن‌های EOS را می‌توان در چندین کیف پول از جمله کیف پول ارز دیجیتال اتریوم، مای اتر والت و متاماسک نگهداری کرد. صرافی‌های بسیاری از جمله بیت فینکس و یوبیت توکن ایاس را در لیست خود قرار داده‌اند.

برای مطالعه قیمت ارزلونا کلیک کنید.

پیش بینی قیمت ارز ایاس

در اوایل سال 2021، ایاس با قیمت 2.63 دلار در روند نزولی بود، اما قیمت تا 6 ماه می به سرعت افزایش یافت و به 12 دلار رسید. اکنون این ارز دیجیتال با قیمت 4.85 معامله می شود. 

رسانه کوین پدیا پیش بینی می‌کند که قیمت تا پایان سال 2021 به 18 تا 24 دلار و شاید تا سال 2022 به 45 دلار نیز برسد. به اعتقاد کوین پدیا، احتمال دارد در آینده، ایاس برای تقویت زیرساخت بلاک چین و سرعت معاملات، با چند استارتاپ وارد همکاری شود و ممکن است قیمت توکن آن در پنج سال به 160 دلار نیز برسد.

این در حالیست که رسانه والت اینوستر بعید می‌داند که قیمت ایاس تا پایان سال 2025 از 14 دلار فراتر برود. پیش بینی رسانه دیجیتال بیت کوین نیز تا سال 2025 نهایتاً 19 تا 24 دلار است.

مطالعه بخش سیگنال ارز دیجیتال پیشنهاد میشود.

و اما سخن پایانی

اکنون ارز دیجیتال ایاس از لحاظ ارزش بازار در ردیف 40 قرار دارد. این ارز دیجیتال بعضی از پتانسیل‌های کلیدی را برای حضور پر قدرت در دنیای ارز دیجیتال داراست. اما به نظر می رسد که هنوز در مراحل اولیه رشد و توسعه خود قرار دارد. برخی به ادعاهای جسورانه‌ای که در مورد سرعت تراکنش بالای آن که 100.000 تراکنش در ثانیه اعلام شده است، شک دارند.

همچنین این موضوع که برای انجام یک تراکنش، داشتن توکن ایاس الزامی است، ممکن است عاملی منفی برای این شبکه تلقی شود.

شکی نیست که مانند همه بلاک چین‌های موجود در دنیای ارز دیجیتال، این پلتفرم نیز در چند سال آینده همچنان به جذب سرمایه گذاران ادامه خواهد داد و به رشد و شکوفایی خواهد رسید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه