چرا باید هر چه زودتر به سمت توکن‌های دیفای برویم؟
اخبار ارز دیجیتال

چرا باید هر چه زودتر به سمت توکن‌های دیفای برویم؟

قیمت توکن‌های بومی پلتفرم‌های معاملاتی غیر متمرکز پیشرو در حال رشد چشمگیر است؛ چرا که بزرگترین صرافی‌های متمرکز مانند هوبی گلوبال، دیگر به مشتریان چینی خود سرویس نمی‌دهند. و صرافی بزرگی مانند بایننس سرویس دهی به مشتریان سنگاپوری خود را محدود کرده است.

رشد چشمگیر توکن‌های غیرمتمرکز پرپ و dYdX

به گزارش رسانه ارزهای دیجیتال دنیای ترید، به نقل از سایت کوین دسک، داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل رمز ارز مساری نشان می‌دهند که در 24 ساعت گذشته، توکن پرپ (PERP) 55 درصد افزایش یافته است و اکنون با قیمت 17 دلار در حال معامله است. پرپ، توکن کاربردی پروتکل پرپچوال است که به منظور تسهیل و ایجاد انگیزه برای حکمرانی غیر متمرکز در این پروتکل ایجاد شده است.

پروتکل پرپچوال در سال 2018 با عنوان “Strike” راه اندازی شد و بعدها در ماه دسامبر 2020 با نام و شبکه اصلی جدیدی راه اندازی شد، پرپچوال یک صرافی غیر متمرکز است که در اصل برای معاملات اهرمی، پوزیشن‌های شورت و کمیسیون پایین طراحی شده است. این صرافی از یک سیستم مجازی بازار ساز خودکار (vAMM) بهره می‌برد و برای تسویه معاملات و امکان تجارت در قراردادهای پرپچوال از تودیع وثیقه با اوراق خزانه استفاده می‌کند، که شامل معاملات آتی بدون انقضاست.

در 24 ساعت گذشته، کوین‌های دیفای بین 22 تا 35 درصد افزایش قیمت داشته‌اند و نسبت به بیت کوین و اتر عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

 

وثیقه با اوراق خزانه چیست؟

منظور از وثیقه با اوراق خزانه، حساب ویژه‌ای است که توسط شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه باز می‌شود. هدف از ایجاد این حساب واریز اوراق بهادار وثیقه یا سایر وثیقه‌های ارائه شده در معاملات است.

 

 

رگولاتوری افراطی چین، به نفع توکن‌های دیفای تمام شد

پس از اینکه روز جمعه، چین تمامی مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد، صرافی‌های غیرمتمرکز بزرگ مانند هوبی گلوبال تصمیم گرفتند درهای خود را به روی مشتریان چینی ببندند. در پی این اتفاقات، قیمت کوین‌های غیر متمرکز (DeFi)، افزایش یافته است. شاید بتوان گفت بازار ارزهای دیجیتال در حال ارزیابی تغییر مسیر سریع از صرافی‌های متمرکز به سمت صرافی‌های غیرمتمرکز DeFi است. زیرا این صرافی‌ها در برابر سانسور گسترده و رگولاتوری افراطی چین از خود مقاومت نشان می‌دهند.

تحول در صرافی‌های دیفای: رشد انفجاری کاربران متاماسک و dYdX

شکی نیست که در صرافی‌های غیرمتمرکز یک تحول عمیق در حال جریان است. تنها به عنوان مشتی نمونه خروار، در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات ثبت شده در صرافی معاملات مشتقه dYdx، از 4.3 بیلیون دلار فراتر رفته است و این میزان، از حجم معاملات صرافی متمرکز و مشهور کوین بیس ( 3.7 بیلیون دلار) پیشی گرفته است. داده های CoinGecko نشان می‌دهند که از صبح امروز تا کنون، پروتکل پرپچوال، حجم معاملات عظیمی به ارزش 258 میلیون دلار را تسهیل کرده است و این رقم تقریباً 10 برابر بیشتر از رقم 16.16 میلیون دلار روز یکشنبه است.

بنا به اظهارات روزنامه نگار چینی، کالین وو، کاربران چینی به سمت پلتفرم‌های غیرمتمرکز سرازیر می‌شوند و این باعث افزایش انفجاری کاربران کیف پول متاماسک و صرافی dYdX می شود. وو روز یکشنبه در حساب توئیتر خود نوشت: «همه جوامع چینی در مورد نحوه یادگیری DeFi بحث می‌کنند.»

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین ارزهای دیفای

صعود بلند مدت در توکن صرافی‌های غیرمتمرکز

دنیس وینوکوروف، از شرکت سرمایه‌گذاری سینرجیا کپیتال، در گفتگو با کوین دسک اظهار داشت:

«تحول بزرگی در تمامی زمینه‌های دیفای آغاز شده است و این رونق نوید صعود بلند مدت را به تمامی زیرمجموعه‌های صنعت دیفای می‌دهد.»

جیسون چوی، شریک عمومی و سرپرست تحقیق در شرکت اسپارتان کپیتال، در توییتی نوشت:

«نظارت و قانون گذاری افراطی، یک کاتالیزگر صعودی برای صنعت دیفای محسوب می‌شود. همچنین یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری دیگر هفته گذشته اعلام کرد : "برای دستیابی به بازده فعال و بلند مدت (آلفا)، سرمایه گذاران باید به سمت صنعت دیفای تغییر مسیر دهند.»

 

کوین‌های اختصاصی مرتبط با دیگر صرافی‌های غیر متمرکز مانند یونی سوآپ، سوشی سوآپ، دی وای دی ایکس (dYdX) و کرو (Curve) هستند و این توکن‌ها همگی فرصت‌های خرید خوبی را برای بهره‌وری در بلند مدت ارائه می‌دهند.

 

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام