آموزش فارکس در 7 قدم برای مبتدیان
فارکس

آموزش فارکس در 7 قدم برای مبتدیان

برای ورود به هر عرصه ای و حرفه ای شدن در آن، نیازمند یک نقشه راه هستیم. نقشه ای که به ما بگوید مبدا و مقصد مسیرمان کجاست و در مسیر، چه موانع و چه فرصت هایی بر سر راهمان وجود دارد. بازار فارکس نیز ازین قاعده مستثنا نیست و برای ورود و حرفه ای شدن در آن، نیازمند یک نقشه راه درست و اصولی است تا مسیر به مقصد نهایی ختم شود و از انحراف ها در مسیر جلوگیری شود.

 

از این رو؛ در این مقاله نقشه و مسیر راه تریدر شدن را برایتان توضیح می دهیم تا با آگاهی کامل در این راه پر پیچ و خم قدم بردارید و به سودآوری برسید.

آیا بدون آموزش می توانم در فارکس کسب سود کنم؟

مسیر ترید، یک مسیر پرچالش اما جذاب است، که اگر به درستی طی شود، می‌تواند شما را به موفقیت بی‌نظیر برساند. بسیاری از افراد به دنبال سودهای سریع هستند و به همین دلیل؛ این مسیر را ناقص و عجولانه طی می‌کنند. اما سریع متوجه می‌شوند که این روش منجر به از دست دادن سرمایه و شکست می‌شود. بنابراین؛ شما بهتر است قدم به قدم با آموزش صحیح پیش بروید و هر گام را با دقت و احتیاط بردارید. این گام‌ها در واقع پایه‌های موفقیت بزرگ شما هستند و شما را به سمت هدف نهاییتان هدایت خواهند کرد.

آیا آموزش فارکس نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد؟

بازار فارکس بر تجربه و آگاهی استوار است، نه بر مدرک دانشگاهی!

سطح تحصیلات در این بازار مهم نیست و همه می‌توانند با ابتدایی ترین سطح، به موفقیت دست پیدا کنند. اما شرط اصلی موفقیت، آموزش صحیح، تمرین مداوم، تمرکز و تعهد است. پس برای شکوفایی در این بازار، به دنبال بهبود مهارت‌ها و افزایش تجربه باشید، تا به اهداف خود در این بازار برسید.

برای آموزش فارکس چه مسیری را باید طی کنم؟

در این قسمت، مراحلی که شما نیاز دارید تا به یک معامله گر موفق در بازار تبدیل شوید را در اختیارتان قرار می دهیم.

نقشه راه تریدر شدن

تمام این مراحل را برایتان طراحی کرده ایم تا چشم انداز درستی نسبت این مسیر داشته باشید. در ادامه توضیحات بیشتری را در این مورد ارائه می دهیم.

1)شناخت بازار ( اصطلاحات، بازیگران و پلتفرم‌ها)

برای ورود به هر حرفه‌ای، ابتدا باید با مفاهیم و اصطلاحات آن حرفه آشنا شوید. در فارکس نیز، این اولین گام است. شما نیاز دارید که با بازار و عبارات مهم، بازیگران موجود و پلتفرم‌های معاملاتی آشنا شوید تا بتوانید گام‌های بعدی را با اطمینان بردارید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: لیست جامع اصطلاحات فارکس

2)انتخاب بروکر و ساخت حساب دمو

پس از آشنایی با بازار، مرحله بعد انتخاب یک بروکر یا صرافی برای انجام معاملات است که شما با ایجاد حساب در این بروکر، می‌توانید معامله‌گری را شروع کنید. توجه کنید که نوع حساب معاملاتی ابتدایی‌تان باید یک حساب دمو یا مجازی باشد. در این نوع حساب، شما پول واقعی واریز یا برداشت نمی‌کنید، بلکه با پول مجازی امکان معامله کردن و تمرین مهارت‌های خود را دارید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش افتتاح حساب دمو در نرم افزار متاتریدر4 و 5 فارکس

3) آموزش تحلیل تکنیکال

در گام بعدی، نوبت آموزش نحوه تحلیل بازار است. تحلیل بازار به دو صورت تکنیکال و فاندامنتال می تواند صورت بگیرد. تحلیل تکنیکال یکی از روش های بسیار قدرتمند موجود در بازار فارکس است که تمرکز بر الگوهای قیمتی و روندهای بازار دارد که با استفاده از نمودارها و الگوها رخ می دهد.

تحلیل تکنیکال

نمونه ای از تحلیل تکنیکال در تصویر بالا آورده شده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش تحلیل تکنیکال در فارکس

4) آموزش مدیریت سرمایه

مدیریت ریسک، یکی از ابزارهای بسیار مهم و حیاتی و جزء جدایی ناپذیر طرح معاملاتی برای معامله گران موفق و هوشیار است. برای اینکه بتوانید از سرمایه تان در مقابل ضررهای احتمالی محافظت کنید و مقدار ریسک منطقی ای داشته باشید، آموزش مدیریت ریسک را دست کم نگیرید. در این گام، شما یاد می گیرید که چه مقدار از دارایی تان را وارد بازار کنید و چه درصد ریسکی را متحمل شوید، در چه مواقعی ریسک کنید و در چه مواقعی از ریسک کردن فرار کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش مدیریت ریسک فارکس

5) تدوین استراتژی

استراتژی معاملاتی فارکس، تکنیکی است که تریدرها برای تشخیص نقاط صحیح ورود و خروج از یک معامله در زمان مناسب، طرح و برنامه ریزی می کند. این استراتژی می تواند بر اساس تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و یا اخبار اقتصادی فارکس باشد. 

در این قسمت آموزش، شما با اصول و نحوه ایجاد استراتژی آشنا می شوید و ازین پس می توانید بر اساس استراتژی خودتان پیش بروید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش ساختن استراتژی شخصی فارکس

6) ساختن حساب ریل

بعد از گذراندن مراحل قبل، حال در نقطه ای قرار دارید که می توانید ترید را در بازار اصلی شروع کنید و لذت سود واقعی را بچشید. اما توجه کنید که کارتان هنوزبه اتمام نرسیده و شما نیمی از مسیر را گذراندید.

7) آموزش اقتصاد کلان و تحلیل فاندامنتال

عملکرد اقتصادی یک کشور از جمله نرخ بیکاری، تورم، صادرات، واردات و غیره بر ارزش ارز ونرخ ارز آن کشور در فارکس تاثیر می گذارد. به همین دلیل؛ آموزش اقتصاد کلان و تحلیل فاندامنتال برای معامله گران لازم است تا با بررسی اقتصاد کشورها و تاثیراتشان تصمیمات معاملاتی درستی بگیرند.

آموزش روانشناسی معامله‌گری در طول مسیر

مهم ترین بخش معامله گری، روانشناسی ترید است. حتی اگر در تمام مراحل قبل حرفه ای باشید؛ ضعف در این بخش شما را از پا در می آورد و شکست های بزرگی را برایتان به همراه دارد. روانشناسی ترید به احساسات و عواطف معامله گران در حین معامله کردن اشاره دارد. عواطفی همچون انتقام از بازار، طمع، ترید افراطی، تغییر حدسود و ضرر و غیره. آشنایی با این احساسات و مدیریت آنها در معامله گری، شما را به یک معامله گر حرفه ای و موفق تبدیل می کند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم در هر نقطه ای از راه هستید، روانشناسی ترید را جدی بگیرید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود:مهم ترین نکات روانشناسی ترید

از کجا شروع کنم؟

با مراجعه به لینک‌های این مقاله، حتماً تصویر دقیقی از نقشه راه برای شما ترسیم شده. این 7 مرحله ساختار و کلیات است. هر مرحله دارای جزئیاتی است که با دانستن آن‌ها می‌توانید با آگاهی و تسلط بیشتر وارد بازار فارکس شوید. برای دریافت دوره رایگان فارکس به لینک زیر مراجعه فرمایید: 👇

دوره رایگان آموزش فارکس از صفر

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نقشه راه اصولی و درست ترید در بازار فارکس را در اختیارتان قرار بدهیم. بنابراین؛ از شما می خواهیم که در مسیر پر پیچ و خم معامله گری صبور و جنگنده باشید و با قدم های کوچک اما استوار، این راه را طی کنید تا در آینده ای نه چندان دور به هدف های بزرگ خود دست یابید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط