واچ لیست هفته اول سپتامبر - مراقب این پنج رمزارز باشیم
اخبار ارز دیجیتال

واچ لیست هفته اول سپتامبر - مراقب این پنج رمزارز باشیم

قیمت بیت کوین نزدیک به 50.000 دلار تثبیت شد. این امر می‌تواند نوسان گیران را به سمت بازار آلت کوین‌های پر بازده هفته، مانند کاردانو، لونا، وی چین و تزوس سوق بدهد.

در ماه آگوست جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده، خبر از آغاز خرید اوراق قرضه ماهانه، به ارزش 120 میلیارد دلار تا پایان سال داد. اما احتمالاً افزایش نرخ بهره باید منتظر عبور بازار کار و تورم از آزمون سخت تری باشد.

در واکنش به این سخنرانی ، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقوط کرد ، شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و بیت کوین (BTC) در کمتر از یک ساعت حدود 1500 دلار افزایش یافت. این نشان داد که سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین به شدت به این سخنرانی توجه و آن را سیاست کبوتری تلقی کردند.

داده‌های بازار روزانه ارز دیجیتال- منبع: سایت کوین 360

داده‌های بازار روزانه ارز دیجیتال- منبع: سایت کوین 360

عدم قطعیت بیت کوین در مرز 50 هزار دلار، باعث شده است تا تحلیلگران درباره جهت حرکت آن در کوتاه مدت اختلاف نظر پیدا کنند. با اینحال، برخی تحلیلگران نیز در مورد امکان اصلاح جدی بیت کوین با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

از آنجایی که الگوها و رفتارها در بازار سرمابه تکرار می‌شوند، رایان کلارک تحلیلگر بازار فارکس و ارزهای دیجیتال معتقد است که انباشت فعلی بیت کوین مشابه بازه پیش از شکست قیمت بیت کوین زیر 24.000 دلار در ماه دسامبر 2020 است. تحلیگر محبوب TraderXO نیز معتقد است که بیت کوین تاکنون به سقف سود خود رسیده و به احتمال زیاد در ماه سپتامبر یک اصلاح جدی در ناحیه 42.000 به خود ببیند و به قیمت 39.000 دلار برسد.

در این بازه ورود به پوزیشن خرید یا فروش چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. بخصوص که اکنون در پایان ماه آگوست قرار داریم و پیوت‌های ماهانه در حال تغییر کردن است. بهتر است یک روز صبر کنید و ببینید پیوت‌ها در کجا باز می‌شوند. ولی اگر بیت کوین را در سبد معاملاتی خود دارید، چشم از نمودارها برندارید.

 

آیا تثبیت بیت کوین زیر 50.000 دلار باعث تغییر مسیر به سمت خرید آلت کوین می شود؟ برای پاسخ دادن به این سؤال بهتر است نگاهی به نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر بیندازیم. سایت کوین تلگراف پیشبینی کرده است که این 5 ارز دیجیتال در هفته ای که پیش رو داریم، عملکرد خوبی از خود نشان خواهند داد.

جفت ارز بیت کوین تتر (BTC / USDT)

در ماه آگوست، بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (46,823) خارج شد. اما روز 27 آگوست (5 شهریور) خریداران نتوانستند مقاومت مهم 50.000 دلار را به 50.500 افزایش دهند. این نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز رینگ را ترک نکرده‌اند.

نمودار روزانه بیت کوین تتر (BTC/USDT)، منبع تریدینگ ویوو

نمودار روزانه بیت کوین تتر (BTC/USDT)، منبع تریدینگ ویوو

  • اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این نشان می‌دهد که نوسان گیران در حال سیو سود هستند. این پروسه سیو سود، احتمال دارد قیمت را ابتدا به 43,927.70 دلار و سپس به 42,451.67 دلار کاهش دهد.
  • اگر قیمت بیت کوین از این سطح حمایت کاهش یابد، جفت ارز BTC / USDT ممکن است چند روز دیگر در محدود 42,45.67 دلار و 50.500 دلار حرکت ساید وی داشته باشد.
  • اگر قیمت از سطح فعلی بالا رود یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خارج شود، خریداران دوباره سعی می‌کنند قیمت را به بالای سطح مقاومت مهم 50 هزار دلار برسانند. در صورتیکه موفق به انجام این کار شوند، به احتمال قوی صعود را تا رسیدن به قیمت 60.000 دلار آغاز خواهند کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: روانشناسی بازار ارز دیجیتال

 

نمودار 4 ساعته بیت کوین تتر (BTC/USDT)، منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته بیت کوین تتر (BTC/USDT)، منبع تریدینگ ویوو

در نمودار 4 ساعته، میانگین‌های متحرک (ساده و نمایی) در یک سطح قرار گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی است. این نشان می‌دهد که معامله گران برای جلوگیری از زیان، در حال رنج زدن هستند. یعنی در حد بالای کانال و در محل خط مقاومت، فروش و در حد پایین کانال، در محل خط حمایت، خرید می‌کنند. بنابراین امکان دارد قیمت مدتی بین 46,200 دلار تا 49,500 دلار حرکت ساید وی داشته باشد.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را فراتر از 49،500 دلار ببرند، ممکن است این جفت ارز مقاومت 50،500 دلاری را به چالش بکشد. شکست قیمت و بسته شدن آن در بالای این سطح مقاومت می تواند سیگنالی باشد برای آغاز مرحله بعدی روند صعودی. برعکس، اگر فروشندگان قیمت را تا زیر 46.200 پایین ببرند، امکان دارد قیمت این جفت ارز کاهش یافته و تا 44.000 دلار نیز برسد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

جفت ارز کاردانو تتر (ADA/USDT)

در حال حاضر، کاردانو در حال تثبیت قیمت در محدوده 2.97 تا 2.47 دلار است. روز پنجشنبه 26 آگوست، قیمت کاردانو در خارج خط مقاومت، در قیمت 2.47 دلار شکست. اما بازگشت پر قدرت آن در روز جمعه 27 آگوست، نشان می‌دهد که خریداران سطح حمایت خود را تغییر داده اند.

نمودار کاردانو تتر (ADA/USDT) – منبع تریدینگ ویوو

نمودار روزانه کاردانو تتر (ADA/USDT) منبع تریدینگ ویوو

تثبیت قیمت در حوالی بالاترین قیمت تاریخی، یک سیگنال مثبت است زیرا نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان به خریدهای خود در کف ادامه می‌دهند. هر دو میانگین متحرک (ساده و نمایی) رو به افزایش هستند و RSI نیز در نزدیکی منطقه بیش خرید قرار دارد. این نشان می‌دهد که مقاومتی که پیش روی روند صعودی قرار دارد، اندک است.

اگر خریداران همچنان پیش بتازند و بتوانند قیمت را بالای محدوده روانی 3 دلار قرار داده و حفظ کنند، به احتمال زیاد، جفت ارز ADA / USDT می‌تواند مجدداً روند صعودی خود را با هدف دستیابی به 3.50 دلار از سر گیرد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از منطقه مقاومت 2.97 دلار عبور کرده و به ناحیه 2 دلار کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز چند روز دیگر در محدوده نوسان کند. در صورتیکه قیمت زیر 2.47 دلار شکسته و بسته شود، در می‌یابیم که حرکت صعودی تضعیف شده و بازار به سمت استراحت می‌رود.

نمودار 4 ساعته کاردانو تتر (ADA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته کاردانو تتر (ADA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

همانطور که در نمودار 4 ساعته کاردانو/ تتر مشاهده می‌کنید، RSI واگرایی منفی ایجاد کرده است. این یعنی ممکن است از سرعت حرکت صعودی کاسته شود. اگر فروشندگان قیمت را از میانگین متحرک ساده 50 روزه پایین تر آورده و تثبیت کنند، ممکن است قیمت این جفت ارز تا 2.47 دلار نیز کاهش یابد.

در صورت یک بازگشت قوی از سطح حمایت، این جفت ارز می‌تواند مدتی در محدوده 2.47 و 2.97 دلار حرکت کند. در آنصورت، احتمالاً شاهد تلاش فروشندگان برای شکستن سطح حمایت 2.47 دلار برای پایین کشیدن قیمت تا 2.31 دلار خواهیم بود. اگر خریداران برای کسب برتری در مقابل فروشندگان، حرکت خرید خود را تشدید کنند و بتوانند قیمت را بالای 2.97 دلار حفظ کنند، می‌توانیم به از سرگیری روند صعودی امیدوار باشیم.

جفت ارز لونا تتر (LUNA/USDT)

توکن لونا متعلق به پروتکل ترا در یک روند صعودی قوی قرار دارد. قیمت این جفت ارز، روز جمعه 27 آگوست (5 شهریور)، پس از چند روز تثبیت قیمت، از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (26.42 دلار) بازگشت به بالا داشت و نشان داد که احساسات همچنان مثبت است.

نمودار روزانه لونا تتر (LUNA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

نمودار روزانه لونا تتر (LUNA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

میانگین متحرک بالا و قرار گیری RSI در منطقه اشباع یا بیش خرید نشان از برتری خریداران دارد. اولین هدف حرکت صعودی 43 دلار است و در صورت عبور از این سطح، جفت ارز LUNA / USDT ممکن است به 50 دلار نیز برسد.

با اینحال، خط ممتد عمودی روی کندل دیروز نشان می دهد که فروشندگان به شدت در حال دفاع از سطح مقاومت مهم هستند. اگر خریداران قیمت را زیر 32 دلار برسانند، احتمالاً این جفت ارز به قیمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد.

سطح مقاومت 33 دلار، سطح بسیار مهمی برای دفاع خریداران است. جهش قوی از این سطح نشان می‌دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده، اما شکستن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می‌دهد که حرکت صعودی تضعیف شده است.

نمودار 4 ساعته لونا تتر (LUNA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته لونا تتر (LUNA/USDT)- منبع تریدینگ ویوو

در نمودار 4 ساعته، یک الگوی مثلث شکل گرفته است که نشان از افزایش نوسانات قیمت دارد خریداران قیمت را به بالای مثلث رسانده بودند اما نتوانستند این وضعیت را حفظ کنند و این امر نشان از فروش گسترده در سطوح بالاتر دارد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگشت کند، خریداران دوباره تلاش خود را برای رفع موانع جدی به کار خواهند بست. اما اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از الگوی مثلث حفظ کنند، این یک سیگنال از سرگیری حرکت صعودی خواهد بود. هدف الگوی این الگوی مثلث قیمت 46.95 دلار است.

اگر قیمت، میانگین متحرک نمایی را در جهت نزولی بشکند، احتمال دارد جفت ارز لونا/تتر تا خط حمایت مثلث نزول کند. شکسته شدن قیمت و بسته شدن آن زیر این سطح حمایت، نشان از غلبه خریداران بر فروشندگان خواهد داشت. این جفت ارز ممکن است در منطقه حمایتی 22.40 دلار تا 20.81 دلار نیز ریزش کند.

جفت ارز وی چین تتر (VET/USDT)

Vet ارز دیجیتال بلاکچین وی چین (VeChain) پس از یک ریکاوری پرقدرت، از پایین ترین سطح خود در 0.05 دلار در روز چهارشنبه 21 جولای (30 تیر) ، یک الگوی پرچم سه گوش (pennant) تشکیل داده است. این الگو پس از شکست قیمت در بالا یا پایین الگو تکمیل می شود.

نمودار روزانه وی چین تتر (VET/USDT) – منبع تریدینگ ویوو

نمودار روزانه وی چین تتر (VET/USDT) منبع تریدینگ ویوو

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.11 دلار)  و RSI نیز کاهش یافته و نزدیک به پرچم میانی قرار گرفته است. این یعنی بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار است. شکستن قیمت و بسته شدن آن بالای خط مقاومت پرچم، سیگنال از سرگیری حرکت صعودی است.

اولین هدف صعودی، حرکت به سوی قیمت 0.16 دلار است. در صورت عبور از این سطح، ممکن است جفت ارز VET/USDT، تا 0.19 دلار نیز افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر خط حمایت پرچم برسد، این پیشبینی حرکت صعودی نفی می‌شود. امکان دارد قیمت این جفت ارز تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.09 دلار) کاهش یابد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین سایت خبری ارز دیجیتال

نمودار چهار ساعته وی چین تتر (VET/USDT) – منبع تریدینگ ویوو

نمودار چهار ساعته وی چین تتر (VET/USDT) منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل مثلث تحت فشار قرار گرفته است. هر دو میانگین متحرک (ساده و نمایی) در یک سطح و RSI نیز درست زیر نقطه میانی قرار دارد که مزیت خاصی برای خریداران یا فروشندگان به شمار نمی‌رود.

بازگشت صعودی از خط حمایت، با مقاومت سختی در میانگین متحرک ساده 50 روزه مواجه است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خریداران سعی می کنند جفت ارز را تا زیر خط حمایت پایین بکشند و اگر این ایده خود را جامه حقیقت بپوشانند، امکان دارد قیمت این جفت ارز تا 0.082 دلار نیز تنزل پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه بالاتر ببرند ، این جفت ارز می تواند خط مقاومت را به چالش بکشد. شکستن قیمت و بسته شدن آن، بالای این خط مقاومت می تواند سیگنالی برای از سرگیری حرکت صعودی باشد.

جفت ارز تزوس دلار آمریکا (XTZ/USDT)

این روزها XTZ، ارز دیجیتال بلاکچین تزوس (Tezos) عملکرد خوبی از خود نشان داده است. هنگامی که قیمت شکسته و بالاتر از مقاومت مهم خود در 4.47 دلار بسته شد، این ارز دیجیتال الگوی بازگشتی کف گرد را تکمیل کرد. این یک سیگنال قوی است که نشان از آغاز مجدد یک روند صعودی با هدف دستیابی به 6.85 دلار دارد.

نمودار روزانه تزوس تتر (XTZ/USDT) – منبع تریدینگ ویوو

نمودار روزانه تزوس تتر (XTZ/USDT) منبع تریدینگ ویوو

تجربه نشان داده است که وقتی یک ارز دیجیتال از الگویی که تشکیل داده خارج می‌شود، دوباره به سطح شکست برمی‌گردد. اگر این مورد برای جفت ارز تزوس تتر نیز اتفاق بیفتد، به احتمال قوی، قیمت به 4.47 دلار تنزل پیدا می‌کند. البته اگر خریداران این سطح را به سطح حمایت تبدیل کنند، یک سیگنال برای شروع یک روند صعودی جدید خواهد بود.

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.25 دلار) و قرارگیری RSI در منطقه بیش خرید نشان می‌دهد که اکنون اراده خریداران بر بازار تزوس حاکم است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزول کند، این یعنی عرضه بیش از تقاضا است. امکان دارد پس از به دام افتادن چند خریدار، قیمت به میانگین متحرک ساده 50 روزه (3.31 دلار) سقوط کند.

نمودار 4 ساعته تزوس تتر (XTZ/USDT) – منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته تزوس تتر (XTZ/USDT) منبع تریدینگ ویوو

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که پس از عبور قیمت این جفت ارز از سطح مقاومت 4.47 دلار، حرکت صعودی شتاب بیشتری گرفته است. هر دو میانگین متحرک (نمایی و ساده) رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی منطقه بیش خرید قرار دارد که نشان می دهد خریداران بازار را در مشت خود دارند.

در این هفته، امکان دارد این جفت ارز از منطقه مقاومت مهم خود در 6.31 دلار عبور کرده و تا 6.50 دلار پیش برود. در این نقطه حرکت صعودی حتماً با مقاومت خریداران مواجه خواهد شد. اولین سیگنال ضعف خریداران، شکستن قیمت و بسته شدن آن، زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. در صورت تحقق این امر، درهای سقوط تا سطح شکست 4.47 دلار برای تزوس باز می‌شود.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام