قیمت ارز sos لحظه ای؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی آینده OpenDAO
اخبار ارز دیجیتال

قیمت ارز sos لحظه ای؛ معرفی، تحلیل تکنیکال و بررسی آینده OpenDAO

اوپن دائو اکنون به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مینت nft تبدیل شده است. این پلتفرم تا ماه ژوئن به دارندگان ارز دیجیتال بومی خود فرصت داده بود تا ایردراپ این ارز را درخواست کنند. ارز اوپن دائو چیست و آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ آیا ایردراپ ارز sos واقعی و معتبر است؟

ارز دیجیتال اوپن دائو چیست؟

ارز دیجیتال اوپن‌دائو (Open Dao) با علامت اختصاری SOS، ارز بومی پلتفرم اوپن سی، بزرگترین پلتفرم ایجاد و مینت NFT است.

اطلاعات کلی ارز دیجیتال اوپن‌دائو (SOS) 

آدرس قرارداد اوپن دائو

0x3b484b82567a09e2588a13d54d032153f0c0aee0

آدرس سایت رسمی

theopendao.com

کاوشگر

اتراسکن

سول اسکن 

توییتر

https://twitter.com/The_OpenDAO

عرضه کل

100 تریلیون

عرضه در گردش

حدود 40 تریلیون

بالاترین قیمت تاریخی

 0.000011082779 دلار در 25 دسامبر 2021

پایین ترین قیمت تاریخی

  0.000000104589 دلار در 22 نوامبر 2022

این ارز دیجیتال در 20 صرافی لیست شده است که نام صرافی‌های معتبری مانند صرافی کوکوین، صرافی هوبی گلوبال و صرافی OKEX نیز در میان این صرافی‌ها یافت می‌شود. صرافی‌ها به علت حفظ اعتبار خود نزد کاربران، همواره سعی می‌کنند پیش از لیست کردن یک پروژه، بررسی‌های لازم را انجام دهند. بنابراین لیست شدن ارز اوپن دائو در صرافی‌های معتبر می‌تواند نشان از تأیید این صرافی‌ها باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش کار با ربات معامله گر کوکوین

تیم ارز SOS از چه کسانی تشکیل شده؟

قبل از بررسی بعضی از تحلیل‌های اعضای جامعه، باید از خود بپرسیم که دقیقاً چه کسی این ارز SOS را راه اندازی کرده است؟ و اوپن دائو "Open DAO" شامل چه تیم یا گروهی است؟

با نگاهی به سایت و رسانه‌های اوپن دائو، هیچ نامی از اعضای تشکیل دهنده تیم دائو به عنوان مؤسس یا مؤسسین ذکر نشده است. البته این دقیقاً به معنای اسکم بودن پروژه نیست؛ زیرا دلایل زیادی برای عدم افشای نام در فضای ارز دیجیتال وجود دارد. یکی از این علت‌ها اجتناب از پرداخت مالیات یا تمایل به حفظ حریم خصوصی است. اما این مورد می‌تواند برای سرمایه‌گذاران یک چراغ قرمز باشد. زیرا یکی از علت‌های عدم افشای نام تیم توسعه‌ی یک ارز یا پروژه، اهداف کلاهبردانه است.

با این حال، توضیحات بیشتری در مورد توکنومیک آنها وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بررسی توکنومیک ارز Open Dao

عرضه‌ی کل ارز اوپن‌دائو بسیار زیاد است. به همین علت این ارز، قیمت بسیار پایینی دارد.

ارز SOS در دو شبکه‌ی اتریوم و سولانا راه‌اندازی شده و یک ارز دیجیتال استاندارد ERC20 محسوب می‌شود.

به گزارش وب سایت اوپن‌دائو در مجموع 100 تریلیون دلار ارز دیجیتال SOS وجود دارد و توزیع آن به شرح زیر است:

  • 50% به صورت airdrop به کاربران OpenSea
  • 20٪ مشوق سهامگذاری (استیکینگ ارز sos)
  • 20٪ تخصیص به خزانه‌ی Open DAO
  • 10٪ توکن های LP به عنوان مشوق سهامگذاری (توکن‌های LP به کاربرانی که ارز دیجیتال خود را در پلتفرم DeFi استیک می‌کنند، پاداش داده می‌شود و اغلب در مورد سهامگذاری و کشت با مزایا همراه هستند.)

 

توکنومیک ارز Open Dao در شبکه اتریوم

عرضه‌ی ارز اوپن‌دائو در شبکه‌ی اتریوم، 100 تریلیون واحد بوده است. این حجم بسیار بالا، تنها در 184569 کیف پول ذخیره شده است.

با مراجعه به سایت اتراسکن به نظر می‌رسد اوپن‌دائو بر اطلاعاتی که در وایت پیپر خود منتشر کرده، چندان پایبند نبوده؛ زیرا 21.9 درصد از عرضه کل، در کیف پول خزانه‌ی اوپن‌دائو؛ 38.65 درصد در قرارداد استیکینگ اوپن‌دائو و 5 درصد در کیف پول گرم اوپن‌دائو ذخیره شده است. این یعنی در حال حاضر، جمعاً 65.5 درصد از عرضه‌ی کل ارز Open Dao، معادل 65.5 تریلیون واحد در اختیار تیم توسعه‌ی این ارز قرار دارد. این امر نشان می‌دهد ارز open dao به شدت متمرکز است، بنابراین سرمایه‌گذاری بلند مدت در آن حاوی ریسک بالا است.

توکنومیک ارز Open Dao در شبکه سولانا

عرضه‌ی ارز sos در شبکه‌ی سولانا 821,596,126.03 واحد است که در 5,520 کیف پول ذخیره شده است. نکته‌ی قابل ملاحظه این که درست مشابه توزیع توکن در بلاکچین اتریوم، در شبکه‌ی سولانا نیز بیش از 50 درصد از عرضه‌ی ارز اوپن‌دائو فقط در 10 کیف پول ذخیره شده است.

هدف پروژه اوپن دائو

پروژه‌ی اوپن‌دائو، در مجموع خود را کاملاً نوع دوستانه معرفی کرده است. زیرا 20 درصد از بودجه‌ی این پروژه را به منظور جبران خسارت قربانیان کلاهبرداری یا اسکم در پلتفرم OpenDAO و همچنین حمایت از جوامع NFT و حفاظت از هنر اختصاص داده است. برای نشان دادن حسن نیت خود نیز یک کمک مالی به منظور مشارکت در اکوسیستم اختصاص داده است.

آیا موارد زیر می‌توانند کاربرد مناسبی برای ارز sos باشند؟

  1.  جبران خسارت پروژه‌های اسکم با ارز SOS؛
  2. کمک به هنرمندان حوزه‌ی nft با ارز SOS؛

بدیهی است که ارز SOS پایه‌های بنیادین ضعیفی دارد.

آیا ارز Open Dao آینده دار است؟

  • ارز اوپن دائو هیچ عرضه‌ی عمومی یا خصوصی نداشت و به رایگان ایردراپ شد!
  • هیچ تیم توسعه‌ای ندارد،
  • بیش از 50 درصد از توکن‌ها در مالکیت اوپن دائو قرار دارد.
  • تیم توسعه هیچ کاربردی جز حمایت از هنرمندان و قربانیان فضای ارز دیجیتال برای این ارز تعریف نکرده است.

از نظر کارشناسان دنیای ترید، به دلیل اینکه ارز SOS کاربرد مناسبی در فضای ارز دیجیتال ندارد، به نوعی یک میم کوین در فضای nft است. به همین علت، غیرقابل پیش‌بینی و تابعی از وضعیت کل ارز دیجیتال و احساسات خریدارن و فروشندگان است. به سختی بتوان ارز اوپن‌دائو را آینده دار نامید.

پیش‌بینی قیمت ارز اوپن دائو (SOS)

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ارز دیجیتال open dao با 6 صفر اعشاری، 0.000000112772 دلار است.

  • پیش‌بینی سایت پرایس پردیکشن (priceprediction) برای ارز sos در سال 2025 : رسیدن به قیمت 0.00000038 دلار
  • سایت ولت اینوستر (walletinvestor)، سرمایه گذاری یک ساله در ارز SOS را بد و زیان بار توصیف کرده است.

ایردراپ اوپن سی چیست؟ 

ایردراپ SOS برای آن دسته از اعضای جامعه که «از روز اول» یعنی از اول پیدایش این پروژه، در پلتفرم اپن سی (Opensea) توکن SOS خرید و فروش کرده‌اند، ایجاد شده است. با توجه به اینکه Opensea بزرگترین بازار NFT از نظر حجم فروش است، طبق گزارش پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین دپ رادار (DappRadar)، تعداد واجدین شرایط دریافت ایردراپ SOS به صدها هزار کاربر می رسد. بدیهی است که اکنون این سؤال پیش می آید؛ آیا این ایردراپ واقعی است؟

 اگر شما به امید دریافت ارز دیجیتال رایگان SOS، این ارز را خریداری و در پورتفوی خود نگهداری کرده اید، این مطلب را مطالعه کنید. آیا بهتر است این ارز را هولد کنید یا زودتر بفروشید و از بازار آن خارج شوید؟

از آغاز ایردراپ، قیمت ارز SOS کاهش یافته است. این کاهش می تواند، یک کاهش موقتی باشد. اما از سویی می تواند به علت فقدان مدیریت ایردراپ توکن SOS باشد. تعداد متقاضیان ارز opendao بسیار افزایش یافته و این سؤال پیش می آید که آیا به واقع این ایردراپ به وقوع خواهد پیوست؟

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:  سیگنال رایگان ارز دیجیتال

هدف از راه  اندازی ایردراپ اوپن دائو چیست؟

ضمن بررسی وبسایت "Open DAO" در آدرس https://www.theopendao.com/، مطلبی که خودنمایی می‌کند، کمبود اطلاعات است. سری به صفحه‌ی توییتر Open DAO به آدرس https://twitter.com/the_opendao زدیم.

در آخرین پست موجود در صفحه توییتر اوپن دائو، انگیزه‌ی اصلی برای راه اندازی چنین ایردراپ بزرگی سپاسگزاری از جامعه توکن SOS قید شده است:

توییت ایردراپ sos

ترجمه توئیت Open Dao در مورد ایردراپ:

«  SOS از همه سازندگان و گردآورندگان توکن غیرمثلی (NFT) و همچنین گردانندگان بازارهای NFT برای پرورش کل اکوسیستم NFT سپاسگزاری می‌کند.»

بدین ترتیب، اوپن دائو ایردراپ را به عنوان پاداشی برای کاربران فعال در جامعه قرار داده است. بنا به اظهارات تیم نامعلوم اوپن دائو، ایردراپ ارز SOS نوعی « ادای احترام، برای حفظ و ترویج » این توکن و حضور در جامعه NFT است که به نوعی شبیه دلیل تراشی برای راه‌اندازی یک ارز است.

نظر کاربران توئیتر در مورد ایردراپ ارز SOS

@0xQuit یکی از کاربران توییتر و یکی از افرادی است که واجد شرایط دریافت این ایردراپ است. این کاربر تحلیلی در مورد این قرارداد ارائه داده است. این قرارداد استاندارد ERC20 را وارد می کند که شامل تمامی عملکردهای پیش فرض (انتقال و غیره) است.

نیمه اول قرارداد همگی عبارات ثابتی هستند که در تمامی قراردادها به کار می روند و یک سری اطلاعات عمومی را به اشتراک می گذارند و مشکلی نیز در مکانیسم درخواست ایردراپ به چشم نمی خورد، بنابراین ارز SOS برای ترید و دریافت ایردراپ در کیف پول از امنیت کافی برخوردار است. هیچ چیز غیرعادی در قرارداد وجود ندارد.

اما این تأیید به این معنی نیست که SOS توکن مناسبی برای ذخیره ارزش است، بلکه تنها به این معناست که SOS برای معامله امن است.

وی همچنین افزود: با این قرارداد نمی توان تا آنجا پیش رفت که این توکن را به طور رسمی تأیید کنیم، تنها می توان گفت که شرکت در این ایردراپ بی خطر است. هزاران نفر از اعضای انجمن توکن های خود را مطالبه کرده اند. 

بهتر است اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

آپدیت ایردراپ اوپن سی

واجدین شرایط تا ماه ژوئن فرصت داشتند که با اتصال کیف پول خود به پلتفرم اوپن سی، این ایردراپ را دریافت کنند. بسیاری از کاربران از ترس این که طعمه یک اسکم شوند، از این کار خودداری کردند اما اکنون گذر زمان، مشخص کرده که ایردراپ انجام شد و واجدین شرایط به صورت رندوم، ارز دیجیتال اوپن دائو را دریافت کردند. تنها افرادی این ارزها را مطالبه کردند که قصد فروش آن را داشتند. زیرا مطالبه‌ی این ارز مستلزم اجرای یک تراکنش و پرداخت هزینه‌ی گس در شبکه‌ی اتریوم بود.

اما هنوز یک سؤال باقیست. آیا ارز اوپن دائو یک ارز خوب و کاربردی است؟ آیا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ایردراپ اوپن دائو موجب شده بسیاری از کاربران اقدام به خریداری SOS و سهامگذاری در آن کنند. 

با بررسی‌های این مطلب، مشخص شد که ارز اوپن دائو اسکم نیست. اما به علت عرضه در گردش بالای آن، توقع رشد قیمت زیادی از این ارز نمی‌رود. کارشناسان ارز دیجیتال آینده‌ی خوبی برای این ارز پیش‌بینی نمی‌کنند.

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام