چرا تتر نخریم و هر چه سریعتر تترهارا بفروشیم؟ (بهترین جایگزین تتر)
اخبار ارز دیجیتال

چرا تتر نخریم و هر چه سریعتر تترهارا بفروشیم؟ (بهترین جایگزین تتر)

در پی هشدار جدی تحریم های آمریکا، انجمن فناوران زنجیره بلوک ایران هشدار داد: از صرافی داخلی تتر نخرید! اکنون که زمزمه‌هایی از سوی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعمال تحریم در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد، نگهداری تتر در کیف پول، دیگر مانند سابق امن نیست؛ زیرا تتر یک دارایی متمرکز بوده و در هر زمان امکان فریز یا بلوکه شدن آن وجود دارد.

آیا تتر ایران را تحریم کرده؟

در پاسخ به این سوال که آیا تتر ایران را تحریم کرده، باید گفت شرکت تتر در پاسخ به انتقادات وزارت دادگستری در مورد استفاده از این استیبل کوین در فعالیت‌های تروریستی واکنش نشان داده و ادعا کرد که قصد دارد یک «شریک در سطح جهانی برای ایالات متحده» باشد و در چارچوب سیاست‌های جهانی حرکت کند. 

به تازگی، شرکت تتر با انتشار نامه‌ی وزرات دادگستری ایالات متحده، از فشارهای جدید این نهاد برای مداخله در کار شرکت پرده برداری کرد. این نامه از سوی دو سناتور آمریکایی به وزرات دادگستری ارسال شده و در آن به طور جدی کمک رسانی صرافی بایننس و شرکت تتر به گروه‌های تروریستی زیر سوال رفته است. در این نامه ادعا شده که مبالغ هنگفتی در قالب تتر، از طریق صرافی بایننس میان گروه‌های تروریستی جابه جا شده است.

بنابر موارد ذکر شده، شرکت تتر مجبور به اطاعت از سیاست های تحریمی است و امکان دارد اثرات این تحریم تتری هر چه زودتر آغاز شود.

وضعیت بحرانی تتر پس از جنگ غزه

بعد از حمله حماس به اسرائیل، با پیگیری‌های آنچین، مشخص شد که این نهاد برای انجام فعالیت‌های خود از تتر استفاده می‌کند. به همین دلیل، صرافی بایننس به اتهام تسهیل این تراکنش‌ها زیر ذره بین قرار گرفت. 

پس از این اتفاق، شرکت تتر اعلام کرد در یک فعالیت گسترده قصد دارد با انجام احراز هویت، مشتریان خود را شناسایی کند. در همین راستا، این شرکت اعلام کرد، به صورت جدی قصد دارد با وزرات دادگستری آمریکا همکاری کامل داشته باشد و کارهای خود را با هماهنگی FBI انجام دهد.

در همین راستا، پائولو آردینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل جدید شرکت تتر گفت: ما به دنبال فعالیت در سطح بین المللی و به خصوص ایالات متحده هستیم؛ زیرا خواسته اصلی ما کمک به اجرای صحیح قانون و گسترش استیبل کوین‌ها در سطح جهانی است.

پیش از این، در سال 2022 ورزات دادگستری از شرکت تتر درخواست کرده بود کیف پول‌های مرتبط با فعالیت‌های تروریستی را مسدود کند؛ ولی این شرکت حاضر به همکاری نشده بود.

پس از قرار گرفتن گزینه تحریمات حوزه ارز دیجیتال، روی میز تحریم ها و در پی هشدار انجمن فناوران زنجیره بلوک، احتمال از بین رفتن و یا بلاک شدن کیف پولهای تتری مرتبط با آی پی آدرس ایران بسیار قوی است. کیف پول‌های تتری یا آدرس‌های کیف پول‌هایی که در آن‌ها تتر نگهداری می شود، به شدت در معرض تهدید جدی قرار دارند.

 

  • ⚠️در شرایط فعلی از صرافی های ایرانی تتر نخرید. اگر از صرافی ایرانی تتر خرید کنید، ممکن است شرکت تتر دارایی شما را فریز کند. اما توجه داشته باشید، به علت پیچیدگی این فرایند نیازی به نگرانی برای حجم های زیر 5 الی 10 هزار دلار نیست. چرا که هر گونه فریز کردن نیاز به دستور قضایی دارد و فریز کردن مبالغ اندک، ارزش تلاش ندارند. بنابراین فقط دارندگان حجم‌های بالا باید نگران باشند.

 

فریز شدن تتر در تراست ولت

بعضی از کارشناسان می‌گویند اگر قصد ذخیره تتر را دارید، یک راه حل این است که آن را از یک صرافی خارجی غیرمتمرکز خریداری کرده و در یک کیف پول غیر متمرکز مانند تراست ولت، کیف پول متامسک، سیف پال و ... نگهداری کنید. اما این کاملاً اشتباه است.

 

  • ⚠️قرارداد هوشمند USDT قابلیت فریز کردن یا آزاد کردن دارایی‌های USDT را در هر کجا دارد. وقتی یک قرارداد هوشمند مشکوک به فعالیت غیرقانونی می‌شود، نهادهای نظارتی می‌توانند به صورت رسمی از بلاکچین درخواست کنند که اموال موقتاً برای بررسی بیشتر فریز شوند. فرقی ندارد تتر در کیف پول تراست ولت باشد یا صرافی متمرکز یا غیر متمرکز، هر کجا که باشد، به علت این قابلیت قرارداد هوشمند قابل فریز شدن است.

 

در نتیجه: آیا مقامات تتر می توانند موجودی تتری شما در تراست ولت را فریز کنند؟ پاسخ سریع این است: بله! اما چگونه؟

آیا فقط تتر ایران را تحریم کرده؟

در نظر داشته باشید تمامی استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال متمرکز و قابل رهگیری، مانند USDC ،BUSD در شرایط مشابه قرار دارند و شما باید استیبل کوین‌های غیر متمرکز را شناسایی کرده و با آن ها معامله کنید. این یعنی اگر تتر دستور قضایی برای فریز کردن موجودی تتری دریافت کند، سایر استیبل کوین‌های متمرکز هم در شرایط مشابه قرار دارند.

اگر اصرار دارید برای تبدیل ارز دیجیتال خود از تتر استفاده کنید، به محض خرید از صرافی داخلی، آن را تبدیل کنید و هرگز تتر را در کیف پول متمرکز خود نگهداری نکنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تحلیل اونس طلا در فارکس

بهترین جایگزین تتر برای ایرانی ها

از آنجایی که برای هر دردی درمانی و هر زهری پادرزهری هست، می توان با یک تغییر رویکرد ساده، از گزند تحریمات خزنده و گزنده آمریکا در امان ماند.

در این مورد، چاره حرکت به سوی استیبل کوین‌های غیر متمرکز است.

 

 

 


چرا مردم تتر می خرند؟

اگر از صرافی‌ها دلار را به صورت اسکناس برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده‌ باشید، حتماً با مشکلات فروش آن آشنایی دارید:

  • ⭕ صرافی‌ها گران می‌فروشند و ارزان می‌خرند.
  • ⭕ اگر دلار سفید باشد، ارزان‌تر می‌خرند (فقط ایران اینطوریه 😁)
  • ⭕ اگر دلار کمی تا خورده باشد، باز هم ارزان‌تر...

بنا به همین دلایل، چندی است که خرید تتر جایگزین خرید اسکناس‌های کاغذی دلار شده است. تتر با دلار پیوند قیمتی دارد و همراه با نوسانات آن تغییر قیمت می‌دهد. شما می‌توانید با خرید تتر نه تنها از مزایای خرید دلار بهره‌مند شوید، بلکه هنگام فروش، در یک بازار رقابتی، با قیمت خوب آن را به فروش برسانید.

 

  • 💡تتر یک استیبل کوین است. این یعنی، دارندگان آن از نوسانات ارزی قیمت در امان خواهند بود. چون هر اتفاقی که در زمینه ارزش ارز ملی بیفتند، ارزش تتر برابر یک دلار آمریکاست.
  • 💡اما دلیل علاقه‌ی معامله‌گران به تتر، ریشه در ویژگی‌های منحصر بفرد این استیبل کوین دارد. ویژگی‌هایی از قبیل سرعت انجام تراکنش، کارمزد تراکنش پایین، ثبات قیمت، این استیبل کوین را نسبت به سایر رقبا برتری داده است.

 

اما چندی است که خرید تتر برای ما ایرانی‌ها تبدیل به چالش شده است. در ادامه، با این چالش‌ها آشنا می‌شوید تا بتوانید برای حل آن، تصمیم منطقی بگیرید.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر، با علامت اختصاری (₮)، یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات است. دلار آمریکا اصلی ترین پشتوانه‌ تتر بوده و هر واحد تتر «USDT» برابر ۱ دلار آمریکا ارزش دارد. به همین دلیل می توان آن را به کمی اغماض، ورژن دیجیتالی شده دلار نامید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: کاردانو 150 دلاری

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام