تحریم ارز دیجیتال توسط امریکا؛ باید مراقب ارزهای دیجیتال خود باشیم؟
اخبار ارز دیجیتال

تحریم ارز دیجیتال توسط امریکا؛ باید مراقب ارزهای دیجیتال خود باشیم؟

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به تازگی وزارت خزانه‌داری امریکا گفته که استفاده روزافزون از دارایی‌های رمزنگاری شده (ارزهای دیجیتال)، اثرگذاری تحریم‌های آمریکا را به چالش خواهد کشید.

وزارت خزانه‌داری امریکا اینگونه توضیح می‌دهد: "ما ازین خطر آگاهیم، که اگر این دارایی‌ها و سیستم‌های پرداخت دیجیتالی کنترل نشوند، می‌توانند به اثرگذاری تحریم‌های ما آسیب برسانند".

وزارت خزانه‌داری امریکا: ارزهای دیجیتال کارآیی تحریم‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه، گزارشی تحلیلی از تحریم‌های سال 2021 خود را منتشر کرد. "نوآوری‌های تکنولوژیکی مانند ارزهای دیجیتال، بسترهای پرداخت آلترناتیو و روش‌های جدید پنهان کردن نقل و انتقالات برون‌مرزی، همه و همه کارایی تحریم‌های آمریکا را کاهش داده‌اند".

در این گزارش آمده است:

"در حالی که تحریم‌ها یک ابزار سیاسی اساسی و موثر هستند، اما همچنان با چالش‌های جدیدی از جمله افزایش خطرات ناشی از سیستم‌های پرداخت جدید، استفاده روزافزون از دارایی‌های دیجیتالی و مجرمان سایبری روبرو هستند".

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد: " ما ازین خطر آگاهیم، که اگر این دارایی‌ها و سیستم‌های پرداخت دیجیتالی کنترل نشوند، می‌توانند به اثرگذاری تحریم‌های ما آسیب برسانند".

این گزارش برای "کاهش این چالش‌ها و تقویت اثربخشی نقش خزانه‌داری در تحریم‌های آتی" چندین راه حل نیز ارائه می‌دهد.

یکی از این راه حل‌ها "مدرن‌سازی تکنولوژی تحریم‌ها، نیروی کار و زیرساخت‌های وزارت خزانه‌داری" است. وزارت خزانه‌داری" باید از تخصص، فناوری و نیروی کار مناسب برای حمایت از روند سیاست‌گذاری و اجرای تحریم‌های قوی و موثر برخوردار باشد".

این گزارش همچنان تأکید می‌کند و می‌افزاید که:

"وزارت خزانه‌داری باید در تعمیق دانش و قابلیت‌های نهادی خود در توسعه دارایی‌ها و فضای خدمات دیجیتالی سرمایه‌گذاری کند تا بتواند از چرخه تحریم‌های خود، به طور کامل حمایت کند".

به گزارش وال استریت ژورنال، والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا، روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت که واحدهای اطلاعات مالی و تحریم‌ دولت بایدن، باید به بودجه و کارکنان بیشتری، برای مقابله با تهدیدات امنیت ملی، از جمله تهدیدهای ناشی از باج‌افزارها و بازارهای ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

"یکی از مهم‌ترین نکات برای ما، صراحتاً این است که اطمینان حاصل کنیم که نیروی کاری داریم که این مسائل را در آینده درک و نظارت می‌کند".

والی آدیمو همچنین خاطرنشان کرد:

"بسیاری از این صرافی‌های ارز دیجیتال و مجرمان سایبری که باج‌گیری را تسهیل می‌کنند در خارج از ایالات متحده وجود دارند، ولی تاثیرشان را در ایالات متحده می‌بینیم".

آیا تحریم ارز دیجیتال توسط امریکا بر کاربر ایرانی تاثیر می‌گذارد؟

بله قطعا این مسئله بر فعالیت کاربران ایرانی نیز تاثیر خواهد گذاشت. وزارت خزانه‌داری امریکا اخیرا حساسیت خود را نسبت به ارزهای دیجیتال بیشتر کرده است. طبیعتا شهروندان کشورهایی که تحت تحریم‌های امریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور هستند باید زین پس احتیاط بیشتری در نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود به خرج دهند.

چه نکاتی را برای جلوگیری از بلوکه شدن ارز دیجیتال خود باید رعایت کنیم؟

انجمن فناوران زنجیره بلوک ایران، به تبع خبر منتشر شده بیانیه‌ای را صادر کرده است. در این بیانیه به کاربران هشدارهایی داده شده و پیشنهاد شده که نکاتی را در تراکنش‌ها و معاملات خود رعایت کنند.

بعضی ازین نکات عبارتند از:

  1. حتی‌الامکان از نگهداری استیبل‌کوین‌ها به صورت طولانی مدت در صرافی دوری کنید.
  2. ارزهای دیجیتال خود، مخصوصا استیبل کوین‌ها را، مستقیما از یک صرافی ایرانی به یک بستر خارجی انتقال ندهید. [برای انجام اینگونه نقل و انتقالات سعی کنید از یک کیف‌پول غیرامانی (مانند تراست ولت و ...) به عنوان واسطه برای انتقال به مقصد اصلی (مثلا صرافی کوکوین یا بایننس) استفاده کنید]
  3. سعی کنید از صرافی‌های ایرانی، ارز دیجیتال خود را مستقیما به یک کیف‌پول امانی انتقال ندهید.

بیانیه انجمن فناوران زنجیره بلوک ایران ازین قرار است:

جمع‌بندی

با اینکه محدودیت‌های شدید و تحریم همه‌جانبه کاربران کشوری خاص هنوز در دنیای ارزهای دیجیتال محتمل به نظر نمی‌رسد، همچنان باید همه نکات امنیتی که توسط کارشناسان گفته می‌شود را رعایت کنید. مهم‌ترین نکته که بارها توسط فعالان رمزارزها و کارشناسان تکرار شده، اینکه از نگهداری دارایی‌های خود در صرافی به صورت طولانی مدت، به شدت پرهیز کنید. در استفاده از کیف‌پول‌های ارز دیجیتال وسواس به خرج دهید و نظر کارشناسان قابل اعتماد را دنبال کنید. هنوز خطری جدی دارایی‌های کاربران ایرانی را تهدید نمی‌کند، اما چرا نباید رعایت نکات امنیتی را در دستور کار خود قرار دهیم؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام