قیمت لحظه ای ارز دای؛ معرفی، تحلیل تکنیکال، بنیادی و آینده DAI
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز دای؛ معرفی، تحلیل تکنیکال، بنیادی و آینده DAI

در این مقاله به معرفی و بررسی کامل رمز ارز دای (DAI) پرداختیم و به زبان ساده در رابطه با ساز و کار پروتکل پیچیده‌ی رمز ارز دای توضیح داده‌ایم. بی شک بعد از مطالعه این مقاله به سرمایه گذاری در دای علاقه مند می‌شوید! در قسمت پایانی هر آنچه که برای خرید دای نیاز دارید گفته شده است و علاوه بر این آینده‌ی ارز دای DAI هم به طور کامل بررسی شده است.

توکن دای (DAI) چرا ایجاد شد؟

امروزه کمتر کسی است که با بازار کریپتو و جذابیت‌های آن آشنا نباشد. با شنیدن نام ارزهای دیجیتال و کریپتو ممکن است که دردسته‌ی افرادی قرار بگیرید که خاطره‌ی خوبی در ذهن شما به دلیل سودهای خوبی که داشتید تداعی شود و یا بالعکس به دلیل ضررهای زیادی که داشتید از این بازار فراری شده باشید و به اطرافیان خود توصیه کنید که سراغ این بازار نروند! البته ممکن است در دسته‌ی سومی هم قرار بگیرید که نه سود و نه زیانی کرده‌اید و حتی هنوز وارد این بازار نشده‌اید.

علت این همه نظرات متفاوت در ارتباط با این بازار چیست؟ پاسخ یک کلمه است، نوسانات بازار. عاملی که هم سبب جذابیت این بازار با سودهای کلان شده و هم سبب بی‌رحم بودن آن شده زیرا ممکن است تنها در یک روز تمامی سرمایه‌ی خود را از دست بدهید. بنابراین اگر نوسانات جزء جدایی‌ناپذیر بازارهای مالی باشند، صنعت کریپتو خیل عظیمی از سرمایه‌های افراد را به دلیل ترس از ضررهای مالی از دست می‌دهد.

اما در دنیای تکنولوژی همیشه راه‌حلی وجود دارد، برای مقابله با نوسانات استیبل‌کوین‌ها وارد بازار شدند. ارز دیجیتال دای هم یکی از استیبل‌کوین‌های صنعت کریپتو است و برای پوشش نوسانات بازار و محافظت از سرمایه معامله گران ایجاد شده است. برای آشنایی با ارز دیجیتال دای تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال دای DAI چیست؟

ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمتی عظیم خود شناخته می‌شوند. نوسانات شدید در بازار رمزارزها و ضررهای سنگین معامله‌گران باعث شد تا استیبل‌کوین‌ها وارد این عرصه شوند. ارز دیجیتال دای با علامت اختصاری (DAI) یکی از استیبل‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتال دای (DAI) که سابقا سای (SAI) نامیده می‌شد، یک استیبل‌کوین غیرمتمرکز است که روی بلاکچین اتریوم (ETH) اجرا می‌شود و تلاش می‌کند تا ارزش 1.00 دلار را حفظ کند. برخلاف استیبل‌کوین‌های متمرکز، دای با دلار آمریکا در حساب بانکی پشتیبانی نمی‌شود. در عوض، توسط وثیقه در پلتفرم میکر (MKR) پشتیبانی می‌شود.

استیبل کوین  دای

پروتکل Maker چیست؟

اشاره کردیم که نوسانات قیمت از مهم‌ترین دلایل جاذبه و در عین حال دافعه در بازار ارزهای دیجیتال است. یکی دیگر از مشکلاتی که نوسانات می‌تواند ایجاد کند در حوزه‌ی استقراض است. زیرا مبلغی که وام‌گیرنده باید بازپرداخت کند می‌تواند بسیار متفاوت از آن چیزی باشد که وام گرفته است. میکردائو با مکانیسمی که دارد می‌تواند این مسئله را حل کند. سازمان میکردائو با استفاده از یک ارز باثبات که همان ارز دای است، به هر کسی اجازه می‌دهد پول قرض کند و با اطمینان پیش‌بینی کند که چقدر باید بازپرداخت کند.

میکردائو یک سازمان غیرمتمرکز است که در حال توسعه‌ی فناوری برای استقراض، پس‌انداز و ارز دیجیتال پایدار در اتریوم است. میکردائو پرکاربردترین و یکی از طولانی‌ترین پروژه‌ها در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز اتریوم (DeFi) بوده است. و تا به امروز میکردائو حدود 2.3 میلیون اتریوم در پروتکل خود قفل کرده‌ است، که بیش از 2٪ از کل عرضه‌ی اتریوم است.

پلتفرم وام دهی میکردائو

خوب است بدانید که ارز دای اولین استیبل‌کوین موجود در صنعت کریپتو نیست، و استیبل‌کوین‌های دیگری مانند تتر (USDT) و یواس‌دی‌سی‌کوین (USDC) و پکس (PAX) وجود داشته‌اند. این استیبل‌کوین‌ها معمولا با یک ارز اصلی فیات مانند دلار آمریکا (USD) وثیقه شده‌اند. و تفاوت اصلی استیبل‌کوین دای با سایر استیبل‌کوین‌های موجود دقیقا همینجاست، استیبل‌کوین دای برای وثیقه‌ی وام به جای استفاده از ارزهای فیات، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. اما این تنها ابتکار عمل در سیستم میکردائو است؟ پاسخ خیر است! در ادامه با یکی از محبوب‌ترین محصولات در فضای مالی غیرمتمرکز آشنا که توسط میکردائو ارائه شده است آشنا می‌شویم.

سیستم موقعیت بدهی وثیقه شده (CDP) در میکردائو چیست؟

میکردائو یک شرکت متخصص در ارائه‌ی محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. موقعیت بدهی وثیقه شده (Collateralized Debt Position) یا به اختصار (CDP) یکی از محبوب ترین محصولات در فضای مالی غیرمتمرکز امروزی است. CDP به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به عنوان وثیقه قرار دهند تا دای، یک استیبل کوین مبتنی بر پروتکل ERC-20 اتریوم تولید کنند. دای تولید شده را می‌توان برای هر کاری استفاده کرد، از جمله خرید ارزهای دیجیتال بیشتر یا معامله آن با ارزهای فیات.

در ابتدا برای وثیقه تنها از ارز اتر استفاده می‌شد، اما در حال حاضر از ارزهای دیگری مانند بت (BAT) و یو اس‌دی کوین (USDC) هم برای وثیقه در این صندوق استفاده می‌شود.گزینه‌های جدید برای وثیقه‌گذاری همچنان از طریق رای‌گیری توسط جامعه میکردائو اضافه می‌شود که افزایش تعداد ارزهای قابل وثیقه‌گذاری باعث کاهش ریسک کاربر و افزایش ثبات قیمت دای می‌شود. برای تولید مقدار مشخصی از دای باید حداقل یک و نیم برابر مقدار آن را، اتر یا سایر ارزهای قابل قبول در این صندوق به عنوان وثیقه قرار دهید. به عنوان مثال برای خرید دای به ارزش 1000 دلار باید 15000 دلار اتر یا سایر ارزها را وثیقه‌گذاری کنید. در این مدت کاربر می‌تواند از 1000 دلار دای خود به هر طریقی که می‌خواهد استفاده کند و وثیقه‌ی او هم در صندوق فریز می‌شود.

مکانیسم تولید ارز دیجیتال دای

رمزارز دای DAI چطور کار می‌کند؟

میکردائو پروتکلی ایجاد کرده است که به هر کسی که دارای اتریوم است اجازه می‌دهد تا استیبل‌کوین دای را ایجاد کند. به این صورت که با قفل کردن مقداری اتریوم در قراردادهای هوشمند میکردائو، کاربران می‌توانند مقدار مشخصی دای ایجاد کنند، هر چه بیشتر اتریوم قفل شود، دای بیشتری ایجاد می‌شود. اتریوم قفل شده درواقع به عنوان یک وثیقه برای قرض گرفتن دای عمل می‌کند. هر زمانی که بتوانید وام خود را برگردانید، وثیقه‌ی شما یعنی اتریوم هم آزاد می‌شود و به کیف پولتان بازمی‌گردد.

در این حالت فرض کنید که قیمت وثیقه یعنی اتریوم کاهش پیدا بکند، به این معنی که قیمت اتریوم بسیار کمتر از مقدار دای وام گرفته شده باشد، در این صورت وام گرفته شده "منحل" می‌شود. برای درک فرآیند انحلال (liquidation) دو کفه‌ی ترازو را تصور کنید، در یک کفه اتریوم است و در کفه‌ی دیگر ارز دای قرار دارد. اگر مجموع ارزش اتریوم‌ها در کفه ترازو کم شود باید اتریوم بیشتری در آن قرار داد تا توازن برقرار شود. و چنانچه اتریوم بیشتری در کفه قرار نگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ توازنی وجود ندارد و اگر شما نتوانید اتریوم بیشتری به عنوان وثیقه قرار دهید، وام شما منحل می‌شود و اتریوم شما به همراه جریمه و کارمزد فروخته می‌شود. فرآیند انحلال با جلوگیری از استقراض بیش از حد مردم، سیستم را پایدار نگه می‌دارد. به این نوع مدل برای ثبات قیمت ارز دای، استیبل‌کوین‌های "بیش از حد وثیقه" (Over-Collateral) می‌گویند. اما بنیانگذاران میکردائو برای حفظ قیمت استیبل‌کوین با ارزش خود به همین جا بسنده نکردند. حتما شنیده اید که می‌گویند کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. میکردائو هم همین روش را پیش گرفته و علاوه بر تمامی مکانیسم‌هایی که تا اینجای مقاله توضیح دادیم، از توکن حاکمیتی خود به نام میکر (MKR) برای ثبات هر چه بهتر این پلتفرم بهره می‌گیرد. بیاید با توکن حاکمیتی میکر بیشتر آشنا شویم.

ارز میکر (MKR) چیست؟

مکانیسم ثبات قیمت دای پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که باعث شده این اکوسیستم تاکنون بسیار موفق عمل کند. دو توکن اصلی در اکوسیستم میکردائو وجود دارد: استیبل‌کوین دای (DAI)و توکن حاکمیتی میکر (MKR). در حالی که استیبل‌کوین دای جزء اصلی برای حفظ مدل وام‌دهی میکردائو است، ارز میکر (MKR) به عنوان توکن حاکمیتی عمل می‌کند.

توکن حاکیتی میکر و استیبل کوین دای

ارز دیجیتال میکر یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم است و قابل استخراج نیست. ارز میکر مجموعاً 1,000,000 عرضه دارد و حداکثر قیمت آن 1687.86 دلار بود که در 20 ژانویه 2018 رخ داد. توکن میکر یک توکن حاکمیتی است که برای رای دادن در مسائل حاکمیتی میکردائو استفاده می‌شود. هر کسی که توکن‌های میکر را در اختیار دارد، یک سهامدار برابر در سیستم میکردائو است. ارز میکر برای پاسخ به نوسانات قیمت دای هم تولید می‌شود و هم سوزانده می‌شود تا قیمت آن را در حدود 1 دلار آمریکا نگه دارد. برای مثال اگر قیمت دای به بیش از یک دلار برسد، ارز میکر ایجاد می‌شود و چنان‌چه قیمت ارز دای به زیر یک دلار برسد ارز میکر سوزانده می‌شود.

تاریخچه‌ی ارز دیجیتال دای DAI

میکردائو در سال 2014 توسط کارآفرین دانمارکی رون کریستنسن (Rune Christensen) تاسیس شد و یکی از اولین پروژه‌هایی بود که بر روی اتریوم ساخته شد. پس از آن در تاریخ 18 دسامبر 2017 ( 27 آذر 1396) استیبل‌کوین دای در این پلتفرم ساخته و راه‌اندازی شد.

امروزه، میکردائو بیش از 9.6 میلیارد دلار دارایی دارد که در داخل پروتکل قفل شده است، و استیبل‌کوین آن یعنی دای بیش از 6.6 میلیارد توکن ساخته شده و در چندین بلاک چین در گردش است. تیم توسعه دهنده‌ی میکردائو سه سال زمان صرف کردند تا میکردائو در شبکه‌ی اصلی اتریوم راه‌اندازی شود. ادغام دلار در برنامه‌های فین‌تک برای توسعه‌دهندگان همیشه دشوار بوده است. ارز دیجیتال دای این فرآیند را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند کاربران پلتفرم‌های خود را قادر به انجام تراکنش‌ها با استفاده از ارز دای کنند. و این امکان پذیر است زیرا دای به دلیل این که در بلاک چین اتریوم وجود دارد برای همه قابل دسترسی است.

بنیانگذاران ارز دیجیتال دای

شاید برای شما هم آشنایی با افرادی که همیشه ایده‌های جدیدی دارند و باعث تحول در دنیای مدرن می‌شوند جالب باشد. رون کریستنسن (Rune Christensen) بنیانگذار دانمارکی تبار پلتفرم موفق میکردائو است. او قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، کسب‌وکاری را تأسیس کرد که غربی‌ها را برای آموزش زبان انگلیسی در چین استخدام می‌کرد، که در حین تحصیل در دانشگاه کپنهاگ و مدرسه بازرگانی کپنهاگ به مدیریت آن ادامه داد. پس از ظهور پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین در سال 2011، او به شدت جذب صنعت کریپتو شد ودر نهایت کسب و کار خود را فروخت تا در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند. اما سال 2014 در جریان بزرگترین سرقت تاریخ بیت‌کوین، که سیستم صرافی بزرگ ژاپنی Mt.Gox هک شد و سقوط کرد، کریستنسن به ایده‌ی استیبل‌کوین علاقه مند شد.

بنیانگذار پلتفرم میکردائو

در سال 2015، کریستنسن میکردائو را به عنوان راهی برای ارائه‌ی توانایی مشارکت در یک سیستم مالی بهتر و شفاف‌تر به همه‌ی افراد جهان راه‌اندازی کرد. از زمان تاسیس میکردائو، میکر که یکی از اولین پروتکل‌های موجود در اتریوم بود به یکی از بزرگترین پروتکل‌های آن تبدیل شده است.

اهداف پروژه ارز دیجیتال DAI

استیبل‌کوین‌های زیادی وجود دارد. اما دای واقعاً منحصر به فرد است، و به نظر می‌رسد آینده‌ی دای روشن است. آینده‌ی استیبل‌کوین‌ها به طور کلی بسیار امیدوار کننده است، زیرا انتظار می‌رود که آنها بخش مهمی از دنیای مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای باشند.

تورم افسارگسیخته به خصوص در سال‌های اخیر از مشکلات اقتصادی اکثر کشورهای دنیاست، بنابراین ارز دای را می‌توان به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده کرد زیرا ارزش 1 دلار را در هر شرایطی حفظ می‌کند. اگرچه ممکن است که "حفظ ارزش" هدف همه‌ی استیبل‌کوین‌ها باشد، اما چیزی که استیبل‌کوین دای را خاص می‌کند این است که این کار را از طریق یک سیستم خودکار قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم انجام می‌دهد.

از آنجایی که هدف میکردائو این است که دای یک "ارز بی طرفانه" باشد، آنها حتی آرم دای را به گونه‌ای ساخته‌اند که در یک نگاه به عنوان یک ارز شناسایی می‌شود. چیزی شبیه به آرم ارزهای فیات مانند یورو و دلار.

شباهت نماد ارز دای با ارزهای رایج

تاریخچه‌ی قیمتی ارز دیجیتال دای و میکر

همانطور که گفتیم دای به دلار آمریکا وابسته است، بنابراین ارزش آن نزدیک به 1 دلار باقی می‌ماند و در آن سطح نوسان می‌رود، اما به ندرت از محدوده 0.99 دلار به 1.01 دلار خارج می‌شود. در زمان انتشار اولیه‌ی میکر در دسامبر 2017 قیمت آن برابر با 258.85 دلار بود. بالاترین قیمت میکر در تاریخ 23 آگوست 2021 (1 شهریور 1400) رخ داد که معادل 16456.62 دلار بود، یعنی مبلغی معادل 470 میلیون تومان!

مزایا و معایب ارز دیجیتال دای

ارز دیجیتال دای دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از مسائل نگران کننده برای دارندگان این استیبل کوین این است که ممکن است در سال‌های آتی ثبات قیمت خود را از دست بدهد، دقیقا مانند اتفاقی که برای ارز لونا افتاد. با این حال، دای جایگاه خود را در صنعت کریپتو باز کرده است و در حال حاضر بسیار محبوب است.

همانطور که می‌دانیم قیمت استیبل‌کوین دای برابر با یک دلار آمریکاست. به زبان ساده‌تر ارز دای "پول نقد دیجیتال" است. به ارز دیجیتال دای به عنوان "یک دلار" بهتر و هوشمندتر فکر کنید. یک اسکناس یک دلاری ارزشمند است اما "یک ارز دیجیتال دای یک دلاری" مزایای بیشتری به شما ارائه می‌دهد!

بیایید از مزایای ارز دیجیتال دای بیشتر بدانیم:

1.تورم را دور بزنید!

مهم نیست در کدام کشور و با چه شرایط اقتصادی‌ای هستید و یا شرایط وام گرفتن در منطقه‌ای که هستید تا چه میزان سخت و طاقت فرساست، ارز دیجیتال دای تمام این موانع سنتی را پشت سر می‌گذارد. ارز دای به هر کسی، بدون در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی، امکان دسترسی به خدمات مالی را می‌دهد که آزادی مالی بی نظیری را فراهم می‌کند. یک ارز دای در ایالات متحده به همان ارزشی است که در آرژانتین یا هر جای دیگری از جهان که تورم بالایی را تجربه می‌کند. ارز دیجیتال دای را می توان بدون دخالت بانک مرکزی یا شخص ثالث به صورت همتا به همتا مبادله کرد.

2.تبادل پول در هر کجای از جهان با کمترین هزینه

به عنوان یک وسیله مبادله پایدار، دای می‌تواند برای بازپرداخت بدهی، تراکنش های فرامرزی و پرداخت برای کالاها و خدمات استفاده شود. ارسال پول به آن سوی مرزها با استفاده از خدمات مالی سنتی پرهزینه و زمان بر است. اما از آنجایی که پروتکل میکردائو بر روی بلاکچین ساخته شده است، کاربران می‌توانند در عرض چند ثانیه و با کسری از هزینه روش‌های سنتی دای را به صورت همتا به همتا در سراسر جهان منتقل کنند.

3.ارائه‌ی خدمات در هر ساعتی از شبانه‌روز

شرکت های خدمات مالی و بانک‌ها ساعات و روزهای کاری مشخصی دارند که می‌تواند مشکلاتی از جمله عدم انجام برخی تراکنش ها در ساعات غیراداری شود. با این حال ارز دیجیتال دای 24 ساعته در دسترس کاربران است زیرا غیرمتمرکز و بر روی بلاک چین ساخته شده است. چه کاربر بخواهد دای تولید کند یا به سادگی دای را به عنوان پرداختی برای کالا یا خدمات ارسال کند، می‌تواند این کار را بر اساس برنامه‌ی زمانی خود، در هر زمان و از هر کجای دنیا انجام دهد.

4.شفافیت بسیار بالا در ارائه‌ی خدمات مالی

یکی از دلایل محبوبیت بلاکچین شفافیت بالای آن در ارائه‌ی هر نوع خدماتی است. پافترم میکردائو هم بر بستر بلاکچین بنا شده است و بنابراین تمامی فعالیت ها و تراکنش ها و قراردادهای هوشمند در آن از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است که تمامی کاربران به آن دسترسی دارند و می‌توانند آن را رصد کنند. هرگز نمی توان انتظار این سطح از شفافیت را از دنیای مالی قدیمی داشت.

5.حداقل مبلغ برای افتتاح حساب

انک‌ها و موسسات برای باز کردن حساب سرمایه‌گذاری از متقاضی مبلغی را دریافت می‌کنند که به آن "حداقل مبلغ برای افتتاح حساب" می‌گویند. اما بسیاری از افراد در سراسر جهان حداقل مقدار دارایی برای باز کردن حساب بانکی را ندارند. مزیتی که ارز دای در این مورد دارد این است که هیچ محدودیتی برای افتتاح حساب ارزی ندارد.

6.تولید درآمد از ارز دای

سیستم میکردائو صاحبان ارز دای را قادر می‌سازد با واریز این ارز به یک قرارداد هوشمند، بازده و سود کسب کنند. این سیستم تخصصی قرارداد هوشمند، سرمایه‌گذاری کاربر را تضمین می‌کند، که محدودیت ندارد و در هر زمان می‌توان آن را پس گرفت.

ویژگی های ارز دیجیتال دای

آینده‌ ارز دیجیتال DAI

ماهیت غیرمتمرکز ارز دیجیتال دای و فقدان اختیارات تنظیم کننده به این معنی است که هیچ دولتی نمی تواند بر آن تأثیر بگذارد یا آن را تعطیل کند. با تمام مواردی که برای حفظ ثبات قیمت دای گفته شد، جالب است بدانید که پیش بینی برای قیمت این ارز طیف وسیعی را شامل می‌شود. در مورد پیش بینی قیمت دای برای ادامه‌ی سال 2022، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی کارشناسان که دید خوشبینانه تری دارند اظهار کرده اند که قیمت آن تا 1.2 دلار هم صعود می‌کند. سایر کارشناسان اما نسبت به قیمت آتی ارز دای بدبین هستند و قیمت 0.2 دلار را برای آن پیش بینی کرده‌اند. که بدین معناست که این استیبل کوین نمی‌تواند ثبات قیمت خود را در آینده حفظ کند. همین موضوع سرمایه گذاری در این ارز را با ریسک زیادی همراه می‌کند.

کیف پول های مناسب استیبل کوین دای

دای یک توکن ERC-20 است که می تواند در هر کیف پولی مطابق با ERC-20 نگهداری شود. در این قسمت چندین کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال دای را معرفی میکنیم:

مای اتروالت (MyEtherWallet)

MyEtherWallet یک کیف پول مبتنی بر وب است که دسترسی به بسیاری از توکن‌های ERC-20 را فراهم می‌کند. این کیف پول نرم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را حفظ کنند که در مقایسه با سایر کیف پول های DAI یک لایه امنیتی اضافی اضافه می‌کند. در خصوص این کیف پول لازم است بدانید که فقط از اتریوم و سایر سکه های ECR-20 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر کیف پول هایی که برای کارکرد نیاز به دسترسی به اینترنت دارند، بیشتر مستعد حملات هک و فیشینگ هستند، پس لازم است که این نکته هم مدنظر داشته باشید.

اتمیک والت (Atomic Wallet)

اتمیک والت یک کیف پول نرم افزاری غیرامانی است که امکان معامله درون برنامه‌ای و خرید با کارت اعتباری را فراهم می‌کند. اتمیک والت کاربران را قادر می سازد تا سکه DAI را بدون ترک کیف پول یا روی آوردن به یک پلت فرم صرافی متمرکز معامله کنند. از مزایای این کیف پول می‌توان به رابط کاربری آسان برای مبتدیان و پشتیبانی از چند صد رمز ارز، از جمله ارز دای اشاره کرد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از یک صرافی جداگانه ارز دیجیتال را سواپ کنند. از معایب این کیف پول هم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کارمزد معاملاتی بالایی برای هر معامله از شما کسر می‌شود.

Exodus

کیف پول Exodus یک کیف پول چند ارزی است که به کاربران این امکان را می دهد تا پس انداز خود را سازماندهی و نظارت کنند. کاربران همچنین می‌توانند DAI را مستقیماً در Exodus مبادله کنند. همچنین در این کیف پول اگر یک حساب در معرض خطر باشد، کاربران می‌توانند هنگام ایجاد یک حساب برای بازگرداندن دسترسی، روی پیوندی که به ایمیل آنها ارسال می شود کلیک کنند.

متاماسک (MetaMask)

متاماسک یکی از پرطرفدارترین کیف پول های ارز دیجیتال است. کیف پول متاماسک یک والت تحت وب است که به طور خاص برای ذخیره، انتقال و تجارت توکن‌های ETH و ERC-20 ساخته شده است و سکه DAI نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کیف پول به عنوان یک افزونه مرورگر نصب می شود و می تواند با کروم و فایرفاکس ادغام شود.

چرا دای بخریم؟

اگر از ابتدای این مقاله با ما همراه بوده باشید از ویژگی‌ها و مزایای ارز دیجیتال دای مطلع شده‌اید. با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال سه حالت ممکن است برای شما پیش بیاید: سود کنید، ضرر کنید و یا ارزش دارایی شما تغییری نکند. پلتفرم میکردائو امکانی را فراهم کرده که ضرر کردن شما به حداقل برسد. در این صورت دو گزینه پیش روی خود دارید یا سود کنید و یا دارایی شما در نوسانات شدید مالی تغییری نکند! چه چیزی از این بهتر؟

ثبات قیمت ارز دیجیتال دای

در یک کلام "ارز دای از دارایی شما محافظت می‌کند". دای به شما این امکان را می‌دهد که در زمان بالا رفتن اتریوم و یا سایر وثیقه‌های قابل قبول در این پلتفرم سود کسب کنید و زمانی که اتریوم سقوط می‌کند ارز دای پایدار است و دارایی شما محفوظ باقی می‌ماند.

سخن پایانی

میکردائو و استیبل‌کوین آن دای، یک پروژه جاه طلبانه است که هدف آن آینده‌ای غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال است. با توجه به موفقیت این تیم در ایجاد یک استیبل‌کوین کاملا شفاف و غیرمتمرکز جای تعجب ندارد که این پروژه تا مدت‌ها در بین استیبل‌کوین‌های برتر قرار بگیرد و همچنین مزایای زیادی برای کل اکوسیستم بلاکچین فراهم کند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه