آخرین اخبار پولکادات (Polkadot) + نمودار و قیمت لحظه ای
اخبار ارز دیجیتال

آخرین اخبار پولکادات (Polkadot) + نمودار و قیمت لحظه ای

پولکادات (polkadot) یک بلاکچین ارز دیجیتال و پلتفرم منبع باز است. کارکرد اصلی این پروتکل ایجاد اتصال و همکاری بین چندین بلاک چین‌ است. این یعنی اگر شما در یکی از بلاکچین های موجود در اکوسیستم پولکادات ارزی داشته باشید، می توانید آن ارز را به واسطه پل های پولکادات، به ارز دیگری در یک بلاکچین دیگر تبدیل کنید. پولکادات با قابلیت اتصال زنجیره‌های مستقل به یکدیگر، امکان انتقال ایمن پیام را فراهم می کند. این شبکه غیرمتمرکز است و بدون نیاز به شخص ثالث، تراکنش‌ها را به صورت قابل اعتماد اجرا می کند. توکن بومی این بلاکچین، در ایران پولکادات خوانده می شود و علامت اختصاری آن (DOT ) است. دات یک توکن حاکمیتی بوده و توسط کارشناسان ارز دیجیتال بسیار آینده دار ارزیابی می شود.

در این صفحه نمودار، قیمت لحظه ای و رتبه پولکادات را مشاهده می کنید که به طور مرتب از هر سه ثانیه، بروز رسانی می شود. ما در وبسایت دنیای ترید قصد داریم در این صفحه تمامی اخبار روز و مهم پولکادات را منتشر کنیم. این اخبار بنیادین قطعاً به شما در انتخاب لحظه ورود به بازار پولکادات و یا خروج از آن کمک خواهد کرد.

آخرین اخبار ارز پولکادات (polkadot ) بروزرسانی 27 تیر

توسعه پولکادات در میان رکود بازار

بر اساس اخبار منتشر شده، در مدت زمان سه ماه، رمز ارز پولکادات، حدود ۶۶ درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است. این در حالی است که، کاهشی نزدیک به 86 درصد نسبت به بالاترین رکورد تاریخی خود در مارکت کپ ثبت کرده است.
در میان این ارقام به ثبت رسیده برای پولکادات، این ارز، شاهد پیشرفت‌های مطلوب در برخی از جنبه‌های اکوسیستم خود، به‌ویژه در استفاده از شبکه و فعالیت توسعه‌دهندگان است. به علاوه، گزارشات حاکی از آنند که، پلتفرم مساری (Messari) نشان می‌دهد که، استفاده از شبکه پولکادات در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با وجود اصلاحات گسترده در قیمت DOT، همچنان چشمگیر بوده است.

 

آخرین اخبار ارز پولکادات (polkadot ) بروزرسانی 11 تیر

معرفی سیستم حاکمیت جدید پولکادات

طبق بیانات بنیان‌گذار پولکادات، شبکه پولکادات سیستم حاکمیت جدید خود با نام Governance v2 را معرفی کرده است. با وجود این سیستم، تیم پروژه امیدوار است فرآیند تصمیم‌گیری در شبکه را به صورت غیرمتمرکز ارائه کند. در کنفرانس دکودد ( Decoded)، تیم اصلی پولکادات اظهار کرد که سیستم نظارتی کنونی آن به اصلاح، احتیاج دارد، زیرا  فرآیند متمرکز سازی در آن بیش از حد صورت گرفته است. این تیم بیان کرده است، نهاد متمرکز این شبکه با نام شورا که متشکل از مدیران اجرایی است، دارای قدرت تصمیم‌گیری انحصاری در خصوص مسائل مرتبط با خرج کردن سرمایه خزانه می‌باشند و  این موضوع برخلاف هدف آن یعنی غیرمتمرکزسازی است. به دنبال آن، تیم تصمیم به حذف نهاد (شورا) گرفته و یک چارچوب نرم‌افزاری را آماده کرده است که شورا حذف و امکان ارائه پروپوزال‌ برای تمامی افراد فراهم شود.

آخرین اخبار ارز پولکادات (polkadot ) بروزرسانی 10 خرداد

دوج کوین از پولکادات پیشی گرفت

با اینکه هفته آخر ماه می هفته رشد برای پولکادات بود، این ارز نتوانست در رقابت با دوج کوین، جایگاه خود را حفظ کند. به گزارش دنیای ترید، Dot توکن بومی پولکادات، 5.2 درصد رشد مثبت هفتگی را به ثبت رساند. اکنون ارزش بازار این ارز حدود 10 میلیارد و 103 میلیون دلار است. با وجودی که رشد هفتگی 3.43 درصدی دوج کوین، از پولکادات کمتر بود، ارزش بازار آن به 11 میلیارد دلار رسید. بدین ترتیب، دوج کوین توانست گوی سبقت را از پولکادات برباید و به جایگاه دهم تکیه بزند. اکنون نام  Polkadot از لیست ده ارز برتر از لحاظ ارزش بازار بیرون افتاده است.

پولکادات در حسرت جامعه قوی دوج کوین

محبوبیت و حمایت جامعه دوج کوین مثال زدنی است. تنها یک توییت ایلان ماسک کافی بود تا ارتش دوج کوین به حرکت درآید.

در تاریخ 27 می (جمعه 6 خرداد)، ایلان ماسک در یک توییت، با اعلام پذیرش DOGE در یکی از شرکت های تحت مدیریت خود، تسلا (Tesla)، خبر از پذیرش آتی دوج کوین در شرکت دیگر خود، اسپیس اکس (Spacex) داد. با این توییت، خریداران به میدان آمدند و مجدداً دوج کوین را به لیست ده ارز برتر بازگرداندند.

متن توییت ماسک بسیار کوتاه بود:

"اکنون کالاهای تسلا را می توان با Doge خریداری کرد، به زودی کالاهای اسپیس اکس نیز با دوج کوین قابل خریداری هستند."

کالاهای شرکت تسلا شامل اتومبیل های برقی هستند. اما شرکت تجهیزات فضایی اسپیس اکس چه محصولاتی را به جامعه دوج کوین عرضه خواهد کرد؟ آیا جامعه دوج کوین فضاپیما و کپسول های فضایی را با دوج کوین خریداری خواهند کرد؟ ?

مهم نیست! تنها نیروی محرکه قیمت دوج کوین، روحیه ای است که ایلان ماسک به جامعه این ارز می دهد.

آخرین اخبار ارز پولکادات (polkadot ) بروزرسانی 14 اردیبهشت

تبدیل پولکادات به شبکه چند زنجیره ای و تعاملی 

پروتکل محبوب بلاک چین پولکادات (Polkadot)، سیستم پیام رسانی XCM (پیام‌رسانی دو طرفه) را راه‌اندازی کرد. به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، با راه اندازی این فرمت پیام رسانی، قابلیت اتصال و ارتباط میان زنجیره ای به بلاکچین پولکادات افزوده می شود و زین پس، پولکادات قادر خواهد بود با پاراچین های متعدد خود در تعامل متقابل قرار گیرد. کاربران می توانند دارایی‌هایی مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) را از یک زنجیره به زنجیره دیگر انتقال دهند.

پولکادات در یک بیانیه مطبوعاتی، هدف از راه اندازی این فناوری جدید را، تبدیل شدن به یک اکوسیستم چند زنجیره ای کاملاً تعاملی اعلام کرد.

ایجاد اتصال پایدار در پاراچین های پولکادات

پولکادات همچنین ادعای ایجاد یک اتصال پایدار را دارد، بطوریکه در کانال‌های XCM، شاهد بروز حطای " اتصال ضعیف" یا " weakest-link" در اجرای پیام‌ها نخواهیم بود؛ زیرا امنیت این کانال ها درست به میزان هاب زنجیره رله مرکزی پولکادات تأمین شده است.

هون کیم (Hoon Kim)، مدیر فنی پروژه آستار (Astar) و مجری اتصال پولکادات Polkadot به اتریوم (ETH)، با کارآمد خواندن فرمت XCM افزود:

XCM یک کانال پیام رسانی میان زنجیره ای پایدار و قابل اعتماد را ایجاد می کند که بسیار پیشرفته تر از پل های مستقل است.

 

پاراچین ها، بلاک چین های مجزایی هستند که به صورت موازی در اکوسیستم پولکادات اجرا می شوند و طیف وسیعی از اپلیکیشن ها و پروژه ها را پشتیبانی می کنند. این پاراچین ها که قبلاً به صورت مستقل و جدا از یکدیگر کار می کردند، اکنون می توانند از فرمت XCM به عنوان پل ارتباطی سرتاسری برای انتقال هرگونه دارایی، توکن، nft یا داده میان خود استفاده کنند.

 

 

افزودن قابلیت مینت nft به شبکه پلوکادات

علاوه بر این، Polkadot با ارتقای استیت مینت (Statemint)، که به عنوان اولین پاراچین « مشترک با کیفیت» در اکوسیستم پولکادات شناخته شده است، قابلیت مینت NFT را نیز به شبکه اضافه کرده است؛ بطوریکه می توان توکن های غیرمثلی را از زنجیره ای به زنجیره دیگر منتقل و آنها را در پاراچین های پولکادات ردیابی کرد.

شایان ذکر است، XCM همچنین امکان ارتباط میان قراردادهای هوشمند و ماژول های زمان اجرا Substrate را فراهم می کند. تیم پولکادات ادعا دارد در نهایت، فرمت پیام‌رسانی ارتقا می‌یابد تا پیام‌ها بین پاراچین‌ها بدون نیاز به ذخیره‌سازی در زنجیره رله ارسال شوند.

 

پولکادات اولین مجموعه پاراچین های خود را که به نام های آکالا (Acala)، مون بیم (Moonbeam)،  پارالل فایننس (Parallel Finance)، آستار (Astar) و کلوور (Clover) بود، پس از پنج سال تحقیق و توسعه در اواخر سال 2021 منتشر کرد.

 

 

به گزارش شرکت تحقیقاتی مساری، در پایان سه ماهه اول، 13 پاراچین پولکادات، به میزان 127.8 میلیون واحد ارز DOT (11 درصد از کل عرضه، به ارزش 2.9 میلیارد دلار) گردش حساب داشته اند. قرار است تا پایان ماه فوریه 2023، 28 پاراچین فعال به شبکه افزوده شوند و تعداد کل پاراچین ها به 41 عدد برسد.

???برای مشاهده قیمت لحظه ای، نمودار و رتبه Dot به بالای مقاله مراجعه فرمایید.???

سؤالات متداول (FAQ)

پولکادات چیست؟

پولکادات یک بلاکچین ارز دیجیتال و پلتفرم منبع بازاست. کارکرد اصلی این پروتکل ایجاد اتصال وهمکاری بین بلاک چین‌ها است. پولکادات با قابلیت اتصال زنجیره‌های مستقل، امکان انتقال ایمن پیام را فراهم می کند. این شبکه غیرمتمرکز است و بدون نیاز به شخص ثالث، تراکنش‌ها را به صورت قابل اعتماد اجرا می کند. توکن بومی این بلاکچین DOT نام دارد که یک توکن حاکمیتی است.

آیا خرید پولکادات یک سرمایه گذاری خوب است؟

  • سایت ولت اینوستر (walletinvestor) سرمایه گذاری در پولکادات برای 2022 را "خارق العاده" توصیف کرده است.
  • سایت پرایس پردیکشن (Price Prediction) سرمایه گذاری 5 ساله در پولکادات را قویاً توصیه می کند.
  • وبسایت دنیای ترید سرمایه گذاری بلند مدت (1 ساله) در ارز پولکادات را پیشنهاد می کند.

از کدام صرافی پولکادات بخریم؟

تقریبا همه صرافی های داخلی و خارجی پولکادات دارند. نکته مهم این است که صرافی های بزرگ قیمت مناسب و کارمزد معاملاتی پایین تری نسبت به سایر صرافی ها ارائه می دهند؛ اما از سویی، بسیاری از صرافی ها ایران را تحریم کرده اند یا بدون احراز هویت عملاً نمی توان کاری در این صرافی ها انجام داد. در لیست زیر، بهترین صرافی های مناسب برای ایرانیان به منظور خرید پولکادات را مشاهده می کنید.

توجه داشته باشید، پس از خرید هر ارزی، حتماً آن را از کیف پول صرافی به کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری خود انتقال دهید. این کار شما را در برابر هک صرافی های خارجی و احتمال خالی فروشی برخی صرافی های ایرانی مصون نگه می دارد.

آینده پولکادات: پیش بینی قیمت پولکادات

تمامی سایت های پیش بینی قیمت، برای پولکادات رشد مثبت تا پایان 2022 و همچنین برای 5 سال آینده پیش بینی می کنند. در زیر پیش بینی عددی مهم ترین سایتهای ارز دیجیتال را ببینید:

  • وبسایت ولت اینوستر: از دیدگاه این وبسایت، آینده پولکادات تا سال 2017، رشد 397 درصدی و رسیدن به قیمت 93.7 دلار است.
  • وبسایت پرایس پردیکشن: این سایت تا انتهای سال 2022، قیمت 25 دلار و تا انتهای سال 2025، قیمت 84 دلار را برای پولکادات پیش بینی می کند. قیمت تخمینی سایت پرایس پردیکشن برای 5 سال آینده، یعنی تا سال 2027 حدود 180 دلار و معادل 868 درصد افزایش قیمت است.
  • وبسایت دنیای ترید: نظر کارشناسی وبسایت دنیای ترید رشد 78 درصدی پولکادات و رسیدن به قیمت 65 دلار تا پایان سال 2023 است.

 

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام