قیمت لحظه ای ارز گولم؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل GLM
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز گولم؛ معرفی کامل، بررسی آینده و تحلیل GLM

امروزه دنیای ما به منابع زیادی برای رسیدگی به وظایف محاسباتی پیچیده نیاز دارد. برای مثال صنعت سینما برای ارائه‌ی جلوه‌ها به چنین قدرت محاسباتی نیاز دارد، علاوه بر این بخش فناوری اطلاعات به قدرت محاسباتی زیادی برای مدل‌سازی نیاز دارد، شبکه‌های عصبی نیز چنین قدرتی را برای مطالعه و یادگیری می‌طلبند. اگر یک روش محافظه‌کارانه برای محاسبات استفاده شود، متوجه خواهید شد که این روش‌ها برای استفاده شخصی نسبتاً گران و غیرعملی هستند. ارز دیجیتال گولم (Golem) به عنوان یک فناوری شبکه ابررایانه به حل مشکل محاسبات گران‌قیمت کمک می‌کند.

اما چگونه یک ارز دیجیتال به نام ارز گولم (glm) مشکل منابع محاسباتی گران قیمت را می‌تواند حل کند؟

در این مقاله به طور کامل در ارتباط با ارزدیجیتال گولم و ارز glm و قیمت glm به طور کامل صحبت می‌کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال گولم چیست؟

یکی از جالب‌ترین ارزهای دیجیتال که وارد بازار شده است ارز دیجیتال گولم (Golem) است. تصور کنید شرایطی فراهم شده است که می‌توانید جهت جبران توان محاسباتی سخت‌افزار خود از جایی دیگر این توان محاسباتی را خریداری کنید، این دقیقا کاری است که اکوسیستم گولم ایجاد کرده است.

گولم (Golem) یک نرم‌افزار مبتنی بر بلاک‌چین است که به کاربران امکان خرید و فروش قدرت محاسباتی برای اهداف مختلف از جمله هوش مصنوعی، استخراج ارز دیجیتال، رندر CGI و سایر محاسبات پیچیده را می‌دهد که نیاز به قدرت محاسباتی بالایی دارند. گولم توسط کاربران کنترل می‌شود و بنابراین غیرمتمرکز است و به مقامات مرکزی و اشخاص ثالث وابسته نیست.

گولم به کاربران اجازه می‌دهد تا توان محاسباتی اضافی خود را به کاربرانی بفروشند که فاقد منابع لازم برای کار بر روی پروژه های پیچیده‌ای هستند که به قدرت محاسباتی بیشتری برای اجرا نیاز دارند. کاربرانی که منابع خود را می‌فروشند در ازای خدمات خود با توکن‌های glm پاداش دریافت می‌کنند که توسط خریداران در شبکه پرداخت می‌شود. قیمتی که پرداخت می‌شود به میزان توان محاسباتی اجاره‌ای بستگی دارد.

ارز دیجیتال گولم و توان محاسباتی

گولم به طور موثر یک بازار همتا به همتا را برای منابع محاسباتی با تقسیم وظایف به بخش‌های کوچکتر فراهم می‌کند تا سیستم بتواند به درستی مقیاس شود و یک بازار منحصر به فرد وابسته به کاربر را تشکیل دهد. ارز glm توکن ابزار شبکه Golem است و به عنوان ذخیره‌ی اصلی ارزش در شبکه عمل می کند. توکن glm فروشندگان را تشویق می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را در ازای پرداخت مبتنی بر glm که توسط خریداران ارائه می شود، اجاره کنند.

جهت مشاهده قیمت ارز بیبی دوج کلیک کنید.

گولم چه مشکلی را حل می کند؟

اگر هنوز برای شما دشوار است که تصور کنید اجاره کردن قدرت محاسباتی شما چگونه کار می‌کند، صحنه‌ی پس از تولید را از هر فیلم پرفروش اخیر هالیوود تصور کنید. میلیون‌ها دلار هزینه برای تولید آن‌ها صرف می‌شود و بخش بزرگی از پول تولید صرف CGI های گران‌قیمت می‌شود که مناظر خیره‌کننده، اژدها، ابرقهرمانان، انفجارها یا دیگر جلوه‌های جذاب را به تصویر می‌کشد.

CGI ها تصاویر گرافیکی حرفه‌ای هستند که به وسیله رایانه ساخته می‌شوند، این تصاویر گرافیکی اساساً توسط تیم‌های هنرمندان ایجاد می‌شوند.

آنها شخصیت‌ها، عناصر، اشیاء، محیط‌ها را طراحی می‌کنند و حرکت را ترسیم می‌کنند. پس از آن، آنها طرح‌ها را با دستورالعمل‌های بیشتر به یک سرویس رایانش ابری ارسال می‌کنند که همه چیز را ارائه می‌دهد. این به این معنی است که تمام ریزترین پیکسل‌های صحنه را محاسبه کنیم تا تصاویر خیره کننده‌ای ایجاد کنیم که از آن لذت می‌بریم.

هر ذره، غبار، نور و سایر اجسام به تنهایی حرکت می‌کنند، بنابراین تمام حرکات آنها باید با دقت مطلق محاسبه شود تا تصوری واقعی از یک دنیای واقعی ایجاد شود. ایجاد این تصاویر نیاز به شبیه سازی کل جهان در یک کامپیوتر دارد، بنابراین صحنه های CGI نیاز به قدرت محاسباتی عظیمی دارد و اینجاست که گولم برای بازی می‌آید.

ساخت تصاویر گرافیکی عالی به وسیله گولم

در حال حاضر، گولم می‌تواند به هر کسی که با گرافیک در هر مقیاسی کار می‌کند کمک کند. علاوه بر این، هر کسی که منابع محاسباتی مازاد داشته باشد می تواند درآمد ایجاد کند. تخمین زده می شود که کل بازار رایانش ابری نزدیک به 130 میلیارد دلار ارزش دارد. در آینده، گولم قصد دارد فراتر از گرافیک گسترش یابد و هدف بعدی یادگیری ماشین باشد.

گولم چگونه کار می کند؟

گولم با پردازش درخواست‌ها و اتصال خریداران و فروشندگان بر اساس درخواست مورد نظر کار می کند. در شبکه گولم، کاربرانی که قدرت محاسباتی را خریداری می کنند به عنوان درخواست کننده شناخته می شوند.

درخواست‌کننده‌ها می‌توانند درخواست‌هایی ایجاد کنند که سیستم Golem آن‌ها را پردازش، اعتبارسنجی کرده و برای اتصال درخواست‌کننده با منابع مناسب استفاده می‌کند. سیستم وظیفه را به بخش‌های کوچک‌تری از کار اولیه تقسیم می‌کند و قدرت محاسباتی را از چندین کاربر در بخش‌هایی اجاره می‌کند.

درخواست کننده از یک الگوی کار برای درخواست منابع برای محاسبات استفاده می کند، با الگوهای وظیفه حاوی تمام اطلاعاتی است که شبکه گولم برای انجام وظیفه درخواستی نیاز دارد. کاربران می توانند با یک الگوی از قبل موجود درخواست دهند یا الگوی کار خود را سفارشی کنند که توسط Golem به طور خودکار تأیید می شود. هنگامی که درخواست کننده کار تکمیل شده را دریافت کرد، مستقیماً در قراردادی در سیستم Golem به ارائه دهنده (فروشنده) پرداخت می کند.

اکوسیستم ارز دیجیتال گولم

معرفی تیم توسعه دهنده glm

گولم توسط توسط الکساندرا اسکرزیپچاک (Aleksandra Skrzypczak)، آندری رگولسکی (Andrzej Regulski)، جولیان زاویستوفسکی (Julian Zawistowski) و پیوتر ژانیوک (Piotr Janiuk) بنیان‌گذاری شد. کارخانه‌ی گولم (Golem Factory) از سال 2016 وجود داشته است و پشتیبان توسعه و راه‌اندازی شبکه گولم در سال 2018 بوده است.

ایده‌ی پشت گولم این است که منابع محاسباتی را برای پروژه‌های پرتقاضا بدون دخالت مقامات مرکزی فراهم کند. این تیم در سال 2016 با فروش بیش از 80 درصد از کل عرضه در زمان اجرای پروژه، حدود 8.6 میلیون دلار در اتریوم جمع آوری کرد.

جهت مشاهده قیمت ارزلونا کلیک کنید.

ارز دیجیتال گولم glm در اتریوم

تیم گولم Golem به‌جای ساختن بلاک چین خود، فکر می‌کرد که بهتر است که اکوسیستم خود را بر روی اتریوم بسازد. تیم گولم تصمیم گرفت نرم‌افزار خود را روی اتریوم اجرا کند تا پرداخت‌ها و معاملات بین طرف‌های علاقه‌مند بر روی بلاک‌چین تسویه شود. علاوه بر این، گولم از مدل مکانیزم اجماع اتریوم برای استقرار، اجرای وظایف و اعتبارسنجی این تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

ایده‌ی پشت این موضوع این است که تیم امیدوار است که شبکه‌ی اتریوم در نهایت مقیاس‌پذیرتر شود و در نتیجه کارآمدتر شود و در عین حال توانایی پردازش پرداخت‌های خرد را نیز شامل شود.

جالب است بدانید که توکن گولم در ابتدا GNT نام داشت، اما از آنجایی که چارچوب تراکنش‌های جدید پروژه بر روی لایه‌ی ۲ اتریوم ساخته شده است، توکن‌های ERC-20 مورد نیاز است. بنابراین، در نوامبر 2020، گولم یک انتقال توکن را آغاز کرد، که در آن توکن‌های اصلی GNT را می‌توان به توکن‌های جدیدگولم به نام glm منتقل کرد.

ارز GLM و اتریوم

مزایا و معایب ارز دیجیتال glm

گولم راهی برای سرعت بخشیدن به فرآیند خرید و استفاده از توان محاسباتی با تقسیم درخواست‌ها از درخواست کننده به ​​تولیدکننده به وظایف کوچکتر پیدا می‌کند. این سیستم خدمات رایانش ابری را از طریق اتوماسیون غیرمتمرکز می‌کند و به لطف تقسیم وظایف به بخش‌های کوچکتر، مقرون به صرفه‌تر می‌شود. گولم همچنین کنترل بازار همتا به همتا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و درخواست کنندگان و ارائه دهندگان را بر اساس الگوی کار به هم متصل می‌کند.

برخلاف ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری سنتی که در آن یک مقام مرکزی منابع را می‌فروشد و سود را از کاربران می‌گیرد، ارائه دهندگان به طور مستقیم برای خدمات خود پول دریافت می‌کنند، بنابراین هر کسی می تواند ارز glm را به عنوان ارائه دهنده‌ی خدمات در Golem کسب کند. این سیستم به کاربران انگیزه می‌دهد تا قدرت محاسباتی خود را بفروشند، در حالی که درخواست‌کنندگان می‌توانند منابع مورد نیاز خود را با هزینه کمتری در مقایسه با رایانش ابری سنتی دریافت کنند.

گولم ارزش خود را از سودمندی، ظرفیت فنی و فناوری خود می‌گیرد. ارزش ذاتی Golem ناشی از فناوری مورد استفاده برای توسعه‌ی شبکه و فعال کردن بازار همتا به همتای خودکار است که ایمن و غیرمتمرکز است. ارزش گولم همچنین در هزینه خدمات رایانش ابری در شبکه‌ی گولم در مقایسه با ارائه دهندگان خدمات سنتی بیشتر ذکر شده است. ارزش ذاتی اکوسیستم گولم اغلب با ارزش ارز glm در بازار مطابقت ندارد زیرا توکن‌های glm مانند اکثر ارزهای دیجیتال در معرض تغییرات مکرر هستند. ارز glm اغلب می‌تواند به دلیل نوسانات در بازار دارایی‌های دیجیتال، کم خرید یا بیش از حد خریداری شود.

چند سکه گولم (glm) در گردش است؟

در حال حاضر 1,000,000,000 glm در گردش است. گولم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، عرضه‌ی محدودی از سکه دارد. عرضه محدود، تعداد توکن‌هایی را که می‌توان تولید کرد، محدود می‌کند، که به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می‌کند. تمام سکه های glm که باید وجود داشته باشند قبلاً ایجاد شده‌اند. تعداد توکن‌های گولم در گردش ضرب در قیمت فعلی بازار glm برابر با ارزش بازار گولم است. ارزش بازار رتبه گولم را در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه مشخص می‌کند و همچنین سهم بازار و تسلط آن را مشخص می‌کند.

سکه‌های گولم از قبل ضرب شده‌اند، به این معنی که تمام سکه‌های گولم که باید وجود داشته باشند قبلاً ایجاد شده‌اند، بنابراین شبکه‌ی گولم برای ایجاد توکن‌های جدید به ماینرها یا به شرط‌بندی وابسته نیست. گولم یک سکه‌ی قابل استخراج نیست، اما روی Proof of Stake نیز کار نمی‌کند.

سایر اطلاعات فنی معماری Golem ظرفیت شبکه را برای اجرای یک الگوی وظیفه ساخته شده توسط یک درخواست کننده تسهیل می‌کند. هر درخواست شامل کد منبعی است که باید در سیستم اجرا شود، دستوراتی برای تقسیم کار به وظایف فرعی کوچکتر و ارسال آن به گره‌ها برای تایید، و در نهایت روشی که اطلاعات موجود در دفتر برای اعتبارسنجی تایید می‌شود.

تاریخچه‌ی قیمتی ارز دیجیتال گولم glm

قیمت گولم (glm) در معرض تغییرات مکرر و تغییر روند است که بخشی از آن به دلیل نوسانات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال است. ثابت شده است که بازار کریپتو نسبت به بازارهای مالی سنتی، مانند بازار سهام، بی ثبات‌تر است. با توجه به نوسانات و تعداد زیادی از عوامل خاص که می‌توانند بر قیمت گولم تأثیر بگذارند، قیمت glm می‌تواند در مدت کوتاهی به شدت تغییر کند.

اولین قیمت ثبت شده برای glm در نوامبر 2016 در حدود 0.014 دلار بود، پس از آن کریپتو تا پایان دسامبر به 0.009 دلار کاهش یافت. ژانویه 2017 شاهد سه برابر شدن قیمت‌ها بودیم، اما اولین پیشرفت بزرگ در مورد قیمت گولم، در می 2017 ثبت شد که گولم تا 0.60 دلار معامله شد.

حرکت صعودی تا ژوئن ادامه یافت، زمانی که گولم به 0.82 دلار به اوج خود رسید. از آن نقطه، گولم مسیر نزولی را دنبال کرد و به پایین‌ترین سطح 0.17 دلار در ماه جولای رسید. پس از یک بازگشت کوتاه در ماه سپتامبر به بیش از 0.50 دلار، گولم به حدود 0.17 دلار کاهش یافت اما پس از یک دوره صعودی در دسامبر، سال 2017 را با قیمت 0.84 دلار به پایان رساند.

گولم در اولین روزهای ژانویه 2018 به دلیل هیاهوی رمزنگاری معروف در سال 2017 به بالاترین حد خود یعنی 1.32 دلار رسید. در هفته اول فوریه، قیمت glm در حال حاضر به زیر 0.30 دلار کاهش یافته بود. در ماه آوریل، glm  دوباره احیا شد و در آغاز ماه می دوباره 1 دلار شکست و پس از آن گولم دوباره شروع به کاهش کرد.

تا پایان سال، glm با قیمت 0.065 دلار معامله می شد. سال 2019 کمتر هیجان انگیز بود. اگرچه قیمت‌ها در نیمه‌ی اول سال به بیش از 0.10 دلار رسید، نیمه دوم عمدتاً نزولی بود و در پایان سال 2019، گولم در حدود 0.029 دلار ارزش داشت. در ژانویه 2020، گولم به قیمت 0.046 دلار و 0.095 دلار در فوریه صعود کرد.

پس از سقوط به زیر 0.020 دلار در ماه مارس، گولم در ماه آگوست به 0.18 دلار بازگشت. سپس قیمت‌ها به 0.07 دلار کاهش یافت اما تا پایان سال به 0.11 دلار بهبود یافت. پس از ژانویه 2021 که قیمت glm نسبتا ایستا بود، گولم در فوریه شروع به حرکت صعودی کرد و در پایان مارس به اوج 0.70 دلار رسید. قیمت‌ها سپس کاهش یافت، زیرا glm در ماه مه تا 0.20 دلار معامله شد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال glm

بسیاری از عوامل مختلف ممکن است بر تغییر قیمت گولم تأثیر بگذارند، که شامل نوساناتی است که مجموعاً بر همه‌ی ارزهای دیجیتال در بازار تأثیر می‌گذارد. عرضه‌ی کل محدود یکی از عواملی است که بر قیمت گولم نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا عرضه‌ی محدود به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می‌کند. گولم نیز می‌تواند تحت‌تاثیر روندهای بازار گسترده‌تر قرار گیرد، همانطور که در دوره‌ی بین دسامبر 2017 و ژانویه 2018 که اکثر ارزهای دیجیتال به دلیل هیاهو به قیمت‌های بالای خود رسیدند، اتفاق افتاد.

در سناریوی مشابهی، گولم را تا آوریل 2021 به یک سقوط قیمتی جدی رساند. شرایط منفی در اقتصاد گسترده‌تر، مانند همه‌گیری کووید-19 در سال 2020، می‌تواند بر قیمت glm و سایر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بگذارد. فهرست‌بندی‌ها، ارتقاء اکوسیستم، به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های جدید، و همچنین پذیرش جریان اصلی، ادغام، و علاقه در میان سرمایه‌گذاران نهادی نیز به تغییرات در قیمت بازار گولم کمک می‌کنند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال glm

قیمت گولم در معرض تغییرات مکرر است که تا حد زیادی به دلیل نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال است. گولم در نوسان ثابتی است و ممکن است وقتی نوبت به قیمت بازار می‌رسد، به‌طور چشمگیری تغییر کند. عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت گولم تأثیر بگذارند، به این ترتیب glm می‌تواند به سرعت در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش یا افزایش یابد.

علاوه بر عوامل سنتی مانند احساسات بازار، جریان دارایی‌ها در مبادلات و به طور کلی اقتصاد، قیمت glm نیز تحت تأثیر تقاضا برای منابع محاسباتی و محبوبیت پروژه Golem قرار دارد. قیمت ارز glm در حال حاضر در حدود 0.435 دلار است که به عبارتی معادل با 13 هزار تومان می‌شود.

صرافی های پشتیبان ارز دیجیتال glm

بیش از 4 صرافی رمزنگاری وجود دارد که می توانید GNT را در آنها معامله کنید، می توانید GNT را با USD و با یک جفت ارز دیجیتال BTC خریداری کنید. نمودار زیر تمام صرافی‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانید ارز دیجیتال GNT را خریداری کنید. برای برخی از صرافی‌ها درصد عمق وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر نقدینگی در دسترس است.

در حال حاضر صرافی بیتفینکس (Bitfinex) بالاترین درصد معاملات ارز glm را دارد و بعد از آن صرافی مرکاتوکس (Mercatox)در رتبه‌ی دوم برای معاملات ارز glm در بین سایر صرافی ها قرار دارد.

صرافی های معتبر برای خرید ارز GLM

کیف پول های ارز دیجیتال glm

ارز glm به عنوان یک توکن ERC-20 را می توان در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد و نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید به احتمال زیاد بستگی به این دارد که می‌خواهید از آن برای چه استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند لجر Ledger یا ترزور Trezor امن‌ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری آفلاین ارائه می‌دهند. با این حال، لازمه‌ی استفاده از آنها این است که به دانش فنی بیشتری نیاز دارند و گزینه‌ی گران‌تری هستند. به این ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری از glm برای کاربران با تجربه‌تر مناسب‌تر باشند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری گزینه‌ی دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می‌توانند امانی و غیرامانی باشند. با کیف‌پول‌های امانی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند.

در کیف پول‌های غیرامانی کلیدخصوصی توسط خود شما نگهداری می‌شود. به طور کلی این کیف پول‌ها اگرچه راحت هستند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند.

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف‌پول‌های داغ محسوب می‌شوند و می‌توانند امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشند.

از آنجایی که احتمالاً به یک پلتفرم برای مدیریت glm خود بیشتر اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه‌ی امنیتی بالا و نگهداری خوب را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر ارزهای دیجیتال یا برای کسانی که معاملات مکرر انجام می‌دهند مناسب هستند.

مطالعه مقاله کیف پول سرد چیست پیشنهاد میشود.

چرا از Golem استفاده کنیم؟

ما در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم و هر روز این دنیا بیشتر به تکنولوژی وابسته می‌شود. همانطور که گفته شد، برای مشاهده برخی از فناوری‌های آینده، ما به رایانه‌های قوی‌تری برای ایجاد برخی از این برنامه‌ها و دستگاه‌های آینده‌نگر نیاز خواهیم داشت. رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنیم، این موارد را نمی‌تواند به طور کامل پشتیبانی کند.

برای انجام کارهایی مانند CGI و استفاده از هوش مصنوعی، مقدار زیادی از قدرت محاسباتی در حال حاضر مورد نیاز است که این مقدار از قدرت محاسباتی را اکثر مردم ندارند. اما خوشبختانه، گولم این مشکل را با دادن توانایی به افراد برای اجاره قدرت پردازش بیشتر، یا فروش قدرت محاسباتی خود به افرادی که نیاز بیشتری دارند، حل می‌کند، که به طور موثر به افراد توانایی استفاده از یک ابر رایانه را با استفاده از شبکه‌ی Golem می‌دهد.

نتیجه گیری

شبکه‌ی گولم یکی از قابل اعتمادترین بازارهای همتا به همتا برای خرید و فروش منابع محاسباتی برای اهداف مختلف است، در حالی که تیم توسعه‌دهنده‌ی آن قصد دارد برنامه‌های کاربردی شبکه را گسترش دهد و عملکردهای بیشتری را برای برآورده کردن تقاضای آینده برای قدرت محاسباتی اضافه کند.

در عین حال، گولم قصد دارد در آینده به بخشی جدایی‌ناپذیر از اینترنت غیرمتمرکز تبدیل شود و به افرادی که منابع محاسباتی مازاد دارند اجازه می‌دهد تا با فروش قدرت محاسباتی خود درآمد کسب کنند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط