علت سقوط ارز های دیجیتال؛ بررسی بیت کوین، اتریوم، کاردانو و ریپل
اخبار ارز دیجیتال

علت سقوط ارز های دیجیتال؛ بررسی بیت کوین، اتریوم، کاردانو و ریپل

بر اساس اخبار ارز دیجتال منتشر شده، چین مدتی است دستور توقف استخراج بیت کوین در استان سیچوان را صادر کرده و به بانک ها گفته که از تراکنش های ارز های دیجیتالی حمایت نکنند.

بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته (7 سپتامبر) کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

پس از یک سال افزایش و بالاترین رکوردها، ارزهای دیجیتال با تغییرات قیمت غیرقابل پیش بینی، زمان متلاطمی را پشت سر می‌گذارند.

پس از شروع فروش تجهیزات استخراج توسط ماینرها، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پیشرو، کاهش چشمگیری را در قیمت سهام خود تجربه کردند، همه این ها متاثر از قوانین جدیدی که چین وضع کرده نیز بوده است.

بیت کوین (BTC) در هفتم سپتامبر بیش از 10 درصد کاهش یافت، و پس از آن به ترتیب تغییرات قیمتی دیگر به این ترتیب بودند:

  • Ethereum (ETH) -4.36٪
  • Cardano (ADA) -8.91٪
  • Binance Coin (BNB) -4.73٪
  • Tether (USDT) +0.11٪
  • XRP (XRP) -0.93٪
  • Solana +0.72٪

همه این ها به دنبال برخورد های اخیر توسط تسلا و عدم پذیرش مجدد بیت کوین به عنوان پرداخت برای محصولات خود و چین با جلوگیری از عرضه اولیه کوین ها، مسدود کردن مبادلات و هشدار نسبت به معاملات سوداگرانه اتفاق افتادند.

در پی آخرین محدودیت های وضع شده علیه ارز های دیجیتال، چین دستور داد که استخراج بیت کوین در استان سیچوان خود به طور کامل متوقف شود و همچنین به بانک ها توصیه شد که از حمایت از معاملات ارز دیجیتال خودداری کنند، این ها ضربه های جدید دیگری هستند که به بازار وارد شده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: لیکویید چیست؟

چرا بازار ارز های دیجیتال ریزش کرده؟

سرکوب ارزهای دیجیتال توسط چین، دقیقا چند روز پس از اعلام شوک ماسک صورت می گیرد. تصمیم ماسک نشان دهنده یک چرخش شدید و عجیب از سوی تسلا است، که در فوریه 2021 پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت خدمات خود را پذیرفته بود.

این امر پس از آن صورت گرفت که شرکت خودروهای الکتریکی 1.5 میلیارد دلار (1.06 میلیارد پوند) از سهام بیت کوین خریداری کرد که به نوبه خود ارزش بازار کریپتو و تسلا را افزایشی کوتاه مدت داد.

با این حال براساس ادعاهای ایلان ماسک، تأثیرات زیست محیطی استخراج بیت کوین [یک فرایند پیچیده در ساخت توکن های دیجیتالی جدید] چیزی است که باعث شده تسلا این گزینه پرداختی را برای مشتریان حذف کند.

این کارآفرین میلیاردر گفت:

"ما نگران افزایش سریع استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین به ویژه زغال سنگ هستیم که بدترین انتشار گارز های سمی را در بین سوخت های دیگر دارد."

ماسک در پست توئیتری خود با بیان اعتقاد خود نوشت که ارز های دیجیتال "آینده ای امیدوارکننده" دارند اما "نه با هزینه زیادی که برای محیط زیست دارد". ماسک مدت ها طرفدار ارزهای رمزنگاری شده بود و حالا تصمیم تسلا در بازار احساس می شود و سایر توکن های دیجیتالی نیز کاهش قیمت داشتند.

قیمت بیت کوین و اتریوم چقدر است؟

بر اساس داده های کوین بیس، قیمت بیت کوین پس از آخرین افت قیمت در (7 سپتامبر) 46881.40 دلار است. در 24 ساعت گذشته، ارزش اتریوم به 3322.57 دلار کاهش یافته بود.

ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای روشهای سنتی بانکداری در نظر گرفته می‌شوند که به دلیل عدم کنترل دولت یا بانک های مرکزی آن، جابجایی پول را ارزان تر کرده‌اند.

تصمیم تسلا و اعلام آن توسط ماسک توسط برخی به عنوان اعتباری جزئی برای اعتبار ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت مناسب در مقابل ارزهای فیزیکی تلقی می شد.

کدام ارزهای دیجیتال ریزش کرده اند؟

بیت کوین تنها ارز رمزنگاری شده نبود که تاثیرات اولیه را احساس کرد، بقیه 10 ارز برتر همگی کاهش قیمت را تجربه کردند. دوج کوین که در ابتدا به عنوان یک شوخی در سال 2012 قبل از افزایش شدید ارزش سهام خود ایجاد شد، به دلیل سرکوب چین با افتی دو رقمی روبرو شده است.

نمی توان تأثیر ماسک را دست کم گرفت، اگرچه PayPal ،Mastercard و Facebook از بازار کریپتو پشتیبانی نمی کنند، اما اطلاعیه تسلا هنوز تاثیر بسیار بیشتری بر روی بازار گذاشته و می گذارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارزهای دیجیتال آینده دار

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام