گزارش سهام های امریکایی و بازده اوراق قرضه، قبل از جلسه فدرال رزرو
اخبار فارکس

گزارش سهام های امریکایی و بازده اوراق قرضه، قبل از جلسه فدرال رزرو

امروز چهارشنبه 5 ژانویه 2022، بازار سهام آسیا به خاطر سیگنال های متفاوت بازار بورس نیویورک، دلار امریکا را به بالاترین قیمت طی 5 سال گذشته در مقابل ین ژاپن رساند. ضمنا افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری امریکا نیز، روی شرکت های تکنولوژی محور تاثیر گذاشت.

امروز به خاطر اینکه بازده اوراق قرضه در انتظار جلسه مهم فدرال رزرو امشب می باشد، به صورت وسیعی بدون تغییر باقی مانده است.  میانگین صنعتی داو جونز نزدیک به 14 واحد ریزش داشته و در حال حاضر در قیمت 36.786 معامله می شود. شاخص S&P 500 نیز تا بدین لحظه 3 واحد ریزش داشته و در قیمت 4790 در حال معامله شدن می باشد.

شاخص نزدک کامپوزیت حدود 46 واحد ریزش داشته و در قیمت 15.576 در حال معامله شدن است. با توجه به افزایش تورم در ایالات متحده امریکا، همه سرمایه گذاران بی صبرانه منتظر نشست رسمی امشب در ساعت 22:30 فدرال رزرو می باشند.

مطالعه مقاله اوراق قرضه آمریکا را به شما پیشنهاد میکنیم.

معامله گران به شدت تمایل دارند بدانند که شورای سیاستگذاری بانک مرکزی امریکا قرار است از چه نوع سیاستی در قبال تورم استفاده کند و مهم تر اینکه، از چه تاریخی می خواهند آن را شروع کنند.

پیتر چتول، رئیس بخش استراتژی میزوهو می گوید:

می دانیم که اکثریت اعضای این کمیته، موافق اجرای زودهنگام کاهش خرید اوراق قرضه ماهیانه موسوم به تیپرینگ هستند.

به خاطر انتظار افزایش نرخهای بهره تا قبل از ماه مارس، دوشنبه و سه شنبه، بازده اوراق قرضه امریکا، افزایش یافت. ولی امروز بازده اوراق قرضه در مقابل رقم سشن قبل که بالاترین عدد از اواخر نوامبر بود (1.686%)، کاهش یافت و رقم 1.6543% را تجربه کرد.

ساعاتی پیش گزارش تغییرات مشاغل ADP منتشر شد. این خبر به شدت مثبت بود و تمام معامله گران را متعجب کرد. در حقیقت بخش خصوصی توانسته در ماه گذشته، 807.000 شغل جدید ایجاد کند. شایان ذکر است که این رقم، دو برابر پیش بینی تحلیلگران بوده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: کندل شناسی

یک شرکت پیش بینی کننده وقایع اقتصادی در بانک سیتی، پیش بینی کرده که شاخص S&P 500 امسال 7% رشد می کند و رقم 5100 را تجربه خواهد کرد. این رقم در حال حاضر، 4790 می باشد.

این شرکت در ادامه گفته: ما کاملا به بهبود اقتصادی زودهنگام، خوش بین هستیم. قابل ذکر است که دیگر بانک های بزرگ مثل مورگان استنلی رقم 4400 و گلدمن سکس عدد 5100 را برای S&P پیش بینی کرده اند.

چتول از موسسه میزوهو در ادامه اظهار کرد:

هنوز به خاطر اینکه در ابتدای سال نو هستیم، خیلی زود است که بتوانیم پیش بینی کنیم. ما در حال مشاهده افزایش اشتهای سرمایه گذاران به ریسک کردن هستیم. این مسئله به وضوح در بازار سهام هم دیده می شود.

امروز قیمت نفت به 81 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت به دنبال نشست اعضای اوپک اتفاق افتاد. آنها برای تولید، به رقم از پیش تعیین شده اکتفا کردند. دلیل افزایش قیمت نفت نیز، ارزیابی معامله گران به خاطر نگرانی ها از شیوع مجدد سویه اومیکرون می باشد.

امروز قیمت هر بشکه نفت خام WTI با 0.78% درصد افزایش، به قیمت 77.59 دلار، معامله شد. نفت خام برنت نیز، با 0.86% افزایش به قیمت 80.69 دلار، در حال معامله شدن بود.

شاخص دلار امریکا 4% کاهش یافت و به پایین ترین قیمت طی دو هفته گذشته خود، رسید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیپ در فارکس