مهمترین وقایع و خبرهای فارکس برای هفته پیش رو
اخبار فارکس

مهمترین وقایع و خبرهای فارکس برای هفته پیش رو

امروز دوشنبه 29 آوریل 2024 است و ما تصمیم گرفتیم تا مهمترین خبرها و رویدادهای هفته پیش رو (از امروز 29 آوریل تا جمعه 3 می) را برای شما تحلیل و بررسی کنیم.

در واقع مهمترین رویدادها و خبرهای این هفته به شرح زیر است:

  • PMI خدمات ISM و گزارش مشاغل امریکا به علاوه نشست مهم فدرال رزرو
  • GDP و گزارش تورم منطقه اروپا و تاثیراتش روی بانک مرکزی اروپا
  • PMI بخش خصوصی چین و تاثیراتش روی دیگر بازارهای مالی

همانطور که در جریان هستید طی این هفته قرار است خبرها و رویدادهای بسیار مهمی در بازار فارکس منتشر و برگزار شود. خوشبختانه تا بدین لحظه منطقه خاورمیانه از آرامش نسبی برخوردار است و مثل هفته گذشته معامله گران نگران موضوع جنگ و تنش نیستند.

اخبار مرتبط با دلار امریکا

اولین خبری که قرار است طرفداران دلار امریکا یا همان اسکناس پشت سبز را تحت تاثیر قرار دهد، گزارش ارقام هزینه اشتغال سه ماهه اول سال 2024 است که قرار است فردا سه شنبه 30 آوریل منتشر شود.

روند صعودی هزینه های اشتغال و اعتماد مصرف کننده می تواند بر مسیر سیاست های فدرال رزرو در تعیین نرخ های بهره تاثیر بگذارد.

یادتان باشد دستمزدهای بالاتر و بهبود احساسات مصرف کننده، نشان دهنده افزایش هزینه های مصرف کننده و تورم مبتنی بر تقاضا است.

همیشه در هفته ای که قرار است اولین جمعه میلادی آن گزارش مهم nfp منتشر شود دو روز قبل یعنی چهارشنبه همان هفته امریکایی ها گزارش تغییرات مشاغل nfp را منتشر می کنند (این خبر قرار است پس فردا چهارشنبه یعنی اولین روز ماه می منتشر شود).

در نظر داشته باشید یک بازار کار انقباضی می تواند از رشد دستمزدها و افزایش درآمد قابل تصرف حمایت کند و روند صعودی در درآمد قابل تصرف نیز می تواند هزینه های مصرف کننده را افزایش دهد.

با این حال، سرمایه گذاران باید گزارش فرصت های شغلی JOLTs را نیز در نظر بگیرند.

فرصت ‌های شغلی بالاتر به علاوه کاهش میزان ترک شغل، نشان از یک فضای قوی در بازار کار ایالات متحده دارد.

در همین روز چهارشنبه قرار است گزارش شاخص نهایی تولیدی مدیران خرید و شاخص مدیران خرید Ism نیز منتشر شود. یادتان باشد بخش خدمات یکی از عوامل موثر در نرخ تورم است و هزینه های ورودی، اشتغال، و روند سفارشات جدید نیز روی دلار امریکا تاثیرگذار هستند.

در انتها قرار است مهمترین رویداد این هفته یعنی نشست اعضای کمیته فدرال رزرو امریکا به ریاست جرومی پاول در روز چهارشنبه راس ساعت 21:30 برگزار شود.

پس از اعلام آخرین تغییرات مرتبط با نرخ بهره راس ساعت 22 کنفرانس خبری و بخش پرسش و پاسخ از پاول توسط خبرگزاران آغاز خواهد شد.

فراموش نکنید که سرمایه گذاران و معامله گران انتظار ندارند فدرال رزرو نرخ هایش را از رقم فعلی 5.5 درصد تغییر دهد. تنها فاکتور مهم، سخنان پاول در بخش کنفرانس مطبوعاتی است که می تواند بازار را بالا و پایین کند.

روز پنجشنبه دوم می 2024 امریکایی ها قرار است هزینه های نیروی کار واحد، بهره وری غیر کشاورزی و درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی خود را منتشر کنند.

در انتها امریکا قرار است روز جمعه 3 می گزارش میانگین درآمد ساعتی، حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی (nfp)، نرخ بیکاری و خبر مهم شاخص مدیران خرید ism خود را که همگی روی دلار و دیگر دارایی ها تاثیرگذار هستند را منتشر کند.

اخبار مرتبط با یورو

در روز دوشنبه، گزارش ارقام اولیه تورم ماه آوریل آلمان قرار است طرفداران جفت ارز EUR/USD را مجذوب خود کرده و تحت تاثیر قرار دهد.

همانطور که مستحضر هستید مقامات بانک مرکزی اروپا (ecb) اخیرا زمزمه های زیادی درباره شروع کاهش نرخ های بهره از ماه ژوئن کرده اند. اگر به هر دلیلی گزارش مذکور ضعیف و کمتر از حد انتظار مارکت باشد موضوع شروع کاهش نرخ های بهره از ماه ژوئن جدی تر تلقی خواهد شد.

این مساله می تواند باعث ضعیف تر شدن یورو شود و شما می تواند این ارز مشترک اتحادیه اروپا را بفروشید و سودهای کلانی به جیب بزنید.

سپس روز سه شنبه اقتصاد فرانسه و آلمان در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در واقع قرار است آلمانی ها و فرانسوی ها در این روز گزارش مهم تولید ناخالص داخلی یا همان gdp خود را منتشر کنند.

همان گونه که می دانید گزارشات تورم و تولید ناخالص داخلی برای معامله گران و دلالان یورو اهمیت بسیار بالایی دارد و می تواند روی سیاست های ecb در ارتباط با شروع کاهش نرخ های بهره تاثیر بگذارد.

روز پنجشنبه قرار است گزارشات ارقام نهایی PMI تولیدی فرانسه، آلمان و منطقه یورو نظر معامله گران و سرمایه گذاران را به خود جلب کند. فراموش نکنید هرگونه تجدید نظر نسبت به ارقام قبلی می تواند یورو را تحت تاثیر قرار دهد.

در انتها یادتان باشد به عنوان تریدر یورو به سخنان و اظهار نظرهای مقامات ecb نیز توجه کنید چرا که این مساله هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی یورو می باشد (مخصوصا سخنانی که درباره چشم انداز وضعیت اقتصادی منطقه یورو، تورم و زمان تقریبی شروع کاهش نرخ های بهره است).

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ (کابل)

روز چهارشنبه ارقام PMI بخش تولیدی بریتانیا، پوند را در کانون توجه قرار خواهد داد.

در حالی که بخش تولید کمتر از 30 درصد از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می دهد، PMI می تواند منعکس کننده محیط تقاضا در این کشور باشد.

یادتان باشد هرگونه تجدید نظر نزولی نسبت به نظرسنجی اولیه ماه آوریل می تواند بر پوند فشار بیاورد و باعث ریزش آن شود.

روند قیمت مسکن در بریتانیا نیز می تواند روی ارزش پوند استرلینگ تاثیر بگذارد.

به عنوان یک قانون کلی در نظر داشته باشید که هرگونه ادامه کاهش قیمت مسکن می تواند بر اعتماد مصرف کننده و مخارج آنها تأثیر بگذارد چرا که روند نزولی در مخارج مصرف کنندگان می تواند تورم ناشی از تقاضا را کاهش دهد.

در انتها روز جمعه انگلیسی ها قرار است مهمترین خبر این هفته خود یعنی شاخص مدیران خرید خدمات خود را منتشر کنند.

یادتان باشد بخش خدمات بریتانیا بیش از 70 درصد از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می دهد و روی میزان تورم در انگلستان تاثیر می گذارد.

در نظر داشته باشید هرگونه بازنگری رو به بالا نسبت به PMI اولیه خدمات، می تواند شرط بندی سرمایه گذاران را در مورد کاهش نرخ های توسط بانک مرکزی انگلستان (BoE) تحریک کند.

در انتها یادتان باشد به عنوان تریدر پوند به سخنان و اظهار نظرهای مقامات BoE نیز توجه کنید چرا که این مساله هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی GBP می باشد.

اخبار مرتبط با دلار کانادا (لونی)

روز دوشنبه، ارقام تولید ناخالص داخلی ماه مارس، Loonie را در کانون توجه قرار خواهد داد.

یادتان باشد هرگونه ارقام اقتصادی داغتر از حد انتظار می تواند بر انتظارات سرمایه گذاران نسبت به کاهش کوتاه مدت نرخ های بهره بانک مرکزی کانادا تأثیر بگذارد.

در ضمن داده های تجاری ماه مارس کانادا نیز قرار است توجه سرمایه گذاران را در روز پنجشنبه به خود جلب کند. فراموش نکنید بهبود شرایط تجاری باعث افزایش تقاضا برای خرید دلار کانادا می شود.

در انتها یادتان باشد به عنوان تریدر لونی مواظب سخنان و اظهار نظرهای مقامات بانک مرکزی کانادا (BoC) نیز باشید. با یک نگاه ساده در تقویم اقتصادی متوجه خواهید شد که روز پنجشنبه رئیس بانک مرکزی کانادا، مک کلم، قرار است برای مارکت سخنرانی کند. 

اخبار مرتبط با دلار استرالیا (آزی)

اولین خبری که قرار است طرفداران دلار استرالیا را تحت تاثیر قرار دهد روز سه شنبه و گزارش خرده فروشی استرالیا است (این خبر راس ساعت 5 صبح منتشر خواهد شد).

افزایش در شاخص خرده فروشی می تواند تورم ناشی از تقاضا را افزایش دهد و بانک مرکزی استرالیا (RBA) را مجبور به اتخاذ یک سیاست پولی شاهینی تر کند.

روز پنجشنبه داده های تجاری استرالیا نیز قرار است توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. به صورت یک قانون کلی یادتان باشد بهبود شرایط تجاری از اقتصاد استرالیا و به تبع دلار این کشور حمایت می کند.

در ضمن در همین روز پنجشنبه نیز استرالیایی ها قرار است گزارش بخش مسکن خود را منتشر کنند. البته یادتان باشد از لحاظ اهمیت به ترتیب گزارش خرده روشی، تراز تجاری و سپس گزارش مسکن مهم می باشد.

اخبار مرتبط با دلار نیوزیلند (کیوی)

روز چهارشنبه گزارش ثبات مالی RBNZ قرار است روی تقاضای خریداران دلار نیوزیلند یا همان کیوی تأثیر بگذارد. سپس روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، آقای اور قرار است برای مارکت سخنرانی کند.

در انتها یادتان باشد به عنوان تریدر کیوی به سخنان و اظهار نظرهای مقامات RBNZ نیز توجه کنید چرا که این مساله هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی دلار نیوزیلند می باشد. (مخصوصا سخنانی که درباره چشم انداز وضعیت اقتصادی، تورم و زمان تقریبی شروع کاهش نرخ های بهره است).

اخبار مرتبط با ین ژاپن

ژاپنی ها قرار است روز سه شنبه و با گزارشات تولیدات صنعتی، داده های بازار کار و  خرده فروشی ماه مارس طرفداران خود و ین ژاپن را تحت تاثیر قرار دهند.

در نظر داشته باشید با فروکش کردن گرد و غبار ناشی از تصمیمات سیاستگذاران شورای پولی در تاریخ 26 آوریل (BoJ)، بهبود تقاضا می تواند نشان دهنده بهبود محیط تقاضا باشد.

یادتان باشد نرخ پایین بیکاری می تواند از افزایش دستمزدها، هزینه های خانوار و روند قیمت مصرف کننده حمایت کند.

روز چهارشنبه، ارقام اعتماد مصرف کننده ژاپن می تواند نشان دهنده برنامه های کوتاه مدت هزینه های خانوار باشد.

سپس روز پنجشنبه بانک مرکزی ژاپن قرار است صورتجلسه آخرین نشست رسمی ماه آوریل خود را منتشر کند.

در انتها اگر تریدر ین ژاپن هستید فراموش نکنید که تهدیدات دولت ژاپن برای مداخله و تقویت ین را زیر نظر داشته باشید.

اخبار مرتبط با چین

چینی ها قرار است روز سه شنبه گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی و غیر تولیدی NBS را منتشر کنند.

با این حال، روز سه شنبه شاخص تولیدی بسیار مهم Caixin احتمالاً بر سنتیمنت بازار تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

در ضمن در نظر داشته باشید که بازارهای مالی با امیدهای محو شده نسبت به بسته محرک مالی و اقتصادی از سوی پکن مواجه هستند.

به طور کلی این اعداد روی احساسات بازار و تقاضا برای ارزهای کالایی نیز تأثیر می گذارد (منظور از ارز کالایی: دلار استرالیا، دلار نیوزیلند و دلار کانادا است).