ساعت و تاریخ فدرال رزرو؛نشست فدرال رزرو آمریکا امروز ساعت چند است؟
اخبار فارکس

ساعت و تاریخ فدرال رزرو؛نشست فدرال رزرو آمریکا امروز ساعت چند است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس از کارشناسان دنیای ترید می پرسند، تاریخ و ساعت برگزاری جلسات فدرال رزرو به وقت ایران است.

اهمیت این موضوع بر هیچ معامله گر حرفه ای، پوشیده نیست. هر کسی که دستی در بازارهای مالی دارد، می داند که دانستن این مساله که تاریخ و ساعت جلسات فدرال رزرو به وقت ایران چه موقع است، چقدر اهمیت دارد.

همانطور که مستحضر هستید، برای اینکه بتوانید به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید، باید قادر باشید تا همزمان هم از تحلیل تکنیکال و هم تحلیل فاندامنتال، آگاه باشید.

تصور کنید که شما با استفاده از تحلیل تکنیکال و بر اساس بهترین استراتژی ها، اندیکاتورها و ابزارهای درون آن، به این درک رسیده اید که باید یورو را خریده و دلار امریکا را بفروشید.

حال اگر هیچ نگاهی به تقویم اقتصادی فارکس و رویدادهایی که قرار است منتشر شود نکرده باشید، و از قضا قرار است امروز فدرال رزرو امریکا نرخ های بهره اش را بر خلاف انتظارات بازار افزایش دهد، باید منتظر یک فاجعه باشید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: فدرال رزرو چیست؟ ساختار، وظایف و زمان برگزاری جلسات فدرال رزرو

دانستن زمان برگزاری جلسات فدرال رزرو، یکی از مزایای مطلع بودن نسبت به تحلیل فاندامنتال است. شما برای اینکار، به تنها چیزی که نیاز دارید، یک تقویم اقتصادی معتبر است.

نگران نباشید، یکبار دیگر در دنیای ترید ما در کنار شما هستیم تا اینبار ساعت برگزاری جلسات فدرال رزرو به وقت ایران را، برای شما توضیح دهیم. نکاتی که قرار است با هم در این مقاله ارزشمند بیاموزیم، به شرح زیر هستند:

فدرال رزرو چیست، نهادهای تشکیل دهنده فدرال رزرو، کمیته بازار آزاد فدرال رزرو چیست، تاریخ و ساعت جلسات فدرال رزرو به وقت ایران، قسمت سوال و جواب و نتیجه گیری.

فدرال رزرو چیست؟

منظور از فدرال رزرو، سیستم فدرال رزرو (Federal Reserve System) یا فقط عبارت ساده فد (FED)، در حقیقت بانک مرکزی ایالات متحده امریکا است. این نهاد در واقع، قدرتمندترین موسسه مالی یا همان بانک مرکزی حال حاضر در جهان است.

این بانک در سال 1913 توسط کنگره امریکا برای ارائه یک سیستم پولی و مالی ایمن، انعطاف پذیر و با ثبات در امریکا، تأسیس شد.

در زمان شکل گیری سیستم فدرال رزرو (FRS)، ایالات متحده متشکل از 12 بانک مرکزی منطقه ای (فدرال رزرو) شد که هر ناحیه، مسئول یک منطقه جغرافیایی خاص از ایالات متحده می باشد. هر کدام از این 12 فدرال رزرو به صورت مستقل از همدیگر کار می کنند ولی همگی آنها تحت نظارت شورای حکام هستند.

تصویر 12 فدرال رزرو امریکا

بر اساس سایت فدرال رزرو، پنج وظیفه اصلی سیستم فدرال رزرو برای ارتقای عملکرد موثر اقتصاد ایالات متحده و به طور کلی خدمت به منافع عمومی، به شرح زیر می باشد:

  • به عهده داشتن سیاست های پولی کشور
  • تقویت ثبات سیستم مالی
  • ارتقا ایمنی و سلامت موسسات مالی فردی
  • حمایت از مصرف کننده و ترویج توسعه در جامعه
  • تقویت سیستم ایمنی و کارایی پرداخت ها و تسویه حساب ها

نهادهای تشکیل دهنده فدرال رزرو

زمانیکه صحبت از فدرال رزرو می شود، منظور سیستم فدرال رزرو است.

در حقیقت تدوین کنندگان اصلی قوانین فدرال رزرو عمدا از بکارگیری عبارت واحد "بانک مرکزی"، طفره رفته اند.

اگرچه بخش‌هایی از سیستم فدرال رزرو امریکا دارای برخی ویژگی‌های مشترک با نهادهای بخش خصوصی است، ولی در کل فدرال رزرو برای خدمت به منافع عمومی تأسیس شده است.

همینطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، سیستم فدرال رزرو از سه نهاد کلیدی تشکیل شده تا بتواند به 5 وظیفه اصلی خود که پیشتر ذکر شد، بپردازد: 1- شورای حکام 2- بانک های فدرال رزرو 3- کمیته بازار آزاد فدرال رزرو یا همان FOMC.

تصویر نهادهای فدرال رزرو

این سه نهاد مذکور، با همکاری یکدیگر تصمیماتی می گیرند که به ارتقای سلامت اقتصاد ایالات متحده و ثبات سیستم مالی امریکا کمک می کند.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو چیست؟

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) بدنه سیستم فدرال رزرو است که سیاست های پولی امریکا را تعیین می کند. در واقع FOMC تمام تصمیمات مهم درباره وضعیت های مناسب مالی برای کمک به اقتصاد و رسیدن به "اهداف دوگانه" را اتخاذ می کند. وظیفه فدرال رزرو به عنوان بانک مرکزی امریکا، دست یافتن به "اهداف دوگانه" است.

منظور از اهداف دوگانه، حداکثر اشتغال و ثبات قیمت ها است.

FOMC در راستای نائل شدن به این اهداف دوگانه، محدوده تارگت خود را نسبت به نرخ وجوه فدرال، افزایش یا کاهش می دهد. نرخ وجوه فدرال یا Federal Fund Rate، در حقیقت نرخی است که موسسات مالی در ازای پول قرض دادن، از همدیگر دریافت می کنند.

به همین منظور FOMC با توجه به وضعیت موجود اقتصاد، نرخ های بهره را افزایش یا کاهش می دهد. این نهاد همچنین، مسئول خرید و فروش دارایی های فدرال رزرو مثل اوراق قرضه بهادار در بازار آزاد است.

از دیگر سیاست های این کمیته، پرداختن به ترازنامه های فدرال رزرو است. منظور از ترازنامه، کل دارایی ها و بدهی های فدرال رزرو ایالات متحده امریکا است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: ترازنامه فدرال رزرو چیست؟ آشنایی با مفاهیم افزایش و کاهش ترازنامه

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو دوازده عضو دارد که هفت عضو آن، از اعضای شورای حکام می باشند. یک عضو آن، رئیس فدرال رزرو نیویورک و چهار عضو دیگر، روسای فدرال رزروهای دیگر ایالات امریکا هستند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید درباره کمیته بازار آزاد فدرال رزرو اطلاعات داشته باشید؟ پاسخ این است: برای اینکه جلسات مهم فدرال رزرو، به وسیله FOMC برگزار می شود.

تاریخ و ساعت جلسات فدرال رزرو به وقت ایران

اگر از تریدرهای فاندامنتالی در مارکت فارکس بپرسید مهمترین رویدادهای بازار فارکس چه هستند، پاسخ اکثر آنها این است: جلسات یا نشست های مهم فدرال رزرو امریکا.

شاید برخی از این معامله گران به شما بگویند، مهمترین رویداد مارکت فارکس، تعیین نرخ های بهره است. بلی، این پاسخ کاملا درست است. ولی چه کسی یا کسانی اجازه افزایش یا کاهش نرخ های بهره را دارند؟ مقامات بانک مرکزی امریکا در همین جلسات مهم فدرال رزرو.

پس ظاهرا می بینیم که به مهمترین قسمت این مقاله، یعنی ساعت برگزاری جلسات فدرال رزرو به وقت ایران، رسیده ایم.

قبل از اینکه بخواهیم به این مقوله مهم بپردازیم، بهتر است کمی درباره تقویم اقتصادی نیز، صحبت کنیم.

اهمیت داشتن یک تقویم اقتصادی مهم، بر هیچ تریدر حرفه ای پوشیده نیست. تمام معامله گران بازار فارکس، به طور روزانه، هفتگی، ماهانه و غیره، تقویم های اقتصادی خود را چک می کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: فارکس فکتوری چیست؟ آموزش نحوه استفاده از تقویم اقتصادی فارکس فکتوری

آنها این کار را برای آگاه شدن نسبت به رویدادهای مهم روز، هفته، ماه و غیره انجام می دهند. لطفا نگاهی به تصویر پایین، بیندازید.

تصویر تقویم اقتصادی

تصویر بالا، نمونه ای از یک تقویم اقتصادی است که چهار واقعه مهم درباره بانک مرکزی امریکا را نشان می دهد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC)، هشت جلسه منظم در طول سال برگزار می کند. البته اگر اضافه بر این هشت جلسه نیاز به جلسات بیشتری باشد، این کمیته آنها را اطلاع رسانی کرده و سپس برگزار می کند.

ساعت برگزاری جلسات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو به وقت ایران (بسته به ساعت تابستانی یا زمستانی)، معمولا 22:30 دقیقه شب می باشد. با یک نگاه ساده به تقویم های اقتصادی فارکس، می توانید از تاریخ و ساعت دقیق برگزاری جلسات فدرال رزرو، آگاه شوید.

FOMC در چهار جلسه از هشت جلسه سالانه خود، قسمتی را به پیش بینی درباره آینده اقتصاد و وضعیت تورم در دو سال آینده، اختصاص می دهد. اسم این قسمت، FOMC Economic Projections می باشد.

سه قسمت بعدی این جلسه به بیانیه FOMC، نرخ وجوه فدرال (Federal Fund Rates) و کنفرانس خبری فدرال رزرو (Federal Reserve Press Conference) معروف می باشند.

تمامی این سه قسمت مذکور در سال، هشت بار برگزار می شود و فقط قسمت پیش بینی درباره آینده اقتصاد است که چهار بار در سال توسط FOMC برگزار می شود.

جلسات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، بی شک مهمترین رویداد اقتصادی در بازار فارکس است. مخصوصا زمان هایی که قرار است درباره افزایش یا کاهش نرخ های بهره بانکی، صحبت شود.

تمام معامله گران و سرمایه گذاران بازارهای مالی، این نشست مهم را از نزدیک دنبال می کنند. دلیل آن هم خیلی ساده است: اظهاراتی که مقامات فدرال رزرو در این جلسات می کنند، مسیر و جهت بازارها و دارایی های مالی مثل: بازار فارکس، بازار سهام، بازار اوراق قرضه، بازار کامودیتی و غیره را مشخص می کند.

تصویر پایین، زمانبندی کل جلسات FOMC در سال 2022 است که می توانید آن را در آدرس زیر مشاهده کنید: https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/fomccalendars.htm

تصویر کلی جلسات فد

تصویر شماره دو جلسات فد

همینطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، شما می توانید هر سال، ماه و یا هفته، به آدرس رسمی سایت فدرال رزرو سری بزنید، و این جدول را بررسی کنید. این کار باعث می شود که شما، مهمترین رویداد مارکت فارکس را از دست ندهید.

نتیجه گیری

دانستن تاریخ و ساعت برگزاری جلسات فدرال رزرو در سال به عنوان مهمترین رویداد مارکت فارکس، یکی از کارهایی است که باید در راس تمام امور خود قرار دهید. تمام معامله گران حرفه ای بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس، نسبت به ساعت و تاریخ جلسات فدرال رزرو، آگاه هستند.

قسمت سوال و جواب

فدرال رزرو چیست؟

منظور از فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده امریکا است.

رئیس حال حاضر فدرال رزرو (ژوئن 2022) کیست؟

رئیس فعلی بانک مرکزی امریکا، جرومی پاول است.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) چیست؟

FOMC یکی از سه نهاد اصلی مهم فدرال رزرو امریکا است که در واقع مسئول تعیین سیاست های مالی امریکا است. در حقیقت این نهاد، بدنه اصلی فدرال رزرو است.

صاحبان فدرال رزرو چه کسانی هستند؟

سیستم فدرال رزرو متعلق به کسی نیست. فدرال رزرو در سال 1913 توسط قانون فدرال رزرو برای خدمت به عنوان بانک مرکزی امریکا، ایجاد شد.

سایت رسمی فدرال رزرو چیست؟

وبسایت رسمی فدرال رزرو امریکا، www.federalreserve.gov می باشد.

تاریخ و ساعت جلسه فدرال رزرو امریکا کی است؟

در حقیقت فدرال رزرو هشت جلسه رسمی در سال برگزار می کند که ساعات آن به وقت ایران، 22:30 دقیقه می باشد.