شاخص nfp چیست، چه تاثیری در فارکس دارد+ آخرین خبر nfp
اخبار فارکس

شاخص nfp چیست، چه تاثیری در فارکس دارد+ آخرین خبر nfp

آیا می دانید شاخص NFP چیست؟ تریدرهایی که می‌دانند خبر nfp چیست و از تأثیر گزارش nfp بر بازار فارکس آگاه هستند، از نزدیک انتشار این گزارش را زیر نظر دارند. در این مطلب در مورد تأثیر خبر nft در بازار فارکس صحبت می‌کنیم و قبل از انتشار این گزارش شما را از تأثیر داده‌های احتمالی مطلع می‌کنیم. 

 

NFP مخف Non Farm Payrolls به معنای میزان اشتغال در بخش غیر کشاورزی است. NFP یا گزارش اشتغال یکی از سه گزارش مهم آمریکا و بازار فارکس است. این داده که به طور ماهانه منتشر می‌شود، تعداد افراد شاغل در ماه گذشته به غیر از بخش‌های کشاورزی، کارکنان دولتی، صاحبان خانه های خصوصی و کارکنان بخش غیرانتفاعی را ارائه می‌دهد.

 NFP نشانگر این است که کدام بخش در حال گسترش و کدام بخش در حال کوچک تر شدن است. در این مطلب آخرین خبر NFP به طور منظم منتشر و علت اهمیت آن برای تریدرهای فارکس توضیح داده می‌شود.

 

آخرین خبر nfp: ماه مارس 2024 (17 فروردین 1403)

امروز 5 آوریل 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید در خدمت شما هستند تا خبر مهم NFP ماه مارس 2024 را که قرار است امروز راس ساعت 16 به وقت ایران منتشر شود را برای شما تحلیل کنند.

فراموش نکنید گزارش بازار کار ایالات متحده یا همان NFP امریکا یکی از مهمترین و پر تاثیرترین خبرها در بازار فارکس است. این خبر توسط معامله گران حرفه ای و سرمایه گذاران در بازارهای مالی از نزدیک دنبال می شود.

در ضمن مقامات فدرال رزرو امریکا قسمتی از تصمیمات مهم خود را که درباره تعیین نرخ های بهره بانکی است بر اساس همین گزارش اتخاذ می کنند.

پس از انتشار داده‌ های مهم مشاغل ایالات متحده در این هفته (منظور مشاغل ADP است) و گزارش افتتاح مشاغل JOLTS و خبر شاخص مدیران خرید ISM، فعالان بازار منتظر گزارش بسیار مهم حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده یا همان NFP هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر ‌شود.

همانطور که مطلع هستید به گزارش NFP خبر چند منظوره نیز گفته می شود چرا که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند خبر مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد.

به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر این گزارش، میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate است.

پیش بینی ها از گزارش NFP

تحلیلگران و کارشناسان بازارهای مالی پیش بینی کرده اند که ایالات متحده امریکا در ماه مارس 200.000 شغل جدید ایجاد کرده باشد. شایان ذکر است بدانید رقم مذکور کمتر از عدد 275.000 نفر برای ماه قبل تر یعنی فوریه می باشد.

در ضمن بد نیست بدانید رقم ماه ژانویه هم که 353.000 نفر بود در جدیدترین بازنگری خود به 229.000 نفر کاهش یافت.

اگر خاطرتان باشد کمی جلوتر گفتیم که به شاخص NFP امریکا گزارش چند منظوره نیز گفته می شود. به همین دلیل مارکت انتظار دارد نرخ بیکاری که یکی دیگر از مولفه های گزارش مشاغل است در همان رقم 3.9 درصد ثابت بماند.

در ضمن، میانگین درآمد ساعتی که معیار مهم سنجش تورم دستمزدها است نیز قرار است در سال منتهی به مارس 2024 به چیزی در حدود 4.1 درصد افزایش یابد که اندکی نسبت به رشد 4.3 درصدی ماه فوریه کاهش یافته است.

یادتان باشد تیتر اصلی گزارش NFP، همراه با تجدید نظرهای قبلی و داده های مرتبط با تورم دستمزدها، کلید تایید انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل ماه ژوئن خواهد بود.

بر اساس ابزار مشهور گروه CME، احتمال اینکه روسای بانک مرکزی امریکا بخواهند نرخ های بهره را از ماه ژوئن کاهش دهند در این لحظه چیزی در حدود 62 درصد است که نسبت به عدد 58 درصد اول همین هفته میلادی 4 درصد افزایش داشته است!

احیای انتظارات کبوتری (منظور کاهش نرخ های بهره است) فدرال ‌رزرو را می ‌توان به اظهارات اخیر سیاستگذاران بانک مرکزی امریکا و گزارش ضعیف ‌تر از حد انتظار PMI خدمات ISM ایالات متحده نسبت داد.

دلیل این مساله این است که بازارها توجه کمی به داده‌ های مربوط به فرصت‌ های شغلی و اشتغال ADP در ایالات متحده نشان دادند.

تحلیل سخنان پاول در استنفورد

اگر خاطرتان باشد چهارشنبه گذشته رئیس فدرال رزرو امریکا در نشست مهمی که در دانشگاه استنفورد امریکا داشت سخنانی ایراد کرد که توجه شما را به پاره ای از آنها جلب می کنیم.

ارزیابی وضعیت کنونی تورم توسط سیاستگذاران زمان بر است و همین فاکتور مهم و اساسی زمان کاهش احتمالی نرخ های بهره را نامشخص کرده است.

رئیس بانک مرکزی امریکا به ویژه در مورد فشارهای شدیدتر از حد انتظار قیمت ها برای شروع سال جاری گفت که وی و همکارانش عجله ای برای کاهش نرخ های بهره بانکی ندارند!

پاول در سخنانی که پیش از جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه استنفورد ارائه کرد گفت: در مورد تورم هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا گزارش ‌های اخیر چیزی بیش از یک حباب را نشان می ‌دهند یا خیر.

ما انتظار نداریم تا زمانی که اطمینان بیشتری پیدا نکرده ایم که تورم به طور پایدار به سمت تارگت 2 درصدی حرکت کند، کاهش نرخ های بهره مناسب باشد.

با توجه به قدرت اقتصاد و پیشرفت تورم تاکنون، ما زمان کافی داریم تا اجازه دهیم داده های دریافتی تصمیمات ما را در مورد سیاست های آتی راهنمایی کند.

بازارها به طور گسترده ای انتظار دارند که FOMC علی رغم اینکه آنها مجبور شده اند چشم انداز خود را برای زمان بندی و میزان کاهش نرخ ها تغییر دهند، سیاست های کاهشی را در سال جاری آغاز کند. دلیل این مساله این بوده که تورم سرسختانه بالاتر بوده است.

در ضمن سایر متغیرهای اقتصادی، به ‌ویژه در بازار کار و هزینه ‌های مصرف ‌کننده نیز پابرجا بوده‌ اند که همین فاکتورها به فدرال رزرو زمان می ‌دهد تا وضعیت فعلی را قبل از هرگونه حرکتی ارزیابی کند.

به عنوان مثال، معیار سنجش تورم مورد علاقه فدرال رزرو یا همان PCE به طور سالانه برای ماه فوریه 2.5 درصد اعلام شد. در ضمن خالص PCE نیز که بدون احتساب خوراکی و انرژی های نوسانی است نیز 2.8 درصد منتشر شد.

به نوعی تمام معیارهای دیگر سنجش تورم نیز بالای 3 درصد را نشان می دهند.

پاول در همین راستا گفت: تمام گزارشات اخیر در مورد افزایش شغل و تورم فراتر از حد انتظار مارکت بوده است.

ولی با تمام این اوصاف داده های اخیر نتوانسته تصویر کلی یعنی یک رشد قوی، بازار کار محکم و متعادل و کاهش تورم به سمت تارگت 2 درصدی را تغییر دهد.

در انتها پاول مثل همیشه تاکید کرد که تصمیمات فدرال رزرو "جلسه به جلسه" گرفته خواهد شد و اشاره کرد کاهش نرخ های بهره در مقطعی از سال جاری مناسب خواهد بود.

همین عدم قطعیت در مورد موضوع کاهش نرخ ها باعث ایجاد نگرانی در بازارها شده به طوری که سهام ها در اوایل این هفته با افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری به شدت سقوط کرد.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا

پاول همراه با نظرات خود در مورد نرخ های بهره، مدتی را صرف بحث درباره استقلال فدرال رزرو کرد.

با داغ شدن موضوع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، پاول به اهمیت دوری از مسائل سیاسی نیز اشاره کرد. وی در این زمینه گفت: تحلیل ما عاری از هرگونه سو گیری شخصی یا سیاسی در راستای خدمت به مردم است.

نتیجه گیری سخنان پاول

همینطور که مشاهده می کنید پاول مجددا بر شروع کاهش نرخ های بهره در مقطعی از سال جاری 2024 اشاره کرد ولی این مساله را مشروط بر مشاهده نتیجه گزارش های آینده کرد.

در همین حال، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو به نام آدریانا کوگلر، بامداد پنجشنبه گفت که انتظار دارد روند کاهش تورم ادامه یابد و این امر راه را برای کاهش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی هموار خواهد کرد.

حال بیاید دیگر گزارشات مشاغل چند روز پیش امریکا را که همگی با گزارش NFP امروز در ارتباط هستند بررسی کنیم.

روز چهارشنبه گذشته موسسه ADP اعلام کرد که ایالات متحده موفق شده در ماه مارس 184.000 شغل جدید ایجاد کند که رقم مذکور نسبت به عدد 155.000 نفری ماه فوریه افزایش چشمگیری از خود نشان داده است.

در ضمن بد نیست بدانید مارکت منتظر رقم 148.000 نفر بود که عدد اعلام شده بسیار فراتر از پیش بینی ها رفت.

روز سه شنبه گذشته اداره آمار کار وزارت کار هم اعلام کرد که فرصت های شغلی JOLTS در آخرین روز فوریه با 8000 افزایش به 8.756 میلیون نفر رسیده است. شایان ذکر است بدانید پیش بینی مارکت 8.74 میلیون نفر بود که عدد اعلام شده بهتر از انتظارات مارکت بود.

در همین حین یکی از تحلیلگران ارشد موسسه TD درباره گزارش مشاغل ماه مارس می گوید: ما به دنبال این هستیم که گزارش ماه مارس به دنبال رشد 200 تا 300 هزار نفری ماه های ژانویه-فوریه کمی شتاب خود را از دست داده باشد.

وی در ادامه می گوید پیش بینی ما برای نرخ بیکاری همان رقم 3.9 است و انتظار داریم تورم دستمزدها نیز کمی کاهش یافته باشد.

در کل باید تا ساعاتی دیگر صبر کرد و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

نتیجه گزارش بعد از اعلام

همان گونه که مطلع هستید مارکت امروز منتظر گزارش مهم مشاغل امریکا بود.

ساعاتی پیش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه مارس به 303.000 نفر افزایش یافته است!

شایان ذکر است بدانید مارکت منتظر رقم 200.000 نفر بود که عدد  اعلام شده بسیار فراتر از پیش بینی های تحلیلگران اقتصادی از آب درآمد.

در ضمن عدد 275.000 نفر ماه فوریه نیز در آخرین بازبینی خود به 270.000 نفر کاهش یافت و رقم NFP ماه ژانویه هم از 229.000 نفر به 256.000 نفر افزایش یافت.

سایر جزئیات این گزارش نشان داد نرخ بیکاری از 3.9 درصد به 3.8 درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت نیروی کار نیز از 62.5 درصد به 62.7 درصد بهبود یافته است.

در نهایت، تورم دستمزد سالانه که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه‌ گیری می شود درست طبق پیش ‌بینی های مارکت به 4.1 درصد کاهش یافت.
شاخص دلار امریکا هم در واکنش به گزارش NFP ابتدا تا 104.70 بالا رفت ولی سپس شروع به ریزش تا اطراف 104.20 کرد.


شاخص nfp چیست؟

nfp مخفف عبارت Non-Farm Payroll به معنی گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی است. nfp نشان دهنده تغییرات مهم در اقتصاد آمریکا است و گزارشی از وضعیت اشتغال ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

این گزارش، تعداد مشاغل اضافه شده در آمریکا را اعلام می کند. البته گزارش nfp شامل مشاغل بخش کشاورزی، دولتی، خانگی و مشاغل سازمان های غیرانتفاعی نمی باشد.

NFP chart

 

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با گردش روزانه بالای 7 تریلیون دلار است. معامله گران فارکس از سه روش برای تحلیل بازار استفاده می کنند. تحلیل تکنیکال فارکس، تحلیل فاندامنتال فارکس و روانشناسی بازار فارکس. تحلیل فاندامنتال فرآیند تجزیه تاثیرات عوامل سیاسی، اقتصادی و فاکتورهای اجتماعی بر روی ارزش نسبی یک ارز است. برخی از این عوامل اقتصادی به ترتیب اهمیت شامل: نرخهای بهره، تورم، گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی یا همان Non Farm Payrolls ، تراز تجاری، تولید ناخالص داخلی، خرده فروشی و غیره است.

 

چرا خبر NFP برای معامله گران مهم است؟

از آنجا که شاخص NFP نمایانگر وضعیت سلامت اقتصاد ایالات متحده می باشد، در نتیجه اهمیت این گزارش دو چندان می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم رئیس فدرال رزرو امریکا دو ماموریت بسیار حیاتی دارد: یکی تثبیت قیمت ها و دیگری اشتغال کامل.

در حقیقت Nonfarm Payrolls معیار سنجش رکود در ایالات متحده است. تریدرها توسط این شاخص متوجه می شوند که آیا اقتصاد امریکا وارد فاز رکود شده یا خیر.

گزارش مشاغل برای مقامات فدرال رزرو و سیاستگذاران بانک مرکزی امریکا بسیار حائز اهمیت است. آنها از اطلاعات گزارش مشاغل برای تعیین نرخ های بهره استفاده می کنند.

به عنوان مثال زمان هایی که نرخ بیکاری بسیار بالا است سیاستگذاران فدرال رزرو از سیاست های انبساطی یعنی کاهش نرخ های بهره استفاده می کنند. این نوع سیاست باعث افزایش بهره وری اقتصاد و تقویت نیروی کار می شود.

یا به عنوان مثال زمان هایی که اقتصاد و بازار کار بسیار قوی می باشد مقامات فدرال رزرو نرخ های بهره را با خیال راحت تر افزایش می دهد.

بد نیست بدانید از آنجا که ایالات متحده امریکا قدرتمندترین اقتصاد حال حاضر جهان می باشد در نتیجه گزارش NFP روی تمام بازارها به خصوص بازار فارکس، کامودیتی ها، سهام ها و ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد.

در کل نتیجه گزارش مشاغل امریکا برای مقامات فدرال رزرو، مدیران صندوق های سرمایه گذاری و موسسات مالی، بانک های بزرگ، تریدرهای خرده پا و سفته بازان، تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی و غیره مهم است.

اجزای مهم گزارش NFP

بد نیست بدانید که به گزارش NFP، " گزارش چند منظوره یا یکپارچه" نیز گفته می شود. دلیل این مساله این است که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند گزارش مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد. به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر شامل: میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate  نیز می شود.

در حقیقت دلیل اینکه گاهی رقم اصلی گزارش NFP بهتر از انتظارات مارکت است ولی به جای اینکه شاهد دلار امریکا قوی تر گردد شروع به ریزش می کند وجود مولفه های دیگر به خصوص میانگین ساعتی دستمزدها و نرخ بیکاری است.

کدام جفت ارزها بیشتر تحت تاثیر NFP قرار می گیرند؟

سوال بسیاری از تریدرها این است که در زمان انتشار گزارش NFP، چه جفت ارزهایی بیشترین تاثیر را از این خبر می گیرند؟

به طور کلی بیشترین جفت ارزهایی که تحت تاثیر گزارش NFP هستند آنهایی می باشند که یک طرف آنها دلار امریکا (جفت ارزهای ماژور) وجود دارد. ولی معمولا یکسری از جفت ارزها هستند که تاثیرات چشمگیرتری از این خبر می گیرند که شامل: USDJPY، EURUSD، GBPUSD، AUDUSD، USDCAD، NZDUSD و USDCHF.

چگونه NFP بر بازارهای مالی تاثیر می گذارد؟

در این قسمت قصد داریم تاثیر گزارش NFP را روی بازارهای مالی به خصوص دلار، طلا، بیت کوین و سهام ها بررسی کنیم.

از نقطه نظر فاندامنتالی تمام بازارهای مالی با هم در ارتباط هستند و روی یکدیگر تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم می گذارند.

این مساله بدین معنی است که با بالا رفتن یکی دیگری کاهش و یا افزایش پیدا می کند.

چارت زیر نشان میدهد که بازار فارکس چقدر می تواند بعد از انتشار nfp نوسان داشته باشد. نتایج مورد انتظار nfp برای 8 مارس 2019، 180 هزار نفر بوده (شغل اضافه شده) که نتیجه واقعی منتشر شده مایوس کننده بود و فقط 20 هزار شغل بیشتر اعلام شد. در نتیجه ارزش شاخص دلار افت کرد و نوسانات افزایش پیدا کرد.

شاخص nfp چیست

 

تاثیر گزارش NFP روی دلار امریکا

به طور عمومی گزارش NFP و دلار ایالات متحده یک رابطه مستقیم و مثبتی با هم دارند.

این مساله بدین معنی است که هر زمان ارقام NFP اعلام شده بالاتر از انتظارات و پیش بینی تحلیلگران باشد تمایل دلار امریکا به قوی تر شدن است و بالعکس.

در حقیقت گزارش NFP بر اساس تأثیراتش بر تورم، انتظارات سیاست پولی و نرخ های بهره بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد. این موضوع یعنی اینکه زمان هایی که NFP بالاتر از انتظارات مارکت اعلام می شود فدرال رزرو سیاست های انقباضی خود را محکم تر ادامه می دهد، در نتیجه دلار امریکا نیز قوی تر می شود.

تاثیر گزارش NFP روی طلا

یادتان باشد طلای جهانی معمولا و تا این لحظه بدین شکل بوده که بیشتر از اینکه از انتشار ارقام بهتر از انتظار NFP ریزش کند با ارقام بدتر از پیش بینی های مارکت شروع به صعودهای شدید کرده است.

از آنجا که طلا معمولا یک رابطه منفی با دلار دارد در نتیجه زمان هایی که گزارش NFP بهتر از انتظارات مارکت اعلام می شود و دلار شروع به قوی تر شدن می کند طلا هم شروع به ریزش خواهد کرد.

تاثیر NFP بر بیت کوین و سهام ها

بر اساس یک قانون و قاعده کلی هر زمان که دلار امریکا قوی تر می گردد طلای جهانی شروع به ریزش می کند و بیت کوین و سهام ها نیز پشت سر طلا حرکت کرده و شروع به ریزش خواهند کرد.

برعکس هر زمان که دلار ضعیف تر می شود، طلا شروع به افزایش می کند و سهام ها و بیت کوین هم قوی تر می گردند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: تحلیل بین بازارها (آموزش عملی ارتباط بین بازارها)

گزارش nfp کی منتشر میشود؟

برای اینکه بتوانید از مزایای خبر بسیار مهم گزارش مشاغل امریکا یا همان NFP بیشتر بهره مند شوید باید زمان دقیق این گزارش را بدانید.

گزارش NFP اولین جمعه هر ماه میلادی راس ساعت 08:30 صبح به وقت شرق امریکا توسط مرکز اداره آمار کار ایالات متحده امریکا منتشر می شود.

استراتژی های معامله بر اساس NFP

یکی از سوالات تکراری که بسیاری از تریدرها می پرسند این است که برای گزارش NFP باید از چه نوع استراتژی استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال خیلی دشوار است و دلیل آن هم این است که استراتژی و تیپ معاملاتی هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است.

به عنوان مثال، استراتژی یک اسکالپر این است که همزمان با انتشار خبر NFP که بازار بسیار نوسانی است ترید کند؛ در صورتی که یک تریدر میان مدت یا روزانه که در تایم 4 ساعته ترید می کند حداقل از پانزده قبل تا پانزده دقیقه بعد از انتشار خبر NFP دست به هیچ گونه تریدی نمی زند.

سوالات متداول

در صورت داشتن سوالات بیشتر، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

شاخص NFP چیست؟

nfp مخفف عبارت Non-Farm Payroll به معنی گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی است. nfp نشان دهنده تغییرات مهم در اقتصاد آمریکا است و گزارشی از وضعیت اشتغال ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

گزارش NFP روی کدام جفت ارزها بیشترین تاثیر را می گذارد؟

 USDJPY، EURUSD، GBPUSD، AUDUSD، USDCAD، NZDUSD و USDCHF.

چگونه داده های NFP را تحلیل کنیم؟

 NFP تعداد شغل‌های ایجاد شده یا از دست رفته در اقتصاد آمریکا و در بخش غیر کشاورزی در ماه گذشته را اندازه‌گیری می‌کند. به عنوان مثال، -1000K به معنی از دست دادن 100،000 شغل در تمام کسب و کارهای غیرکشاورزی است. برای درک وضعیت استخدام، خوب است تاریخچه چند گزارش قبلی NFP را بررسی کنید.

آیا در زمان انتشار خبر NFP معاملات را ببندیم؟

اگر شما یک اسکالپر نیستید باید از پانزده دقیقه قبل تا پانزده دقیقه بعد از انتشار خبر ترید نکنید.

آیا می توان بر اساس داده های NFP معامله کرد؟

بله، خبر شاخص NFP یکی از مهمترین اخبار فارکس است و شما می توانید به راحتی آن را معامله کنید.

آیا داده های بالاتر  NFP خوب است؟

داده های بالاتر NFP باعث قوی تر شدن دلار می شود و شما می توانید بلافاصله دلار را بخرید.

آیا داده های پایین تر NFP خوب است؟ 

داده های پایین تر NFP باعث ضعیف تر شدن دلار می شود و شما می توانید دلار را بفروشید.

اجزای شاخص NFP چیست؟

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد. به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر شامل: میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate  نیز می شود.

شاخص NFP چه زمانی منتشر می شود؟

گزارش NFP اولین جمعه هر ماه میلادی راس ساعت 08:30 صبح به وقت شرق امریکا توسط مرکز اداره آمار کار ایالات متحده امریکا منتشر می شود.

از کجا خبر NFP را رصد کنیم؟

برای اینکه بتوانید گزارش NFP را ترید کنید باید به تقویم اقتصادی وبسایت دنیای ترید رجوع کنید.


آرشیو 4 خبر قبلی nfp

برای اینکه دید بهتری از گزارش فعلی nfp داشته باشید، مطالعه اخبار قبلی و تأثیرات ان پیشنهاد می‌شود.

خبر NFP: فوریه 2024 (18 اسفند 1402)

امروز 8 مارس 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید در خدمت شما هستند تا خبر مهم NFP ماه فوریه 2024 را که قرار است امروز راس ساعت 17 به وقت ایران منتشر شود را برای شما تحلیل کنند.

پس از انتشار داده‌ های مهم مشاغل ایالات متحده در این هفته (منظور مشاغل ADP است) و گزارش افتتاح مشاغل JOLTS و خبر شاخص مدیران خرید ISM، فعالان بازار منتظر گزارش بسیار مهم حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده یا همان NFP هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر ‌شود.

همانطور که مطلع هستید به گزارش NFP خبر چند منظوره نیز گفته می شود چرا که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند خبر مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد.

به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر این گزارش، میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate است.

این گزارش آن هم طی روزهای اخیر و بعد از سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، در حضور کمیته بانکداری سنا و دیگر حضار مهم تاثیر بسیار بالایی روی مارکت و کل دارایی های مالی خواهد داشت.

بد نیست همینجا یادآوری کنیم که جرومی پاول به عنوان قدرتمندترین فرد حال حاضر در بانک مرکزی امریکا برای دو چیز قسم یاد کرده؛ 1- ثبات قیمت ها 2- حداکثر اشتغال.

درباره ثبات قیمت و مساله مهم تورم که بر اساس داده های اخیر تورمی فدرال رزرو اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به تارگت مد نظر 2 درصدی خود است.

پس تنها چیزی که باقی می ماند آمار اشتغال است تا روسای بانک مرکزی امریکا ببیند چقدر توانسته اند در ماه گذشته در امریکا شغل ایجاد کنند.

دقیقا همین فاکتور مهم و اساسی باعث شده تا خبر امروز NFP بسیار جذاب تر به نظر برسد.

پیش بینی گزارش NFP

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند رقم NFP ماه فوریه چیزی در حدود 200.000 نفر باشد؛ این مساله بدین معنی است که اقتصاد ایالات متحده توانسته در ماه گذشته دویست هزار شغل جدید ایجاد کند.

البته یادتان باشد رقم مذکور نسبت به عدد 353.000 نفری ماه ژانویه کاهش چشمگیری دارد.

در ضمن انتظار می رود نرخ بیکاری در همان رقم 3.7 درصد باقی بماند و مولفه تورمی دستمزدها یا همان میانگین ساعتی دستمزدها به طور سالانه و در ماه فوریه به 4.4 درصد افزایش یافته باشد.

بد نیست بدانید رقم ماه ژانویه 4.5 درصد بود که نسبت به عدد ماه قبل 0.1 درصد کاهش داشته است.

یادتان باشد معامله گران و فعالان بازارهای مالی برای پیش بینی زمان دقیق تر شروع کاهش نرخ های بهره از سمت فدرال رزرو به دو چیز اهمیت بیشتری می دهند: 1- تیتر اصلی گزارش NFP 2- تورم دستمزدها.

دلیل این گفته ما این است که جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، در جریان مراسم ادای سوگند خود در مورد گزارش سیاست های پولی شش ماهه (MPR) در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه، اظهار نظرهای شاهینی کمتری ارائه کرد.

بد نیست در ادامه به برخی از سخنان پاول در مراسم دیروز و روزهای قبل اشاره کنیم.

رئیس بانک مرکزی امریکا اعلام کرد که اگر شواهد بیشتری درباره کاهش تورم توسط وی و همکارانش در فدرال رزرو مشاهده شود به احتمال بسیار زیاد کاهش نرخ های بهره از ماه های آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس ابزار مشهور گروه CME، بازارها به اندازه 75 درصد برای شروع اولین کاهش نرخ های بهره از ماه ژوئیه تا الان پیشخور شده اند. چیزی که تخمین بالا را جذاب تر کرده این است که این رقم در هفته قبل تر 63 درصد بوده است.

یکی از تحلیلگران برجسته موسسه مالی TD، بعد از مرور گزارش این ماه nfp می گوید: بعد از گزارش قوی ماه ژانویه ما هم منتظر کاهش نرخ اشتغال در ماه فوریه هستیم.

وی در ادامه گفت: منظور ما این است که گزارش امروز NFP به احتمال بسیار بالایی میکسی از داده های خوب و بد خواهد بود و احتمالا به یک بازار کار فشرده دیگر اشاره خواهد کرد.

اگر پیش بینی ما درست باشد فدرال رزرو باز هم زمان شروع کاهش نرخ های بهره خود را به تعویق خواهد انداخت.

در ضمن بد نیست بدانید روز چهارشنبه گذشته موسسه ADP امریکا اعلام کرد که بخش خصوصی امریکا در ماه فوریه 140.000 شغل ایجاد کرده است. شایان ذکر است بدانید رقم اعلام شده بیشتر از عدد 110 هزار نفر ماه ژانویه و کمتر از 150 هزار نفر پیش بینی شده بود.

همان گونه که می دانید در اولین هفته ماه میلادی (منظور اولین جمعه هر ماه میلادی است) که امریکا قصد انتشار گزارش NFP را دارد، چند خبر اشتغال دیگر مانند همین گزارش اشتغال ADP و یک خبر دیگر به نام افتتاح مشاغل جولتز نیز منتشر می شود.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در نظرسنجی فرصت های شغلی و گردش کار (JOLTS) گزارش داد، تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ماه ژانویه به 8.86 میلیون نفر رسیده است.

این گزارش کمی پایین تر از رقم 8.9 میلیون نفری پیش بینی شده توسط تحلیلگران اقتصادی منتشر شد.

تاثیر گزارش NFP روی جفت ارز EURUSD

همانطور که مشاهده می کنید کاهش وضعیت بازار کار در ایالات متحده به علاوه اظهارات اخیر پاول باعث ریزش دلار امریکا در مقابل رقبای بین المللی خود شده است.

همین فاکتور مهم باعث شد تا جفت ارز یورو به دلار بتواند خودش را تا بالای سطح مهم 1.09 برساند.

اگر رقم اصلی NFP به علاوه تورم دستمزدها افزایش چشمگیری را نشان دهد دلار امریکا مجددا قوی تر خواهد شد و یورو در مقابل دلار شروع به ریزش خواهد کرد.

بالعکس اگر به هر دلیلی رقم اصلی NFP به علاوه تورم دستمزدها کاهش چشمگیری را نشان دهد دلار امریکا ضعیف تر خواهد شد و یورو در مقابل دلار شروع به افزایش خواهد کرد.


خبر NFP: دسامبر 2023 (15 دی 1402)

امروز 5 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید در خدمت شما هستند تا خبر مهم NFP ماه دسامبر 2023 را که قرار است امروز راس ساعت 17 به وقت ایران منتشر شود را برای شما تحلیل کنند.

پس از انتشار داده‌ های مهم مشاغل ایالات متحده در این هفته (منظور مشاغل ADP است) فعالان بازار منتظر گزارش بسیار مهم حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر ‌شود.

بد نیست بدانید که به گزارش NFP،" گزارش چند منظوره یا یکپارچه" نیز گفته می شود؛ دلیل این مساله این است که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند گزارش مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد. به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر، میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate است.

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی از NFP

انتظار می رود گزارش مشاغل امریکا نشان دهد که اقتصاد ایالات متحده توانسته در آخرین ماه سال 2023 چیزی در حدود 170.000 شغل در مارکت ایجاد کند. شایان ذکر است بدانید رقم مذکور کمتر از عدد 199.000 نفر در ماه نوامبر 2023 است که نشانگر کاهش تعداد شغل های ایجاد شده می باشد.

در ضمن پیش بینی شده نرخ بیکاری به 3.8 درصد افزایش پیدا کند و میانگین ساعتی درآمدها هم دوباره به عدد 3.9 درصد بازگردد که از رقم 4 درصد ماه نوامبر کمتر می باشد.

همانطور که مطلع هستید گزارش امروز NFP برای مارکت و مقامات فدرال رزرو امریکا بسیار مهم و حیاتی می باشد.

اگر خاطرتان باشد مقامات بانک مرکزی امریکا در آخرین جلسه رسمی سال 2023 و در ماه دسامبر به نوعی پایان چرخه افزایش نرخ های بهره را اعلام کردند.

در حقیقت آنها با ذکر این مساله که قصد کاهش نرخ های بهره را در سال 2024 آن هم به اندازه 75 واحد دارند مهر تاییدی بر پایان سیاست های انقباضی خود زدند.

به همین دلیل گزارش امروز مشاغل می تواند ادامه مسیر سیاست های بانکی مقامات فدرال رزرو را مشخص و واضح تر کند.

زمانی که فدرال رزرو سیاست های انقباضی خود را به جد دنبال می کرد بازار کار ایالات متحده اصطلاحا منقبض شده بود (شغل وجود داشت ولی نیروی کار کم بود) حال بازار کار در حال منبسط شدن می باشد (نیروی کار وجود دارد ولی شغل به اندازه آنها وجود ندارد).

همین مساله سیگنالی است بر پایان چرخه سیاست های انقباضی بانک مرکزی امریکا.

در واقع فاکتور ذکر شده باعث شده تا معامله گران پیش بینی کنند فدرال رزرو از اوایل ماه مارس می تواند نرخ های بهره اش را کاهش دهد.

اگر سری به ابزار معروف پیش بینی کننده نرخ های بهره گروه cme هم بزنید مشاهده خواهید کرد تا الان چیزی در حدود 65 درصد از مشارکت کنندگان باور دارند بانک مرکزی امریکا می تواند از ماه مارس نرخ هایش را کاهش دهد.

در جریان باشید این گمانه زنی هم بعد از اینکه خلاصه بازبینی پیش‌ بینی ‌های اقتصادی فدرال رزرو (SEP) در دسامبر نشان داد که سیاست‌ گذاران قصد کاهش 75 واحدی نرخ های بهره را دارند، شروع شد.

مهمتر از این پیش بینی، سخنان خود رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول بود که اعلام کرد همکاران من در حال رایزنی و مشورت درباره زمان احتمالی شروع کاهش نرخ های بهره هستند.

پاول همچنین تاکید کرد: من و همکارانم در حال بررسی این موضوع هستیم که یک وقت نرخ ها را اشتباها برای مدت طولانی تری بالا نگه نداریم که به اقتصاد و مردم آسیبی برسد.

فدرال رزرو در بیانیه سیاستگذاری بانکی خود گفت: با توجه به شرایط بازار کار "افزایش شغل ها تعدیل شده اما بازار کار همچنان قوی است و نرخ بیکاری هم پایین است".

حال برخی کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند رقم ماه دسامبر چیزی بین 150 تا 200 هزار نفر خواهد بود.

همان گونه که می دانید دیروز ایالات متحده امریکا گزارش مشاغل ADP خود را منتشر کرد.

داده های روز پنجشنبه امریکا نشان داد که اشتغال در بخش خصوصی در ماه دسامبر 164.000 نفر افزایش یافته که از انتظار بازار برای افزایش 115.000 نفر فراتر رفت.

علاوه بر این وزارت کار گزارش داد که در هفته منتهی به 30 دسامبر 202.000 درخواست برای اولین بار به منظور دریافت مزایای بیکاری وجود داشته است که نسبت به 220.000 هفته گذشته این رقم کاهش یافته بود (یادتان باشد هرچه رقم این گزارش کمتر باشد دلار امریکا قوی تر خواهد شد).

در انتها یادتان باشد اگر رقم امروز nfp بالای 170 هزار نفر مخصوصا نزدیک عدد 200 هزار نفر باشد دلار امریکا شروع به قوی تر شدن خواهد کرد و طلا، سهام ها و ارزهای دیجیتال شروع به ریزش می کنند.

برعکس اگر رقم اعلام شده به هر دلیلی کمتر از 170.000 نفر و نزدیک عدد 150.000 نفر باشد دلار ضعیف تر شده و طلا، سهام ها و ارزهای دیجیتال شروع به قوی تر شدن خواهند کرد.

نتیجه نهایی گزارش

در انتها گزارش مشاغل امریکا یا همان NFP راس ساعت 17 منتشر شد و رقم اعلام شده در کمال تعجب 216.000 نفر بود!

عدد اعلام شده هم بالاتر از رقم قبلی و هم بالاتر از پیش بینی تحلیلگران اقتصادی و معامله گران مارکت بود.

ضمنا سایر جزئیات این گزارش نشان می دهد که نرخ بیکاری بدون تغییر و در همان رقم 3.7 درصد باقی مانده است و تورم دستمزد سالانه که با تغییر میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری می شود از 3.9 درصد در دسامبر به 4.1 درصد رسیده است.

آنچه می توان از این گزارش برداشت کرد این است که فعلا فدرال رزرو با توجه به عملکرد بازار کار نیازی ندارد نرخ های بهره اش را از ماه مارس کاهش دهد.

ولی باز هم باید تا پنجشنبه هفته آینده و روز گزارش مهم CPI امریکا صبر کرد و دید که آیا گزارش تورم هم این مساله را تایید می کند یا خیر؟!


خبر NFP: سپتامبر 2023 (14 مهر 1402)

امروز 6 اکتبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید در خدمت شما هستند تا خبر مهم NFP ماه سپتامبر 2023 را که قرار است امروز راس ساعت 16  به وقت ایران منتشر شود را برای شما تحلیل کنند.

پس از انتشار داده‌ های مهم مشاغل ایالات متحده در این هفته (منظور مشاغل ADP است) فعالان بازار منتظر گزارش بسیار مهم حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر ‌شود.

بد نیست بدانید که به گزارش NFP،" گزارش چند منظوره یا یکپارچه" نیز گفته می شود؛ دلیل این مساله این است که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند گزارش مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد. به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر، میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate است.

در حقیقت شاخص NFP تغییرات به وجود آمده در تعداد افرادی که در ماه گذشته (به غیر از بخش کشاورزی) در ایالات متحده به کار گرفته شده اند را ارزیابی می کند.

 همان گونه که مطلع هستید این گزارش می ‌تواند روی تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش مجدد نرخ های بهره در سال جاری تأثیر بگذارد.

انتظارات برای افزایش نهایی نرخ های بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در این سه ماه پس از افزایش غیرمنتظره فرصت های شغلی ایالات متحده که با بیشترین افزایش در بیش از دو سال گذشته به 9.610 میلیون در ماه اوت افزایش یافته بود تقویت شد.

در حقیقت گزارش افتتاح مشاغل Jolts اشاره به یک بازار کار شدیدا انقباضی در ایالات متحده امریکا کرد و راه را برای افزایش بیشتر نرخ های بهره باز کرد.

از آنجا که اقتصاد امریکا انعطاف پذیری زیادی از خود در مقابل سیاست های انقباضی فدرال رزرو نشان داده تعدادی از اعضای بانک مرکزی امریکا اخیرا تاکید زیادی روی ادامه افزایش نرخ های بهره تا کاهش تورم کرده اند.

همین فاکتورها باعث شده تا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه ایالات متحده به بالاترین میزان خود در 16 سال گذشته و شاخص دلار امریکا هم به بالاترین میزان خود در 11 ماه گذشته پرواز کند.

با این حال، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر پس از انتشار داده های ضعیف بازار کار ایالات متحده در روز چهارشنبه که باعث اصلاح طولانی مدت در شاخص دلار و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد، از 31 درصد به 23 درصد کاهش یافت.

طبق آخرین گزارشات از موسسه پردازش خودکار داده ها یا همان ADP، بخش خصوصی امریکا در ماه سپتامبر موفق شده فقط 89.000 شغل جدید ایجاد کند.

بد نیست بدانید رقم ماه قبل 180.000 نفر و پیش بینی مارکت 153.000 نفر بود که عدد اعلام شده از هر دوی این اعداد کمتر بود!

در ضمن مؤسسه خدمات مدیریت تامین (ISM) ایالات متحده نیز PMI را اعلام کرد که از 54.5 به 53.6 در ماه سپتامبر سقوط کرده بود که البته این گزارش درست مطابق با انتظارات بازار بود.

حال مارکت امروز منتظر خبر مهم NFP است که بر اساس گزارش اخیر Jolts به احتمال زیاد نشان از انقباض شدید در بازار کار ایالات متحده دارد و مهر تاییدی خواهد بود بر ادامه سیاست های انقباضی از سمت فدرال رزرو امریکا.

پیش بینی شده امریکا در ماه اوت موفق شده باشد 170 هزار (شایان ذکر است بدانید رقم قبلی 187.000 نفر بوده) نفر شغل جدید اضافه کرده باشد و نرخ بیکاری هم به 3.7 درصد کاهش یافته باشد.

در نظر داشته باشید که "میانگین ساعتی درآمدها" نیز قرار است توجه ها را به خود جذب کند. یادتان باشد گزارش مذکور تاثیر بسیار بالایی در تعیین سیاست های آتی فدرال رزرو خواهد داشت.

مارکت انتظار دارد میانگین درآمد ساعتی در ماه سپتامبر به طور سالانه 4.3 درصد افزایش یافته باشد (یعنی با همان سرعتی که در ماه اوت مشاهده شد).

همین میانگین ساعتی درآمدها به طور ماهانه نیز پیش بینی شده به 0.3 درصد افزایش یافته باشد که نسبت به ماه اوت 0.1 درصد بالاتر خواهد بود.

یادتان باشد هرگونه خوانشی ورای انتظارات و پیش بینی های مارکت باعث خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ های بهره خود را باز هم بالا ببرد که این مساله باعث قوی تر شدن دلار امریکا در مارکت خواهد شد.

بالعکس اگر رقم اعلام شده کمتر از پیش بینی های مارکت باشد دلار امریکا ضعیف تر خواهد شد و طلا، سهام و ارزهای دیجیتال قوی تر خواهد شد.


خبر NFP: ژوئیه 2023 (13 مرداد 1402)

امروز 47 اوت 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید در خدمت شما هستند تا خبر مهم NFP ماه ژوئیه 2023 را که قرار است امروز راس ساعت 16  به وقت ایران منتشر شود را برای شما تحلیل کنند.

پس از انتشار داده‌ های مهم مشاغل ایالات متحده در این هفته (منظور مشاغل ADP است)، فعالان بازار منتظر گزارش بسیار مهم حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر ‌شود.

بد نیست بدانید که به گزارش NFP،" گزارش چند منظوره یا یکپارچه" نیز گفته می شود؛ دلیل این مساله این است که گزارش مشاغل در حقیقت شامل چند گزارش مجزا می شود که همگی در یک زمان واحد و در اولین جمعه هر ماه میلادی تحت نام گزارش مشاغل منتشر می شوند.

گزارش Nonfarm Payrolls یا همان حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در واقع یکی از چند مولفه گزارش ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده  می باشد. به عنوان مثال مولفه های مهم دیگر، میانگین ساعتی دستمزدها (ماه به ماه و سال به سال)، نرخ بیکاری ایالات متحده، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار، میانگین هفتگی دستمزدها و A6 Underemployment Rate است.

در حقیقت شاخص NFP تغییرات به وجود آمده در تعداد افرادی که در ماه گذشته (به غیر از بخش کشاورزی) در ایالات متحده به کار گرفته شده اند را ارزیابی می کند.

 همان گونه که مطلع هستید این گزارش می ‌تواند روی تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش مجدد نرخ های بهره در سال جاری تأثیر بگذارد.

در هفته ای که گذشت موسسه ارزیابی داده های اتوماتیک ایالات متحده امریکا که موسوم به ADP است اعلام کرد بخش خصوصی امریکا موفق شده در ماه ژوئیه 324.000 شغل ایجاد کند.

شایان ذکر است بدانید رقم اعلام شده با اختلاف فاحشی نسبت به پیش بینی مارکت بهتر از آب درآمد.

در همین راستا، نلا ریچاردسون، اقتصاددان ارشد موسسه ADP هم گفت: اقتصاد بهتر از حد انتظار عمل می کند و بازار کار سالم به حمایت از هزینه های خانوار ادامه می دهد.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم در پاسخ به این گزارش موفق شد به بالاترین میزان خود ماه از ماه نوامبر یعنی 4.1 درصد صعود کند و شاخص دلار امریکا را به تا قیمت 102.50 افزایش دهد.

اداره آمار کار ایالات متحده هم اوایل هفته ای که گذشت اعلام کرد تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری از 9.61 میلیون در ماه می به 9.58 میلیون نفر در ماه ژوئن کاهش یافته است.

در همین حال، شاخص اشتغال نظرسنجی شاخص مدیران خرید کارخانجات ISM هم از رقم 48.1 به 44.4 درصد در ماه ژوئیه کاهش یافت که نشانگر انقباض مداوم در تعداد مشاغل کارخانه ای است.

چه انتظاری از گزارش NFP امروز می رود؟

مارکت انتظار دارد به دنبال کاهش بیشتر از حد انتظار NFP در ماه ژوئن که تا 209.000 نفر بود امروز مشاغل تا 200.000 نفر افزایش یابد.

پیش بینی می شود نرخ بیکاری بدون تغییر و در همان رقم 3.6٪ باقی بماند و نرخ تورم دستمزد سالانه هم که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری می شود از 4.4٪ به 4.2٪ کاهش پیدا کند.

همانطور که مطلع هستید فدرال رزرو پس از نشست ماه ژوئیه نرخ های بهره خود را به محدوده 5.25 تا 5.5 درصد افزایش داد.

رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، در نشست خبری بعد از این کنفرانس اعلام کرد که شاهد موازنه بهتر بین عرضه و تقاضا در بازار کار هستند ولی ایشان تاکید کردند که هنوز تقاضای نیروی کار به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از عرضه آن می باشد.

با این وجود، پاول از تایید یک افزایش نرخ دیگر تا اواخر سال  جاری 2023 خودداری کرد و گفت که آنها به دقت به بررسی مشاغل و داده های تورم ادامه خواهند داد.

بازارها هم با توجه به داده ها و گفته های مقامات فدرال رزرو و بر اساس ابزار پیش بینی کننده گروه CME تا الان خودشان را برای یک افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان سال 2023 فقط در حدود 30 درصد آماده کرده اند!

چنانچه به هر دلیلی رقم NFP امروز بالاتر از پیش بینی های مارکت و در حدود 250.000 نفر باشد این مساله بدین معنی است که بانک مرکزی امریکا می تواند با خیال راحت به سیاست های انقباضی خود ادامه دهد.

 این مساله باعث خواهد شد تا دلار در مقابل رقبای خود قوی تر شده و طلا، سهام ها و ارزهای دیجیتال شروع به ریزش کنند.

شایان ذکر است بدانید اگر رقم NFP بالا با افزایش تورم دستمزدها همراه شود که نور علا نور خواهد شد و دلار پیش از ورود به تعطیلات آخر هفته میلادی از این هم قوی تر خواهد شد.

ولی اگر بالعکس NFP رقمی بین 100 تا 150.000 نفر اعلام شود این مساله نشانگر انبساط در بازار کار است و باعث می شود دلار امریکا در مقابل رقبای خود ضعیف تر شده و طلا، سهام و ارزهای دیجیتال قوی تر گردند.

جالب است بدانید تحلیلگران موسسه TD SECURITIES می گویند: پیش بینی ما یک افزایش رقم مثبت NFP است.

آنها بر این باورند که به دنبال رقم 209.000 نفری ماه ژوئن، NFP در این ماه چیزی در حدود 260.000 نفر خواهد بود.

تحلیلگران موسسه تی دی سکیوریتی همچنین پیش بینی کرده اند رقم بیکاری با 0.1 کاهش به 3.5درصد تنزل خواهد کرد.

تاثیر گزارش NFP روی جفت ارز EURUSD

همان گونه که می دانید جفت ارز EURUSD پیش از گزارش مهم مشاغل امریکا تحت فشار نزولی قرار گرفته و در این لحظه اطراف قیمت 1.0930 در حال معامله شدن است.

حال همه می دانند که گزارش مهم مشاغل امریکا محرک جفت ارز EURUSD است و می تواند روی این جفت ارز تاثیرات بالایی بگذارد.

همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد، یک NFP قوی تر از حد انتظار و داده های تورم دستمزد داغ می تواند انتظار یک افزایش نرخ بهره بیشتر را برای فدرال رزرو در سال جاری تقویت کند و جفت ارز یورو به دلار آمریکا را مجبور به عقب نشینی کند.

به ویژه پس از اتخاذ موضع محتاطانه بانک مرکزی اروپا در خصوص تشدید بیشتر سیاست های انقباضی در مواجهه با نشانه های رو به رشد کاهش سرعت فعالیت های اقتصادی.

از طرفی دیگر اگر گزارش مشاغل از کاهش قابل توجهی در بازار کار ایالات متحده در ماه ژوئیه پرده برداری کند، EUR/USD می تواند یک بازگشت صعودی مجدد به سمت بالا ایجاد کند و باعث شود فعالان بازار به سمت عدم تغییر در سیاست فدرال رزرو متمایل شوند.

یکی از کارشناسان بازار فارکس می گوید: اگر جفت ارز یورو به دلار پایین سطح مهم 1.09 بسته شود این مساله بدین معنی است که درها برای ورود به سطوح حمایت 1.0830، 1.0750 و 1.07 باز خواهند شد.

بالعکس اگر یورو در اثر گزارش مشاغل ضعیف امریکا قوی تر گردد درها برای صعود تا سطح مقاومت: 1.10، 1.1080 تا 1.1150 باز خواهند شد.