تریدرهای فارکس بخوانند: آخرین خبر جولتز (Jolts) 2024
اخبار فارکس

تریدرهای فارکس بخوانند: آخرین خبر جولتز (Jolts) 2024

جولتز (JOLTS) آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار و یک گزارش در تقویم اقتصادی فارکس است. خبر جولتز در وضعیت دلار تأثیرگذار است. اگر جفت ارزهای مرتبط با دلار را ترید می‌کنید، این گزارش را هر ماه دنبال کنید. در این صفحه به صورت منظم گزارش جولتز منتشر می‌شود.

زمان انتشار خبر جولتز به وقت ایران 1403

قرار است این گزارش 14 فروردین راس ساعت 17:30 به وقت تهران منتشر شود.

آخرین خبر جولتز (14 فروردین 1403)

ساعاتی پیش اداره آمار نیروی کار ایالات متحده (BLS) در نظرسنجی فرصت های شغلی و گردش کار (JOLTS) خود گزارش داد تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ماه فوریه به 8.75 میلیون افزایش یافته است.

شایان ذکر است بدانید عدد اعلام شده هم بالاتر از رقم 8.74 میلیون نفر در ماه ژانویه و هم بهتر از 8.74 میلیون پیش بینی شده توسط کارشناسان اقتصادی بود.

ضمنا BLS در بیانیه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: در طول این ماه، تعداد ورودی و خروجی ها (استخدام‌ ها و مجموع جدایی ‌ها) به ترتیب 5.8 میلیون و 5.6 میلیون نفر بوده که تغییر چندانی نداشته است.

ضمنا در بخش خروجی از مشاغل 3.5 میلیون نفر استعفا داده و 1.7 میلیون نفر اخراج شده اند که این آمار هم تغییرات بسیار کمی نسبت به ماه قبل تر داشته است.

تحلیل خبر جولتز (14 فروردین 1403)

انتظار می رودخبر جولتز، داده‌ هایی را در مورد تغییر تعداد فرصت‌ های شغلی در ماه فوریه به علاوه کارمندانی که کار خود را از دست داده‌اند به مارکت ارائه ‌کند.

گزارش فرصت ‌های شغلی جولتز طی یک سال و نیم گذشته، روند کاهشی داشته و این امر نشانه ‌ای از کاهش تقاضا در نیروی کار است. اما با وجود این کاهش، این آمار هنوز بالاتر از سطح قبل از وقوع همه‌ گیری کرونا است. یعنی تقاضا برای کار همچنان بالاست.

  • 🔵 اداره آمار کار آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد که تعداد استخدامی‌ها و جدایی از شغل با کمی تغییر، به ترتیب به 5.7 و 5.3 میلیون نفر رسیده است.
  • 🔵 در فاصله بین اکتبر تا ژانویه که این ارقام از 10.3 میلیون نفر به 8.85 میلیون نفر کاهش یافت به نظر می‌رسد مابقی این ارقام پایین 8 میلیون نفر تثبیت شده است.
  • 🔵 حال مارکت انتظار دارد تعداد فرصت های شغلی جولتز از رقم 8.86 میلیون نفر در ماه ژانویه به 8.76 میلیون نفر در ماه فوریه کاهش پیدا کند.

بد نیست بدانید در سال 2019 و قبل از شیوع کرونا در جهان، تعداد فرصت‌های شغلی جولتز چیزی حدود 7 میلیون نفر بوده است.

از طرفی دیگر رقم nfp ماه فوریه 275 هزار نفر بود که نسبت به رقم 229 هزار ماه ژانویه افزایش چشمگیری داشت.

به همین دلیل، دلار امریکا در مارس با یک صعود خوب ماه خود را پشت سر گذاشت. 

در واقع شاخص دلار امریکا که ارزش دلار را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند در مقابل دیگر ارزهای قوی مارکت فارکس صعود کرد.

 

درست است که فدرال رزرو نیز در جلسه ماه مارس خود و در بخش قرائت نمودار نقطه ای کماکان به سه کاهش نرخ بهره در سال جاری اشاره کرد، ولی داده های قوی از سمت ایالات متحده باعث قوی تر شدن دلار امریکا شد.

به همین دلیل ابزار معروف پیش بینی کننده گروه cme در حال نشان دادن این مساله است که چیزی در حدود 65 درصد از مشارکت کنندگان در بازار منتظر اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن هستند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: شاخص nfp چیست و چطور در زمان انتشار آن سود کنیم؟

کارشناسان می‌گویند: اگر جولتز زیر 8.5 میلیون باشد، بلافاصله دلار آمریکا واکنش می‌دهد

یکی از کارشناسان اصلی بازار فارکس می گوید:

در صورتی که گزارش فرصت ‌های شغلی JOLTS در ماه فوریه به 8.5 میلیون یا کمتر از آن کاهش پیدا کند، این مساله نشان از ضعف بازار کار ایالات متحده است که بلافاصله نتیجه منفی آن روی نمودار شاخص دلار امریکا پدیدار می شود.

برعکس اگر به هر دلیلی رقم مشاغل جولتز نزدیک به 9.5 میلیون نفر باشد سرمایه گذاران از گمانه زنی خود درباره شروع کاهش نرخ های بهره در ماه ژوئن منصرف خواهند شد. ضمنا همین فاکتور مهم باعث قوی تر شدن دلار امریکا می شود.


گزارش جولتز (Jolts) چیست؟

Jolts، آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار، یک گزارش مهم با درجه‌ی تأثیرگذاری بالا در تقویم اقتصادی فارکس است. جولتز شامل یک نظرسنجی ماهانه از 20.000 کارفرما است که فرصت های شغلی خالی در کسب و کارها را اندازه گیری می کند. این نظرسنجی توسط اداره آمار کار (BLS) انجام و تعداد مشاغل، استخدام‌ها و جدایی از شغل‌ها را تخمین می‌زند.

 (JOLTS) گزارشی ماهانه درباره آمار فرصت‌های شغلی خالی و ترک شغل ارائه می‌دهد. از جمله تعداد کارگرانی که به‌صورت داوطلبانه کار را ترک می‌کنند یا از کار برکنار می‌شوند.

داده‌های فرصت‌های شغلی خالی تقاضا برای نیروی کار را می‌سنجد، در حالی که تعداد ترک شغل‌ها یا جدایی‌های داوطلبانه و نرخ آنها، گردش نیروی کار را مورد سنجش قرار می‌دهند. 

فرصت‌ شغلی خالی در واقع موقعیتی است که یا در دسترس باشد، یا نیروی کار بتواند ظرف 30 روز کار خود را آغاز کند یا کارفرما به طور فعال در تلاش باشد تا از خارج از سازمان آن فرصت شغلی را پر کند. فرصت‌های شغلی خالی، شامل کارهای پاره‌وقت و موقت نیز می‌شود.

جدایی از شغل‌ها شامل عبارتست از:

  1. ترک شغل یا استعفای داوطلبانه، 
  2. تعدیل نیرو یا اخراج،  
  3. سایر موارد جدایی از شغل: مانند فوت و بازنشستگی.
 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: cpi چیست و چطور در ترید از آن استفاده کنیم؟

داده‌های جولتز چگونه جمع آوری می‌شوند؟

در حقیقت اداره کار آمریکا تمام داده‌های مرتبط با وضعیت استخدام‌ها، فرصت‌های شغلی و اخراج و استعفای کارگران را از کارفرمایان جمع آوری می‌کند.

چرا خبر جولتز مهم است؟

گزارش JOLTS توسط فعالان بازار و سیاست گذاران فدرال رزرو از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد چرا که این گزارش، چند روز قبل از گزارش اصلی مشاغل یا همان nfp منتشر می‌شود و چشم انداز ارزشمندی در مورد پویایی عرضه و تقاضا در بازار کار ارائه می‌دهد.

در حقیقت چیزی که این گزارش را با اهمیت تر می‌کند تاثیر آن روی حقوق ها و تورم است.

اما اهمیت آن برای تریدرهای فارکس، در این است که پیش درآمدی برای داده‌های nfp است. در واقع داده‌های جولتز بر تمامی جفت ارزهایی که یک سر آن دلار است، تأثیر می‌گذارد.

نمونه ای از خبر جولتز در تقویم اقتصادی دنیای ترید

برای مشاهده اخبار جولتز، کافیست به تقویم اقتصادی دنیای ترید مراجعه کنید. در بالای صفحه فیلتر کشور را روی آمریکا تنظیم کنید. همان طور که می‌دانید اخبار اقتصادی آمریکا و چین بسیار بر مارکت تآثیر می‌گذارند. تقوین اقتصادی دنیای ترید فارسی است و زمان آن نیز به وقت تهران تنظیم شده است.

جولتز در تقویم اقتصادی

در اینجا می‌توانید نمونه‌ای از آمار JOLTS آمریکا برای ماه فوریه 2024 را مشاهده کنید که در روز سه شنبه، 14 فروردین در ساعت 14 به وقت تهران منتشر شد. 

اگرچه کزارش جولتز جزو اخبار با درجه اهمیت بالا دسته بندی نمی‌شود، اما به دلیل رکود اقتصادی و بیکاری در آمریکا، بازار به دنبال هر گونه نشانه‌ای است که ببیند آیا مشاغل در حال بهبود هستند یا خیر و در حال حاضر دلار به این اخبار واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، در دوران رکود، نباید اهمیت داده‌های با نوار اهمیت پایین (زرد) را نادیده بگیریم، گاهی اوقات حتی انتشار یک داده با درجه اهمیت پایین هم می‌تواند نوسانات شدیدی در بازار ایجاد کند.