اوراق قرضه امریکا چیست؟ نماد، آموزش ترید و نمودار لحظه ای
فارکس

اوراق قرضه امریکا چیست؟ نماد، آموزش ترید و نمودار لحظه ای

اوراق قرضه آمریکا بازاری است که سرمایه گذاران در آن دارایی های بدهی که توسط دولت ها و یا موسسات منتشر می شود را، معامله می کنند. نام های دیگر اوراق قرضه بازار درآمدهای ثابت، بازار اعتبار، بازار بدهی یا قرض می باشد. به صورت عمومی، دولت ها با انتشار اوراق قرضه سرمایه هایشان را افزایش می دهند تا بتوانند به پروژه های در دست اقدامشان، بپردازند. موسسات هم به همین منظور دست به چاپ اوراق قرضه می زنند تا بتوانند کسب و کارهای خود را توسعه دهند و یا پروژه های موجودشان را حفظ کنند.

اوراق قرضه یا در مارکت های اولیه صادر می شوند و یا بازارهای ثانویه. در مارکت اولیه این اوراق برای اولین بار منتشر می شوند و اصطلاحا به آنها انتشار جدید گفته می شود. در مارکت اولیه، تمام مبادلات مستقیما و بدون واسطه بین صادرکننده اوراق و خریدار اوراق صورت می گیرد. ضمنا همانطور که اشاره شد، این اوراق قبلا هیچ کجای دیگر، منتشر نشده است.

ولی در مارکت ثانویه اینطور نیست. در این بازار، دارایی هایی که قبلا در مارکت اولیه خرید و فروش شده، در تاریخ های دیرتری معامله می شوند. سرمایه گذاران در مارکت ثانویه، می توانند این اوراق را از بروکرها که نقش واسطه را بین خریدار و فروشنده بازی می کنند، تهیه کنند. این اوراق در غالب های صندوق بازنشستگی، صندوق سرمایه گذاری مشترک و سیاستهای بیمه عمر، ارائه می شوند.

تاریخچه بازار اوراق قرضه

شاید تعجب کنید که تاریخچه اوراق قرضه در جهان قدمتی چند هزار ساله دارد. در سومر باستان معابد هم به عنوان مکان عبادت و هم به عنوان بانک تحت نظارت کاهنان و حاکم های آن زمان عمل می کردند.

نرخ بهره ثابت وام ها 20% بود که این رسم در بابل بین النهرین (منظور عراق امروزی است) ادامه یافت و در قانون حمورابی نیز نوشته شده است. تاریخ اولین اوراق قرضه ثبت شده در جهان به 2400 سال قبل از میلاد مسیح و به شهر نیپور بین النهرین باز می گردد.

بعدها و در طول سالهای 1100 ونیز شروع به انتشار اوراق قرضه دولتی برای تأمین مالی جنگ‌های خود کرد که نام این اوراق presiti بود.

ولی اولین اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی انگلستان در سال 1693 برای جمع آوری پول به منظور تأمین مسایل مالی جنگ علیه فرانسه منتشر شد. در ایالات متحده آمریکا نیز این مساله تفاوت چندانی ندارد و اولین اوراق قرضه رسمی همزمان با جنگ های انقلابی این کشور و به منظور تامین بودجه نظامی و جنگ منتشر شد.

آیا بازار اوراق قرضه آمریکا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

درست مثل هر سرمایه گذاری دیگری باید بازگشت مورد انتظار سود را نسبت به ریسک آن، در نظر گرفت. به طبع هرچه توان ریسک کردن شما به عنوان یک سرمایه گذار در معامله ای بیشتر باشد، به همان نسبت درصد سود و زیانتان نیز، بالاتر یا پایین تر می شود.

اصطلاحا هرچقدر پول بدهید، قادر خواهید بود آش بیشتری ببرید. البته باید در نظر داشته باشید که اوراق قرضه به درد نخوری هم وجود دارند که سود بیشتری به شما پرداخت می کنند ولی ریسک بسیار بالاتری دارند. در مقابل اوراقی که وزارت خزانه داری آمریکا صادر می کند، بازده کمتر ولی ریسکی نزدیک به صفر، دارد.

در کل باید گفت که سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه، یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها ولی با بازده کمتری می باشد. این نوع سرمایه گذاری مناسب کسانی است که افراد محافظه کار تری هستند و فقط در جاهایی که ریسک نزدیک به صفری دارد، سرمایه گذاری می کنند.

مطالعه مقاله شاخص دلار آمریکا پیشنهاد میشود.

آیا اوراق قرضه آمریکا مطمئن است؟

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در همین ماه ژانویه 2022، افراد معمولا دو گروه هستند. گروه اول افرادی هستند که دنبال سرمایه گذاری در مارکت های با ریسک بسیار بسیار پایین و نزدیک به صفری هستند و گروه دوم افرادی هستند که تمایل دارند ریسک بیشتری بکنند.

در این تحقیق انجام شده مشخص شد که یکی از بازارهایی که امکان از دست رفتن سرمایه در آن بسیار بسیار پایین است، همین بازار اوراق قرضه است. در حقیقت اوراق قرضه انواع مختلفی دارند و بسته به اینکه دولتی هستند یا خیر، ریسک آنها بهتر مشخص می شود. در ادامه مقاله انواع اوراق قرضه را برای شما شرح می دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

اوراقی که خود دولت ها مثلا وزارت خزانه داری ایالات متحده منتشر می کند، یکی از کم ریسک ترین و در عین حال مطمئن ترین سرمایه گذاری ها در بازار اوراق قرضه می باشد.

انواع اوراق قرضه

انواع اوراق قرضه آمریکا

اوراق قرضه بسته به اینکه توسط دولت یا موسسات صادر شود، انواع متفاوتی دارد. در ادامه ما برخی از مهمترین انواع اوراق قرضه را برای شما توضیح می دهیم.

اوراق قرضه موسسات corporation

در این نوع مارکت، شرکتها برای پروژه های موجود مالی، گسترش خطوط تولید، یا افتتاح امکانات جدید تولید، اوراق چاپ می کنند. اوراق قرضه موسسه ای، معمولا در زمره دارایی های اوراق بلند مدت با سررسید حداقل یک ساله قرار می گیرند.

اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه دولتی یا ملی، خریداران را وسوسه می کند تا همان ارزش اسمی یا Face Value را که روی سند اوراق نوشته شده و سررسید مشخصی دارد، بپردازند. این ویزگی ها، اوراق قرضه دولتی را برای سرمایه گذاران محافظه کار، جذاب تر می کند. زیرا بدهی های دولتی، توسط دولتی که از شهروندانش مالیات می گیرد یا برای هزینه هایش پول چاپ می کند، حمایت می شود. در کل این نوع اوراق قرضه، کم ریسک ترین اوراق هستند.

این اوراق در آمریکا، Treasuries یا خزانه داری نام دارد و امروزه به هر طریق، فعال ترین و دارای بیشترین نقدینگی می باشند. اوراق قرضه خزانه داری کوتاه مدت یا همان T-Bill، اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری دولت آمریکا است که توسط وزارت خزانه داری با سررسید یک ساله یا کمتر، منتشر می شود.

اوراق قرضه میان مدت یا T-note، یکی دیگر از انواع اوراق قرضه قابل فروش دولت آمریکا است که نرخ بهره ثابتی دارد و سررسید آن بین یک تا ده سال است.

سومین نوع آن، اوراق قرضه بلند مدت یا همان T-bond است که یکی دیگر از انواع اوراق قرضه دولت فدرال ایالات متحده با سررسید بالای بیست ساله می باشد.

اوراق قرضه شهرداری ها

Municipal bonds یا کوتاه تر شده آن “muni bonds” اوراق قرضه شهرداری ها است که معمولا توسط ایالات، شهرها، مناطق خاص، مناطق عمومی، مدارس، فرودگاهها یا بنادر عمومی و یا دیگر مناطق تحت سیطره دولت که به دنبال جمع آوری پول برای پروژه های متنوع هستند، منتشر می شود.

این اوراق در سطح فدرال ها، شامل مالیات نمی شوند و همچنین می توانند در ایالت ها یا سطوح مالیاتی عمومی، معاف از مالیات بشوند. این اوراق مناسب سرمایه گذاران آگاه به مالیات است و همین فاکتورها، آنها را برای سرمایه گاری جذاب تر می کنند.

این اوراق دو نوع هستند: 1- اوراق تعهد بخش عمومی (general obligation bond or GO) 2- اوراق درآمدی (revenue bond).

اوراق قرضه حمایت شده توسط وام های مسکن MBS

این نوع اوراق توسط وام های مسکن جمع آوری شده از املاک مسکن منتشر می شود که به وسیله وثیقه های خاص، گرو گرفته شده است. کسانی که این نوع اوراق را خریداری می کنند، در حقیقت به خریداران مسکنی که از طریق قرض دهندگانشان خرید کرده اند، وام پرداخت می کند. به طور عمومی، سود اینها ماهانه، سه ماهه و شش ماهه می باشد.

اوراق قرضه مارکت های نوظهور

این نوع اوراق توسط دولت ها و کمپانی های واقع در اقتصاد مارکت های نوظهور، چاپ می شود. این نوع اوراق فرصت های سرمایه گذاری پر سودتر وعالی تری ارائه می دهند. ولی به همان نسبت دارای ریسک بالاتری نسبت به اوراق قرضه داخلی و گسترش یافته تر، هستند.

مزایا و معایب بازار اوراق قرضه آمریکا

اگر شما امروز نزد شرکتهای مشاوره مالی در امور سرمایه گذای در بازارهای مالی بروید، اکثر آنها سبدی متنوع را به شما پیشنهاد می دهند که حتما قسمتی از آن، به بازار اوراق قرضه تخصیص داده می شود. خوشبختانه بازار اوراق قرضه بازار متنوعی است و دارای نقدینگی بالاتر و نوسانات کمتری نسبت به سهام ها است. ولی به همان نسبت در طول زمان، بازگشت سود کمتری دارد و شامل مسائل اعتباری و انقضای قبل از تاریخ سررسید و ریسک های نرخهای بهره می شود. در کل سرمایه گذاری افراطی روی اوراق قرضه برای افق های دراز مدت، غیرمنطقی به نظر می رسد.

مزایا:

اولین ویژگی بازار اوراق قرضه این است که نسبت به سهام ها دارای ریسک و نوسان کمتری است. دومین ویژگی آن، تنوع بسیار زیاد آن در نوع و فرد یا مکان صادرکننده است. سومین حسن اوراق قرضه این است که اگر از دولت ها یا موسسات معتبر مالی خریداری شود، فعال ترین و دارای بالاترین نقدینگی می باشد. آخرین ویژگی اوراق قرضه این است که دارندگان اوراق قرضه در زمان های ورشکستگی، نسبت به سهام داران وضعیت بهتری دارند.

معایب:

اولین عیبی که بر بازار اوراق قرضه وارد است، بازده کمتر سود آنها است. اگر یادتان باشد گفتیم که چون اوراق قرضه ریسک کمتری دارند، به همان اندازه بازده سود یا بازگشت پول آنها، کمتر می باشد. دومین عیب آنها این است که خرید مستقیم این اوراق تقریبا برای سرمایه گذارن معمولی، امکان پذیر نیست. آخرین ایرادی که بر بازار اوراق قرضه وارد است این است که این اوراق در مقابل ریسک های اعتباری و خطرات نرخهای بهره، آسیب پذیرند.

اوراق قرضه بهتر است یا بازار فارکس؟

اوراق قرضه در چند مسئله مهم با سهام ها متفاوت هستند. اوراق قرضه نشان دهنده بودجه های قرضی است (بودجه هایی که به وسیله قرض دادن ایجاد می شوند)، در صورتیکه سهام ها خودشان مولد و پدید آورنده بودجه ها هستند.

اوراق قرضه یک صورتی از اعتبار است که در آن قرض گیرنده (صادر کننده اوراق) باید اصل پول بعلاوه سود آن را در سررسید مشخصی، به صاحب اوراق پرداخت کند. ولی سهام ها به صاحبانشان قول هیچ بازگشت اصل سرمایه یا سودی نمی دهند. اوراق قرضه، به خاطر حمایت های قانونی و ضمانت هایی که نسبت به اعتباردهندگان آنها تعریف شده، از سهام ها کم ریسک تر هستند.

سهام ها به طور ذاتی از اوراق پرریسک تر هستند و پتانسیل های بالاتری برای سود یا زیان دارند. ولی نکته مشترک هردو این مارکت ها؛ چه اوراق و چه سهام ها، این است که بازارهایی فعال با نقدینگی بالایی هستند.

قیمت اوراق قرضه نسبت به تغییرات نرخهای بهره، به شدت حساس است و قیمتهای آنها نسبت به نرخهای بهره، به طور معکوس حرکت می کند. از طرفی دیگر قیمت سهام ها، نسبت به تغییرات آینده ای سودبخش و رشدی بالقوه، حساس هستند.

بیمه اوراق قرضه آمریکا چیست؟

فارغ از اینکه سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه یک سرمایه گذاری امن محسوب می شود و مناسب افراد محافظه کار است، ولی شما این امکان را دارید تا اوراق قرضه خودتان را بیمه کنید. بیمه اوراق قرضه، یک نوع بیمه است که خریدار اوراق قرضه هزینه آن را پرداخت می کند. این بیمه، تضمین سود شما در سررسید و پرداخت اصل سرمایه شما را در زمانهای بحران و عدم پرداخت، ضمانت می کند.

منتشرکنندگان اوراق قرضه این نوع بیمه را خریداری می کنند تا رتبه اعتباری خود را افزایش دهند تا میزان سودی را که باید پرداخت کنند کاهش دهند و اوراق قرضه را برای سرمایه گذاران بالقوه، جذاب تر کنند.

رابطه اوراق قرضه آمریکا و نرخ بهره

رابطه اوراق قرضه آمریکا و نرخ بهره

اگر معامله گر بازار فارکس باشید، به اهمیت نرخهای بهره در اقتصاد کلان کاملا واقف هستید. در حقیقت نرخ بهره مبلغی است که قرض دهنده از قرض گیرنده، کسر می کند. از نقطه نظر فاندامنتال، یکی از اخبار بسیار مهم با شدت تاثیر بالا، اخبار مربوط به نرخ بهره است.

سرمایه گذاران بازار اوراق قرضه هم مثل خیلی از معامله گران دیگر، سعی دارند تا نهایت سود را از سرمایه گذاری شان، ببرند. برای رسیدن به این مهم، آنها باید مدام چشمشان به نوسانات هزینه های قرض گرفتنشان باشد.

به عنوان مثال در بازار فارکس، افزایش یا کاهش نرخهای بهره باعث قوی تر یا ضعیف تر شدن ارز کشور مورد نظر می شود. حال باید دید این افزایش یا کاهش نرخ بهره، چه تاثیری در مارکت اوراق قرضه دارد.

اوراق قرضه و نرخهای بهره یک ارتباط معکوس با هم دارند. یعنی با بالا رفتن نرخ بهره، اوراق قرضه کاهش پیدا می کند و بالعکس. این مسئله یک توجیه منطقی هم دارد. زمانیکه هزینه قرض گرفتن بالا می رود یا اصطلاحا به صرفه نیستند (منظور نرخهای بهره افزایش می یابند)، اوراق قرضه معمولا کاهش پیدا می کنند.

بازده اوراق قرضه آمریکا چقدر است؟

بازده اوراق قرضه یا همان Bond Yields، مبلغی است که سرمایه گذار روی اوراق قرضه اش، دریافت می کند. بازده اوراق قرضه می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد ولی یکی از ساده ترین این تعاریف، یکسان سازی بازده اوراق قرضه با نرخ کوپن آن است.

بازده فعلی اوراق قرضه، در حقیقت عملکرد قیمت اوراق و کوپن آن یا پرداخت سود آن می باشد که درصورت متفاوت بودن قیمت اوراق با ارزش اسمی آن، از بازده کوپن آن صحیح تر و دقیق تر می باشد.

نکته قابل توجه ارتباط وارونه قیمت اوراق قرضه و بازده آن است. بازده اوراق قرضه و قیمت آن، با هم ارتباطی معکوس دارند. وقتیکه قیمت اوراق قرضه افزایش می یابد، بازده آن کاهش پیدا می کند.

قیمت اوراق قرضه با بازدهی آنها یک رابطه وارونه دارد. این مساله بدین معنی است که با افزایش قیمت اوراق قرضه سود آنها کاهش می یابد و بالعکس.

افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری نشان‌ دهنده کاهش تقاضا برای اوراق قرضه خزانه ‌داری است که این مساله به این معنی است که معامله گران سرمایه ‌گذاری ‌های با ریسک و سود بالاتر را ترجیح می‌ دهند.

در حقیقت وزارت خزانه داری ایالات متحده اوراق قرضه خود را از طریق حراج می فروشد و نرخ بازده از طریق یک فرآیند مناقصه تعیین می شود.

هر زمان که اعتماد و اطمینان در مارکت بالا باشد قیمت اوراق قرضه کاهش پیدا می کند و نرخ بازده یا سود این اوراق بالا می رود. دلیل این اتفاق هم این است که سرمایه ‌گذاران احساس می ‌کنند می ‌توانند سرمایه‌ گذاری ‌هایی با بازده بالاتر را در جاهای دیگر نیز پیدا کنند و نیازی به ایمن کردن دارایی های خود ندارند.

اما هر زمان که اعتمادها در مارکت پایین است قیمت اوراق قرضه افزایش یافته و بازده آن کاهش می‌ یابد. دلیل این مساله این است که تقاضا برای سرمایه ‌گذاری های مطمئن بیشتر شده است.

برای مثال، فرض کنید یک سرمایه‌گذار اوراق قرضه‌ای را خریداری می‌کند که سررسید آن در پنج سال با نرخ کوپن سالانه 10 درصد و ارزش اسمی 1000 دلار است. هر سال، این اوراق قرضه 10٪ یا 100 دلار به عنوان بهره به این سرمایه گذار پرداخت می کند. ارزش اسمی 1000 دلار تقسیم بر 10% نرخ کوپن می شود.

نماد اوراق قرضه آمریکا در فارکس

اوراق قرضه آمریکا در فارکس بسته به زمان سررسیدشان با عددهای مختلفی نمایش داده می‌شوند. برای مثال:

  • نماد اوراق قرضه آمریکا با سررسید 10 ساله را به این شکل نشان میدهند: US10Y‌
  • نماد اوراق قرضه آمریکا با سررسید 2 ساله را به این شکل نشان میدهند: US02Y‌

 

اوراق قرضه 10 ساله آمریکا چیست؟

اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و نرخ ها و سودهای آنها به منظورهای مختلفی توسط سرمایه گذاران و معامله گران دنبال می شود. اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده آمریکا یک نوع دارایی و بدهی است که توسط دولت آمریکا و با سررسید 10 ساله منتشر می شود. ولی منظور از این نوشته چیست و چطور می شود اطلاعات مربوط با نرخ سود آن را پیدا کرد؟

در حقیقت اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا یک سرمایه گذاری با درآمد ثابت محسوب می شود و به همین دلیل نرخ سودهای خود را هر شش ماه یکبار به مشتریانش پرداخت می کند. ضمنا ارزش اسمی خود را نیز در موعد سررسید به دارنده آن می پردازد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به منظور تامین مالی پروژه های دولت ایالات متحده آمریکا منتشر می شود. این اوراق قرضه که توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر می شود بر اساس تاریخ سررسید و میزان بازدهی شان به سه دسته کوتاه مدت (T-bonds)، میان مدت (T-notes) و بلند مدت (T-bills) تقسیم می شوند.

نتیجتا و بر اساس نکات گفته شده در قسمت بالا تاریخ سررسید اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا ده ساله می باشد. بسیاری از تریدرها مشتاق هستند بدانند که نماد اوراق قرضه ده ساله آمریکا در فارکس و تریدینگ ویو چیست. نماد اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در تریدینگ ویو US10Y است که در واقع از سه قسمت مختلف و مهم تشکیل شده است:

  • قسمت اول آن یعنی US نماد کشور ایالات متحده است
  • قسمت دوم یعنی عدد 10 اشاره به تاریخ سررسید آن دارد
  • در انتها منظور از قسمت سوم و آخر سال آن اوراق می باشد

چرا اوراق قرضه آمریکا ده ساله است؟

اهمیت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا ورای این است که معامله گران فقط با خرید آن منتظر دریافت سود در تاریخ سررسید آن باشند.

در حقیقت نرخ اوراق قرضه و یا بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلایل مختلفی توسط معامله گران رصد می شود. از آنجا که سرمایه گذاران با خرید این اوراق به دولت ایالات متحده وام می دهند در نتیجه سود این اوراق خریداری شده توسط دولت به دارندگان آن پرداخت می شود.

در واقع بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری به عنوان مقیاسی برای سنجش سلامت اقتصاد و شاخص اطمینان سرمایه گذاران به حساب می آید. بد نیست بدانید که اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا "نماینده نرخ وام مسکن" در آمریکا است.

از آنجایی که اوراق قرضه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از حمایت کامل دولت ایالات متحده برخوردار هستند به عنوان یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها در نظر گرفته می شوند.

عوامل زیادی روی نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده آمریکا تاثیر می گذارد که بیشترین آنها احساسات سرمایه گذاران است. زمانیکه سرمایه گذاران اطمینان زیادی به بازارها داشته باشند و اینکه می توانند خارج از مارکت اوراق قرضه خزانه داری کسب سود کنند قیمت این اوراق کاهش یافته و نرخ بازده آن بالا می رود.

این احساسات هم توسط سرمایه گذاران و هم غول های مارکت و بر اساس عواملی چون: ثبات اقتصادی، نوسانات ژئوپلیتیکی، جنگ ها و غیره مشخص می شود.

فاکتور مهم و تاثیرگذار دیگر نرخ های بهره است. از آنجایی که نرخ های بهره معیاری برای تعیین دیگر نرخ ها در مارکت هستند تأثیر مستقیمی بر بازده اوراق قرضه دارند. به عنوان مثال هر زمان که فدرال رزرو آمریکا نرخ های بهره خود را کاهش می دهد، تقاضا برای دارایی های خزانه داری افزایش پیدا می کند.

فاکتور دیگری که روی بازده اوراق قرضه خزانه داری موثر است تورم می باشد. هر زمان که دارایی های با درآمد ثابت کمتر مورد توجه قرار می گیرند، نرخ بازده اوراق قرضه افزایش پیدا می کند.

به عنوان مثال بانک های مرکزی بزرگ برای مبارزه با تورم نرخ های بهره خود را افزایش می دهند.

از کدام سایت انتشار اوراق قرضه آمریکا را رصد کنم؟

شما میتوانید با مراحعه به تقویم اقتصادی فارکس، به صورت لحظه ای از نتایج تمامی گزارشات مهم اقتصادی از جمله این شاخص با خبر شوید.

نتیجه گیری

اگر شما تمایل به سرمایه گذاری در بازارهای مالی دارید، و دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن هستید و نمی دانید که کدام بازار امن تر است، قطعا بازار اوراق قرضه مناسب شما است. همانطور که متوجه شدید، بازار اوراق قرضه نقدینگی بالا، ریسک پایینتر و به همان نسبت بازده کمتری را به شما می دهد.

شاید زمانیکه با تنوع اوراق قرضه مواجه شوید، باز هم این سوال برایتان پیش بیاید که، کدام نوع از انواع اوراق قرضه مناسب و مطئن تر است. در این صورت می توانید سراغ اوراق منتشر شده دولتی مثل اوراقی که توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر می شود، بروید.

 

سوالات متداول اوراق قرضه آمریکا

1- اوراق قرضه خزانه داری آمریکا چیست؟

اوراق قرضه خزانه ای آمریکا یک دارایی است که دولت آمریکا برای تامین بودجه های خود منتشر می کند.

2- عوامل تاثیرگذار روی نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری چیست؟

برخی عوامل موثر روی نرخ بازده ده ساله خزانه داری عبارتند از: اطمینان سرمایه گذاران، تورم و نرخ های بهره.

3- انواع اوراق قرضه خزانه داری آمریکا چیست؟

اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شامل: اوراق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشند.

4- تفاوت های کلیدی اوراق قرضه با هم چیست؟

عمده ترین تفاوت اوراق قرضه در تاریخ و سررسید پرداخت و میزان بازدهی آنها است.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه