تحلیل تکنیکال 10 آلت کوین برتر: جهش قیمت‌ها در ماه جولای
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال 10 آلت کوین برتر: جهش قیمت‌ها در ماه جولای

برخلاف ماه گذشته، در ماه جولای، قیمت تعداد زیادی از توکن‌ها به میزان چشمگیری افزایش یافت. قیمت بیت کوین 16 درصد افزایش یافت، اما نباید از آلت کوین‌ها غافل شد.

بیت کوین 16 درصد افزایش قیمت داشت، این در حالیست که شش توکن مختلف یک جهش سه رقمی را تجربه کردند. اکسی انفینیتی (AXS) در ماه جولای 629 درصد رشد داشت!

 

جدول ده آلت کوین برتر با بیشترین افزایش قیمت

ردیف

آلت کوین

نماد

افزایش یک ماهه (درصد)

1

Axie Infinity

AXS

629

2

DigitalBits

XDB

271

3

Flow

FLOW

173

4

The Sandbox

SAND

158

5

Chromia

CHR

116

6

Paris Saint-Germain Fan

PSG

107

7

Quant

QNT

88

8

Dego Finance

DEGO

83

9

Aavegotchi

GHST

60

10

Augur

REP

56

AXS: توکن بازی اکسی اینفینیتی

AXS-توکن بازی اکسی اینفینیتی

 AXS توکن بازی اکسی اینفینیتی رکورددار بیشترین رشد ماهانه در تاریخ ارز دیجیتال است. این توکن، از 20 جولای با شتاب بیشتری رو به افزایش گذاشت و این سیر صعودی، در تاریخ 27 جولای، این توکن را به بالاترین قیمت در طول حیاتش یعنی 53.50 دلار رساند. اما از آن زمان این توکن سیر نزولی در پیش گرفت.

هنگام سنجش تازه‌ترین بخش افزایش قیمت، می‌توان دید که بالاترین سطح قیمت این توکن به سطح 2.61 فیبوناچی اصلاحی خارجی (سیاه رنگ) بسیار نزدیک بود. بنابراین، این منطقه‌ای است که در آن احتمالاً توکن به یک قله می‌رسد.

علاوه بر این، اندیکاتورهای تکنیکال علائم ضعف را نشان می‌دهند. اسیلاتور RSI یک واگرایی خرسی و اسیلاتور استوکاستیک (Stochastic) کراس خرسی (نماد قرمز) ایجاد کرده است.

اما در مجموع، حرکت کلی شبیه یک موج انگیزشی صعودی با پنج زیر موج به نظر می‌رسد.

نزدیکترین سطح حمایتی آن چیزی حدود 29.35 دلار است. این بالاترین سطح قبلی و سطح 0.618 حمایتی فیبوناچی (سفید رنگ) است.

نمودار AXSUSDT برگرفته از سایت TradingView-آگوست-1-2021

نمودار AXSUSDT برگرفته از سایت TradingView-آگوست-1-2021

XDB: دیجیتال بیتز

رمز ارز XDB -دیجیتال بیتز

رمز ارز «دیجیتال بیتز» (DigitalBits) با نماد اختصاری XDB، شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۳.۵۶ میلیون دلار، در رتبه ۳۱۴ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۰۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. از اواخر ماه ژوئن (26 ژوئن)، این رمزارز حرکت صعودی خود را آغاز کرد. در تاریخ 27 جولای، به بالاترین سطح خود یعنی 0.116 دلار رسید، سپس کاهش یافت و روی نمودار کندلی خط ممتد بلندی از خود برجای گذاشت.

این یک ریزش مهم است، زیرا در حال حاضر، XDB زیر محدوده مقاومتی استاتیک 0.105 دلار معامله می‌شود. به استثنای انحراف در تاریخ 5 می، همه تلاش‌ها برای رسیدن به بالای این سطح بی ثمر مانده و موجب برجای ماندن خط‌های ممتد بلند شده است. (نمادهای قرمز).

علاوه بر این، اندیکاتور RSI یک روند واگرایی نزولی را نشان می‌دهد.

نزدیکترین سطح پشتیبانی در 0.06 دلار ، سطح حمایتی فیبوناچی 0.618 و منطقه پشتیبانی افقی است.

نمودار رمزارز XDBUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار رمز ارز XDBUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021 

ارز دیجیتال FLOW

رمز ارز فلو FLOW

ارز دیجیتال فلو با نماد اختصاری FLOW یک رمزارز با ارزش بازار حدود ۱.۱۲ میلیارد دلار است، در رتبه ۷۳ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. این رمز ارز که از 22 ژوئن وارد روند افزایشی شده است، در تاریخ 6 جولای، از خط روند نزولی مقاومتی خارج شد و در 20 جولای، سطح مقاومت جدیدی ایجاد کرد و از آن به بعد با شتاب بیشتری در حال صعود است.

در تاریخ 30 جولای، این توکن یک حرکت صعودی قوی را آغاز کرد و به بالاترین سطح 29.43 دلار رسید. این سطح قیمت دقیقاً مقارن با سطح مقاومت 0.618 فیبوناچی است.

با اینحال، قیمتهای بالاتر را نمی‌توان حفظ کرد و توکن FLOW یک خط عمودی بلند (نماد قرمز) ایجاد کرد. علاوه بر این، اکنون به زیر سطح مقاومت افقی 24.50 دلار رسیده است.

با وجود این واقعیت که اندیکاتور RSI و MACD هنوز گاوی هستند، این توکن باید سطح از دست رفته را پس بگیرد تا روند، گاوی تلقی شود.

نمودار رمزارز FLOWUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار رمزارز FLOWUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

SAND: توکن بازی سندباکس

توکن سندباکس

سندباکس Sandbox یک بازی ویدیویی مبتنی بر بلاک چین در شبکه اتریوم است. از «مدل بازی برای کسب درآمد» استفاده می‌کند که در آن بازیکنان می‌توانند با بازی کردن! ارز دیجیتال کسب کنند. راه اصلی کسب درآمد بازیکنان از طریق Sandbox استفاده از توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) است.

SAND از 1 جولای حرکتی صعودی داشته است. در تاریخ 3 جولای، موفق می‌شود از خط مقاومت نزولی خارج شود. این امر در نهایت این رمزارز را به سطح حداکثری 0.845 دلار در روز 24 جولای رساند.

با اینحال، کمی بعد، قیمت این توکن دچار افت می‌شود و یک خط ممتد عمودی (نماد قرمز) از خود بر جای می‌گذارد. رمز ارز با این افت، ناحیه افقی 0.78 دلار را به عنوان سطح مقاومتی خود شناخت. علاوه بر این، قبل از این افت قیمت، واگرایی‌های نزولی در اسیلاتور RSI و استوکاستیک رخ داد. اکنون اسیلاتور استوکاستیک کراس خرسی ایجاد کرده است.

نزدیکترین سطح پشتیبانی 0.040 دلار است.

SANDUSDT

نمودار رمزارز SANDUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

CHR کرومیا

توکن کرومیا

کرومیا (CHR)، توکنی که روی پلتفرم اتریوم کار می‌کند، از تاریخ 23 ماه می در حال افزایش است. در روز 22 جولای، این توکن موفق شد از یک کانال موازی صعودی خارج شده و سه روز بعد به بالاترین سطح 0.41 دلار برسد.

از آن زمان در حال کاهش است، به طور بالقوه با یک عقبگرد به کانال قبلی، آن را به عنوان سطح حمایتی خود شناخته است.

اندیکاتورهای تکنیکال همچنان صعودی هستند، زیرا اسیلاتور RSI بالای 50 و MACD مثبت است. علاوه بر این، اسیلاتور استوکاستیک کراس خرسی ایجاد نکرده است.

ناحیه اصلی مقاومت در 0.46 دلار است.

نمودار ارز دیجیتال CHRUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار ارز دیجیتال CHRUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

PSG: توکن هواداران پاری سن ژرمن 

PSG: توکن هواداران پاری سن ژرمن

و اما توکن هواداران پاری سن ژرمن (PSG) یک توکن کاربردی است که با استفاده از اپلیکیشن Socios سهم نمادین تأثیرگذاری در تصمیمات باشگاه در اختیار توکندار قرار می‌دهد. از زمانی که این توکن به پایین‌ترین سطح خود در 22 ژوئن رسید، بی وقفه در حال افزایش است. حرکت صعودی تا زمان دستیابی به بالاترین سطح 28 دلار در 27 ژوئیه ادامه داشت. هنگام سنجش کل حرکت نزولی، این توکن در بالاترین سطح قیمت به سطح 0.5 فیبوناچی دست یافت. اندکی بعد، توکن یک الگوی دو قله (double top) ایجاد کرد و رو به کاهش گذاشت و سطح دو قله با واگرایی خرسی در اسیلاتور RSI و MACD ترکیب شد.

اگر حرکت نزولی ادامه دارد، نزدیکترین سطح حمایتی 21.50 دلار بود.

نمودار ارز دیجیتال PSGUSDT  برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار ارز دیجیتال PSGUSDT  برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

QNT : توکن تبلیغاتی

QNT : توکن تبلیغاتی

کوانت (QNT) یک توکن اتریوم است که برای تبلیغ برند شرکت نرم‌افزاری Quant Network's Overledger به کار می‌رود. هدف این شرکت اتصال بلاکچین عمومی به شبکه های خصوصی است. شبکه Quant اجازه ایجاد mDapps می‌دهد تا برنامه‌های غیر متمرکز بتوانند همزمان روی چندین بلاکچین کار کنند.

کوانت که از تاریخ 25 ژوئن برای حرکت به بالای منطقه مقاومتی 96 دلاری تقلا می‌کرد. در 28 جولای، موفق به شکست سطح مقاومتی شد و روز بعد به قیمت 145 دلار دست یافت که بالاترین قیمت این توکن از آغاز تاکنون بود.

این قیمت بسیار نزدیک به سطح 1.61 فیبوناچی خارجی در 125 دلار بود. اگر فشار خرید بتواند توکن را بالاتر از این سطح بنشاند، سطح مقاومتی بعدی در 169 دلار، یعنی در مجاورت سطح 2.61 فیبوناچی خارجی خواهد بود.

انتظار می رود منطقه مقاومتی قبلی 96 دلار، اکنون به عنوان سطح حمایتی عمل کند.

نمودار رمزارز QNTUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار رمزارز QNTUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

DEGO

DEGO

Dego Finance یک پلتفرم متمرکز بر NFT و DeFi است. اکوسیستم NFT در دگو، به گونه ای طراحی شده است که هر کسی که بخواهد می‌تواند NFT تولید کند، معدن را خریداری کرده و به خرید و فروش NFT‌های تولید شده بپردازد.

Dego Finance، این پروتکل با فناوری اتریوم و اسمارت چین بایننس سازگار است؛ زیرا یک پروتکل متقابل بلاکچینی است. توکن‌ دگو به عنوان توکن حکمرانی و ارزش ویژه در اکوسیستم Dego عمل می‌کنند. توکن داران DEGO مجازند در پیشنهادات مجمع عمومی سالانه و رای گیری شرکت کرده و سود مستمر دریافت کنند.

DEGO از 20 جولای سیر صعودی در پیش گرفته و در 25 جولای از خط مقاومتی نزولی بیرون زد.

سپس، خط و منطقه 7.80 دلار را به عنوان سطح حمایتی (نماد سبز) اختیار کرد و در 28 جولای با فشار خرید، به بالاترین سطح خود، یعنی 11.45 دلار رسید.

در حال حاضر، قیمت این توکن در حال ریزش است، این امکان وجود دارد که با هدف تأیید مجدد منطقه 7.80 دلار به عنوان سطح حمایتی، یکبار دیگر عقبگرد کند.

گفتنی است نزدیکترین منطقه مقاومتی 12.60 دلار است.

نمودار رمزارز  DEGOUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار رمزارز  DEGOUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

GHST : توکن بازی پیکسلی معروف اوه گوچی‌

GHST : توکن بازی پیکسلی معروف اوه گوچی‌

توکن Aavegotchi  با علامت اختصاری (GHST) یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) متمرکز بر DeFi است که بر روی پروتکل Aave اجرا می شود. اوگوچی‌ها (Aavegotchis) در اصل آواتارهای بازی هستند. این توکن ها دارای ویژگی‌های متمایز مانند رنگ پوست و شخصیت هستند و توکندار (دارنده توکن) می تواند توکن‌هایش را در هر زمان نقد کند، همچنین می‌تواند از ان به عنوان وثیقه DeFi برای پاداش گرفتن استفاده کند.

از 29 جولای، توکن GHST روی رالی صعودی افتاده است. در 29 ژوئیه ، به در 29 ژوئیه ، به بالاترین سطح خود یعنی 1.946 دلار رسید.

با اینحال، طبق قانون بازار، قیمت‌های بالاتر حباب‌هایی هستند که هر زمان امکان ترکیدن و ریزش وجود دارد و این توکن یک خط ممتد بلند و به وضوح یک الگوی سقف سه قلوی صعودی (triple top) ایجاد کرد.

از آن زمان، توکن GHST به زیر سطح مقاومتی افقی، یعنی زیر 1.75 دلار تنزل کرده است. با اینحال، اندیکاتورهای تکنیکال هنوز صعودی هستند.

نزدیک ترین مناطق حمایتی میان دامنه 1.31 تا 1.43 دلار، در نزدیکی سطح حمایتی  0.5-0.618 فیبوناچی قرار دارد.

نمودار رمزارز GHST برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار رمزارز GHSTUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

REP: توکن گزارشگران

REP: توکن گزارشگران- پلتفرم آگور

پلتفرم آگور (Augur) یکی از نخستین پلتفرم‌های ساخته شده روی بلاکچین اتریوم است و توکن REP یک اهرم محرکه برای سیستم اوراکل غیرمتمرکز آگور است. این توکن توسط گزارشگران برای روشن کردن اختلاف نظرها در نتایج بازار پیش‌بینی استفاده می‌شود. برای گزارش نتیجۀ انواع بازارها باید توکن REP را به عنوان وثیقه استفاده کرد.

REP از روز 22 ژوئن، سیر صعودی در پیش گرفته است. در 24 ژوئیه، از خط مقاومتی نزولی که پیش از این  از 10 آوریل در آنجا جا خوش کرده بود، بیرون زد و در روز بعدی، به بالاترین سطح 36.51 دلار دست یافت.

با اینحال، از بد حادثه، REP از سطح مقاومتی 0.5 فیبوناچی رد شد و از آن زمان روی شیب نزولی افتاده است.

در حال حاضر توکنداران رپ در تلاشند پیش از آغاز حرکت صعودی جدید، خط مقاومتی و ناحیه حمایتی توکن خود را در 23,50 دلار استحکام بخشند.

با اینکه اسیلاتور استوکاستیک کراس خرسی را نشان می‌دهد، اندیکاتورهای MACD و RSI همچنان نزولی هستند.

نمودار رمزارز REPUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

نمودار ارز دیجیتال REPUSDT برگرفته از سایت TradingView- آگوست-1-2021

 

مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود: فرق توکن و کوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام