معجزه ایردراپ: توکن فاکس در یک ساعت 77% افزایش قیمت به خود دید
اخبار ارز دیجیتال

معجزه ایردراپ: توکن فاکس در یک ساعت 77% افزایش قیمت به خود دید

بزرگ‌ترین ایردراپ تاریخ، برای توکن فاکس معجزه‌ها می‌کند.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت کوین دسک، در پی پیچیدن خبر تبدیل صرافی شیپ شیفت (ShapeShift) به یک صرافی غیرمتمرکز مستقل (DAO) در فضای مجازی، توکن فاکس این صرافی 77% افزایش قیمت یافت.

صبح دیروز صرافی شیپ شیفت (ShapeShift) خبر ساز شد.

خبر این بود: «صرافی شیپ شیفت در حال ایردراپ به حساب کیف پول ارز دیجیتال دارندگان توکن فاکس است. این صرافی قصد دارد طی 12 ماه آینده، به فعالیت‌های متمرکز خود پایان بدهد و فعالیت‌های غیرمتمرکز را استارت بزند.»

پس از این خبر کوتاه، توکن صرافی شیپ شیفت به ناگاه، سوار بر موج افزایش قیمت شد. اما در مورد ایردراپ یا کوین ریزان چه می‌دانید؟

 ایردراپ چیست؟

ایردراپ (Airdrop) به میزان ارز دیجیتال یا توکنی اشاره دارد که به صورت رایگان در کیف پول ارز دیجیتال مشتریان یک صرافی توزیع می‌شود. این یک ابزار تبلیغاتی جذاب است که تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش مشتریان و قیمت ارز دیجیتال دارد.

بزرگ‌ترین کوین ریزان تاریخ چیست؟

توکن دیکرید

دیکرید (Decred) یک رمزارز است که در فوریه 2016، به دست یک صرافی آمریکایی، با هدف حل برخی از مشکلات اصلی بیت کوین ایجاد شد. در سال 2016، چندی پس از راه اندازی این رمز ارز، 258,000 دیکرید به ارزش 500,000 دلار به صورت کوین ریزان در کیف پول‌های ارز دیجیتال توزیع شد. در آن زمان، قیمت دیکرید در دامنه ا الی 2 دلار در نوسان بود. امروز، پس از 5 سال، قیمت این ارز دیجیتال به 140 دلار رسیده است.

ایردراپ صرافی شیپ شیفت

توکن فاکس شیپ شیفت

حال بازگردیم به اقدام جدید صرافی شیپ شیفت. این اقدام شبیه حرکت صرافی یونی اسواپ (Uniswap) در توزیع رمزارز یونی اسواپ (UNI) در تابستان گذشته است. از آنجایی که صرافی ShapeShift قصد دارد به فعالیت‌های خود به عنوان صرافی متمرکز خاتمه داده و فعالیت‌های خود را به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز و مستقل کلید بزند، این کوین ریزان به عنوان حسن ختام فعالیت‌های متمرکز این صرافی، همه توجهات را به سمت خود معطوف کرده است.

صبح دیروز، در زمان بازگشایی بازار، توکن فاکس صرافی شیپ شیفت با قیمت 0,52 دلار دست به دست می‌شد. پیش از اینکه این خبر بر سر زبان‌ها بیفتد، قیمت آن به 0,28 دلار هم رسید، لیکن تنها یک ساعت پس از پیچیدن این خبر در فضای مجازی، در ساعت 11 صبح به وقت آمریکا، قیمت از مرز 0.68 نیز عبور کرد.

 صرافی شیپ شیفت رکورد ایردراپ را شکست

دیروز، شیپ شیفت 340 میلیون توکن فاکس، به حساب کیف پول ارز دیجیتال تمامی مشتریان قدیمی صرافی توزیع کرد. گفته می‌شود ممکن است این ایردراپ قسمتی از برنامه جذب سرمایه صرافی شیپ شیفت باشد که قرار است امروز، در تاریخ 16 جولای آغاز شود.

صرافی شیپ شیفت، توکن فاکس را در ماه نوامبر 2019 وارد بازار ارز دیجیتال کرد. هدف این صرافی از ایجاد توکن فاکس، همانطور که اریک وورهیس (Erik Voorhees) هنگام راه‌اندازی آن در رسانه‌ها گفت، برداشتن اولین گام در دور کردن تاجران خرده فروش از مبادلات حضوری بود. آوریل امسال، قیمت این توکن به بالاترین حد خود رسید و 1,46 دلار معامله شد. حال باید دید قیمت تا کجا صعود می‌کند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام