موضع دولت رئیسی در مورد ارز دیجیتال چیست؟
اخبار ارز دیجیتال

موضع دولت رئیسی در مورد ارز دیجیتال چیست؟

تبدیل و مبادله ارزهای دیجیتال در کشور بلامانع است

به گفته معاون حقوقی ریاست جمهوری ایران، مقررات فعلی، تبدیل و مبادله ارزهای دیجیتال را ممنوع نمی‌کند. این وزارتخانه در پاسخ به درخواست انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برای دریافت قوانین شفاف برای مبادله ارزهای دیجیتال موضع خود را به صورت مکاتبه‌ای ابلاغ کرد.

انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات: لطفاً تریدرهای ایرانی را تعیین تکلیف کنید

معاون حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست انجمن صنفی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت:

«مصوبه دولت در سال 2019 مبادله ارزهای دیجیتال را ممنوع نکرده است.»

در حالی که در داخل ایران هیچ خبری مبنی بر مکاتبه انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات با معاون رئیس جمهور در رسانه‌ها منعکس نشده، روزنامه تجاری انگلیسی Financial Tribune، در گزارشی به درخواست انجمن برای شفاف سازی قوانین کریپتو پرداخته است.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: آشنایی با سایت های خبری ارز دیجیتال

چرا پرداخت با ارزهای دیجیتال در کشور ممنوع است؟

به گزارش Financial Tribune، معاون حقوقی ریاست جمهوری در نامه‌ای به اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهور ایران خاطرنشان کرد که در قانون آمده است ارزهای رمزنگاری شده نمی توانند برای پرداخت در داخل کشور استفاده شوند. مقررات کنونی با قوانین پولی و بانکی کشور مطابقت دارد. وی سپس تأکید کرد:

«تبدیل یک ارمزارز به رمز ارز دیگر بلامانع است.»

کارشناسان حقوقی: به ارزهای دیجیتال برای تأمین هزینه واردات نیاز داریم

کارشناسان حقوقی همچنین تأکید کردند که در جمهوری اسلامی، بانک‌ها و صرافی‌ها مجاز به استفاده از ارزهای دیجیتال استخراجی توسط استخراج کنندگان مجاز در داخل کشور هستند و این ارزها برای پرداخت هزینه واردات مورد  استفاده قرار می گیرند.

 اگرچه در دو ماه گذشته تلاش فزاینده‌ای برای توقف تجارت ارزهای دیجیتال در داخل کشور شده است، بانک‌های داخلی و صرافی ها از سوی بانک مرکزی ایران مجوز کار با ارزهای دیجیتال تولید شده به دست ماینرهای محلی را دریافت کرده‌اند. این اقدام می‌تواند به مشاغل ایرانی در دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک رسانی کند.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: انواع تتر

دو سال پیش، ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فعالیت صنعتی قانونی به رسمیت شناخت و به ده‌ها نهاد اجازه داد تا ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از انرژی شبکه برق صنعتی استخراج کنند. با اینحال، تابستان فوق العاده گرم امسال تقاضای برق را افزایش داد و دولت انگشت‌ اتهام را به سوی صنعت ماینری گرفت و آن را به عنوان مسئول کمبود برق و خاموشی در سراسر کشور ممنوع اعلام کرد. دولت ماینرهای غیرقانونی را قلع و قمع کرد و اطلاعیه داد که حتی شرکتهای دارای مجوز هم  نباید در ساعات اوج مصرف فعالیت کنند.

قانون ارز دیجیتال را تصحیح کنید

در میان افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، درخواست‌ها برای تصحیح قانون صنعت ارز دیجیتال، روز به روز در حال افزایش است.

 و در اواسط تیر ماه، نمایندگان لایحه تصحیح قانون ارز دیجیتال را تقدیم مجلس کرد.

در حالی که پیش‌نویس قانون با لحن قاطع، پرداخت‌ با ارز دیجیتال را در کشور ممنوع اعلام کرده است، در این قانون، از استخراج ارز دیجیتال و تنظیم بازار مبادلات ارز دیجیتال حمایت شده است. در خرداد ماه، رئیس جمهور روحانی برای اجرای سریع «قوانین و دستورالعمل های لازم» بسیار مصر بود.

اکنون گمانه زنی ها در خصوص این مورد که آیا دولت رئیسی سرانجام اجازه مبادله پول فیات را در کشور می دهد یا خیر، ادامه دارد. حال باید منتظر ماند و دید رویکرد دولت رئیسی در مورد ارز دیجیتال چیست.

مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود: فرق توکن و کوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام