سرشناس‌های دنیای ارز دیجیتال قیمت آتی بیت کوین را پیش بینی کردند
اخبار ارز دیجیتال

سرشناس‌های دنیای ارز دیجیتال قیمت آتی بیت کوین را پیش بینی کردند

بی شک، احساسات عمومی، در قیمت بیت کوین، حرف اول را می‌زند. اما آیا این نقش تعیین کننده، تنها فاکتور مؤثر در سرنوشت ارز دیجیتال است یا فاکتورهای دیگری هم این کشتی را در میان دریای پرتلاطم حواشی و نظارت‌ها به پیش می‌راند؟

در پی حواشی نظارتی جدید، افت و خیزهای قیمت بیت کوین و کاهش سطح خوش بینی نسبت به آینده ارز دیجیتال، سایت کوین دسک، عصر دیروز (چهارشنبه 28 جولای) گفتگوی جالبی با  5 تن از افراد سرشناس در حوزه صنعت دارایی دیجیتال، در خصوص آینده بیت کوین داشته است. با این مطلب از رسانه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید و بررسی اوضاع ارز دیجیتال، به همراه گزارش گفتگوی بیت کوینی وبسایت کوین دسک با ما همراه باشید.

پایان عصر یخبندان برای بیت کوین؟

سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتال، در حال پشت سر گذاشتن یکی از سخت‌ترین فصل‌های تاریخ بیت کوین هستند. با اینکه اخیراً قیمت مجدداً احیا شده، مواردی دست به دست یکدیگر دادند تا با ایجاد و تقویت احساسات منفی در بخش ارز دیجیتال، برای بیت کوین یک ریزش تاریخی قیمت را رقم بزنند.

 مواردی از قبیل:

  • فضای سنگینی که پس از اقدامات ناظران بین المللی در حوزه ارز دیجیتال ایجاد شد؛
  • اقدامات دولتی، مانند سرکوب جدی استخراج رمز ارز در چین و ممنوعیت بایننس در اروپا؛
  • نگرانی‌های زیست محیطی اشخاص معروف و تأثیرگذار که در اطراف بیت کوین شکل گرفت، مانند نگرانی اخیر ایلان ماسک که با برداشتن درگاه پرداخت بیت کوین از روی سایت تسلا، موجب یک ریزش جدی برای بیت کوین شد.

علت نوسانات سه روزه بیت کوین

بیت کوین که چند روزی سوار بر موج صعودی بود، روز سه شنبه، پس از افزایش 20 درصدی، از حرکت باز ایستاد. علت این صعود بیت کوین، شایعه‌ای بود مبنی بر آغاز پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سایت آمازون که بلافاصله تکذیب شد.

این گزارش که از یک منبع ناشناس در نشریه لندنی درز کرده بود، به سرعت در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت ولی آمازون بلافاصله این شایعات را از طریق ارسال بیانیه‌ای به آدرس ایمیل سایت کوین دسک (Coindesk) تکذیب کرد.

پس از تکذیب شایعات آمازونی، سطح مقاومت این رمزارز شکست و زیر 40,000 دلار افتاد. بیت کوین که در اولین ساعات بازگشایی بازار، حدود 37,000 دلار معامله می‌شد، طی 24 ساعت، از سه شنبه تا چهارشنبه، حدود 4٪ کاهش یافت.

سپس پس از انتشار خبر همکاری اولین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین در خاورمیانه با شرکت کانادایی3iQ ، قیمت بیت کوین دوباره در یک روز، 6 درصد افزایش را به خود دید.

برای سومین بار، رکورد بدترین فصل عملکرد قیمت بیت کوین شکست

تیم تخصصی سایت کوین دسک، با رصد وضعیت صدها ارز دیجیتال، یک گروه اصلی دارایی دیجیتال متشکل از 20 رمز ارز برتر، موسوم به «گروه 20 تایی کوین دسک» ایجاد کرده است. رمز ارزهای موجود در این گروه حدود 99٪ از بازار ارز دیجیتال را با حجم قابل تأییدی تشکیل می دهند.

این گروه 20 تایی، سه ماهه دوم سال 2021 (فصل بهار) را با بازده منفی به پایان رساندند. شاخص قیمت بیت کوین سایت کوین دسک (XBX) با افت 40.4 درصدی، برای سومین بار، رکورد بدترین فصل عملکرد قیمت بیت کوین، از آغاز تا کنون را برجای گذاشت. 

اتریوم در سه ماهه دوم رشد مثبت داشت

برعکس بیت کوین، شاخص قیمت اتریوم کوین دسک (ETX)، سه ماهه دوم را با رشد مثبت 18.7 درصدی به پایان رساند و نشان از قدرت رو به رشد اتریوم دارد.

در حالی که بیت کوین دیروز (چهارشنبه 28 جولای) با رشد 4 درصدی اش، در ساعات اولیه بازگشایی بازار به قیمت 40,500 دلار معامله ‌شد و برخی از زیان‌های وارده بر قیمت خود را جبران کرد؛ ضریب خوش بینی، نسبت به ابتدای سه ماهه دوم، به طور چشمگیری پایین است.

با این وجود ممکن است بنا به دلایلی، آینده بیت کوین مثبت پیش بینی شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سه ماه سوم سال 2021

سایت CoinDesk، در گزارش اختصاصی روز چهارشنبه خود، به گفتگو با پنج چهره سرشناس در حوزه صنعت ارز دیجیتال پرداخته و نظر آن‌ها را در مورد آینده بیت کوین جویا شده است. این اشخاص همگی، با مسئولیت‌ها و ارتباطی که با دنیای ارز دیجیتال دارند، یک سر و گردن از بقیه تحلیلگران بالاتر هستند و می‌توانند از آن سوی دیوار قیمت بیت کوین، خبر دهند. در ادامه و اظهارات چهره‌های صنعتی در مورد چشم انداز بیت کوین با ما همراه باشید.

رایان مور: بیت کوین منبع ذخیره ارزش است

اولین شخص در لیست صنعتی‌های گزارش کوین دسک، رایان مور (Ryan Moore)، مدیر عامل شرکتی است که برنامه بانک اطلاعاتی بیت کوین (Bitcoin Bank) را ایجاد کرده است. این بانک اطلاعاتی در واقع، رباتی نرم افزاری است که به طور خودکار و با استفاده از دیتای جامعی از نظرسنجی‌ها، چت روم‌ها، شبکه‌های اجتماعی که در آن کاربران سراسر جهان در مورد ارز دیجیتال اظهار نظر کرده‌اند، ضریب خوش بینی در بازار را می‌سنجد و از این طریق، به طور تقریبی، قیمت بیت کوین را پیش بینی می‌کند.

رایان مور با اظهار امیدواری در خصوص آینده بیت کوین گفت:

«آنچه اکنون شاهد آن هستیم، رویارویی اجتناب ناپذیر و ضروری ناظران و تنظیم کننده‌های جهانی با بازیگران دنیای صنعت است. این افزایش قیمت بیت کوین، تنها در صورت افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری در این حوزه تداوم خواهد یافت. امری که اکنون به سرعت در حال صورت گرفتن است. مسئولان و متصدیان این امر باید مسئولیت‌پذیری خود را نشان و حمایت از مشتری را در اولویت خود قرار دهند. ما نیز همین کار را انجام می‌دهیم.»

رایان مور: روند بیت کوین هنوز گاوی است

وی با تأکید بر موقعیت گاوی بیت کوین افزود:

« نوسانات قیمت وجود داشته است اما بی شک، هنوز در بیت کوین صعودی هستیم. بیت کوین موقعیت خود را به عنوان منبع ذخیره ارزش ثابت کرده است و این امر تنها توسط سرمایه گذاران جوان (18 الی 24 ساله)  و میانسال (25 الی 40 سال) جا افتاده است.»

رایان مور: بیت کوین جزو جدایی ناپذیر زندگی مردم خواهد شد

رایان مور سپس با اشاره به سه ضلع مثلث افزایش قیمت بیت کوین گفت:

« بر طبق استانداردهای پول فیات و ارز دیجیتال، تنها بواسطه سه اصل کمیابی، دوام و امنیت است که، بیت کوین از سودمندی و ارزش طولانی مدت برخوردار می‌شود. چند سال پیش، پدیده بیت کوین را با آغاز عصر اینترنت در اوایل دهه 90 میلادی مقایسه می‌کردند. این مقایسه هنوز نیز پابرجاست. اینترنت جزو لاینفک زندگی مردم شد و بیت کوین نیز خواهد شد. این حرفی است که کاربران می‌گویند.»

رایان مور: نظارت شفافیت می‌آورد و باعث رشد صنعت می‌شود

به اعتقاد مدیر عامل برنامه بانک اطلاعاتی بیت کوین، نظارت موجب شکوفایی صنعت است. رایان مور در این مورد گفت:

« تعامل با مقررات، نه تنها موجب ایجاد اختلال یا مانعی برای ابتکار نمی‌شود، بلکه موجبات رشد صنعت را فراهم می‌کند. همزمان با افزایش امنیت و شفافیت، اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران- چه در بخش سازمانی، چه در بخش خرده فروشی- نیز افزایش می‌یابد. اکنون مشاهده می‌کنیم که سرمایه گذاران، به طور فزاینده، در جستجوی این اطمینان هستند. »

 رایان مور، مدیرعامل برنامه بانک اطلاعاتی بیت کوین گفت: نظارت‌های موشکافانه‌ای که در ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم، برای ارز دیجیتال خوب است.

پیش بینی ریچارد بیورث: تا پایان سال، روند صعودی خواهد بود

ریچارد بیورث (Richard Byworth) مدیرعامل شرکت خدمات مالی رمزارز موسوم به EQONEX نیز وضعیت را مثبت ارزیابی کرد:

«ما تا پایان سال صعودی باقی می‌مانیم. سرکوب استخراج ارز دیجیتال در چین و مهاجرت ماینرهای چینی موجب کاهش قدرت هش شده و قیمت را بسیار تحت تأثیر قرار داده است، اما در دراز مدت، روند بیت کوین صعودی است و بیت کوین مقاوم‌تر خواهد شد.»

پیش بینی مدیرعامل شرکت EQONEX : ما هنوز پیش بینی می‌کنیم قیمت BTC در اوج چرخه فعلی، تا سال 2022 حدود 175،000 دلار باشد.

ریچارد بیورث نیز سخت‌گیری‌های نظارتی اخیر را مثبت ارزیابی کرده و افزود:

«این نظارت موشکافانه حال حاضر در صنعت، در آینده، چارچوب‌های طولانی مدت و بازیگران نظارت محور، مانند خود ما را برای مؤسسات به ارمغان خواهد آورد.»

ریچارد بیورث گفت: نقشه راه ما برای بقیه سال، بر روی گسترش عرضه محصولات مشتقه متمرکز شده است، محصولات مشتقه یک نیاز اساسی برای اکثر مؤسسات است و ثمره آن برای بازار، کاهش نوسانات و حتی افزایش پذیرش عمومی ارز دیجیتال خواهد بود.

استیو ارلیچ: قیمت بیت کوین تا پایان سال به 100,000 دلار خواهد رسید!

اما استیو اِرلیچ (Steve Ehrlich) مدیر عامل کارگزاری ویجر دیجیتال (Voyager Digital) افق بیت کوین را بسیار روشن ارزیابی کرد و گفت:

«بعد از یک دوره تجارت در حوزه ارز دیجیتال، معتقدم قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال تا پایان سال بسیار افزایش می‌یابند. پیش بینی من این است که قیمت بیت کوین تا 31 دسامبر 2021 به 100,000 دلار نزدیک می‌شود. در طول سال استقبال عمومی از رمز ارز با سرعت بیشتری تداوم خواهد یافت.»

پیتر وال: نگران نوسانات کوتاه مدت قیمت بیت کوین نیستم

پیتر وال (Peter Wall)، مدیر عامل شرکت استخراج بیت کوین آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) در گفتگو با کوین دسک با تأکید بر لزوم اتخاذ یک افق بلندمدت در خصوص بیت کوین گفت:

«نگران نوسانات کوتاه مدت قیمت بیت کوین نیستم. به عنوان یک شرکت، چشم‌انداز ما بلندمدت‌تر و ارزیابی ما از روی برایند سه ماهه و سالانه است، نه روزانه و هفتگی.»

وی با اشاره به روند رو به رشد اکوسیستم ارز دیجیتال گفت:

« با نگاهی به گذشته و روندهایی که طی شش تا 12 ماه گذشته و به ویژه طی پنج تا 10 سال گذشته دیده‌ایم، در می‌یابیم که اکوسیستم دارایی دیجیتال به وضوح در یک جهت حرکت می‌کند. ما اعتقاد داریم هنوز روزهای اولیه است و اکوسیستم دارایی دیجیتال همچنان بازیکنان سنتی را پشت سر می‌گذارد و آینده پول و امور مالی را شکل می‌دهد.»

پیتر وال: مدیران به خرید ارز دیجیتال روی آورده‌اند

وی سپس با اشاره بر رویکرد اخیر مدیران در قبال ارز دیجیتال افزود:

«بررسی شش تا 12 ماه گذشته مؤسسات مقیاس بزرگ، گرایش به ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. ما شاهد بودیم شرکت‌هایی مانند مایکرو استراتژی، پی پال و تسلا این کار را انجام می دهند، شرکت‌های دیگری هم در حال پیوستن به آن‌ها هستند.»

پیتر وال حرکت بیت کوین را رو به جلو ارزیابی کرد:

« فکر می‌کنم به راحتی فراموش می‌کنیم که نهادهای بزرگ مانند ناوهای هواپیمابر هستند و تغییر جهت آن‌ها مستلزم به کارگیری تلاشی عظیم است و مهمتر از همه، به زمان قابل توجهی نیاز دارد.»

پیتر وال گفت: « تنظیمات در حال انجام است و صنعت تأثیر کامل این تغییرات را در ماهها و سالهای آینده خواهد دید.»

فرانک شول: جاده پیش رو بیت کوین روشن است

فرانک شول (Frank Schuil)، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال سافلو Safello، عامل اصلی افت قیمت بیت کوین را سرکوب ماینران چینی می‌داند:

«سرکوب جدی استخراج ارز دیجیتال در چین در افت قیمت اخیر دخیل بوده ولی جاده پیش رو روشن است. این امر باعث شکوفایی بازار در سایر نقاط جغرافیایی شده است. این اتفاق، ماینرهای چینی را به سمت محیط‌های نظارتی سوق داد. محیط‌هایی که از نظر رقابتی بسیار متعادل‌تر از چین، کشوری پیشروتر از نظر تاریخی، هستند.

از نظر نظارتی، نیز حداقل در اروپا همه چیز بهتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. از زمانی که مقررات پیشنهادی کمیسیون اروپا در مورد بازارهای دارایی‌های ارز دیجیتال موسوم به MiCA معرفی شده است، توانایی شرکت‌های ارز دیجیتال برای ثبت مجوز خود، موجب افزایش سرعت رقابت و پذیرش ارز دیجیتال شده است.»

نتیجه گیری

بیش از یک دهه از آغاز حرکت چرخ‌دهنده‌های ارز دیجیتال می‌گذرد و سرعت چرخش آن روز به روز افزایش می‌یابد. گرچه در میانه‌های راه دست‌اندازها و نوساناتی بوده است، ولی درست همانند جایگاه کنونی اینترنت که در ابتدای مسیر، با موانعی روبرو بود و میان عامه مردم جانیفتاده بود، جایگاه بیت کوین نیز در آینده نزدیک روشن است. این صنعت غول آسا، وقتی چرخ‌هایش به جنبش درآمده، دیگر چاره‌ای جز ادامه و رشد ندارد. ارز دیجیتال محکوم به رشد است. در ضمن پیشنهاد میشود از این فرصت استفاده کنید و در دوره های آموزش ارز دیجیتال رایگان شرکت کنید.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: تفاوت کوین و توکن

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام