تحلیل حمایت و مقاومت های بیت کوین در روزهای پیش رو (آپدیت روزانه)
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل حمایت و مقاومت های بیت کوین در روزهای پیش رو (آپدیت روزانه)

سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین (BTC) برای آن دسته از معامله‌گران فیوچرز که اهل تحلیل تکنیکال هستند و با حساب و کتاب معامله‌ی خود را در صرافی باز می‌کنند، بسیار مهم است. این سطوح طلایی می‌توانند در تصمیم معاملاتی تریدرها بسیار تأثیرگذار باشند. سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین از ضروریات تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری در بخش اسپات نیز است؛ چون به تریدرها برای تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش بیت کوین کمک می‌کند. بنابراین شناخت این سطوح، برای هر دو گروه معامله‌گران بیت کوین بسیار مفید است. در این مطلب، همه چیزهایی را که باید در مورد سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین بدانید به شما خواهیم آموخت. اگر قصد دارید با نوسانات BTC کسب سود کنید، این مطلب برای شماست!
مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تفاوت سیگنال اسپات و فیوچرز

تعریف سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین

سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین نواحی کلیدی قیمت BTC هستند. در این نواحی، کشمکش میان خریداران و فروشندگان موجب ایجاد نوسانات می‌شود. بنابراین سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین مناطق مهمی هستند که ممکن است بسیاری از پوزیش‌ها لیکوئید شوند. به همین علت شناخت این سطوح بسیار بااهمیت است؛ زیرا این سطوح نشان دهنده‌ی آینده‌ی قیمت هستند. این سطوح مانند ایستگاه‌هایی هستند که با شکست آن‌ها، قطار بیت کوین به سمت ایستگاه بعدی که سطح حمایت و مقاومت بعدی است، حرکت می‌کند. شکست سطوح حمایت و مقاومت بهترین سیگنال برای ورود به پوزیشن لانگ و شورت است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: پوزیشن لانگ و شورت

سطوح حمایت بیت کوین | BTC Support Level

سطح حمایت btc قیمتی است که در آن حرکت نزولی قیمت با چالش روبرو می‌شود؛ زیرا در این سطح قیمتی خاص، تعداد سرمایه گذارانی که بیت کوین می‌خرند، رو به افزایش است. علت وجود خریداران در سطوح حمایت این است که احتمال تغییر روند را می‌دهند. از این رو، اگر فروشندگان بخواهند قیمت را پایین بیاورند، با فشار خرید شدیدی از سوی بازار مواجه می‌شوند.

در روند نزولی بیت کوین، سطوح حمایت، مناطقی هستند که به عنوان مانعی در مقابل ریزش قیمت عمل می‌کنند. معمولاً در این سطوح، پیش از اینکه روند نزولی ادامه یابد، اصلاح موقتی قیمت را شاهدیم و معاملات شورت فیلد می‌شوند. بنابراین در سطوح حمایت، باز کردن معامله شورت پیشنهاد نمی‌شود.

 

  • ? در صورت شکست سطح حمایت و پول بک BTC به این سطح، قیمت آماده‌ی نزول تا سطح حمایت بعدی می‌شود و بدین ترتیب شکست سطح حمایت یک سیگنال مهم برای پوزیشن شورت با تارگت سطح حمایت بعدی است.

 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، یک سطح قیمت مشخص در دوره‌های زمانی مختلفی به عنوان سطح حمایت عمل کرده است. در نمودار بالا، هر بار که قیمت بیت‌کوین به 18733دلار نزدیک‌تر شده، برای ادامه‌ی روند نزولی تلاش کرده است؛ با این حال، واکنش فوری بازار نسبت به این سطح حمایت، فشار خرید است؛ زیرا اغلب خریداران تصور می کنند، قیمت بیت کوین به اندازه‌ی کافی پایین آمده، بنابراین  در این سطح کشمکشی میان خریداران و فروشندگان شکل می‌گیرد.

سطوح حمایت بیت کوین

با برخورد قیمت به سطح حمایت، دو احتمال زیر وجود دارد:

  1.  فشار فروش کافی برای غلبه بر سفارشات خرید وجود ندارد و این سطح حمایت، قیمت را به بالا برمی‌گرداند و روند به کلی تغییر می‌کند. هر چه این سطح قدیمی‌تر باشد، اعتبار آن بالاتر می‌رود. به عنوان مثال، در نمودار btc/usdt بالا، منطقه‌ی حمایت که در نمودار با مستطیل بنفش نمایش داده شده، از نیمه‌ی ژوئن الی نیمه‌ی اکتبر، به مدت 5 ماه اعتبار داشته. بنابراین سطح حمایت مستحکمی است و با هر بار برخورد قیمت به این سطح، به احتمال قوی قیمت به بالا برمی‌گردد. در نتیجه، این منطقه‌ی قیمت به عنوان سطح حمایت تأیید می‌شود.
  2. حالت دوم زمانی است که سطح حمایت به اندازه‌ی کافی قوی نیست و با یک اخبار بنیادین یا یک سیگنال دیگر، فشار فروش تقویت می‌شود. در این حالت، سرمایه‌گذاران می‌دانند که بازار ریزشی است؛ پس این دیوار توسط فروشندگان شکسته می‌شود. وقتی شکست این سطح با سه کندل نزولی در تایم روزانه تأیید شد، حرکت قیمت بیت کوین به سمت سطح حمایت بعدی تقویت می‌شود.

سطوح مقاومت بیت کوین | BTC Resistance Level

سطوح مقاومت بیت کوین نیز برای سرمایه‌گذارانی که با تحلیل نمودارها دست به معامله می‌زنند کلیدی است. اما سطوح مقاومت بیت کوین چیست؟ سطوح مقاومت btc قیمتی است که در آن روند صعودی بیت کوین به چالش کشیده می‌شود؛ زیرا در این سطح قیمتی خاص، تعداد سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین می‌فروشند، رو به افزایش است.

اگر روند بیت کوین صعودی باشد، سطوح مقاومت، مانند یک مانعی برای رشد قیمت، موجب ایجاد روند اصلاحی کوتاه‌مدت و فیلد شدن معاملات لانگ می‌شوند. در صورتی که فشار خرید زیاد باشد، به‌طوری که سطح مقاومت شکسته و قیمت به آن پول بک بزند، این یعنی بیت کوین آماده‌ی صعود تا سطح مقاومت بعدی است. 

 

 ?شکست سطح مقاومت بیت کوین و پول بک قیمت به آن، از سیگنال‌های مهم برای معاملات لانگ در بیت کوین است.

 

همانطور که می بینید، این تعریف دقیقاً برعکس تعریف سطوح حمایت بیت کوین است. در این قیمت فروشندگان سعی می‌کنند کنترل اوضاع را در دست بگیرند و بیت کوین را بفروشند، زیرا فکر می‌کنند زمان خوبی برای انجام این کار است.

سطوح مقاومت بیت کوین

در نمودار بالا (btcusdt)، منطقه‌ی مقاومت با مستطیل بنفش و سطح مقاومت کلیدی با خط آبی مشخص شده است. خط آبی به این دلیل که بالاترین قیمت در گذشته بوده، یک سطح مقاومت کلیدی است. همانطور که می‌بینید، قیمت پس از سه بار برخورد با این سطح، با حجم بالا، آن را شکسته و وارد یک روند صعودی پر قدرت شده است. معامله‌گرانی که با شکست این سطح مقاومت بیت کوین خریده‌اند، سود خوبی نصیبشان شده است.

اما گاهی وقت‌ها قیمت بیت کوین در یک الگوی مستطیل، میان سطوح حمایت و مقاومت نوسان می‌کند و به اصلاح روند خنثی یا سایدوی می‌شود. در نمودار زیر، یک مورد از الگوی مستطیل نمایش داده شده است.

نوسان قیمت بیت کوین در الگوی مستطیل

  این روند می‌تواند برای روزها، ماه‌ها و حتی چند سال ادامه پیدا کند.

 

  • ?الگوی مستطیل یک موقعیت معاملاتی عالی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند با هر بار برخورد قیمت با سطوح حمایت وارد پوزیشن لانگ و هر بار برخورد قیمت با سطوح مقاومت، وارد پوزیشن لانگ شوند و تا مدت‌ها در سود باشند.

 

با این حال همیشه نمی‌توان یک الگوی مستطیل با برخوردهای منظم پیدا کرد. همچنین ترید در یک الگوی مستطیل مناسب نیز ظرافت‌های خاص خود را دارد؛ زیرا همیشه امکان شکست سطوح حمایت و مقاومت و در نتیجه، شکست پیش بینی شما وجود دارد. بنابراین برای ترید در این سطوح، حتماً باید به سایر اندیکاتورها و سیگنال‌های تکنیکال، همچنین اخبار فاندامنتال نیز توجه کنید. همچنین تعیین استاپ لاس و باز کردن پوزیشن مناسب نیازمند مهارت در تحلیل تکنیکال دارد.

شما می‌توانید سیگنال‌ رایگان بیت کوین را از دنیای ترید دریافت کنید.

چطور سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین را پیدا کنیم؟

ممکن است سطوح حمایت مقاومت، بالاترین یا پایین‌ترین قیمت تاریخی بیت کوین، قیمت‌های رند و سطوحی باشند که قیمت بیشترین برخوردها را با آن‌ها داشته‌اند. یافتن سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین کار آسانی نیست. اما تریدرهای با تجربه، با نگاهی به گذشته‌ی بازار و توجه به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، می‌توانند این سطوح را به راحتی شناسایی کنند. شما هم می‌توانید با تمرین، چشم خود را به پیدا کردن سطوح حمایت ومقاومت در روی چارت بیت کوین عادت دهید. معمولاً سطوح حمایت و مقاومت کلیدی با یک نظر مشخص می‌شوند، زیرا قیمت با این سطوح برخوردهای زیادی دارد.

 

? پس از یافتن سطوح مقاومت و حمایت بیت کوین، شما باید از خود بپرسید که آیا این سطوح می‌توانند جلوی پیشروی قیمت بیت کوین را بگیرند یا قیمت از قدرت کافی برای شکستن این سطوح و پیشروی تا سطح بعدی برخوردار است. برای پاسخ به این سؤال، شما باید نگاهی به اقتصاد کلان شامل وضعیت دلار، تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا، فضای کلی ارز دیجیتال و اخبار مهم حوزه‌ی بیت کوین داشته باشید. همچنین بررسی سایر سیگنال‌هایی که اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال به شما می‌دهند، می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

 

شما همچنین می‌توانید با مطالعه‌ی تحلیل‌ تکنیکال سایر تحلیلگران بیت کوین، سطوح حمایت و مقاومت BTC را پیدا کنید.  اما خبر خوب این است که برخی از ابزارهای تریدینگ ویوو، به شما در یافتن سطوح حمایت و مقاومت کمک می‌کنند. اما به یاد داشته باشید، یافتن سطوح حمایت و  مقاومت بیت کوین، مرحله‌ی اول تحلیل تکنیکال است و مرحله‌ی بعدی، تحلیل میزان استحکام این سطوح است.

در ادامه، بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین معرفی می‌شوند.

آسان ترین روش برای تشخیص حمایت مقاومت بیت کوین

آسان‌ترین روش برای تشخیص سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین، توجه به سطوح حمایت مقاومت قبلی است.

بنا به یک اصل رایج در بازارهای مالی، در صورت سقوط قیمت، سطح حمایت به مقاومت، و در صورت افزایش قیمت، سطح مقاومت به حمایت تبدیل می شود. این یک قانون کلی است که نه تنها در مورد بیت کوین بلکه در مورد بسیاری از دارایی‌های دیگر نیز صدق می‌کند. علت این امر، تمایل بازار برای رسیدن به سطح حمایت یا مقاومت قبلی است. اگر این سطح به صورت پرقدرت شکسته شود، بسیار بعید است که قیمت به مرحله قبلی خود بازگردد.

 

  • ?تحلیلگران می‌دانند که وقتی یک سطح حمایت یا مقاومت شکسته می‌شود، قیمت سعی می‌کند دوباره این سطح را آزمایش کند که به آن پول بک "pull back" می‌گویند. پول بک قیمت، شکست را تأیید می‌کند و پس از آن قیمت آماده‌ی حرکت قوی در جهت روند می‌شود.

 

معروفترین اندیکاتور تشخیص حمایت مقاومت بیت کوین: والیوم پروفایل

 اندیکاتور والیوم پروفایل (Volume Profile) پرکاربردترین اندیکاتور برای شناخت سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین است. این اندیکاتور اطلاعات کاربردی خوبی در مورد حجم معامله در یک دارایی خاص را (در اینجا بیت کوین) ارائه می‌دهد. این اندیکاتور در تایم فریم‌های کوچک، مثلاً یک روزه یا 4 ساعته، بهتر جواب می‌دهند و شما با فعال کردن آن، اطلاعات ارزشمندی در مورد حجم معامله‌ی بیت کوین در قیمت‌های خاص دریافت می‌کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی این مطلب دیدیم، افزایش حجم در یک سطح قیمت مشخص، به ما در شناسایی سطوح حمایت و مقاومت کمک می‌کند.

اندیکاتور والیوم پروفایل در نمودار بیت کوین

نسخه‌ی رایگان والیوم پروفایل فقط افزایش حجم در سطحی خاص را نشان می‌دهد، اما مشخص نیست که سطح تعیین شده، دقیقاً سطح حمایت است یا سطح مقاومت. برای دریافتن این موضوع، بهتر است والیوم پروفایل را با سایر اندیکاتورها مثلاً حجم ترکیب کنیم. افزایش حجم خرید نشان می‌دهد که این سطح حمایت است و افزایش حجم فروش به ما می‌گوید که سطح مشخص شده مقاومت است. 

در نمودار بالا، خط زرد رنگ والیوم پروفایل، نقطه‌ی کنترل یا (POC) قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد. نقطه‌ی کنترل، در واقع نقطه‌ی تجمع و سطحی است که سفارش‌های زیادی در آن وجود دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، با شکست و تثبیت قیمت بالای این خط، قیمت بیت کوین روند صعودی خوبی را آغاز کرده است.

شما می‌توانید با استفاده از اندیکاتور والیوم پروفایل و ترکیب آن با سطوح اصلاحی فیبوناچی ریتریسمنت و سه نقطه، خطوط افقی، و سطوح حمایت و مقاومت قبلی، سطوح کلیدی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نیز شناسایی کنید. در نظر داشته باشید که این راهنمای سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین برای انواع دیگر دارایی ها در بازار نیز مفید خواهد بود.

پرکاربردترین اندیکاتور تشخیص حمایت مقاومت بیت کوین: فیبوناچی

یکی از پرکاربردترین ابزار برای تحلیل تکنیکال فیبوناچی است. اگر هنوز چیزی در مورد این ابزار پرطرفدار نخوانده‌اید، حتماً به مقاله‌ی آموزشی فیبوناچی سر بزنید. به این علت که فیبوناچی ابزار آسانی است و استفاده از آن در میان تریدرها بسیار رایج است، سطوحی که این اندیکاتور در اختیار ما قرار می‌دهد، در بیشتر موارد درست عمل می‌کنند. برای ترسیم خطوط فیبوناچی، باید پایین‌ترین و بالاترین قیمت اخیر را پیدا کنید، پس از رسم فیبوناچی، پیدا کردن سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین برای شما بسیار آسان می‌شود.

شما حتی می‌توانید یک فیبوی بلند مدت را به طور همزمان با چند فیبوی کوتاه مدت رسم کنید و نقاط تلاقی آن‌ها را در نظر بگیرید.

همانطور که می‌دانید، بیت کوین مانند هر دارایی دیگری در روند خود، چندین دوره استراحت یا اصلاح دارد که در آن قیمت پس از برخورد با سطوح حمایت، دوباره برگشته و به روند اصلی خود ادامه می‌دهد. فیبوناچی اصلاحی (Retracement) این سطوح را نشان می‌دهد. فیبوناچی تارگت نیز که به صورت وارونه رسم می‌شود، سطوح مقاومت بیت کوین را نمایش می‌دهد.

تعیین سطوح حمایت مقاومت بیت کوین با فیبوناچی

در نمودار بالا، چارت BTCUSDT در تایم فریم چهار ساعته، برای به دست آوردن سطوح اصلاحی احتمالی، یک فیبوی اصلاحی روی نمودار بیت کوین به تتر رسم شده است. واکنش قیمت پس از برخورد با سطح 236 درجه‌ی فیبوناچی، بازگشت به بالا بوده، بنابراین این سطح واقع در 20370، یکی از سطوح حمایت بیت کوین است.

معتبرترین ابزار برای تشخیص حمایت مقاومت بیت کوین: خطوط پیوت

بررسی خطوط پیوت (Pivot) برای تعیین حمایت‌و مقاومت بیت کوین، یکی از اصلی‌ترین بخش تحلیل تکنیکال تریدرهای با تجربه است. هر چه خطوط پیوت قدیمی‌تر باشند، اعتبار بیشتری دارند. به طوری که پیوت ماهانه بالاترین میزان اعتبار را دارد. اگر قیمت با یکی از خطوط پیوت ماهانه برخورد کند، یک مقاومت سنگین را مقابل خود می‌بیند که شکست آن نیازمند فشار خرید بسیار زیادی خواهد بود. این خطوط به همان میزان می‌توانند سطوح حمایت قوی بسازند. 

تعیین حمایت مقاومت بیت کوین با پیوت پوینت‌ها

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: پیوت پوینت چیست؟

در نمودار بالا پیوت ماهانه در نمودار بیت کوین به تتر رسم شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، در ماه گذشته قیمت بیت کوین یک بار تلاش کرده تا سطح پیوت ماهانه، واقع در قیمت 18040دلار را بشکند، اما موفق نشده و به زیر 17 هزار دلار کاهش پیدا کرده است. اما این ماه (ژانویه 2023) تلاش خریدارن باعث شده که نه تنها سطح پیوت، بلکه سطوح R1 تا R4 یکی پس از دیگری با قدرت شکسته و تبدیل به سطوح حمایت شوند. در ادامه، قیمت با برخورد با سطح R5 که سطح مقاومت بسیار سنگینی است، وارد فاز اصلاحی شده است. با این حال روند صعودی است و سطح حمایت R4 جلوی اصلاح بیشتر قیمت را گرفته است.

 

? در استراتژی جامع معاملاتی (Comprehensive Trading Strategy)، همه‌ی ابزارهای کاربردی با یکدیگر تلفیق می‌شوند تا مناطق PRZ به دست آیند. PRZ مخفف عبارت (potential reversal zone) به معنای مناطقی است که تجمع دو یا چند سطح مهم، موجب شکل‌گیری سطح حمایت یا مقاومت سنگینی می‌شود. در این مناطق به احتمال زیاد، قیمت برمی‌گردد یا یک اصلاح عمیق قیمت را شاهد خواهیم بود. برای مثال، همانطور که در بالا دیدیم، قیمت بیت کوین پس از برخورد با سطح R5 پیوت، واقع در عدد رند 22 هزار دلار ریزش کرد. بیت کوین در سطح R4 حمایت شد؛ زیرا این سطح، محل تلاقی فیبوناچی 236 درجه نیز است. در نتیجه، تجمع این دو مورد، سطح حمایت مستحکمی ساخته و قیمت را مجدداً به بالا بازگردانده است.

 

بررسی سطوح حمایت و مقاومت روانی بیت کوین

راه دیگر برای تشخیص سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین، نگاهی به سابقه‌ی قیمت BTC و تحلیل سطوح روانشناختی کلیدی است که در گذشته بسیار مهم بوده‌اند یا می‌توانند نقش مهمی در آینده داشته باشند. با نگاهی به عملکرد گذشته‌ی بیت کوین، می توانیم به 20000 دلار فکر کنیم. این بالاترین قیمت بیت کوین در سال 2017 بود و شکستن آن همت بالایی از سوی خریداران می‌طلبید. بنابراین به یکی از سطوح روانی مقاومت تبدیل شد. زمانی که بازار در سال 2022 روند نزولی داشت، سطح 20000 دلار نیز سطح حمایت برای بیت کوین بود. بلافاصله پس از شکست آن، خریداران وارد بازار شدند و به بهبود قیمت بیت کوین در عرض چند هفته کمک کردند. 

 

 

? توجه: امکان شکست سطوح حمایت و مقاومت کلیدی بیت کوین توسط اخبار فاندامنتال قوی وجود دارد. از مهم‌ترین این اخبار بنیادین، می‌توان به سقوط لونا / ترا، سقوط صرافی ftx و افزایش پی در پی نرخ بهره در سال 2022 میلادی اشاره کرد که موجب از دست رفتن سطوح حمایت بیت کوین یکی پس از دیگری شد.

سطوح حمایت و مقاومت همیشه تغییر می کنند. بسته به تایم فریمی که در آن ترید می‌کنید، ممکن استسطوح حمایت و مقاومت بلندمدت و سطوح حمایت و مقاومت کوتاه‌مدت وجود داشته باشد.  

 

 

در مورد سطوح حمایت، یک مثال خوب، منطقه‌ی 16000 دلار  است. این منطقه از سال 2020 اعتبار دارد و احتمال شکسته شدن آن ضعیف است.

سطح 69000 دلار، بالاترین سقف تاریخی بیت کوین است که این ارز در بازار صعودی سال 2021، به آن دست یافت. این سطح قطعاً در آینده به عنوان یک سد روانی بسیار مستحکم در مقابل رشد قیمت btc عمل خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان این سطح را به‌عنوان سطح مقاومت کلیدی در نظر بگیریم. با ترکیب سطوح حمایت مقاومت روانی با سایر شاخص‌های تکنیکال، مانند اندیکاتور حجم، سطوح پیوت‌ها و فیبوناچی، بهتر می‌توان سطوح حمایت مقاومت بیت کوین را به دست آورد.

حمایت های فعلی بیت کوین 

  • 20387
  • 19555
  • 19535
  • 18800

 

مقاومت های فعلی بیت کوین

مقاومت‌های پیش روی بیت کوین، سطوح زیر هستند:

  • 23180 دلار
  • 24950 دلار
  • 28540 دلار
  • 30470 دلار

 

و اما سخن پایانی... 

در این مطلب، سعی شد به تمامی نکات در مورد حمایت و مقاومت بیت کوین اشاره شود. پر واضح است که استفاده از اندیکاتورهای مختلف برای دستیابی به دقت بهتر در هنگام تحلیل تکنیکال بیت کوین بسیار مهم است. اگر این کار برایتان دشوار است، بدانید که در صورت ورود عجولانه به معامله، ممکن است ناگهان خود را در ضرر ببینید. روش‌های زیادی وجود دارند که اطلاعات مهمی در مورد سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین در اختیار ما قرار می‌دهند. اما این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، چگونه این کار را انجام دهید و چطور سطوح حمایت و مقاومت را پیدا و تحلیل کنید. 
 
سؤالات خود را با ما درمیان بگذارید و در کمترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید. اگر طرفدار ارز دیجیتال هستید، بدون آموزش سرمایه‌های خود را درگیر نکنید، حتماً قبل از به ورود به دنیای پرسود و در عین حال پرریسک ارز دیجیتال، به صفحه‌ی آموزش ارز دیجیتال رایگان دنیای ترید سر بزنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام