ترید طلا در فارکس - آموزش و معرفی صفر تا صد معامله XAU/USD
فارکس

ترید طلا در فارکس - آموزش و معرفی صفر تا صد معامله XAU/USD

طلا یک عنصر جذاب است. طلا در بین عنصرها، یکی از کمترین واکنش ها را دارد و ثابت کرده که ساختار کریستالی آن، در فشارهای فوق العاده بالا پایدار است. طلا یک فلز نرم با چگالی بالا و نشان شیمیایی Au است. ارزش طلا به خاطر کمیاب بودن آن، تصفیه آسان، مقاومت در برابر زنگ زدگی و غیره است.

تمام تریدرهای فارکس بر این مساله واقف هستند که طلا پر جاذبه ترین سرمایه گذاری یا دارایی برای ترید کردن در میان دیگر کالاها است. دلیل اصلی این موضوع بر می گردد به اینکه طلا "یک پناه گاه امن در مقابل تورم و همچنین یک دارایی مطمئن در زمان های جنگ، بحران و ناآرامی های اقتصادی" است. زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد تمام معامله گران به دنبال حفظ و نگهداری از سرمایه خود بودند. شما بگویید در میان این همه نگرانی و ناامنی چه دارایی بهتر، امن تر و به صرفه تر از طلا بود؟

اگر سری به چارت طلا در زمان شروع جنگ بزنید بیشتر متوجه منظور ما خواهید شد. همه تریدرها برای حفظ سرمایه خود شروع به خریدن طلا کردند.

بسیاری از تریدرها متفق القول بر این باورند که طلا در دراز مدت یک سرمایه گذاری به صرفه و عالی محسوب می شود. دلیل آن هم این است که در مقایسه با دیگر فلزات گرانبها طلا همیشه یک سر و گردن از دیگر کامودیتی ها بالاتر بوده است.

free gold course

به عنوان مثال در زمان های رکود اقتصادی یا بی ثباتی مالی در جهان ارزش طلا معمولاً به اندازه سایر فلزات دیگر مانند نقره یا پلاتین کاهش نمی یابد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد طلا بر خلاف دیگر دارایی های مالی این است که شما می توانید طلا را به صورت فیزیکی نیز خرید کرده و آن را در صندوق های خصوصی بانکی نگهداری کنید.

به خاطر داشته باشید هر زمان که جهان با یک بحران اقتصادی و رکود دست و پنجه نرم می کند تریدرها برای خرید طلا در مارکت فارکس سرودست می شکنند. دلیل این مساله هم این است که "طلا یک دارایی و پناه گاه مطمئن در مقابل تورم" محسوب می شود.

ساختار بازار طلا در فارکس

عکس مربوط به طلا جزو کدامیک از بازار ا است

علیرغم اهمیت تاریخی پولی طلا، بازار جهانی طلا که آزادانه کار می کند، دهه هاست که به بلوغ رسیده است. وقتی قیمت طلا توسط مقامات پولی در یک سطح از پیش تعیین شده حفظ می شد، بازار طلا بیشتر به عنوان یک مکانیسم توزیع عمل می کرد تا یک وسیله تعیین قیمت.

با این حال، نیروهای بازار در 15 مارس 1968، زمانی که یک بازار دو قیمتی برای طلا ایجاد شد، نقش محرک را بر عهده گرفتند. در آن زمان بانک های مرکزی از معامله طلا در بازار آزاد جدید خودداری کردند اما توافق کردند که در قیمت رسمی 35 دلار در هر اونس، طلا را بین خودشان معامله کنند.

با این حال زمانی که به طور رسمی تبدیل دلار امریکا به طلا در اوت 1971 به حالت تعلیق درآمد، بازار دو قیمته طلا به پایان رسید و این مسئله به طور موثری نقش محوری طلا را در سیستم پولی بین المللی، از بین برد. از آن زمان به بعد، یک بازار جهانی طلا مستقل به عنوان یک دارایی توسعه یافته که بطور شبانه روزی باز و با استفاده از طیف کاملی از ابزارهای کاغذی مشتق شده است، به وجود آمد.

در این بازار جدید، قیمت طلا بسیار نوسانی بود. به طوری که در ژانویه سال 1980 قیمت هر اونس طلای جهانی به 850 دلار رسید و تا فوریه 1985، به 285 دلار در هر اونس، افت کرد.

سرمایه گذاری روی طلا، یکی از پرکاربردترین معاملات در بازارهای مالی است. طلا در کنار فلزات گرانبهای دیگری همچون نقره یا پلاتینیوم، متعلق به بازار کالاها یا Commodities است. منظور از بازار کالا، مارکتی است که در آن خرید، فروش و مبادلات مواد اولیه و مواد خام صورت می گیرد.

بازار کالاها معمولا به دو دسته کالاهای سخت و کالاهای نرم تقسیم می شود. منظور از کالاهای سخت، کالاهای طبیعی است که باید استخراج شوند مثل: طلا، نفت و غیره. کالاهای نرم نیز، در واقع همان محصولات کشاورزی مثل: ذرت، گندم، قهوه، لوبیا، شکر، سویا و غیره است. این فلز زرد، به اشکال متفاوتی مثل: شمش طلا، سکه طلا، سهام های طلا و صندوق های سرمایه گذاری در مارکت های مالی معامله می شود.

معامله طلا در فارکس چیست؟

ترید کردن یا معامله طلا در فارکس، فرآیند خرید وفروش طلا برای کسب سود بیشتر است. همین طور که می دانید، بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با حجم معاملات روزانه بالغ بر 7 میلیارد دلار است. شما در بازار فارکس قادر خواهید بود تا کالاها، مخصوصا طلا را نیز، معامله کنید. شما این کار را فقط می توانید از طریق بروکر یا کارگزارتان انجام دهید. کارگزار شما برای شما یک پلتفرم معاملاتی مهیا می کند و شما فقط از این طریق و با باز کردن یک حساب، می توانید دارایی مورد علاقه تان را ترید کنید.

یکی از این دارایی ها یا کالاهای ارزشمند، طلا است. پس از انجام مراحل ذکر شده، شما می توانید طلا را به صورت های مختلفی مثل آتی، آپشن، صندوق های قابل معامله در بورس یا خرید از طریق نرخ لحظه ای انجام دهید. (البته فراموش نکنید طلا را می توان به صورت فیزیکی در غالب شمش، سکه و یا غیره نیز خرید کرد. اما این مسئله گران تر، دارای کمسیون بیشتر، مالیات فروش و هزینه های نگهداری بالاتری است و مسائل امنیتی بیشتری می طلبد. اما هدف ما در این مقاله، آشنا کردن شما با نحوه ترید کردن طلا در بازارهای مالی است.)

فراموش نکنید در روش معامله طلا از طریق یک بروکر در فارکس، شما طلای فیزیکی را لمس نخواهید کرد و درست مثل دیگر تجارت ارزهای بین المللی فارکس، معاملات شما بدون حضور فیزیکی و خارج از بورس یا اصطلاحا Over The Counter است.

آیا معامله طلا در بازار forex سودده است؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. اجازه دهید برای روشن تر شدن موضوع، سوالات دیگری را مطرح کنیم. آیا به نظر شما سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه سودآور است؟ آیا ترید کردن در بازار فارکس می تواند سرمایه شما را افزایش دهد؟ بازار سهام، ارزهای دیجیتال، املاک و غیره چطور است؟

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: اوراق قرضه چیست؟

پاسخ به تمام این سوالات، نیازمند فاکتورهای بیشماری چون، شناخت از خود، داشتن آگاهی از بازار مربوطه، میزان ریسکی که حاضر هستید بکنید، میزان صبور بودن شما در هر معامله، اینکه در چه بازه زمانی مایلید بازگشت سرمایه داشته باشید و خیلی چیزهای دیگر است.

در کل برای ترید کردن طلا و به سود رسیدن، شما باید آگاهی کاملی نسبت به بازار کالاها داشته باشید. تحلیل تکنیکال در فارکس، فاندامنتال فارکس و روانشناسی بازار فارکس را بدانید. همچنین مطالعه ای درباره ارتباط طلا با بازارهای دیگر و اقتصاد کلان نیز، داشته باشید.

فراموش نکنید که طلا یک دارایی و سرمایه گذاری امن، مخصوصا در زمان های بحرانی محسوب می شود. بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری، برای بیمه کردن سرمایه تان در مقابل نواسانات و بحران های موجود، خرید طلا را در پورتفوی شما پیشنهاد می دهند.

محرک های طلا در بازار فارکس چه هستند؟

در این قسمت قرار است شما را با برخی از مهمترین محرک های طلا آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که هر یک از محرک های پایین روی احساسات، حجم و شدت روند تاثیرگذار است. قیمت طلا را یکی از بنیادی ترین موضوهات علم اقتصاد؛ یعنی عرضه و تقاضا، درست مثل خیلی از دارایی های قابل معامله دیگر، مشخص می کند. این موضوع بدین معنی است که اگر عرضه طلا در بازار زیاد شود و تقاضای متناسب با آن وجود نداشته باشد، قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد. حال اگر تقاضای طلا بدون اینکه افزایشی در عرضه صورت گرفته باشد زیاد شود، قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد.

حال به فاکتورهای کلیدی دیگری که روی قیمت طلا تاثیر می گذارند، می پردازیم.

1- ناآرامی های سیاسی و اقتصادی

طلا یک دارایی امن محسوب می شود بدین معنا که در زمانهای بحران و ناآرامی، سرمایه گذاران از طلا به عنوان پوششی در مقابل تورم، استفاده می کنند. شهرت طلا به عنوان یک پناهگاه امن، ناشی از استفاده سنتی آن به عنوان ذخیره کالایی با ارزش و با ثبات در طول زمان، اثبات شده است. وقتی که تورم افزایش پیدا می کند، سرمایه گذاران به جای دارایی های پرریسک تر، ترجیح می دهند طلا خریداری کنند. همین مسئله باعث افزایش قیمت طلا می شود.

2- استفاده صنایع

بیشتر تقاضا برای طلا، از سمت جواهرفروشان، سرمایه گذاران و استفاده در تکنولوژی و کالاهای الکترونیکی است. تقاضای دائم و متفاوت برای طلا، به این معنی است که مارکت تقریبا با ثبات است. به عنوان مثال، زمان هایی که ناآرامی های اقتصادی ممکن است تقاضا را از سمت جواهر فروشان و کالاهای الکترونیکی کاهش دهند، جریان های سرمایه گذاری، باعث جلوگیری نوسانات شدید قیمت طلا می شود.

3- اکتشافات جدید

موجودی و عرضه طلا، بی نهایت است. مثلا به طور ناگهانی می شنویم که در نقطه ای از دنیا، اکتشافات جدیدی از طلا شکل گرفته است. در حال حاضر، بیش از 75% از عرضه طلا توسط معادن صورت می گیرد. در نتیجه هر گونه اکتشاف جدید طلا، موجودی طلا را بالاتر می برد و در کوتاه مدت روی قیمت ها اثر می گذارد. دومین منبع بزرگ عرضه طلا، بازیافت از طریق تکنولوژی و جواهر فروشی ها است.

4- دلار امریکا و سیاست های پولی بانک های مرکزی

از آنجا که قیمت طلا به دلار امریکا محاسبه می شود، هرگونه نوسان در قیمت دلار، جذابیت طلا را برای سرمایه گذاری بیشتر و یا کمتر، می کند. نکته دیگر، تصمیمات مهم بانک های مرکزی جهان، مخصوصا فدرال رزرو ایالات متحده امریکا درباره نرخهای بهره است. به عنوان مثال، نرخ بهره بالاتر، باعث کاهش قیمت طلا و برعکس نرخهای بهره پایین تر، باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد.

روش های مختلف سرمایه گذاری در طلا

روشهای متفاوتی برای ترید کردن طلا وجود دارد که شما می توانید آنها را مطالعه کنید، درباره آنها تحقیق کنید و سپس با توجه به تیپ شخصیتی معاملاتی خود و نکات مهم روانشناسی خاص خودتان، به آنها ورود کنید.

یکی از روشهای سنتی و ابتدایی سرمایه گذاری روی طلا، روش فیزیکی است. این دسته از معامله گران طلا، از طریق خریدن شمش ها یا سکه های طلا و یا خرید آن از جواهر فروشی ها، اقدام به سرمایه گذاری روی طلا می کنند.

روش دیگر سرمایه گذاری روی طلا، خرید اوراق بهادار با پشتیبانی طلا می باشد. در این روش، شما به طور غیر مستقیم روی طلا سرمایه گذاری می کنید. در حقیقت این روش، ترکیبی از منفعت شمش های طلای فیزیکی و نقدینگی سنتی مارکت اوراق بهادار است.

صندوق های مبادله ای طلا (ETF) یک صندوق سرمایه گذاری است که دقیقا مانند سهام، در بورس اوراق بهادار معامله می شود. فراموش نکنید که این نوع سرمایه گذاری با سهام های ETF، فرق می کنند. طلای ETF، یک محصول مشتقه مالی است که دقیقا قیمت لحظه ای طلا را دنبال می کند.

روش سومی که شما می توانید از آن طریق روی طلا سرمایه گذاری کنید، سهام های معدنی طلا می باشد. در این روش هم شما به طور مستقیم روی طلا سرمایه گذاری نمی کنید بلکه روی شرکتهای معدنی طلا، سرمایه گذاری می کنید.

روش چهارم، صندوق های سرمایه گذاری مشترک طلا هستند. این نوع سرمایه گذاری مناسب افرادی است که دوست دارند روی طلای فیزیکی سرمایه گذاری کنند ولی هنوز هم تمایل به این مسئله دارند که در معرض ریسک این فلز گرانبها، قرار بگیرند.

روش پنجم، سرمایه گذاری روی طلاهای آتی و آپشن است. این نوع سرمایه گذاری روی طلا، یک روش کوتاه مدت درباره قیمت طلا می باشد. این روش، اندکی پیچیده است و با سرمایه گذاری روی طلای فیزیکی، کاملا متفاوت است.

روش آخری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، سرمایه گذاری روی قیمت لحظه ای طلا یا همان  Gold Spot Trading است که به آن ترید کردن طلا از طریق یک بروکر هم گفته می شود. در این نوع سرمایه گذاری که در قسمت چگونه می شود طلا را ترید کرد به آن کامل تر می پردازیم، سرمایه گذار قیمت لحظه ای طلا را خرید و فروش می کند. در حقیقت بازار لحظه ای طلا، یک بازار آنلاین است که شما از طریق یک نرم افزار، شروع به معامله طلا می کنید.

آموزش ترید طلا در فارکس

برای ترید طلا در بازار فارکس لازم است چند شرط لازم را بدست بیاورید. در ادامه هر یک از شروط را به شما معرفی خواهیم کرد اما اگر قرار باشد به صورت خلاصه بیان کنیم باید بگوییم: ابتدا باید یک بروکر برای خود باز کنید و بعد از افتتاح حساب در بروکر با علم به بازار و شناخت عوامل تاثیر گذار در قیمت طلا، این کالای حذاب را ترید کنید.

گام اول ترید طلا

1- اولین و مهمترین گامی که باید بردارید این است که درباره بازار کامودیتی ها به خصوص طلا تا می توانید اطلاعات کسب کنید و آموزش های لازم را بگذرانید. شما باید درباره اینکه چه چیزهایی باعث بالا و پایین شدن قیمت طلا می شود حسابی تحقیق کنید.

گام دوم ترید طلا

2- لازم است مشخص کنید که از کدام روش می خواهید طلا را ترید کنید. آیا قصد دارید در بازار آتی طلا وارد شوید یا آپشن، مارکت لحظه ای و یا سهام های مرتبط با طلا که مثل سهام در بازار بورس هستند. این مساله بستگی به تیپ شخصیتی معاملاتی شما دارد؛ آیا شما یک فرد ریسک پذیر هستید یا ریسک گریز، یک سرمایه گذار کوتاه مدت هستید یا بلند مدت و فاکتورهایی از این دست.

گام سوم ترید طلا

3- حال اگر تمام موارد بالا را انجام دادید باید بگردید و یک بروکر معتبر از بین بهترین بروکرهای فارکس که طلا را ارائه می دهد پیدا کنید و یک حساب معاملاتی نزد وی باز کنید. برای باز کردن حساب معاملاتی لازم نیست کارهای سختی انجام دهید؛ در مقالات دنیای ترید به صورت گام به گام به شما آموزش داده ایم که چطور یک حساب معاملاتی در بروکر افتتاح کنید.

گام آخر

4- حال نوبت تحلیل مارکت و باز کردن یک پوزیشن و رعایت قوانین مدیریت ریسک است. برای تحلیل بازار طلا باید به تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال تکیه کنید. شما میتوانید با استفاده از اندیکاتورهایی مانند اندیکاتور rsi و یا پرایس اکشن تحلیل تکنیکال انجام دهید.

در کنار تحلیل تکنیکال شما میتوانید با دنبال کردن اخبار فارکس و مطالعه تقویم اقتصادی فارکس تحلیل بنیادی را انجام دهید.

بعد از بررسی بازار بوسیله تحلیل بنیادی و تکنیکال میتوانید با رعایت قوانین مدیریت ریسک پوزیشن لانگ یا پوزیشن شورت باز کنید.

عکس مربوط به ارتباط طلا و دلار

 

ترید طلا در بازار فیوچرز و اسپات 

همانطور که از اسم معامله طلای فیوچرز (Futures) یا آتی مشخص است شما معامله ای را در قیمت و حجمی خاص برای تحویل در آینده انجام می دهید. پس اینطور که مشخص است شما نیازی به پرداخت کل پول ندارید و تحویل دهنده هم نیازی ندارد طلای شما را فورا به شما تحویل دهد.

نتیجتا اینکه هر زمانی که خریدار و فروشنده با هم بر سر تحویل طلا به توافق رسیده اند فرا برسد، شما باید مبلغ کامل را پرداخت کنید و فروشنده هم کل کالا را به شما تحویل دهد.

نکته مهم این است که هر زمان تصمیم گرفتید در بازار آتی طلا سرمایه گذاری کنید باید یک بروکر که عضو بورس آتی کالا است پیدا کنید و حساب معاملاتی تان را نزد وی باز کنید.

هر وقت صحبت از معامله اسپات طلا یا Gold Spot می شود منظور خرید و فروش طلا در نرخ لحظه ای آن است. در حقیقت بازار اسپات یک خیابان دوطرفه است که یک طرف آن خریدارها و طرف دیگر آن فروشندگان این فلز ارزشمند ایستاده اند.

در نظر داشته باشید که طلای اسپات یک مکان فیزیکی نیست بلکه یک بازار الکترونیکی لحظه ای است که در آن مقادیر زیادی از کالاها مانند فلزات گرانبها، نفت، فولاد و غیره معامله می شود.

به زبانی ساده تر منظور از اسپات یعنی خرید و فروش یک  دارایی در نرخ لحظه ای آن. همانطور که در بازار فارکس شما از بالا و پایین رفتن یک جفت ارز امرار معاش می کنید درست به همان شکل طلا را نیز در یک نرخ خاص خریده و با مقداری سود مشخص آن را می فروشید.

طلا و دلار آمریکا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

امروزه در حالی که دولت ها تمایل به ذخیره این فلز زرد دارند، هیچ کس از آن برای پس انداز پول کاغذی خود، استفاده نمی کند. طلا معمولا، جایگزینی برای دلار ایالات متحده امریکا می باشد. در نتیجه، رابطه ای بین دلار امریکا و طلا وجود دارد. به این ترتیب که نواسانات دلار امریکا، روی قیمت طلا تاثیر مستقیمی می گذارد.

در حالیکه ارتباط بین ارزش دلار امریکا و طلا بسیار مهم است، ولی همان طور که جلوتر گفته شد، دلار تنها فاکتوری نیست که روی این فلز گرانبها، اثر می گذارد. اغلب، قیمت طلا و دلار به خاطر احساسات سرمایه گذاران و فاکتورهای اقتصادی، مخالف یکدیگر حرکت می کنند. ولی هیچ رابطه رسمی بین آنها وجود ندارد.

به عنوان مثال، با افزایش قدرت دلار امریکا، طلا ریزش می کند و با کاهش قدرت دلار، طلا قوی تر شده و افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان ترید طلا در فارکس

با توجه به اینکه سرمایه گذاران متفاوت و با استراتژی های مختلفی در بازارهای مالی وجود دارند، پاسخ به این سوال دشوار است. از آنجا که کسی نمی داند شما یک سرمایه گذار کوتاه مدت یا بلند مدت هستید یا اینکه استراتژی شما در معاملات چیست پس نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد که بهترین زمان معامله طلا در فارکس چه زمانی است؟

پیدا کردن بهترین زمان برای معامله یکی از مواردیست که معامله‌گر مبتدی را به معامله‌گر حرفه ای تبدیل می‌کند. یافتن بهترین زمان برای ترید طلا (جفت ارز XAU/USD) یکی از ضروریت های بازار فارکس است.

از بهترین زمان ها برای ترید طلا می‌توان به جلسات تجاری آمریکا، توکیو ژاپن و لندن انگلستان اشاره کرد که بخش اعظمی از تراکنش های مالی در این بازار از این جلسات منشا می‌‎گیرد.

لازم به ذکر است که در زمان برگزاری این جلسات، حجم تراکنش‌های مالی افزایش می‌یابد. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که بهترین زمان برای ترید طلا، در زمان برگزاری این جلسات است.

در روزها و ساعت هایی که این جلسات باهم برگزار می‌شوند، بازارهای مالی نقدشوندگی بسیار بالایی دارند؛ این بدین معناست که حرکت بازار برای تقویت روند قیمت طلا می‌باشد.

جالب است بدانید که نزدیک به هشتاد درصد از گردش معاملات روزانه جفت ارز XAU/USD معمولا در ساعات بازار ایالات متحده و انگلستان رخ می‌دهد. به بیان دیگر بهترین زمان برای ترید طلا بین ساعت ۱۳ و ۱۷ به وقت گرینویچ است.

Gold time بعدی، ساعت ۷ الی ۱۷ به وقت گرینویچ است. چراکه در این ساعت نوسانات بیشتر میشود و احتمال کسب سود در این بازار افزایش می‌یابد.

ولی به طور کلی برخی معامله گران طلا بر این باورند که قیمت طلا با فصل های مختلف سال میلادی، بالا یا پایین می رود. آنها اصطلاحا به این نوع استراتژی، معامله طلای فصلی می گویند. این نوع معامله، قسمتی از تحلیل فاندامنتالی طلا محسوب می شود. لطفا به تصویر زیر دقت کنید.

عکس مربوط به جدول فصلی طلا

با سرد شدن هوا و آغاز فصل زمستان، قیمت گاز طبیعی افزایش پیدا می کند. به دنبال این افزایش، قیمت طلا هم بالا می رود. کسی دلیل منطقی آن را نمی داند و این مسئله، فقط به صورت تجربی در بازارهای مالی و از طرف برخی معامله گران مشاهده شده است.

ولی از نقطه نظر فاندامنتالی، زمانهایی که بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل فدرال رزرو ایالات متحده، قصد افزایش نرخهای بهره را دارند، قیمت طلا افت می کند. تاریخ معاملات طلا نشان داده، هر زمان که تورم افزایش پیدا می کند، بحران های اقتصادی پدید می آیند و یا نرخهای بهره منفی می شوند، طلا هم تمایل به بالا رفتن دارد.

بهترین استراتژی برای ترید طلا

پاسخ به این سوال نیز، بستگی به فاکتورهای متفاوتی دارد. اگر شما طلا را از طریق یک بروکر اسکالپ می کنید، استراتژی شما باید متناسب با معاملات زیر یک ساعت باشد. اگر مایلید طلا را از یک روز تا یک هفته نگه دارید، باز استراتژی شما فرق خواهد کرد. چنانچه تریدر بلند مدت طلا هستید، باید دنبال استراتژی های بلند مدت طلا که اثبات شده هستند، بگردید.

ما در این قسمت دو تا از بهترین استراتژی های بسیار کارآمد بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. اسم این استراتژی ها، استراتژی ورود در شکست ها و استراتژی معامله روند می باشد. این دو استراتژی، بهترین استراتژی های ثابت شده در بازار می باشند. ولی اگر شما یک تریدر حرفه ای باشید، به احتمال زیاد می دانید که هیچ معامله گری فقط با یک فاکتور، وارد ترید نمی شود.

فاکتورهای زیادی است که شما قبل از ورود به مارکت، باید تمام آنها را در نظر بگیرید. منظور از استراتژی شکست، ورود به معامله پس از شکست یک سطح مقاومت یا حمایت بسیار قوی است و منظور از استراتژی معامله روند، پیدا کردن یک روند بسیار قوی و ورود در جهت همان روند است.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، طلا یک بازار با نوسانات بالا است. نقدینگی در مارکت طلا بسیار بالا است و ارزش ترید کردن آن را دارد. چنانچه انتخاب کردید که طلا را از طریق یک بروکر معتبر ترید کنید، حتما مطمئن شوید که این فلز گرانبها یا کالای ارزشمند را در پلتفرم معاملاتی خود، داشته باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات بسیار مهم و ارزشمندی برای شما گردآوری کنیم. امید ما این است که اگر شما یک تریدر هستید و قصد ترید کردن طلا را دارید، بتوانید با خواندن این مقاله مسیر خودتان را پیدا کنید. چنانچه این مقاله را مفید یافتید، لطفا آن را با دیگر عزیزانتان به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه


5 دیدگاه

    • comments

      rahele
      ، 05 شهریور 1401

      مفید بود خیلی ممنون بهترین ساعات ترید گلد در ایران از ساعت 5و نیم بعدظهر تا 9 شب میشه پس با این حساب.

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 09 شهریور 1401

      درود بر شما دوست عزیز البته هیچ مساله یی در مارکت ثابت نیست و گاهی هم در تایم لندن اتفاقت شگفت انگیزی روی میده. همیشه یک چشمتون به تقویم فارکس باشه. پرسود باشید.