GBPJPY چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟
ارز دیجیتال

GBPJPY چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟

چه فاکتورهایی جفت ارز GBPJPY را به یکی از جذاب ترین جفت ارزها برای ترید کردن تبدیل کرده؟ چه چیزهایی پوند انگلستان و ین ژاپن را به سومین و چهارمین ارز ذخیره جهان تبدیل کرده است؟

همانطور که مطلع هستید جفت ارز پوند به ین ژاپن یکی از محبوب ترین جفت ارزهای بازار فارکس بوده است.

بد نیست بدانید بازار فارکس که بزرگترین مارکت مالی حال حاضر جهان با گردش روزانه نزدیک به 6.6 تریلیون دلار در روز تا سال 2019 بود، حال 14 درصد رشد کرده و اخیرا رکورد 7.5 تریلیون دلاری را شکسته است!

یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس وبسایت دنیای ترید برآنند تا نحوه ترید کردن یکی دیگر از محبوب ترین جفت ارزهای حال حاضر بازار فارکس را به شما آموزش دهند.

جفت ارز GBPJPY چیست؟

GBPJPY علامت اختصاری پوند انگلستان (GBP) در مقابل ین ژاپن (JPY) است. در واقع جفت ارز GBPJPY به شما می گوید برای خرید یک پوند به چه مقدار ین ژاپن نیاز دارید. یادتان باشد همیشه ارزی که در طرف چپ قرار دارد ارز قوی تر می باشد.

به عنوان مثال با فرض بر اینکه قیمت جفت ارز پوند به ین در حال حاضر 183.71 است (7 ژانویه 2024) این مساله بدین معنی است که شما برای خرید 1 پوند انگلستان به 183.71 ین ژاپن نیاز دارید.

در ضمن از آنجا که سکه ها و جفت ارزها هر کدام با یک نام مستعار معروف می باشند بد نیست بدانید جفت ارز GBPJPY نیز در بازار فارکس به Gopher که نام یک موش جونده است مشهور می باشد.

اینطور گفته می شود که چون حرکات ین ژاپن گاهی کوچک و سریع و درست مثل موش جونده یا همان Gopher می باشد این نام مستعار را به خود اختصاص داده است.

مزیت های ترید کردن gbpjpy

محاسن ترید کردن جفت ارز GBPJPY

همانطور که مطلع هستید ژاپن در حال حاضر و از لحاظ میزان تولید ناخالص داخلی یا همان GDP چهارمین و انگلستان هم ششمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد. همین فاکتور بسیار مهم و اساسی این جفت ارز را از لحاظ درجه اهمیت در جایگاه خاصی قرار داده است. در ادامه این مقاله به محاسن بیشتر این جفت ارز خواهیم پرداخت.

نقدینگی بالا

اولین و مهمترین فاکتوری که باعث می شود یک تریدر به سمت خرید و فروش یک دارایی یا یک جفت ارز برود میزان نقدینگی آن است. چه کسی دوست دارد سرمایه اش را وارد معامله ای کند که هر وقت قصد فروش آن را داشته باشد مجبور شود مدت طولانی در صف فروش بماند؟

از این منظر جفت ارز بسیار ارزشمند پوند به ین ژاپن دارای نقدینگی بسیار بالایی می باشد.

ارز ذخیره

همان گونه که مستحضر می باشید برخی ارزها در بازارهای مالی به ارز ذخیره معروف هستند. این مساله بدین معنی است که دیگر کشورها ترجیح می دهند قسمتی از سبد داریی خود را به خرید آنها اختصاص دهند.

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه خواهید شد که بعد از دلار امریکا و یورو، پوند استرلینگ و ین ژاپن رتبه سوم و چهارم را (7 ژانویه 2024) در این لحظه به خود اختصاص داده اند.

میزان اسپرد

اسپرد به معنی اختلاف بین قیمت خرید و فروش یک جفت ارز است که در حقیقت به عنوان دستمزد در جیب بروکر شما می رود. از این منظر جفت ارز GBPJPY نزد بسیاری از بروکرهای معتبر و قدیمی بازار اسپرد بسیار رقابتی و کمی دارد.

همین فاکتور به نظر ساده باعث می شود تا خیلی از معامله گران تحریک شده و جفت ارز مذکور را برای ترید کردن انتخاب کنند.

پر معامله ترین جفت ارزها

از آنجا که ین ژاپن و پوند انگلستان سومین و چهارمین ارز پر معامله در بازار فارکس بعد از دلار امریکا و یورو می باشند معامله گران قسمت اعظم تریدهای خود را به این جفت ارز اختصاص داده اند.

محرک های تاثیرگذار روی جفت ارز پوند به ین

عوامل تاثیرگذار روی جفت ارز GBPJPY

حال که با چیستی جفت ارز پوند به ین ژاپن و دلایل اهمیت این جفت ارز در بازارهای جهانی آشنا شدید نوبت آن است که محرک های اصلی و تاثیرگذار روی این جفت ارز را بشناسید.

جلسات بانک های مرکزی

فراموش نکنید اولین و مهمترین فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی ارزش جفت ارز GBPJPY نشست های رسمی بانک های مرکزی دو کشور انگلستان و ژاپن می باشد.

واقعیت را بخواهید جلسات بانک های مرکزی مهمترین واقعه در بازار فارکس می باشد. دلیل آن هم ین است که روسای بانک های مرکزی با تصمیمات مهم خود مثل تعیین نرخ های بهره و کاهش یا افزایش آنها باعث قوی تر شدن و یا ضعیف تر شدن ارزهای ملی خود می شوند.

در بازار فارکس نماد بانک مرکزی انگلستان BoE و نماد بانک مرکزی ژاپن BoJ می باشد.

شما می توانید با داشتن یک تقویم اقتصادی معتبر که کاملا رایگان هم می باشد از زمان برگزاری جلسات رسمی بانک های مرکزی انگلستان و ژاپن آگاه شوید.

به عنوان مثال در زمان هایی که اقتصاد یک کشور با رکود مواجه می شود بانک مرکزی آن کشور نرخ های بهره خود را کاهش می دهد تا وام گیرندگان تشویق به گرفتن وام و سرمایه گذاری شوند.

این امر باعث می شود اقتصاد بی جان و در حال مرگ آن کشور جان تازه ای بگیرد و کسب و کارها هم شروع به رشد و شکوفایی کنند.

این نوع سیاست باعث می شود که ارزش پول کشور مربوطه کاهش یافته در نتیجه تریدرها هم دست به فروش آن ارز خواهند زد.

حال به دلیل تزریق پول زیاد به اقتصاد، جامعه تورم شدیدی را تجربه می کند و همین موضوع باعث می شود تا مقامات بانک مرکزی آن کشور شروع به افزایش نرخ های بهره کنند.

این مساله باعث کاهش پول های سرگردان در جامعه شده و از نقطه نظر ترید کردن باعث می شود پول ملی آن کشور شروع به قوی تر شدن کند.

پس همینطور که مشاهده می کنید شما می توانید با دنبال کردن جلسات بانک های مرکزی و آگاه شدن از سیاست های آنها ارز ملی این کشورها را بخرید و یا بفروشید.

داده های اقتصادی

فاکتور مهم بعدی که روی قیمت جفت ارز پوند به ین تاثیر بسیار بالایی دارد داده های مهم اقتصادی دو کشور است.

به عنوان مثال بعد از نشست رسمی بانک های مرکزی انگلستان و ژاپن که به منظور تعیین نرخ های بهره می باشد داده هایی همچون: تورم، گزارش مشاغل، تولید ناخالص داخلی، خرده فروشی، تراز تجاری، نرخ بیکاری، شاخص اطمینان مصرف کننده و غیره روی ارزش این جفت ارز تاثیرگذار می باشند.

مارکت سنتیمنت

فاکتور مهم بعدی سنتیمنت مارکت یا همان احساسات سرمایه گذاران نسبت به این جفت ارز است.

یادتان باشد پوند انگلستان یک ارز ریسکی و با بازده بالا و ین ژاپن برعکس یک دارایی امن و با بازده کم محسوب می شود. زمان هایی که اوضاع خرید و فروش در بازار سهام ها خوب می باشد سنتیمنت مارکت اصطلاحا مثبت است که این موضوع باعث می شود تا جفت ارز GBPJPY صعودی باشد.

برعکس زمان هایی که سنتیمنت مارکت منفی است، بازار دارایی های امن مثل ین ژاپن داغ است در نتیجه جفت ارز پوند به ین شروع به ریزش می کند.

معامله گران هم که این نکات را به خوبی می دانند در چنین مواقعی بلافاصله وارد مارکت شده و تورهای خود را پهن می کنند تا سود خوبی به جیب بزنند.

انواع تحلیل ها روی جفت ارز پوند به ین

جفت ارز GBPJPY و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

خوشبختانه از آنجا که پوند به ین ژاپن جزو جفت ارزهای بسیار پر طرفدار در بازار فارکس است شما هم  می توانید این جفت ارز را از لحاظ تکنیکالی و هم فاندامنتالی تحلیل و آنالیز کنید.

برای تحلیل فاندامنتال کافی است که داده های مهم اقتصادی دو کشور ژاپن و انگلستان را زیر نظر داشته باشید.

به عنوان مثال هر وقت که انگلستان قصد دارد گزارش تورم مصرف کننده خود یا همان CPI را منتشر کند کافی است از قبل تحلیل کارشناسان مارکت را بخوانید و سپس منتظر زمان اعلام آن و واکنش این جفت ارز بمانید.

برای اینکه بتوانید این جفت ارز را از لحاظ تکنیکالی تحلیل کنید هم نیاز به دانش کافی درباره الگوهای مارکت، اندیکاتورها، میانگین های متحرک و غیره دارید.

ترکیب این دو تحلیل به علاوه بررسی سنتیمنت کلی مارکت از ابتدای روز کاری به تایم اروپا به شما کمک می کند بهترین تصمیم را گرفته و این جفت ارز را ترید کنید.

بهترین تایم فریم برای ترید GBPJPY

یادتان باشد به طور کلی بهترین تایم فریم برای ترید کردن جفت ارز GBPJPY یکی به ساعت کاری مارکت و دیگری به استراتژی شما بستگی دارد. ولی یکی از بهترین زمان ها برای ترید کردن این جفت ارز مصادف شدن دو تایم لندن و توکیو با یکدیگر (منظور زمانی است که هم بازار توکیو و هم بازار لندن باز می باشند) است که به ساعت بریتانیا 8 تا 9 صبح می شود.

ولی زمان های دیگری هم مثل باز شدن تایم کاری نیویورک و خود سشن معاملاتی لندن نیز وجود دارد که بسته به میزان ریسکی که قصد دارید بکنید می تواند سودهای خوبی به شما برساند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تایم فریم چیست؟

نحوه ترید کردن پوند به ین

نحوه ترید کردن جفت ارز GBPJPY

حال که با جفت ارز GBPJPY، محاسن، عوامل تاثیرگذار، نحوه تحلیل پذیری و بهترین تایم فریم برای معامله آن آشنا شدید نوبت آن است که نحوه ترید کردن آن را نیز یاد بگیرید.

درست مانند هر دارایی دیگری شما باید ابتدا این جفت ارز و دو اقتصاد انگلستان و ژاپن را از لحاظ فاندامنتالی مطالعه کنید. سپس باید آن را از لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید فرصت های خوب معاملاتی آنها را پیدا کنید.

سپس نمودار جفت ارز GBPJPY را در سایت تریدینگ ویو باز کنید و تمام مواردی که در استراتژی تان موجود است را بررسی کنید (فاکتورهایی همچون سطوح حمایت و مقاومت، برخورد میانگین های متحرک، RSI و غیره).

در انتها با بررسی سنتیمنت مارکت و اعمال مدیریت ریسک که بسیار مهم است پوزیشنی باز کنید و شروع به معامله این جفت ارز کنید.

نتیجه گیری

از آنجا که ین ژاپن و پوند انگلستان سومین و چهارمین ارز پر معامله در بازار فارکس بعد از دلار امریکا و یورو می باشد معامله گران علاقه شدیدی به ترید کردن این جفت ارز دارند.

شما هم می توانید با اندک مطالعه ای درباره اقتصاد دو کشور ژاپن و انگلستان به علاوه استفاده از تحلیل تکنیکال این جفت ارز را ترید کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه