آموزش تصویری پیگیری تراکنش در تراست ولت
ارز دیجیتال

آموزش تصویری پیگیری تراکنش در تراست ولت

حتماً برای شما هم پیش آمده که یک ارز را با استفاده از کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) انتقال داده‌اید، این مقدار ارز از کیف پول شما خارج شده ولی به آدرس مقصد نرسیده است. طبیعی است که در این لحظه، بخصوص اگر پای مبلغ زیادی در میان باشد، سراسر وجودتان مالامال از استرس می‌شود. اما دست نگه دارید! یک راه ساده برای پیگیری تراکنش‌های تراست ولت وجود دارد که ما آن را در اینجا به طور تصویری و قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم. اگر شما با این مشکل مشابه مواجه هستید، با ما تا انتها همراه باشید.

 

به جرأت می‌توان گفت کیف پول تراست ولت، یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. شما با این کیف پول تقریباً به همه‌ی شبکه‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز دسترسی دارید و با این کیف پول می‌توانید هر کاری را از خرید و فروش گرفته تا هولد و انتقال ارز انجام دهید.

 

 پیگیری تراکنش در تراست ولت با مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها

Trust Wallet تاریخچه‌ای از تراکنش‌های انجام شده را نگه می‌دارد. مهم نیست تراکنش شامل خرید ارز یا انتقال به آدرس کیف پول صرافی یا کیف پول‌های غیر حضانتی باشد؛ تراست ولت به هر آدرس یک کد منحصر به فرد می‌دهد. این شناسه‌ی تراکنش تضمین می‌کند که هر تراکنش تأیید و به بلاک چین اضافه شده. بنابراین، تاریخچه تراکنش Trust Wallet شما، شامل لیستی از این کدها است که می‌توانید برای مشاهده‌ی وضعیت تراکنش خود، به آن مراجعه کنید. این بخش در واقع مشابه رسید بانکی است و اثبات می‌کند که شما یک تراکنش را انجام داده‌اید و همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت تراکنش است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: 3 روش عالی برای خرید و فروش ارز در تراست ولت

دسترسی به تاریخچه و مشاهده‌ وضعیت تراکنش در تراست ولت

برای مشاهده‌ی وضعیت تراکنش مراحل زیر را طی کنید:

باز کردن کیف پول تراست ولت

  • به بخش توکن‌ها (Tokens) بروید.
  • ارز مورد نظر خود (همان ارزی که قصد مشاهده سابقه تراکنش آن را دارید) را انتخاب کنید. در اینجا ما ارز ترون را انتخاب می‌کنیم.

مشاهده موجودی کیف پول تراست ولت

  • همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سابقه‌ی تمامی تراکنش‌های این ارز نمایش داده شده است.
  • حال برای مشاهده‌ی جزئیات یک تراکنش، آن را انتخاب کنید.

مشاهده تاریخچه انتقال ارز ترون

  • وضعیت تراکنش نمایش داده شده است. برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر، گزینه‌ی “MORE DETAILES” را انتخاب کنید.

  • شما به مرورگر بلاکچین ارز مورد نظر هدایت می‌شوید و می‌توانید جزئیات کامل تراکنش شامل وضعیت، هش، شماره‌ی بلوک، آدرس مقصد و ... را مشاهده کنید.

مشاهده جزئیات تراکنش در بلاکچین از طریق کیف پول تراست ولت

جزئیات تراکنش اطلاعاتی را به شما می‌دهد که می‌تواند در قدم بعدی برای شما تعیین کننده باشد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: معرفی 3 روش کاربردی برای افزایش امنیت تراست ولت

 وضعیت تراکنش من در تراست ولت و اقدامات لازم 

فرایند تأیید تراکنش‌ها به تعداد تأییدکنندگان فعال در شبکه و همچنین وضعیت شبکه بستگی دارد. در تراست ولت، پس از زدن دکمه‌ی "approve" و تأیید یک تراکنش توسط کاربر چهار حالت ممکن، در تاریخچه قابل مشاهده است:

  1.  Pending: یا تعلیق تراکنش به زمانی گفته می‌شود که تراکنش شما در صف قرار دارد و منتظر اعتبار سنجی است. برای توضیح باید گفت، همانطور که می‌دانید مدتی طول می‌کشد تا تراکنش‌ها در بلاک چین تأیید شوند و بسته به کارمزدی که انتخاب کرده‌اید، ممکن است از 1 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. ازدحام شبکه همچنین تأثیر زیادی بر مدت زمان انتظار شما دارد. اگر افراد زیادی در حال انجام تراکنش باشند و به اصطلاح شبکه شلوغ باشد، زمان انتظار افزایش می‌یابد. بنابراین مدت انتظار برای تأیید تراکنش ربطی به کیف پول تراست ولت ندارد. تا زمانی که وضعیت تراکنش شما معلق یا pending باشد، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی Cancel، آن را لغو کنید. در زمان شلوغی شبکه، این بهترین تصمیم است.
  2. Comfirmed: به معنای تراکنش تأیید شده است. یعنی اگر شما آدرس مقصد را به درستی وارد کرده باشید، اکنون ارز به کیف پول مقصد رسیده است. شما می‌توانید با گرفتن یک اسکرین شات از وضعیت Confirmed، ثابت کنید ارز را انتقال داده‌اید.
  3. Canceled: زمانی نمایش داده می‌شود که شما یک تراکنش را لغو کرده باشید.
  4. bloked: این پیام هنگام یک ارور نمایش داده می‌شود که با مراجعه به صفحه‌ی آموزش جامع رفع خطاهای تراست ولت می‌توانید نحوه‌ی برطرف کردن این ارور را آموزش ببینید.

و اما سخن پایانی...

مشاهده‌ی تاریخچه‌ی تراکنش‌ها در تراست ولت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر کاربر این کیف پول باید بداند؛ زیرا همیشه ما احتیاج داریم از سرنوشت تراکنش خود آگاهی پیدا کنیم. تراکنش را کنسل کنیم و یا با ارسال یک رسید برای گیرنده، واریز ارز را ثابت کنیم. در این مطلب نحوه‌ی مشاهده‌ی وضعیت تراکنش به صورت تصویری و گام به گام آموزش داده شد. در صورت هر گونه سؤال در بخش کامنت‌ها آن را مطرح کنید.

  • 💡در رسانه‌های دنیای ترید با ما همراه باشید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


24 دیدگاه

    • comments

      ابراهیمی
      ، 27 آبان 1402

      سلام من ارز ریپل انتقال دادم روری ارز میرم اصلا تاریخچه انتقال چیزی نداره

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 27 آبان 1402

      سلام ابراهیمی عزیز، هر ارز بسته به این که در چه بستر یا بلاکچینی قرار داشته باشه، استاندارد متفاوتی داره. به طور مثال ارز تتر در 3 بلاکچین ترون، بایننس اسمارت چین و اتریوم راه اندازی شده و سه استاندارد متفاوت داره. بنابراین اگر شما تتر نسخه trc20 مربوط به بلاکچین ترون رو انتقال داده باشید، سابقه ش در تتر استاندارد bep20 بایننس اسمارت چین قابل مشاهده نیست. پیشنهاد می کنم ابتدا بررسی کنید ببینید ریپل رو بر چه بستری انتقال داده اید و بعد سابقه تراکنش را مطابق استاندردش پیگیری کنید. موفق باشید.