بازی های کریپتویی رایگان و درآمد زا؛ با بازی کردن پولدار شوید!
ارز دیجیتال

بازی های کریپتویی رایگان و درآمد زا؛ با بازی کردن پولدار شوید!

تنها در عرض چند سال، ارزهای دیجیتال تصورات ما از محیط پیرامون‌مان را به‌کلی تغییر دادند و حالا در مورد مفهوم پول و نحوه ‌کار آن، طور دیگری فکر می‌کنیم. با افزایش اقبال مردم به ارزهای دیجیتال، طراحان بزرگ بازی های ویدئویی نیز، دست به‌کار شده‌اند تا دنیای گیم و سرگرمی را به دنیای بلاک‌چین پیوند بزنند.

اگرچه صنعت بازی های کریپتویی هنوز در مراحل اولیه خودش است، اما با این حال طرفداران وفادار خود را به دست آورده. بازی های غیرمتمرکز به گیمرها وعده آزادی کامل را می‌دهند، چیزی که در اکوسیستم‌ بازی های سنتی و متمرکز، غیرممکن بود. اگر می‌خواهید بدانید که بازی های کریپتویی چه هستند؟ چگونه کار می‌کنند؟ و کسب درآمد و پولدار شدن با بازی های رایگان ارز دیجیتال تا چه حد امکان‌پذیر است؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در پایان مقاله، بهترین بازی های ارز دیجیتال را نیز معرفی و بررسی خواهیم کرد. اما پیش از آن، بیایید بیشتر با مفهوم بازی های کریپتویی یا بلاک‌چینی آشنا شویم.

بازی های بر پایه بلاک چین

یکی از سؤالات مربوط به این بازی، در خصوص بلاکچین است: نقش بلاک‌چین در بازی های ارز دیجیتال چیست؟

برای درک مفهوم بازی های ارز دیجیتالی، باید کمی در مورد فناوری بلاک‌چین بدانیم. این فناوری که بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را به دوش می‌کشد، در قلب بازی های کریپتویی قرار دارد و آشنایی مختصر با آن ضروری‌ست.

بلاک‌چین، در واقع یک پایگاه داده است که بین شبکه‌ای از کامپیوترها به اشتراک گذاشته می‌شود و به عنوان سیستمی برای ثبت اطلاعات آن را می‌شناسند. هنگامی که یک داده به بلاک‌چین اضافه می‌شود، تغییر یا هک آن داده، تقریبا غیرممکن خواهد بود. این قابلیت از تقلب (Cheat) در هر سیستمی به خوبی جلوگیری می‌کند. کامپیوترهای متصل به این شبکه، برای اطمینان از یکسان بودن همه نسخه‌های اطلاعات، دائماً پایگاه داده را بررسی می‌کنند. بازی های ارز دیجیتال، بر روی این بستر شگفت‌انگیز پیاده‌سازی شده‌اند!

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بلاک چین چیست؟

بازی های کریپتویی رایگان

بازی‌ کریپتویی چیست؟

همان‌طور که همه می‌دانیم، فرایند بازی کردن، همیشه یک فعالیت متمرکز بوده است. به این صورت که، در این فرایند (گیمینگ) همه چیزی که برای یک بازی بخصوص طراحی شده است (پوسته‌ها، ارز درون بازی و دارایی‌ها) محدود به خود آن بازی می‌شوند. در نتیجه، سازندگان هر بازی، مالکیت قطعی همه چیز را دارند و هیچکس نمی‌تواند نسخه جدید یا متفاوتی از آن بازی ایجاد کند.

بازی های کریپتویی اما مدل سنتی را تغییر داده‌اند و به هرکسی اجازه می‌دهند بخش کوچکی از بازی را در اختیار داشته باشد. تصور کنید که مالک خریدهای درون‌برنامه‌ای (in-app purchases) هستید که در یک بازی انجام می‌شود یا اینکه بتوانید پاداش‌ها یا خریدهای انجام شده در یک بازی را به یک بازی دیگر انتقال دهید. یک بازی کریپتویی، همه این‌ها را ممکن می‌کند و به دارایی‌های دیجیتال، ارزشی واقعی می‌بخشد.

برخلاف بازی های ویدئویی سنتی، آیتم‌های یک بازی کریپتویی، روی یک سرور متمرکز ذخیره نمی‌شوند. به این صورت که، شما مالک قطعی آیتم‌هایی هستید که در بازی های کریپتویی به دست می‌آورید. آیتم‌هایی از جمله XP، سلاح‌ها و پوسته‌ها (مثلا با پیروز شدن در یک نبرد از بازی آکسی اینفینیتی، شما پاداش‌هایی دربافت می‌کنید که کنترل آن‌ها کاملا در دستان خودتان است). مثلا وقتی دست از بازی کردن یک گیم برمی‌دارید دیگر لازم نیست آیتم‌هایتان را به حال خودشان رها کنید. می‌توانید به راحتی آن‌ها را معامله کنید، بفروشید و یا حتی با خود به پلت‌فرمی دیگر ببرید.

در دنیای بازی های ارز دیجیتال، بازیکنان و طراحان بازی‌ها، هردو در یک تیم هستند. هیچ‌کس نتیجه بازی را کنترل نمی‌کند و هرکسی می‌تواند کد مورد استفاده در اکثر بازی های مبتنی بر بلاک‌چین را بررسی و مشاهده کند. این شفافیت به این معنی است که اگر یک بازی‌ساز، به‌روزرسانی‌ای را اضافه کند که بازیکنان دوست ندارند، بازی می‌تواند به چند بخش تقسیم شود و نسخه‌های مختلفی ساخته شود.

نقش NFT در بازی های ارز دیجیتال

توکن‌های غیرمثلی (NFTها) دارایی‌های منحصربه‌فرد شما را در بلاک‌چین نمایندگی می‌کنند. یک NFT می‌تواند یک آیتم درون بازی، یک پوسته کمیاب (Rare Skin)، اثری هنری یا هر چیز دیجیتالی دیگری باشد. به‌عنوان مثال اسلحه شخصی‌سازی شده (Customized) شما در بازی فورت‌نایت، می‌تواند بدل به یک NFT شود. کسی چه می‌داند؟ شاید اسلحه‌ای که برای سرگرمی استفاده می‌کردید زندگی شما را تغییر دهد!

 بیشتر NFTها روی بلاک‌چین اتریوم سوار شده‌اند، اما تقریباً همه ارزهای دیجیتال آزاد هستند تا نسخه‌های NFT خود را پیاده‌سازی کنند. این نکته را فراموش نکنید که NFTها محدود به بازی های کریپتویی نیستند و هزاران کاربرد دیگر نیز دارند.

هر NFT تنها متعلق به یک شخص است و به‌طور قابل‌تاییدی، منحصر به فرد است. از آنجایی که آن‌ها فقط در مقادیر محدود در دسترس هستند و نمی‌توان آن‌ها را جعل کرد یا تغییر داد، اقلام کلکسیونی ارزشمندی به‌حساب می‌آیند. پوسته‌ها (Skin)، قهرمانان (Heroes)، آیتم‌ها و سایر دارایی‌های درون‌بازی، همگی به‌صورت NFT در دنیای بازی های کریپتویی نمایان می‌شوند. شما می‌توانید یک NFT که از بازی کردن در یک بازی کریپتویی به‌دست آورده‌اید را، به‌راحتی در یکی از بازارهای مختص NFT بفروشید و به همین سادگی از بازی کردن خود در اوقات فراغتتان سود خوبی کنید.

به عنوان مثال اگر سال گذشته بازی آکسی اینفینیتی را در اوقات فراغتتان انجام داده بودید، احتمالا این روز‌ها به بازنشستگی فکر می‌کردید!

پس ایده پولدار شدن، آن‌هم تنها با بازی کردن بازی های ارز دیجیتال، به هیچ وجه دروغ نیست. کافی‌ست کمی باهوش باشیم!

NFTها قابل تعویض نیستند و می‌توانند ارزش قیمتی متفاوتی داشته باشند. درمقابل، ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، دارایی‌هایی قابل‌تعویض به‌شمار می‌روند. اگر هر دوی ما یک بیت‌کوین داشته باشیم، نشان دهنده دارایی یکسان ماست و به‌تعبیری، دارایی‌های ما ارزش یکسانی دارند. اما اگر هرکداممان یک NFT داشته باشیم، این به این معنا نیست که لزوما ارزش آن‌ها برابر است. اصلا اینطور نیست!

مطالعه مقاله آموزش ارز دیجیتال رایگان پیشنهاد میشود.

بازی های کریپتویی رایگان

بازی های کریپتویی رایگان چگونه کار می‌کنند؟

بازی های کریپتویی از فناوری بلاک‌چین به یکی ازین دو روش استفاده می‌کنند: یا به عنوان پایه کل بازی یا فقط برای اقتصاد درون بازی. وقتی کل یک بازی بر روی یک بلاک‌چین ساخته می‌شود، هر تعامل و فعالیت درون بازی، به‌عنوان بلوک‌های جدید ذخیره می‌شود و قابل تأیید و بررسی است. بازی های دیگر فقط از NFTها برای ارزش دادن به آیتم‌های درون بازی استفاده می‌کنند و به همین ترتیب به بازیکنان اجازه می‌دهند پوسته‌ها، اسلحه‌ها، حیوانات خانگی و موارد دیگر را با پول واقعی بخرند، معامله کنند ویا اینکه بفروشند. این‌گونه بازی‌ها به تمرکز زدایی شناخته می‌شوند، چیزی که آن‌ها را از بازی های ویدیویی سنتی، متمایز می‌کند.

آیا واقعا می‌توان از بازی های کریپتویی رایگان کسب درآمد کرد؟

همانطور که گفته شد، دو ویژگی وجود دارد که بازی های بلاک‌چینی را منحصر به فرد می‌کند: بکارگیری ارزهای دیجیتال که برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای (in-app purchases) استفاده می‌شوند و دیگری استفاده از NFTها. NFTها یک گام مهم رو به جلو در این سبک بازی به‌شمار می‌روند زیرا به کاربران اجازه می دهند آیتم‌های منحصر به فردی داشته باشند که می توانند با بازیکنان دیگر در همان بازی معامله کنند یا بین بازی‌ها انتقال دهند.

و دقیقاً مانند اقتصادها در دنیای واقعی، می‌توانید از بازارهای داخل بازی های بلاک‌چینی، درآمد کسب کنید.

بازی های کریپتویی رایگان

بازیکنان سخت‌کوش، می‌توانند جوایز ارزشمندی را بخاطر خلاقیت خود کسب کنند. در همین حال، بازیکن‌هایی که تمایلات هنری دارند، می‌توانند اقلام کلکسیونی خود را طراحی کنند و در بازی بفروشند. پتانسیل در این زمینه بسیار زیاد است و سازندگان بازی‌ها، تازه شروع کرده‌اند!

در این حین، برخی فقط به قصد سرمایه‌گذاری وارد دنیای بازی های ارز دیجیتال شده‌اند، در حالی که برخی دیگر آن را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرده‌اند.

در این لحظه که این مقاله را می‌خوانید، میلیون‌ها نفر بازی آکسی اینفینیتی را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرده‌اند.

سوالی که باید از خود بپرسید این است که اگر این بازی‌ها سودآور نبودند، میلیون‌ها نفر تمام وقت خود را به آن‌ها اختصاص می‌دادند؟

 

توکن‌های محبوب کریپتوگیم

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط CoinMarketCap، ارزش بازار جهانی توکن های بازی بیش از 12.8 میلیارد دلار است. این توکن‌ها ممکن است فقط در یک بازی یا اکوسیستم بازی خاص کاربرد داشته باشند، اما توکن‌های برتر نیز ارزش واقعی قابل توجهی دارند. در اینجا سه مورد برتر از نظر ارزش بازار آمده است:

توکن ایپ کوین- ApeCoin (APE)

ApeCoin (APE) با ارزش بازار 2.23 میلیارد دلار با ارزش ترین توکن بازی است. ایپ کوین (ApeCoin) سکه بومی Bored Ape Yacht Club، مجموعه ای از توکن های غیرقابل تعویض است که بر روی بلاک چین اتریوم (ETH) ساخته شده است. توسعه دهندگان شخص ثالث ApeCoin را در بازی های خود گنجانده اند. به عنوان مثال، بازیکنان بازی موبایل P2E Benji Bananas توکن‌های ویژه‌ای کسب می‌کنند که می‌توانند به راحتی با ApeCoin مبادله کنند.

توکن دسنترالند (MANA)

Decentraland (MANA) توکن بومی Decentraland است، دنیای مجازی که بر پایه بلاک چین اتریوم (ETH) ساخته شده است. کاربران می توانند املاک دیجیتالی بخرند و بفروشند، با دیگر کاربران تعامل داشته باشند و حتی در Decentraland بازی کنند. بازیکنان از MANA برای خرید NFT های Decentraland که قطعه های زمین مجازی را تعریف می کنند یا آنها را با سایر کالاها و خدمات درون بازی مبادله می کنند، استفاده می کنند. ارزش بازار MANA بیش از 1.8 میلیارد دلار است.

توکن سندباکس (SAND)

Sandbox یکی دیگر از متاورس ها یا دنیای دیجیتالی است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. توکن های Sandbox (SAND) تراکنش های مختلف بازی را تسهیل می کنند، از جمله خرید قطعه زمین های دیجیتالی به نام LAND است. سندباکس دارای ارزش بازار حدود 1.6 میلیارد دلار است.

چطور بازی های کریپتویی رایگان را شروع کنیم؟

بسیاری از بازی های ارز دیجیتال رایگان هستند، مانند بازی‌ Coin Hunt World. اما برای شروع بسیاری از بازی های کریپتویی، باید مقداری ارز دیجیتال بخرید. اکثر بازی‌ها بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند، بنابراین برای بازی کردن آن‌ها باید مقداری اتر (ETH) بخرید. شما می‌توانید پول فیات (به‌عنوان مثال ریال یا دلار) خود را از طریق یک صرافی به ارز دیجیتال تبدیل کنید. صرافی‌های زیادی در دسترس هستند، بنابراین به راحتی می‌توانید مقداری ارز دیجیتال را تهیه کنید.

بازی‌های کریپتویی

هنگامی‌که اتریوم یا ارز دیجیتال دیگری که لازم است را تهیه کردید، باید آن را در یک کیف‌پول ارز دیجیتال ذخیره کنید تا امن بماند. همانند صرافی‌های ارز دیجیتال، انواع مختلفی از کیف‌پول‌ها نیز، برای ذخیره ارزهای دیجیتال وجود دارد. بعضی از بازی‌ها هم امکان پرداخت مستقیم درون برنامه‌ای دارند که متاسفانه برای ایرانی‌ها فرایندی آسان نیست.

آخرین قدم برای شروع، انتخاب بازی مورد نظرتان است!

معرفی انواع بازی های کریپتویی رایگان

بازی های ارز دیجیتالی، هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و قرار دادن آنها در دسته‌بندی‌های مختلف دشوار است. با این حال، در ادامه چند مثال برای شما می‌زنیم تا حساب کار دستتان بیاید:

  1. بازی های کلکسیونی ارز دیجیتال

بازی های کلکسیونی در قلب بلاک‌چین و دنیای بازی های بلاک‌چینی قرار گرفته‌اند. کریپتو کیتیز (CryptoKitties) شناخته‌شده‌ترین بازی در این سبک است. در این بازی، بازیکنان در دنیایی مجازی، حیوانات دیجیتالی را پرورش و تمرین می‌دهند، جمع‌آوری می‌کنند و حتی معامله آن‌ها نیز امکان‌پذیر است. این بازی قطعا شما را به یاد بازی Pokemon می‌اندازد.

  1. بازی های نقش‌آفرینی کریپتو (RPGها)

در این بازی‌ها، بازیکنان به‌طور مستقیم کراکترها را کنترل می‌کنند، در حالی که درگیر نبردهای آنلاین (real-time combat) نیز می‌شوند. گیم‌پلی این بازی‌ها، دقیقا مشابه بازی های هک اند اسلش (hack-and-slash) یا شوتر (Shooter) است. با انجام این بازی‌ها می‌توانید NFTهای مختلف و مقادیر مختلفی ارز دیجیتال دریافت کنید. در حال حاضر بازی های بلا‌ک‌چینی زیادی در سبک RPG ساخته نشده است.

  1. بازی های جهان باز کریپتویی (Open World)

بازی های کریپتویی جهان‌باز، جهان‌های قابل کاوشی هستند که با دارایی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال ساخته شده‌اند. در این بازی‌ها، می‌توانید قطعه‌ای زمین را با پول واقعی خریداری کنید و زمین خود را با افراد، ساختمان‌ها، گیاهان و دیگر آیتم‌ها شخصی‌سازی کنید. حتی می توانید زمین خود را با پول واقعی به دیگران بفروشید. این سبک چیزی مشابه سری بازی های GTA است.

یکی از محبوب‌ترین بازی های حال حاضر دنیای کریپتو نیز، یعنی بازی سندباکس گیم (TheSandboxGame) در این سبک عرضه شده است.

در مقایسه با بازی های ویدئویی سنتی، ایده بازی های کریپتویی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. تصور کنید برای انجام کاری که از آن لذت می‌برید و پیش از این فقط برای گذران وقت آن را انجام می‌دادید، دستمزد دریافت کنید! قطعا شگفت انگیز است!

این بازی‌ها، روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند و هیچکسی نمی‌خواهد یک سرگرمی پر سود را که ممکن است شما را پولدار کند از دست بدهد.

بنابراین، قصد داریم تا در ادامه این مقاله، نگاهی گذرا داشته باشیم به پردرآمدترین و بهترین بازی های ارز دیجیتال رایگان و پولی:

بازی آکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

آکسی اینفینیتی یک بازی تجاری و جنگی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد موجوداتی به نام آکسی (کاراکتر‌هایی برگرفته از axolotl) را جمع‌آوری کنند، پرورش دهند و با آن‌ها بجنگند. بازیکنان این موجودات دیجیتالی را به‌صورت NFT نگهداری و معامله می‌کنند. بازیکنان جدید، برای شروع بازی، به حداقل 3 آکسی احتیاج دارند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بازی اکسی چیست

بازی آکسی اینفینیتی

 

بازی کریپتویی الیس (My Neighbor Alice)

بازی کریپتویی الیس، یک بازی چند نفره (Multiplayer) است که در آن بازیکنان زمین‌های مجازی مختص خود را می‌سازند و با همسایگان خود تعامل می‌کنند، فعالیت‌های روزانه‌ای هیجان انگیز انجام می‌دهند و در نهایت پاداش‌هایی دریافت می‌کنند. فعالیت‌ها، ماموریت‌های مشترک و مسابقات، جوایز ارزشمندی را به همراه دارد و موقعیت بازیکنان را در بازی ارتقا می‌دهد.

بازی ارز دیجیتال آلیس

بازی گادز آنچیند (Gods Unchained)

بازی گادز آنچیند چگونه کار می‌کند؟ این بازی بسیار شبیه به سایر بازی های استراتژی آنلاین است، با ارز رایج خاص خود مانند ‘Gold’ یا ‘Credit’. با این حال، برای بازی کردن، مجبورید پول فیات خود را بدهید و ارز رایج بازی را دریافت کنید، که آن‌هم ظاهرا برای بهبود تجربه بازی است.

بازی گادز آنچیند

بازی اسپلینتر لند (Splinter Land)

در حال حاضر، پرطرفدارترین بازی NFT اسپلینتر لند است. یک بازی کارتی که اکنون بیش از 280000 کاربر فعال روزانه دارد. مانند سایر بازی های NFT، اسپلینترلند نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها با بازی کردن آن، NFT و ارز دیجیتال به دست آورند.

بازی اسپلینترلند

بازی اینفینیت فلیت (Infinite Fleet)

اینفینیت فلیت یک بازی استراتژیک، اپیک، علمی تخیلی و چند نفره آنلاین است. در این بازی، در کهکشانی عظیم به ماجراجویی خواهید پرداخت و تمام روایت داستان در اختیار شماست! بازیکن‌ها!

بازی اینفینیت فلیت

بازی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)

کریپتو کیتیز یک بازی بلاک‌چینی بر بستر اتریوم است که توسط استودیوی کانادایی Dapper Labs ساخته شده است. این بازی به بازیکنان امکان خرید، جمع‌آوری، پرورش و فروش گربه‌هایی مجازی را می‌دهد. این بازی یکی از اولین تلاش‌ها برای آوردن سرگرمی و بازی به دنیای بلاک‌چین بوده است.

بازی کریپتو کیتیز

بازی سندباکس (The Sandbox Game)

سندباکس یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان می‌توانند بازی خود را در بلاک‌چین اتریوم بسازند، داشته باشند و از آن‌ها کسب درآمد کنند. سندباکس یکی از بهترین و پیشروترین بازی های کریپتویی به‌شمار می‌رود. این یکی را اصلا از قلم نیاندازید!

بازی سندباکس

بازی ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم نیز، یک بازی جنگی فانتزی جهان‌باز است، که بر بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. بازی تلفیقی از یک بازی اکتشافی جهان‌باز و سبک نبرد PVP است. بازیکنان می‌توانند وقت خود را صرف کاوش در دنیای بازی کنند یا تیمی از جانوران قدرتمند را بسازند.

بازی ایلوویوم

بازی تیتان آرنا (Thetan Arena)

تیتان آرنا، یک بازی الکترونیکی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که هنوز به‌طور کامل عرضه نشده است. شما می‌توانید گروهی از دوستان خود را جمع کنید، یک تیم تشکیل دهید، با دیگران مبارزه کنید و تنها به‌واسطه مهارت‌های خود درآمد کسب کنید. این بازی را اکنون می‌توانید به صورت رایگان بازی کنید!

بازی تتان آرنا

بازی مگا کریپتو پلیس (MegaCryptoPolis3D)

مگا کریپتو پلیس، یک بازی غیرمتمرکز در سبک شهرسازی است که بر بستر قراردادهای هوشمند بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود و می‌توانید آن را در هر مرورگر یا دستگاه تلفن همراه با استفاده از اپلیکیشن‌هایی خاص، بازی کنید. هر ساختمان در این بازی یک توکن دیجیتال است که حق مالکیت آن در زنجیره بلوک تأیید می‌شود.

بازی مگا کریپتو پلیس

بازی کریپتو کار (Crypto Cars World)

کریپتوکارز یک بازی است که در آن بازیکنان می‌توانند NFT‌های مربوط به ماشین‌ها را جمع‌آوری کنند، تزئین کنند و یا ارتقا دهند. بازی کریپتو کارز از استاندارد BEP-721 برای ایجاد توکن‌های NFT خود استفاده می‌کند. این قابلیت، به بازیکنان کمک می‌کند تا بتوانند NFTهای خود را در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس، مدیریت کنند.

بازی کریپتو کارز

 

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

مزایا و معایب بازی‌های کریپتویی

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده باشید قطعا می توانید بسیاری از مزایای بازی های کریپتویی را حدس بزنید. در اینجا چند نمونه از مزایای کریپتوگیم را به صورت موردی برای شما شرح می دهیم:

مزایای کریپتوگیم

در حین بازی کسب درآمد کنید: می‌توانید بازی‌هایی را که دوست دارید انجام دهید و در حین انجام آن کسب درآمد کنید، چه کسی می‌تواند این ایده را دوست نداشته باشد؟ این یک راه قانونی برای کسب درآمد غیرفعال با کریپتو است.

عصر جدیدی در بازی: ما در حال حاضر شاهد بازی های رمزنگاری P2E هستیم که به ایجاد روندهای جدید در عرصه بازی های گسترده‌تر کمک می‌کند. همراه با فناوری هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، بازی های P2E می توانند راه را برای بسیاری از پروژه‌های بزرگ با رویکردهای منحصر به فرد هموار کنند.

پاداش برای بازیکنان و توسعه دهندگان: این یکی دیگر از نکات مهم است که باعث رشد بازی‌های رمزنگاری شده است. مدل P2E این بازی‌ها نه تنها به بازیکنان انگیزه مالی می‌دهد، بلکه توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا منابع درآمد خود را با رشد اکوسیستم P2E گسترش دهند.

پذیرش بلاک چین و کریپتو را تشویق می‌کند: بازی‌های رمزنگاری یکی از برجسته‌ترین چهره‌های صنعت گسترده تر بلاک چین و کریپتو بوده است. این بازی‌ها به دلیل محبوبیت روزافزون خود، اساساً به پذیرش فناوری بلاک چین و رمزنگاری می‌افزایند.

معایب کریپتوگیم

مانند همه چیزهای زندگی، بازی‌های رمزنگاری P2E نیز با وجود تمام ویژگی‌های مثبت، دارای معایب خاصی هستند. بعضی از این معایب به شرح زیر هستند:

مانع ورود بالا: اکثر بازی‌های رمزنگاری محبوب P2E دارای موانع نسبتاً بالایی برای ورود هستند. به عنوان مثال، Axie Infinity، بازیکنان را ملزم می‌کند که حداقل سه Axie NFT برای شروع بخرند. خوب است بدانید که قیمت هر Axie به 340 دلار رسیده است!

خطرات امنیتی: در غیاب اقدامات امنیتی کافی، ممکن است به طرق مختلف درآمد خود را از بازی های P2E از دست بدهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به اشتباه توکن‌های خود را برای گیرندگان ناخواسته ارسال کنید، قربانی یک کلاهبرداری یا از دست دادن سرمایه شوید.

کیفیت بازی‌ها: از امروز، بیشتر بازی‌های P2E NFT و metaverse دقیقاً با بازی‌های مرسوم رایج همتراز نیستند هم از نظر کیفیت و هم از نظر سطح تعامل. گفته می‌شود، بازی‌های کریپتو به طور کلی با گذشت زمان در حال بهبود هستند و احتمالاً مشکلات کیفیت به زودی به گذشته تبدیل خواهد شد.

احتمال ضرر: مانند همه سرمایه‌گذاری‌ها، هیچ تضمینی وجود ندارد که پولی که در بازی‌های P2E سرمایه‌گذاری می‌کنید برای شما سود به همراه داشته باشد. بازی‌های کازینو (یا سایر بازی‌های شانسی) به‌ویژه در این زمینه خطرناک هستند، زیرا ممکن است بازیکنان به امید به دست آوردن سود بیشتر، بیشتر از آنچه باید هزینه کنند.

خطرات بازی‌های کریپتویی

متأسفانه برای گیمرهای کریپتو، در این مرحله خطرات زیادی در ارتباط با بازی‌های رمزنگاری و توکن‌ها وجود دارد. یکی از خطرات اصلی برای توکن‌های بازی کریپتو این است که در معرض پویایی عرضه و تقاضای مرتبط با محبوبیت بازی هستند. هنگامی که بازیکنان یک بازی را رها می‌کنند، تقاضا برای یک ارز درون بازی ممکن است کاملاً خشک شود و توکن‌های آن بی ارزش شود. از آنجایی که این بازی‌ها بسیار جدید هستند و قدرت ماندگاری آن‌ها هنوز ثابت نشده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که دارایی‌های آن‌ها در دوره‌های طولانی ارزشمند باقی بماند. همین مسئله باعث می‌شود که خطرات قابل توجهی نیز در ارتباط با نگهداری ارز درون بازی وجود داشته باشد.

نوسانات بازار می تواند مستقیماً بر ارزش دارایی های درون بازی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر انباری از Aurum (ارز درون بازی Crypto Raiders) را نگه داشته اید که قصد دارید از آن برای خرید آیتم های مجازی استفاده کنید، پس ارزش آن می تواند یک شبه به شدت کاهش یابد و قدرت خرید شما بسیار کمتر نسبت به قبل شود.

در نظر داشته باشید که مجرمان همیشه به دنبال سوء استفاده از گیمرهای بازی های کریپتویی از طریق هک و کلاهبرداری هستند. فقط به این دلیل که بلاک چین اساسی یک بازی امن است به این معنی نیست که موتور یا بازار آن امن است. کیف پول‌های دیجیتالی که توکن‌های بازی را ذخیره می‌کنند نیز ممکن است هک یا سوء استفاده شوند

در اوایل سال جاری، هکرها 617 میلیون دلار اتریوم و کوین USD (USDC) از کاربران بازی Axie Infinity سرقت کردند. Axie Infinity یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کریپتو است و قبل از هک، اوج کاربر فعال ماهانه با بیش از ۲.۷ میلیون بازیکن داشت. در ماه ژوئن، Sky Mavis، توسعه‌دهنده Axie Infinity گفت که تنها حدود یک سوم رمزارزهایی را که کاربرانش در هک از دست داده‌اند، بازپرداخت می‌کند. Axie Infinity  یکی از محبوب ترین بازی برای کسب درآمد است.

آیا توکن‌های بازی کریپتو سرمایه گذاری خوبی هستند؟

مانند هر دارایی دیگری، سودآوری از سکه‌های بازی کریپتو به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعدادی از آنها عبارتند از: استراتژی های سرمایه گذاری، ریسک پذیری، شرایط بازار، کیفیت پروژه ای که در آن سرمایه گذاری می‌کنید و مواردی از این قبیل. به طور کلی، پروژه‌های امیدوارکننده مانند مواردی که در بالا ذکر کردیم ممکن است در درازمدت بازدهی سالمی داشته باشند. با این اوصاف، توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری در هر کوین بازی کریپتویی (یا هر دارایی دیجیتال دیگر) تحقیق کنید و شرایط حاکم بر بازار را در نظر بگیرید.

آینده بازی‌ های کریپتویی رایگان چه خواهد بود؟

بازی های که ارز دیجیتال میدهند آمده‌اند که بمانند و قطعا تصوری که از بازی های ویدئویی داشتیم را تغییر خواهند داد. چیزی که بلاک‌چین به بازی های ویدئویی بخشیده، امکان داشتن یک بازار اقتصادی کوچک است. این موهبت بلاک‌چین، به بازیکنان امکان داده تا به طرز شگفت‌انگیزی بتوانند هرچیز دیجیتالی موجود در بازی‌ها را معامله کنند. با پیشرفت هرچه بیشتر بازی های کریپتویی، بازیکنان بیشتری جذب این ژانر خواهند شد. بلاک‌چین، شانس زیادی برای بدل شدن به آینده بازی های ویدئویی را دارد و هیچکس نمی‌خواهد از این قطار پرسرعت جا بماند!

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


10 دیدگاه