بیش از 35% از خریداران ارز دیجیتال تحت تأثیر ایلان ماسک هستند
ارز دیجیتال

بیش از 35% از خریداران ارز دیجیتال تحت تأثیر ایلان ماسک هستند

حواشی بازار ارز دیجیتال چیست و چرا باید به آن‌ها توجه کنیم؟ این یک اتفاق غم انگیز اما واقعی است که گاهی می‌بینیم تمامی تحلیل‌های تکنیکال ما صحیح و دقیق هستند ولی در عمل، بازار ارز دیجیتال رفتار دیگری از خود نشان می‌دهد. چه عاملی باعث می‌شود تیر ما خطا برود؟

حواشی بازار و توجه به اخبار روز، یکی از محورهای اساسی خرید و فروش در ارز دیجیتال است که تأثیر مستقیمی بر رفتار خریداران و فروشندگان دارند و در نتیجه، بیش از هر عامل دیگری جریان عرضه و تقاضا در بازار ارز دیجیتال را تحت کنترل خود دارند. بنابراین باید افزونه اخبار حوزه ارز دیجیتال را به تمامی خط کش‌هایی که در تحلیلمان استفاده می‌کنیم، بیفزاییم.

منبع اطلاعاتی خریداران ارز دیجیتال چیست و از چه شخصیتی تأثیر می‌گیرند؟

به تازگی یک پورتال آنلاین کازینو موسوم به GamblersPick در یک نظرسنجی از 1000 سرمایه گذار آمریکایی در مورد مقدار دارایی ارز دیجیتال آن‌ها، نحوه چیدن ارز دیجیتال در سبد سهام و کارهایی که برای حفظ سرمایه خود انجام می‌دهند، سؤالاتی مطرح کرده است. نتایج این نظرسنجی تا حدودی عجیب اما روشنگر است.

بر اساس نتایج نظرسنجی:

  • پورتال آنلاین GamblersPick، بیش از یک سوم افراد شرکت کننده در این نظر سنجی، بیشتر اطلاعات خود را از سایت Reddit دریافت می‌کنند.
  • 35٪ از رأی دهندگان تأثیر مستقیم ایلان ماسک بر تصمیمات خرید ارز دیجیتال آنها را تأیید کردند.

ارز دیجیتال و مردم شناسی

بر اساس نتایج این نظرسنجی، به طور متوسط، آمریکایی ها ​​دارای 1707 دلار ارز دیجیتال هستند. جنسیت و سن از عامل مهمی هستند که تعیین می کنند که چه مقدار سرمایه، تحت چه شرایطی وارد بازار ارز دیجیتال می‌شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

چرا بازار ارز دیجیتال بسیار هیجانی است؟

بر طبق این نظرسنجی 37 درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در مواقع اضطراری نیز به اندوخته دیجیتال خود ناخنک نمی زنند، این در حالیست که 51 درصد از جامعه آماری برای پرداخت هزینه‌های تفریحی یا لاکچری خود، به نقد کردن اندوخته دیجیتال خود اقدام می‌کنند.

دارایی دیجیتال بیش از 11 درصد از جامعه آماری، از روش‌های زیر تأمین شده است:

  • حساب پس اندازی که برای موارد اضطراری کنار گذاشته شده است،
  • صرف نظر کردن از خریدی که می تواند نقش پررنگی در بهبود زندگی سرمایه‌گذار ایفا کند.

در نتیجه می‌توان گفت که اگر بازار طبق خواسته این افراد که اندوخته ضروری خود را در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پیش نرود، ممکن است دست به اقدامات هیجانی بزنند.

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از چه گروه‌های سنی هستند؟

نتایج این آمار، برخی تفاوت های نسلی میان  سرمایه گذاران را برجسته کرد. به طور میانگین، میزان دارایی گروه‌های سنی میانسال و کهنسال، 57 الی 75 ساله ، همچنین 56 الی 41 سال، معادل 1,954 دلار و گروه سنی نوجوان و جوان 7 الی 24 ساله‌ها 1,201 دلار در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که رفتار گروه‌های سنی مختلف برای حفظ سرمایه خود در ارز دیجیتال چگونه بوده و آن‌ها از چه ترازهایی استفاده کرده‌اند.

در گروه‌ سنی میانسال و کهنسال، تعداد بسیار اندکی، برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال زیر بار بدهی رفته‌اند، در حالی که در گروه سنی 56 الی 41 سال، بسیاری از رأی دهندگان از پس انداز بازنشستگی خود صرفنظر کرده و تقریباً یک نفر از هر شش نفر برای افزایش دارایی ارز دیجیتال خود، از خرید با کارت اعتباری صرفنظر کرده است.

گروه سنی میانسال و کهنسال به عنوان نسلی که بالاترین آستانه فروش را داشت، ظاهر شدند و گزارش دادند که تنها افزایش 65 درصدی قیمت بیت کوین (BTC) می‌تواند باعث ورود ان‌ها به پوزیشن فروش شود، در حالی که گروه سنی 56 الی 41 سال گزارش دادند که در صورت افزایش 58 درصدی بیت کوین خود را نقد می کنند.

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از چه جنسیتی هستند؟

همچنین مردان به طور متوسط دارای ​​1940 دلار  ارز دیجیتال هستند که این میزان در مقایسه با دارایی دیجیتال زنان، 565 دلار بیشتر است.

شکاف جنسیتی سرمایه گذاران، همچنین در مورد آرزوهای آینده در مورد ارز دیجیتال نیز منعکس می‌شود زیرا در سال آینده مردان قصد دارند به طور متوسط ​​1،988 دلار دیگر (878 دلار بیشتر از زنان) سرمایه گذاری کنند.

با توجه به نتایج ، جنسیت نیز نقش مهمی در مدیریت پورتفولیوهای ارز دیجیتال دارد ، زیرا 14 درصد از زنان در مقابل 9 درصد از مردان حاضر بودند پرداخت صورتحساب‌های خود را به تعویق بیندازند و پول حاصل را در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال راهی برای جلوگیری از تورم

بر اساس این نظرسنجی، پاسخ دهندگان قصد دارند رمز ارز خود را به طور متوسط ​​به مدت 5 سال نگه دارند؛ زیرا 24 درصد از جامعه آماری بازدهی قوی اخیر را تجربه کرده اند و 21 درصد گزارش کرده اند که آن را راهی برای جلوگیری از تورم می دانند.

سرمایه گذاری در رمزنگاری به عنوان دلیل احتمالی بدهی برخی از آمریکایی ها به کارت اعتباری مطرح شد، زیرا تقریباً از هر چهار شرکت کننده یک نفر رمز ارز را با کارت اعتباری خریداری کرده است و 21٪ گزارش داده اند که برای افزایش بدهی مصرف کننده در آینده، به منظور افزایش سرمایه گذاری خود برنامه ریزی کرده اند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: روانشناسی ارز دیجیتال

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه