آموزش معامله اسپات در کوینکس (صفر تا صد)
ارز دیجیتال

آموزش معامله اسپات در کوینکس (صفر تا صد)

صرافی کوینکس با 333 ارز دیجیتال، یکی از پر ارزترین صرافی هاست. شما با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی می توانید بیشتر توکن های معتبر و شناخته شده را به صورت اسپات یا فیوچرز خریداری کنید. در واقع، تنوع ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس، به روز بودن این صرافی، حجم معاملات روزانه بالا و در نتیجه، نقدشوندگی مناسب، می تواند دلیلی باشد برای ترجیح Coinex به بسیاری از صرافی های داخلی. در این مطلب از سری مقالات آموزش ارز دیجیتال دنیای ترید، معاملات اسپات در کوینکس فارسی را به صورت تصویری و گام به گام توضیح می دهیم.

نکات مهم پیش از معامله اسپات در کوینکس

قبل از انجام یک معامله اسپات در صرافی کوینکس، به چند نکته زیر توجه کنید. در واقع این نکات، پیش نیاز ترید در هر صرافی خارجی مانند کوینکس به شمار می رود.

 

در این آموزش، فرض شده که شما قبلاً این سه مرحله را انجام داده، موجودی کیف پولتان را با تتر شارژ کرده اید و اکنون قصد دارید در صرافی کوینکس ارزی را به روش اسپات خرید و فروش کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: تفاوت سیگنال اسپات و فیوچرز چیست؟

نکته آخر اینکه، در صرافی ها، ارزهای دیجیتال به صورت جفت ارز معامله می شوند. به طور مثال اگر شما بخواهید بیت کوین خرید و فروش کنید، این معامله به صورت جفت ارز بیت کوین به تتر (BTC/USDT) انجام می شود.

مفهوم جفت ارز (pairs) در ارز دیجیتال

در نتیجه، برای خرید بیت کوین، شما باید مقدار معادل آن تتر (USDT) پرداخت کنید و پس از فروش بیت کوین، به حساب شما در کیف پول صرافی، معادل آن تتر واریز می شود. در بیشتر صرافی ها، شما می توانید به غیر از تتر، با ارزهای اصلی، مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) نیز خرید و فروش کنید.

بنابراین باید پیش از انجام هر معامله ای، از صرافی ایرانی تتر خریداری کرده و به آدرس کیف پول خود در صرافی کوینکس ارسال کنید.

ورود به بخش اسپات در صرافی کوینکس

برای ورود به صفحه معاملات اسپات در صرافی کوینکس، مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا فیلتر شکن خود را روشن و به سایت رسمی کوینکس مراجعه کنید.
  • در مرحله بعدی وارد حساب کاربری خود شده و زبان سایت را فارسی کنید.

 

نحوه ورود به حساب کاربری در کوینکس

 

 

  • از گزینه های بالا، "معامله" را انتخاب و سپس در کادر جستجو، ارز مورد نظر را وارد کنید.

 

آموزش معامله اسپات در صرافی کوینکس فارسی

 

آشنایی با صفحه معاملات اسپات در کوینکس فارسی

صفحه معاملات  اسپات در صرافی Coinex  فارسی دارای بخش های زیر است: (برای بزرگنمایی تصویر، روی آن راست کلیک کرده و گزینه open image in new" tab" را انتخاب کنید.)

آشنایی با صفحه معاملات اسپات در کوینکس فارسی

 

  1. قسمت آدرس سایت (در وارد کردن آدرس دقت کنید.)
  2. قسمت زبان (فارسی را انتخاب کنید.)
  3. کادر جستجوی جفت ارز . زیر این کادر لیست ارزهای دیجیتال وجود دارد.
  4. نمودار جفت ارز که پس از جستجو ارز، ظاهر می شود.
  5. قسمت «ثبت سفارش» شامل بخش «خرید» و «فروش»
  6. «اردر بوک» یا «دفترچه سفارشات» شامل لیست قیمت های پیشنهادی خریداران (لیست پایین ) و فروشندگان (لیست بالا)

 

آشنایی با انواع معاملات اسپات در Coinex فارسی

شما می توانید در صرافی کوینکس، به دو روش یک معامله خرید یا فروش به صورت اسپات را به ثبت برسانید:

  • اسپات به روش سفارش گذاری (market maker)
  • اسپات به روش سفارش برداری (market taker)

 

تفاوت سفارش گذار و سفارش بردار در این است که شما به روش سفارش گذاری، سفارشی را به سه شرط زیر ثبت می کنید:

  • تا زمان معین 
  • به مقدار معین
  • در قیمت معین

 

مقایسه سفارش گذار (market maker) و سفارش بردار (market taker)

به طور مثال، شما تعیین می کنید که اگر قیمت بیت کوین به 33 هزار دلار رسید، 0.5 واحد بیت کوین برای شما خریداری شود و یا به فروش برسد. بدین ترتیب در صورتیکه بیت کوین به سطح قیمت تعیین شده، رسید، سفارش خرید یا فروش شما اجرا می شود.

اما در حالت سفارش بردار، تریدر به قیمت بازار معامله انجام می دهد و سفارش وی در لحظه اجرا می شود: بازار بهترین قیمت برای معامله خرید یا فروش را در اختیار تریدر قرار می دهد و سفارش بلافاصله اجرا می شود.

 

در حالت سفارش گذار، تریدر به میزان 20 درصد ، کمتر از حالت سفارش بردار کارمزد پرداخت می کند. شما می توانید با نگه داشتن موس روی "نرخ کارمزد" از میزان کارمزد برای سفارش گذار و سفارش بردار مطلع شوید. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع کارمزد سفارش گذار و سفارش بردار یکسان است.

مشاهده کارمزد سفارش در ترید اسپات -کوینکس فارسی

 

 

 

حال که با مفهوم سفارش گذار و سفارش بردار آشنا شدید، می توانید با توجه به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنید.

معامله اسپات به روش سفارش بردار در کوینکس فارسی

ساده ترین و سریعترین راه برای انجام ترید اسپات، روش سفارش بردار است. شما می توانید به دو روش یک سفارش taker را ثبت کنید.

  • قیمت بازار
  • استاپ - قیمت بازار

 

در این روش، شما در بخش " قیمت بازار" معامله می کنید. صرافی بهترین قیمت طرف مقابل را در اختیار شما قرار می دهد و دیگر لازم نیست خود از اردر بوک قیمت را انتخاب کنید. در ادامه هر یک از این دو روش توضیح داده می شود.

معامله اسپات در کوینکس فارسی: بخش «قیمت بازار»

 در این روش شما فقط حجم را وارد و سفارش خود را ثبت می کنید.

به طور مثال برای فروش ارز تزوس به قیمت بازار مراحل زیر را طی کنید.

  • سه مرحله اول را که در بخش « ورود به معاملات اسپات در صرافی کوینکس» توضیح داده شد، طی کنید.
  • در صفحه معاملات اسپات، جفت ارز مورد نظر خود را در کادر جستجو، وارد کنید . همچنین می توانید فقط نام ارز را وارد کنی که در آنصورت به طور اتوماتیک، صفحه سفارش ارز در مقابل تتر باز می شود. (در این مثال تزوس به تتر (xtz/usdt) را وارد می کنیم. شما می توانید ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. )
  • در بخش «ثبت سفارش»، معاملات اسپات را انتخاب و روی قیمت بازار تنظیم کنید.
  • اکنون می توانید با جابجا کردن تاگل تنظیم مقدار، تعیین کنید که قصد دارید چند درصد از موجودی تزوس خود را به تتر تبدیل کنید.
  • در آخر کلید فروش را بزنید.

 

مثال برای معاملات اسپات در کوینکس فارسی

معامله اسپات در کوینکس فارسی: بخش « استاپ- قیمت بازار»

با انتخاب بخش "استاپ – قیمت بازار" معاملات اسپات صرافی کوینکس، شما تعیین می کنید که اگر قیمت به سطح خاصی رسید، سفارش شما به قیمت بازار فعال شود. به طور مثال با رسیدن تزوس به سطح 4 تتر، شما تعیین می کنید که مقدار خاصی از ارز تزوس شما به بهترین قیمت در بازار فروخته شود. با استفاده از این ویژگی، وقتی از حرکت قیمت در بازار خبر ندارید، می توانید سیو سود کنید.

در این بخش فقط لازم است که قیمت استاپ را تعیین کنید.

مثال برای معاملات اسپات در کوینکس فارسی

 

معامله اسپات به روش سفارش گذار در کوینکس فارسی

معامله به روش سفارش گذار (maker) بسیار آسان است و با این روش، کارمزد کمتری نسبت به سفارش برداران پرداخت کنید. شما می توانید به دو روش یک سفارش maker را ثبت کنید.

  • قیمت دلخواه
  • استاپ- قیمت دلخواه

 

در ادامه نحوه تنظیمات گزینه های این روش توضیح داده می شود.

مطالعه مقاله تحلیل تزوس پیشنهاد میشود.

معامله اسپات در Coinex  فارسی : بخش «قیمت دلخواه»

این قسمت از چند بخش تشکیل شده است:

  1. مکانیزم مؤثر (در بخش بعدی توضیح داده شده)
  2. در دسترس: موجودی تتر کیف پول شما را نشان می دهد. اگر این موجودی کم یا صفر باشد، نمی توانید ثبت سفارش انجام دهید.
  3. قیمت خرید (فروش): قیمت دلخواه شماست که باید با توجه به شرایط بازار انتخاب کنید. شما می توانید یک قیمت از اردر بوک انتخاب کنید و یا اینکه خود به صورت دستی قیمتی را وارد کنید.
  4. مقدار خرید (فروش): حجم مورد نظر را نشان می دهد. شما می توانید به طور دستی حجمی را وارد کنید و یا با راست و چپ کشیدن ابزار، بدرصدی از موجودی خود را برای معامله انتخاب کنید.
  5. حداقل بخرید (بفروشید): اگر حجم سفارش شما کمتر از حداقل حجم مجاز باشد، این گزینه به صورت قرمز نشان داده می شود. به طور مثال برای ارز تزوس حداقل مقدار 0.5 واحد است. یعنی سفارشات زیر 0.5 واحد ثبت نمی شوند.
  6. ابزار تعیین مقدار : با کشیدن این ابزار به راست و چپ، درصدی از موجودی حساب شما، برای انجام معامله تعیین می شود.
  7. کلید اجرای سفارش
  8. نرخ کارمزد: حتما به این بخش توجه کنید. زیرا در بسیاری از ارزها سفارش گذار و سفارش بردار کارمزد یکسانی پرداخت می کنند.

معاملات اسپات در کوینکس فارسی

در مثال بالا، موجودی تتر برای خریداری تزوس کافی نیست. برای فروش تزوس. قیمت 3.0136 تتر را انتخاب کردیم.

 یعنی هر زمان که قیمت تزوس به 3.0136 تتر رسید، کل موجودی تزوس فروخته شود.

با زدن دکمه فروش، سفارش ما انجام می شود.

 

معاملات اسپات در کوینکس فارسی

تنظیمات بخش مکانیزم در معاملات اسپات کوینکس فارسی- قیمت دلخواه

وقتی شما سفارشی را ثبت می کنید، ماشین انطباق صرافی شروع به جستجو برای انطباق قیمت مورد نظر شما با سفارش های موجود در بازار می کند. صرافی سفارش خرید و فروش را در صف قرار و به نوبت انطباق می دهد. هر زمان که سفارشی به قیمت تعیین شده شما پیدا شد، معامله انجام می شود.

برای روشن شدن موضوع به این مثال توجه کنید: شما قصد دارید معامله فروش 16 واحد ارز تزوس به قیمت 3.01 تتر را ثبت کنید. اگر بر فرض 8 واحد تزوس به قیمت 3.01 تتر، برای فروش ثبت شده باشد، نیمی از معامله شما اجرا می شود. حال صرافی برای 8 واحد باقیمانده، 4 گزینه در بخش مکانیزم در اختیار شما قرار می دهد. شما قبل از زدن دکمه ثبت سفارش می توانید یکی از این 4 حالت موجود در بخش مکانیزم را انتخاب کنید.

معاملات اسپات در کوینکس فارسی - قیمت دلخواه-مکانیزم مؤثر

  • همیشه معتبر : این گزینه بطور پیشفرض فعال است. یعنی حجم تعیین شده تا انتها خریداری می شود. صرافی هر تعداد تراکنش که لازم باشد انجام می دهد تا 16 واحد ارز تزوس، بصورت تمام و کمال در قیمت تعیین شده خریداری شود.
  • فوری یا لغو: با انتخاب این گزینه، صرافی اولین مورد منطبق با سفارش شما را اجرا می کند و حجم باقیمانده لغو می شود. به طور مثال اگر یک سفارش فروش تزوس به مقدار 8 واحد در قیمت 3.01 تتر ثبت شده باشد، این 8 تزوس خریداری و بقیه سفارش شما لغو می شود.
  • همه اجرا می شود یا لغو می شود: یا حجم تعیین شده از سوی شما به صورت کامل در یک تراکنش معامله می شود و یا معامله شما لغو می شود. به طور مثال 16 واحد تزوس در قیمت 3.01 تتر، یا در یک تراکنش خریداری می شود و یا اگر این حجم ثبت نشده باشد، معامله لغو می شود.
  • فقط سفارش گذار: این گزینه برای افرادی است که تمایل دارند کارمزد کمتری پرداخت کنند. بنابراین با انتخاب این گزینه، شما تصمیم می گیرید سفارشتان در آینده انجام شود. یعنی اگر بلافاصله سفارش شما با سفارش دیگری منطبق شود، صرافی سفارش شما را کنسل می کند.

بهتر است به تنظیمات این قسمت دست نزنید تا "همیشه معتبر" باقی بماند؛ زیرا سایر گزینه ها شانس انجام معامله را پایین می آورد.

معامله اسپات در Coinex فارسی : بخش «استاپ-قیمت دلخواه»

همانطور که مشاهده کردید، در بخش "قیمت دلخواه"، فقط امکان ثبت سفارش، در قیمتی خاص وجود دارد. اما در بخش "استاپ – قیمت دلخواه" شما تعیین می کنید که به طور مثال، اگر قیمت تزوس به 3.5 تتر رسید،  10 واحد سفارش خرید شما به قیمت 3.6 تتر فعال شود.  یا بر عکس، برخی تمایل دارند برای سفارشات اسپات خود، مانند حالت فیوچرز، استاپ لاس قرار دهند تا بتوانند براحتی آن را مدیریت کنند.

فرض کنید شما 16 واحد تزوس به ارزش 4 تتر خریداری کرده اید؛ به این امید که با رسیدن قیمت به 5 تتر، کسب سود کنید. اما پیش بینی شما اشتباه از کار درآمده و روند به جای صعودی نزولی شد. شما تعیین می کنید با رسیدن قیمت به سطح 3.5 تتر، سفارش فروش شما با قیمت 3.2 تتر وارد بازار شود. زیرا می خواهید زودتر ارز را بفروشید.

معاملات اسپات در کوینکس فارسی- «استاپ-قیمت دلخواه»

در بخش مکانیزم مؤثر دو پارامتر "همیشه معتبر" و "فوری یا لغو" وجود دارد که در قسمت "تنظیمات بخش مکانیزم" توضیح داده شد.

توجه داشته باشید که مثال های این مقاله برای فروش ارز دیجیتال تزوس (xtz) تهیه شده بود. تمامی قوانین برای خرید هر ارزی صدق می کند.

به زودی در این مقاله ویدیوی آموزش جامع معاملات اسپات در صرافی کوینکس قرار می گیرد.

و اما سخن پایانی

مراحل خرید ارز دیجیتال به صورت اسپات در صرافی کوینکس بسیار ساده است. اما به یاد داشته باشید همیشه وقت مناسبی برای خرید اسپات نیست. برای کسب سود از طریق معاملات اسپات، باید زمان مناسبی وارد بازار شوید. برای اطلاع بیشتر در مورد معاملات اسپات به مقاله "اسپات چیست" مراجعه فرمایید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه