صفر تا صد مهاجرت از طریق تریدری
ارز دیجیتال

صفر تا صد مهاجرت از طریق تریدری

«من تریدر هستم. آیا می‌توانم از طریق ترید مهاجرت کنم؟» این سوال افرادی است که ترید را به صورت جدی انجام می‌دهند و در جستجوی موقعیت‌های زندگی در کشورهای دیگر هستند.

مهاجرت برای اکثر افراد، به ویژه آنهایی که به دنبال دست یافتن به فرصت های بهتر و امکانات بیشتر هستند، جذابیت زیادی دارد. همانطور که در هر شغل یا حرفه ای به روش‌های پیشرفت و ترقی فکر می‌کنید، به عنوان یک تریدر نیز قطعاً تمایل دارید شغل خود را هم رده مشاغل دیگر ببینید و از مزایای آن از جمله امکان مهاجرت بهره‌مند شوید.

 

💡 مهاجرت از طریق تریدری در بازارهایی مانند فارکس پروسه‌ای است که ابتدا باید پیش‌نیازهای آن فراهم شود. یعنی شما باید طبق قوانین کشور پذیرنده، دستورالعمل‌های مورد نیاز را انجام دهید. در این مقاله به شما صفر تا صد مهاجرت از طریق تریدری را می‌گوییم که دید وسیع‌تری نسبت به ترید در فارکس و مهاجرت پیدا کنید.

 

بهترین روش های مهاجرت از طریق تریدری

مهم‌ترین انگیزه‌ی مهاجرپذیری کشورها این است که فرد مهاجر برای کشور میزبان مفید باشد و در ازای دریافت ویزا، به این کشور خدمت کند و ارزش افزوده به همراه داشته باشد. این ارزش افزوده می‌تواند علمی، اقتصادی، فرهنگی و یا هر چیز دیگر باشد.

اولین گام برای مهاجرت، انتخاب روش مهاجرت است. مهمترین روش‌های قانونی مهاجرت عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل؛
  • مهاجرت از طریق شغلی (جاب آفر (Job Offer)، خوداشتغالی (Self-Employment)، کارآفرینی (Entrepreneurship))؛
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛
  • مهاجرت از طریق ازدواج؛
  • مهاجرت از طریق تولد.

حال سؤال اینجاست: بهترین روش برای مهاجرت با استفاده از شغل تریدری چیست؟

با توجه به اینکه هدف شما به عنوان تریدر کسب ویزا و اقامت به واسطه‌ی شغلتان است، پس باید برنامه مهاجرت خود را در میان سه روش نخست جستجو کنید. برای هر روش، باید الزامات مشخص شده از طرف کشور میزبان را به دقت مطالعه کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تحلیل جفت ارز یورو دلار

ترید و مهاجرت از طریق تحصیل

اگر یک تریدر حرفه ای و کاربلد هستید و درآمد مناسبی دارید، می‌توانید به گزینه مهاجرت از این طریق فکر کنید. این روش اخذ اقامت مستقیم از طریق ترید به حساب نمی آید؛ اما در صورتی که به تحصیل در دانشگاه علاقه‌مند باشید، می‌توانید شرایط تحصیلی کشور میزبان را بررسی کنید و در یکی از رشته‌های مرتبط با بازارهای مالی اپلای کنید.

ترید در بازار فارکس نیازمند دانش تکنیکال و فاندامنتال است. اگر موفق شوید در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با حوزه‌های مالی تحصیل کنید و مدرک بگیرید، می‌توانید در کنار استیتمنت خود، رزومه‌ای کامل را نیز ثبت کنید. این رزومه برای ارائه به شرکت‌های مالی و شرکت‌های مرتبط با بازار سهام و بورس فوق العاده است.

 

💡 رشته‌هایی مانند اقتصاد، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و غیره به شما کمک می‌کند که پس از اخذ اقامت، حرفه‌ی تریدری را نیز دنبال کنید. در واقع باید رشته‌‌هایی را انتخاب کنید که توانایی و مهارت شما را در حوزه‌های تکنیکال، فاندامنتال و مدیریت ریسک افزایش دهند.

 

ترید و مهاجرت از طریق شغلی

روش دوم که مهاجرت از طریق شغلی است، آپشن‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید که همه روش‌ها را به شما توضیح دهیم.

ترید و مهاجرت از طریق شغل

اگر بخواهید تحت عنوان کاری یا شغلی و مرتبط با ترید رزومه خود را برای اخذ ویزا تکمیل کنید این سه گزینه مناسب نوع درخواست شما است:

  • جاب آفر
  • خوداشتغالی
  • کارآفرینی

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

مهاجرت از طریق جاب آفر ترید

جاب آفر یک پیشنهاد شغلی است که از سوی کارفرمای کشور میزبان ارائه می‌شود یا شما آن را درخواست می‌کنید. برای مهاجرت از طریق تریدری و دریافت ویزا به این سبک، باید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب کشور: ابتدا باید کشور مورد نظر برای مهاجرت را انتخاب کنید.
  • تحقیق در مورد کشور مورد نظر: اطلاعاتی درباره بازار کار مرتبط با ترید، قوانین تریدری، زبان، فرهنگ، و شرایط زندگی در آن کشور به دست آورید.
  • بررسی الزامات و مهارت‌ها: هر کشور الزامات خاصی برای ورود مهاجران دارد. باید بررسی کنید آیا مهارت ترید کردن یا تریدری در بازار کار آن کشور جذابیت دارد یا خیر؟ آیا برای این کار به تحصیلات خاصی نیاز است؟ مهارت‌‌هایی مانند زبان رسمی آن کشور یا زبان انگلیسی در چه سطحی مورد پذیرش است؟
  • جستجوی شغل: از وب‌سایت‌ها، منابع معتبر مرتبط با ترید و فارکس و پلتفرم‌های جاب آفر برای جستجوی فرصت‌های شغلی در کشور مورد نظر استفاده کنید. پلتفرم لینکدین (Linkedin) می‌تواند بهترین منبع برای یافتن فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی ترید باشد.
  • فراموش نکنید رزومه شما همیشه باید به روز باشد و به طور کامل مهارت‌های شما را پوشش دهد.
  • مصاحبه و انتخاب: اگر کارفرما به درخواست شما علاقه نشان دهد، ممکن است به شما پیشنهاد مصاحبه دهد. در صورت موفقیت در مصاحبه و انتخاب، به شما پیشنهاد کار داده می‌شود.
  • در صورت قبولی، توافق‌نامه و شرایط استخدام را با دقت مطالعه کرده و مطمئن شوید که شرایط برای شما قابل قبول است.
  • درخواست ویزا: پس از قبولی، باید ویزای کار یا ویزای مرتبط با وضعیت شغلی خود را درخواست دهید. مطالعه و اطلاع از نیازهای ویزا و مدارک مورد نیاز حائز اهمیت است.
  • پیش از مهاجرت به مراحل مربوط به سفر، میزان درآمد، هزینه‌های مسکن، بیمه، مالیات، قوانین شهروندی و جزئیات دیگر برای زندگی توجه کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی رایگان

جاب آفر مرتبط با تریدری و ترید در فارکس

تریدری و ترید در فارکس یک فعالیت آنلاین است که از لحاظ ابزار، نیاز به سرمایه‌گذاری مالی و دسترسی به اینترنت و پلتفرم معاملاتی دارد. بنابراین نوعی فعالیت فردی محسوب می‌شود. در این شغل، نیاز به حضور مستقیم کارفرما یا داشتن تیم به معنای عام وجود ندارد. به همین دلیل شاید نتوانید پیشنهاد شغلی دقیقا با این عنوان پیدا کنید اما امیدوار باشید.

 

💡 همیشه برای دنبال کردن اهداف خود امیدوار باشید. اگر قصد مهاجرت از طریق تریدری یا ترید در فارکس و بازارهای مالی را دارید، چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم. به دنبال جاب آفرهایی باشید که از سمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند بروکرها، بورس و یا شرکت‌های استخدام کننده تریدر منتشر می‌شوند. در عین حال، همواره به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود باشید.

 

کافی است در پلتفرم‌های کاریابی مانند لینکدین، یک جستجو انجام دهید. با توجه به کلید واژه و فیلتر مکان که شما تعیین کردید، لیستی از مشاغل مرتبط ظاهر می شود.

برخی از شرکت‌ها و کارگزاری هایی که در حوزه بازارهای مالی مانند بورس و فارکس فعالیت می‌کنند به دنبال جذب افرادی هستند که در دو زمینه برای آنها فعالیت کنند:

  • زمینه تحلیلی: اگر اطلاعات و مهارت کافی در خصوص تحلیل بازار فارکس و بازار سهام دارید، آفرهای مرتبط را در لیست درخواست‌های استخدام جستجو کنید. چنین شرکت‌هایی هم به تحلیل‌گر تکنیکال و هم فاندامنتال نیاز دارند. پس اگر دانشتان در این زمینه کافی نیست از حالا شروع به تقویت آن کنید.
  • زمینه ترید: سیاست درآمدزایی برخی از شرکت‌های ترید بر این است که تریدرهای حرفه ای را بر اساس استیتمنت (Statement) معاملاتی و آزمون ارزیابی کنند و پس از قبولی در آزمون ترید استخدام کنند. سود حاصل از معامله در چنین شرکت‌هایی طبعا مشارکتی و طبق قوانین شرکت است.

هر چند که در هر دو زمینه می‌توانید آنلاین تحلیل و ترید کنید اما شرکت‌های هستند که نیروهای خود را به حضور و فعالیت حضوری در شرکت ملزم می‌کنند.

مهاجرت از طریق تریدری و خوداشتغالی

خوداشتغالی به معنای انجام یک فعالیت اقتصادی به صورت فردی و بدون استخدام دیگران است. در این روش، فرد خود مسئول تصمیم‌گیری، اداره کسب و کار، و انجام کارها است. چنین فردی بدون وابستگی به یک کسب و کار بزرگتر یا سازمان به صورت مستقل درآمد‌زایی دارد.

برای دریافت ویزای کاری از طریق خوداشتغالی ممکن است فرد تخصص خود را در اختیار دیگران بگذارد. شما هم به عنوان یک تریدر باید جستجو کنید که در کشور میزبان چه نوع کسب و کاری مرتبط با ترید وجود دارد که به صورت مستقل بتوانید خدمات ارائه دهید.

 

💡 اگر قصد دارید صرفا از طریق ترید در فارکس به خوداشتغالی دست یابید، معمولا کشورهای مهاجرپذیر ترید به صورت شخصی را به خودی خود فعالیت اقتصادی نمی‌دانند؛ اما درآمد حاصل از ترید می‌تواند به عنوان تمکن مالی مورد پذیرش قرار گیرد. در این شرایط دارایی شما به اخذ ویزا کمک می‌کند.

 

مهاجرت از طریق تریدری و کارآفرینی

کارآفرینی به معنای ایجاد یک کسب و کار جدید به همراه ریسک‌پذیری و نوآوری است. کارآفرین تلاش می‌کند تا ایده‌های نوین را به عمل تبدیل کند و شرکتی را برپا کند.

کارآفرینی نسبت به خوداشتغالی معمولاً ریسک‌های بالاتری به همراه دارد. ایجاد یک کسب و کار جدید نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ، نوآوری، تحقیقات بازار، و مدیریت موفق است.

اگر بخواهید به عنوان کارآفرین در شغل تریدری فعالیت کنید برای شروع فعالیت به یک تیم نیاز دارید. ثبت شرکت مرتبط با ترید برای اخذ اقامت به میزان سرمایه شما، دانش و مهارت و وجود قوانین مورد پذیرش آن کشور بستگی دارد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: چگونه یک حساب دمو در فارکس باز کنیم؟

برای مهاجرت از طریق تریدری به دنبال چه شرکت‌هایی باشم؟

شاید وقتی صحبت از ترید در فارکس به میان می‌آید، تصور کنید تنها روش فعالیت در حوزه‌ی فارکس و بازارهای مالی ترید در بروکر یا کارگزاری‌ها است. اما حقیقت این است که شرکت‌های مرتبط با بازارهای مالی و فارکس در حوزه وسیع‌تری فعالیت می‌کنند.

برای مهاجرت از طریق ترید به دنبال چه شرکت‌هایی باشیم

برای تریدری که قصد مهاجرت دارد، جستجوی شرکت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بینش بهتری برای تصمیم گیری می‌دهد. این شرکت‌ها می‌توانند توسط شما ثبت شوند یا در آنها مشغول به کار شوید یا صرفاً در آنها سرمایه‌گذاری کنید.

بروکرها یا شرکت‌های کارگزاری

برخی از بروکرها برای تکمیل تیم‌ خود افراد مختلف در سراسر جهان را برای همکاری می‌پذیرند. داشتن مهارت زبان انگلیسی، تسلط به پلتفرمهای معاملاتی و داشتن یک رزومه قوی به پذیرش کمک می‌کند.

شرکت‌های مدیریت سرمایه (Asset Management Firms)

این شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند که مدیریت سرمایه خود را به آنها بسپارند و در بازارهای مختلف از جمله بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنند.

موسسات آموزشی فارکس (Forex Training Institutes)

این مؤسسات به تریدرهای تازه‌کار و حرفه‌ای آموزش‌های مختلف مرتبط با معاملات فارکس را ارائه می‌دهند.

شرکت‌های فناوری

  • توسعه‌دهندگان پلتفرم (Platform Developers): این شرکت‌ها نرم‌افزارها و پلتفرم‌های معاملاتی را توسعه می‌دهند که تریدرها از آنها برای انجام معاملات در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی استفاده می‌کنند.
  • شرکت‌های فناوری مالی (Fintech Companies): این شرکت‌ها به کمک فناوری‌های نوین به بهبود و ایجاد ابزارهای مالی برای تسهیل معاملات در بازار فارکس می‌پردازند.

شرکت‌های تحلیلی و پیش‌بینی (Analytical and Forecasting Companies)

در این شرکت‌ها تحلیل‌های مختلفی از بازارهای مالی اعم از تحلیل تکنیکال و بنیادی ارائه می‌شود و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا تصمیمات بهتری برای معاملات خود بگیرند.

شرکت‌های تأمین مالی (Financial Service Providers)

چنین شرکت‌هایی خدمات مالی مختلفی از جمله ارائه اعتبار و خدمات بانکی برای تریدرهای فارکس فراهم می‌کنند.

مناسب ترین کشورها برای مهاجرت از طریق ترید

احتمالا شما نیز هنگام فکر کردن به مهاجرت، اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌آید پول است. سول مهم: «کدام کشورها برای مهاجرت یک تریدر ارزان‌تر هستند؟»

قرار است شما پس از مهاجرت از کار و زندگی در کشوری دیگر لذت ببرید. پس قبل از هر چیزی قوانین مهاجرتی کشور یا کشورهایی را که در نظر دارید بررسی کنید.

مالیات را فراموش نکنید، چون ممکن است از دیدن قوانین مالیاتی در برخی از کشورها شوکه شوید. اگر صرفاً به عنوان یک تریدر قصد مهاجرت دارید، فراموش نکنید که درآمد شما ثابت نیست. بنابراین سعی کنید کشوری را برای اقامت انتخاب کنید که برای کار در فارکس و تریدری مالیات تعیین نکرده باشد یا مقدار آن اندک باشد.

دسترسی به اینترنت پرسرعت و کم هزینه آپشن دیگر برای تریدرها است. آیتم‌های مهم دیگر شامل هزینه مناسب زندگی، امنیت و نرخ پایین جرم، سطح خدمات درمانی و بهداشت، امکانات حمل و نقل و هر چیزی که فکر می‌کنید ممکن است پس از مهاجرت شما را با چالش مواجه کند، در نظر بگیرید.

 

💡 بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ترید در فارکس سوئیس، نیوزلند، موناکو، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، بلژیک، عمان، سنگاپور و مالزی هستند. 

 

یک بار دیگر تکرار می‌کنیم: حتما قوانین کشور مقصد را بخوانید و آن را با شرایط خود ارزیابی کنید تا گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

امکان مهاجرت برای ایرانی ها از طریق تریدری

ترید در فارکس و بازارهای سهام و بورس در سراسر دنیا رایج است و حتی با گسترده شدن اطلاعات در مورد بازار ارزهای دیجیتال به ندرت شخصی را می‌بینیم که حداقل اسم ترید را نشنیده باشد. پس جهانی بودن این حوزه می‌تواند هر کسی را برای مهاجرت ترغیب کند.

اگر از مهارت کافی در ترید برخوردار هستید و سرمایه مناسبی دارید هیچ محدودیتی برای مهاجرت از طریق تریدری ندارید. زیرا می توانید ساده ترین راه را که داشتن سرمایه کافی و تمکن مالی است، برای اخذ اقامت انتخاب کنید.

برخی از کشورها صرف داشتن سرمایه کافی (علاوه به شرایط عمومی مانند محدودیت سنی، وضعیت تأهل و ...) مجوز اقامت را صادر می‌کنند؛ اما برخی دیگر شما را به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک و یا سهام و غیره ملزم می‌کنند.

اگر قصد دارید در یک کارگزاری یا همان بروکر مشغول به کار شوید، باید بررسی کنید که آیا طبق قوانین رگولاتوری بروکر به ایرانی‌ها خدمات داده می‌شود یا خیر. یعنی همانطور که ممکن است برای انجام معاملات قوانین محدود کننده‌ای وجود داشته باشد، برای پذیرش نیروی کار به عنوان ایرانی نیز محدودیت قائل شوند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تحلیل طلا فارکس 

و اما سخن پایانی...

تا اینجا سعی کردیم هر نکته ای را که برای مهاجرت از طریق تریدری نیاز بود، به شما توضیح دهیم. اینکه بخواهید برای مهاجرت و اخذ ویزای اقامتی تصمیم گیری کنید یک پروسه چند مرحله ای است که باید همه جوانب آن بررسی شود.

سیاست‌های مهاجرتی هر کشور برای ارائه‌ی ویزا متفاوت است و آنچه که باعث پذیرش شما می‌شود، یک پرونده مهاجرتی کامل و جذاب است. داشتن شرایط عمومی مانند برخورداری از سطح قابل قبول مهارت زبان و همچنین سرمایه‌ی کافی نیز امری بدیهی است.

اگر قصد دارید به عنوان یک تریدر فعال در بازار فارکس مهاجرت کنید به گزینه های دیگر مانند راه اندازی شرکت و کسب و کارهای کوچک و متوسط چند ملیتی تریدری نیز فکر کنید. همچنین فراموش نکنید که پیش از همه این قدمها باید برای افزایش دانش و مهارت ترید خود مشتاق باشید و تلاش کنید، زیرا خلاقیت نیاز به یادگیری و کسب دانش دارد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه