بیت کوین نزولی، آلت کوین‌ها صعودی: چرا و چگونه؟
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین نزولی، آلت کوین‌ها صعودی: چرا و چگونه؟

در حالیکه توکن‌ ویجر (VGX)، ارز دیجیتال پرپچوال (PERP) و لونا (LUNA) با شتاب صعود می‌کنند، قیمت بیت کوین برای حفظ سطح حمایتی 38 هزار دلار در حال تقلاست.

حتی در حالی که حرکت بیت کوین در حال سقوط است و گاوها برای حفظ سطح 38,000 دلار تقلا می‌کنند، سه رمز ارز VGX ، LUNA و PERP سودهای دو رقمی برای توکندارانشان به ارمغان آوردند.

حرکت هفته گذشته بیت کوین تقریباً کمرنگ شده است. قیمت (BTC) بار دیگر زیر سطح 39،000 دلار است و خرس ها و گاوها در نبردی داغ برای تسلط بر بازار در جدالند.

به گزارش دنیای ترید، اطلاعات منبع خبری سایت کوین تلگراف و منبع آماری سایت تریدینگ ویوو، حاکی از ایجاد یک تزلزل در قیمت بیت کوین هستند. این در حالیست که چندی است بازار آلت‌کوین‌ها روی دور صعودی افتاده است.

چندین آلت کوین مانند توکن ویجر (VGX) ، ارز دیجیتال پرپچوال (PERP) و لونا ( (LUNA، توکن اکوسیستم Terra، سودهای دو رقمی نصیب دارندگان این رمز ارزها کرده‌اند.

7 سکه برتر با بیشترین تغییر قیمت 24 ساعته. منبع: Cointelegraph Markets Pro7 سکه برتر با بیشترین تغییر قیمت 24 ساعته. منبع: Cointelegraph Markets Pro

جفت ارز ویجر/دلار (VGX/USD)

در 24 ساعت گذشته، توکن ویجر بهترین رمز ارز با بهترین عملکرد و بالاترین سود بوده است. ویجر (Voyager) یک پلتفرم کارگزاری معتبر و قابل اعتماد برای مبادلات ارزهای دیجیتال است که مکانی امن برای داد و ستد رمز ارز و دریافت وام به منظور استفاده در قرادادهای هوشمند در اختیار سرمایه گذاران خرده فروش و مؤسسات قرار می‌دهد.

بسیاری از مقالات تحلیل تکنیکال، در روز 31 جولای، پیش از افزایش قیمت اخیر، چشم انداز صعودی VGX را تشخیص دادند.

همچنین شاخص VORTECS ™ Score، ابزار اختصاصی سایت کوین تلگراف، نیز با استفاده از روش‌های مبتنی بر الگوریتم‌های هوشمند این سیر صعودی را تشخیص داد.

این شاخص چهار دسته از داده‌های تأثیر گذار در  روند ارزش رمزارز را به طور مداوم رصد می‌کند:

 

داده‌های تأثیر گذار در  افزایش یا کاهش قیمت ارزدیجیتال چیست؟
1 احساسات در بازار
2 حجم معاملات
3 تغییرات قیمت اخیر
4 فعالیت توییتر

 

قیمت توکن ویجر (سبز) در شاخص VORTECS™ Scoreقیمت توکن ویجر (سبز) در شاخص VORTECS™ Score

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در روز 31 جولای، حدود 50 ساعت قبل از افزایش 54 درصدی قیمت در روز بعد، امتیاز توکن ویجر در شاخص  VORTECS™ Score به حدود 75 رسیده است.

علت افزایش ناگهانی قیمت توکن ویجر

تحلیلگران علت افزایش ناگهانی سرعت حرکت توکن VGX در اندیکاتور مومنتیوم را به دو عامل مهم نسبت می‌دهند. در ادامه به علت‌های این افزایش قیمت می‌پردازیم.

خبر راه اندازی پورتال مبادلات و اشتراک ارزدیجیتال در توئیتر

صرافی اینوست ویجر، ماه اگوست را بسیار پرقدرت آغاز کرد. در روز 1 آگوست، این صرافی توئیت کرد:

عکس توئیت صرافی اینوست ویجر (investvoyager)+ ا آگوست 2021

متن توئیت: 

وبسایت مبادله (web swap) و پرتال اشتراک گذاری ارز دیجیتال موسوم به VGX 2.0 هم اکنون فعال است!

  • مشتریان ویجر: نیازی به هیچ اقدامی نیست. کافیست توکن VGX را در حساب خود نگه دارید.
  • وب‌سایت رسمی سوآپ مورخ 9 ماه آگوست راه اندازی می‌شود.
  • پیش از اعلام راه‌اندازی کامل سایت رسمی سوآپ، از واریز توکن بومی VGX 2.0 به پلتفرم خودداری فرمایید.

خبر خرید Coinify ، یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال در توئیتر

عکس توئیت صرافی اینوست ویجر (investvoyager)

متن توئیت :

«امروز یک نقطه عطف بزرگ برای صرافی اینوست ویجر (investvoyager) و سرمایه‌گذاران آن است.

ما رسماً پلتفرم کوینی فای (Coinify)، یک پلتفرم درگاه پرداخت ارز دیجیتال را خریداری کردیم. این پلتفرم در بیش از 150 کشور جهان پایگاه خدمات کاربری دارد. این امر باعث افزایش سرعت پرداخت‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان می‌شود.»

جفت ارز PERP/USD

پرپچوال پروتکل (Perp) یا پروتکل Perp یک شبکه غیر متمرکز است که معاملات دائمی قرارداد را برای کلیه دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد. این پروتکل شامل صرافی غیر متمرکز بلاکچینی (DEX) با حداکثر اهرم 10 برابری است. کاربران می‌توانند با ایجاد پوزشن لانگ و شورت، قراردادهای اهرمی با انواع دارایی مانند ارزهای دیجیتال، کالاها و ارزهای فیات با حداکثر اهرم 10 برابر ایجاد کنند.

عملکرد این پروتکل پرپچوال به عنوان دومین عملکرد برتر 24 ساعت گذشته ارزیابی شد.

با توجه به داده‌های گزارش شده از سایت کوین تلگراف، مدتی است که بازار برای PERP سودآور بوده است.

نمودار شاخص VORTECS™ Score (خط سبز) در مقایسه با قیمت PERP. منبع: سایت کوین تلگرافنمودار شاخص VORTECS™ Score (خط سبز) در مقایسه با قیمت PERP. منبع: سایت کوین تلگراف

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در روز 29 ژوئن، امتیاز PERP روی نمودار VORTECS™ Score رو به افزایش گذاشت و در 31 ژوئیه، حدود 48 ساعت قبل از افزایش 30 درصدی قیمت در روز بعد، به حدود 80 رسید.

این افزایش چشمگیر قیمت و حجم معاملات، پس از انتشار خبر عرضه کیوری Curie، ارتقای نسل دوم پرپچوال پروتکل رخ داد.

پرپچوال پروتکل در حساب توئیتری با اعلام این خبر نوشت:

عکس توئیت پرپچوال پروتکل

«این ارتقا به طور چشمگیری، موجب بالا بردن کارایی سرمایه می‌شود و تخفیفات بالاتری به تأمین کنندگان نقدینگی (market maker) می‌دهد.»

جفت ارز لونا/ دلار (LUNA/USD)

سومین بازیگر برتر روز سه شنبه اکوسیستم ترا (Terra) است، پروتکلی که در زمینه استیبل کوین‌های با پشتوانه بانکی مانند TerraUSD (UST) تخصص دارد و می‌تواند سیستم پرداخت جهانی با ثبات قیمت را تأمین کند.

داده های سایت‌های معتبر مانند کوین تلگراف و سایت آماری تریدینگ ویو حاکی از آن است که قیمت لونا LUNA در یک روند صعودی، 28 درصد از پایین‌ترین قیمت در 2 اوت، یعنی 11.13 دلار، به بالاترین سطح روزانه در 3 اوت، یعنی 14.21 دلار رسیده است؛ زیرا حجم معاملات 24 ساعته آن، 58 درصد افزایش یافته و به 714 میلیون دلار رسیده است.

ننمودار چهارساعته جفت ارزLUNA/USD.- منبع تردینگ ویومودار چهارساعته جفت ارزLUNA/USD.- منبع تردینگ ویو

از هفته گذشته، پس از اینکه TerraUSD (UST) به شبکه DinoSwap اضافه شد، استقبال از لونا (LUNA) ادامه یافته است. روز سه شنبه نیز، رای قوی مجمع، به ارز دیجیتال Anchor Protocol اجازه داد از Whitelisting ارز دیجیتال Beacon ETH به عنوان وثیقه به منظور دریافت پاداش‌های مهم اترویوم و ورود آن به اکوسیستم Anchor استفاده کند. به همین علت، این سیر صعودی همچنان ادامه دارد.

  • اس تی اتر (stETH) شکل توکنی اتریوم و بومی اکوسیستم لیدو (Lido) است.
  • Terraیک اکوسیستم مبتنی استیبل کوین است که هدف آن کاهش نوسانات بومی رمزارزهایی مانند بیت کوین است.
  • وایت لیستینگ stETH مخفف عبارت (wrapped stETH on Terra) شکل توکنی اتریوم بومی اکوسیستم ترا، به عنوان وثیقه ارز دیجیتال Anchor، این امکان را به Anchor می‌دهد که پاداش سهام اتریوم را به داخل اکوسیستم Anchor بیاورد و در نتیجه دارندگان stETH می‌توانند به این طریق، به وام‌های وثیقه دار و پاداش استخراج نقدینگی Anchor دسترسی پیدا کنند.

مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود: فرق توکن و کوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام